Wasmachine of toch ook een droger?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Re: Wasmachine of toch ook een droger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 11:50

Er bestaan machines die wassen, en daarna gelijk drogen. Is dat wat voor je?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 11:51

Ts, twee vliegen in één klap :-D Misschien ruikt de was dan wel extrazoet :+

Anneliesdj, wat je zegt over beddengoed van jonge kids... Dat moet echt verschrikkelijk zijn zonder droger :oo

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 11:52

Nanda schreef:
Ik heb een gezin met 3 kinderen en geen droger. Ik mis die ook absoluut niet. Het zijn absolute energievreters. Het is echt maar een paar weken per jaar dat ik mijn was buiten niet droog krijg. Ook nu hang ik mijn was gewoon buiten.

Ook zijn er van die handige rekjes die je aan een deur hangt. Die kun je ook aan je balkon hangen maar ook binnen over een deur

Ik denk dat de stroomkosten die je bespaard weer regelrecht het raam uitvliegen als je in de winter je was droogt. Want je moet stoken en ventileren tegelijk.
Wat zowieso een reden is om een droger te nemen als je weinig thuis bent, het is onnozel de kachel aan te zetten als je er niet bent maar alleen om de was droog te krijgen.

Lisann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 11:54

Hier ook geen droger, kleding droogt aan het wasrek en beddengoed gaat smorgens over de eettafelstoelen (uit elkaar zetten). Na het werk haal ik ze eraf en zijn ze droog. :)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 12:13

Ik heb het ook altijd zonder droge gedaan. Had een klein appartement, en had daar drie dagen in de week een wasrek vol in mijn studeerkamer staan. Tjah... Beetje omheen schuifelen lukte nog wel :+
Inmiddels gelukkig een huis inclusief zolder, en daar hangt nu gezellig altijd alles te drogen, plek zat :j
Zolang je het niet erg vind om af en toe wat ruimte te verliezen, en geduld hebt ( kost zo'n drie tot vier dagen voor alles droog was met 15 graden in huis) hoef je echt geen droger.

Marie111

Urielle schreef:
Marie111 schreef:
Zelf doe ik juist eigenlijk geen beddengoed in de droger, want het gaat er zo van kreuken. Verder worden onze dekbedhoezen van 240 x 220 cm niet droog. Wordt 1 grote"bal" en in het midddn is het dan nog vochtig.

Prop je hem dan niet veel te vol? Als mijn beddegoed de droger in is geweest, strijk ik het alleen vanwege het bestrijden van huismijt, eigenlijk kan ik zo vouwen!

Nee, want ik doe er dan alleen die dekbedhoes in. En dekbedhoezen strijken??? Dacht het niet.... heb wel wat anders te doen.
Ik hang ze dus zoveel mogelijk buiten te drogen (dit weer is daar heel geschikt voor) en anders een paar keer dubbelvouwen en dan aan een rekje. Zijn ze in een nacht droog. Hoef ik ook niet te strijken, omdat er dan geen kreukels in zitten.

Kipje39

Azmay schreef:
Ik zit nu een paar weken in mijn appartement, en mis die droger toch wel. Vooral voor beddengoed is hij echt ideaal, want waar laat ik dat in godsnaam?

Over de deuren hangen.. Zo deed ik dat in mijn appartement.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 12:14

Nanda schreef:
Ook nu hang ik mijn was gewoon buiten.

Dan toch pas net neem ik aan want het ijs is pas net van mijn auto, als ik nu vanmorgen vroeg de was buiten gehangen had was hij erg hard geworden :D

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 12:16

Wasdroogcombi misschien iets? Kun je misschien via mp op de kop tikken ergens :p

Ik heb alleen wasmachine, dacht in mijn geval; ach, droogrekje is voldoende....not _O-
Hier droogt het verschrikkelijk langzaam in huis, dus ik heb een centrifuge erbij (Gewoon zo'n kleine :p )
Werkt ideaal, en neemt niet veel ruimte in beslag :j

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 12:17

Marie111 schreef:
Nee, want ik doe er dan alleen die dekbedhoes in. En dekbedhoezen strijken??? Dacht het niet.... heb wel wat anders te doen.
Ik hang ze dus zoveel mogelijk buiten te drogen (dit weer is daar heel geschikt voor) en anders een paar keer dubbelvouwen en dan aan een rekje. Zijn ze in een nacht droog. Hoef ik ook niet te strijken, omdat er dan geen kreukels in zitten.

Nou, gelukkig doet mijn droger het prima kreukvrij :D
En strijken van beddengoed leer je wel in een huis met allergische mensen -O- Maar ik strijk sowieso vrijwel alles, niet alleen voor de looks en het gevoel maar ook tegen mijt, bacteriën en schimmels.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 16:17

Marie111 schreef:

Volgens mijn schoonmoeder moet je er een paar handdoeken bijin doen.
Wij hebben ook een megadekbedovertrek en die krijgt zij altijd wel gewoon droog.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 16:18

Urielle schreef:
Nanda schreef:
Ook nu hang ik mijn was gewoon buiten.

Dan toch pas net neem ik aan want het ijs is pas net van mijn auto, als ik nu vanmorgen vroeg de was buiten gehangen had was hij erg hard geworden :D

Valt wel mee hoor, zodra je een zonnetje ziet droogt het, ookal vriest het nog.
Het weer van de afgelopen dagen is prachtig droogweer. :j
Komt omdat de luchtvochtigheid laag is als het vriest.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 16:21

Onze droger maakt ook een bol van beddengoed; onze droger draait maar 1 kant op :+ dus de was draait zichzelf vast :+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 16:23

Dan moet je er dus iets zwaars bijin doen.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 16:24

Bij mij thuis ook geen droger aanwezig, groot inklapbaar wasrek op de logeerkamer/rommelkamer en het beddengoed aan de deur, het mindere van beddengoed aan de deur is dat de deur niet dicht kan.

Jilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 17:43

Hier geen droger en die wordt ook niet gemist! Ik heb wel een grote, aparte ruimte waar ik nu alles kan laten drogen (want een droogrek in de woonkamer vind ik dan ook weer niks :+ ) en bij mooi weer zet ik de rekken in de tuin.

Als er ooit kinderen zouden komen, kan ik me wel voorstellen dat het moeilijk wordt om alles met een droogrek te behelpen. Of ik moet er 7 zetten :P

Waar ik nog aan denk: ik heb best veel kleren (jurkjes e.d.) die niet in de droger mogen, dus bijna alles wat ik doordeweeks draag moet ik alsnog zo drogen. De kleren die ik draag bij de paarden is veel fleece etc. Dat is op een half uur zo ook wel droog.

Ik heb verder geen ervaring met een appartement, maar wat ik laatst van een collega hoorde: haar droger staat ook in de badkamer, maar die doet het regelmatig niet omdat de omgeving te vochtig is voor elektronica. Zij woonde wel al in een iets ouder appartement, kon geen raam open zetten en de gewone verluchtingsrooster werkt blijkbaar niet afdoende.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 17:55

anneliesdj schreef:
Dan moet je er dus iets zwaars bijin doen.

Wat kan ik daar bv bij in doen? :)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 17:55

Een tennisbal!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 17:57

Tennisbal is toch alleen om bv dons lekker luchtig weer te krijgen in de droger? Om de samenklontering te voorkomen. Maar werkt het ook om een dekbedhoes uit de bol te houden?

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 18:20

Wij zijn met zijn vijven en ik heb geen droger meer, na 2x kortsluiting in de droger gehad te hebben heb ik besloten om de was maar zo te drogen. De laatste 10 jaar hang ik mijn was ofwel buiten op of op een rekje in de woonkamer..
Dat het rekje in de woonkamer staat vind ik eigenlijk het grootste nadeel. Ik kan hem helaas nergens anders zetten.. Ik hang meestal 's morgens vroeg mijn was op en 9 van de 10 keer is de was 's avonds al droog (staat vlakbij een raam waar heel lang de zon op staat..).
In het begin toen de kinderen nog kleiner waren miste ik mijn droger echt. Maar nu niet meer.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 21:56

vuurneon schreef:
Onze droger maakt ook een bol van beddengoed; onze droger draait maar 1 kant op :+ dus de was draait zichzelf vast :+

Drogerbal er bij in doen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 21:58

Oooo zijn dat die ballen met die stekeltjes? Had ze al vast en had geen idee wat het moest voorstellen. Super, dank voor de tip :D

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:00

Yes die

Legoblokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:01

Ik woon sinds 2 maanden samen, en wij hebben alleen een wasmachine.
Geen combi of wasdroger.. Wasrek hangt soms wel erg vol, maar goed dat is dat maar eenmaal zo haha.
Het wil prima verder!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:59

vuurneon schreef:
Oooo zijn dat die ballen met die stekeltjes? Had ze al vast en had geen idee wat het moest voorstellen. Super, dank voor de tip :D

Geen idee wat een drogerbal is, maar een tennisbal werkt ook, of een dikke handdoek of een trui of een broek oid.