Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Nanda schreef:Ik heb een gezin met 3 kinderen en geen droger. Ik mis die ook absoluut niet. Het zijn absolute energievreters. Het is echt maar een paar weken per jaar dat ik mijn was buiten niet droog krijg. Ook nu hang ik mijn was gewoon buiten.
Ook zijn er van die handige rekjes die je aan een deur hangt. Die kun je ook aan je balkon hangen maar ook binnen over een deur

Urielle schreef:Marie111 schreef:Zelf doe ik juist eigenlijk geen beddengoed in de droger, want het gaat er zo van kreuken. Verder worden onze dekbedhoezen van 240 x 220 cm niet droog. Wordt 1 grote"bal" en in het midddn is het dan nog vochtig.
Prop je hem dan niet veel te vol? Als mijn beddegoed de droger in is geweest, strijk ik het alleen vanwege het bestrijden van huismijt, eigenlijk kan ik zo vouwen!

Marie111 schreef:Nee, want ik doe er dan alleen die dekbedhoes in. En dekbedhoezen strijken??? Dacht het niet.... heb wel wat anders te doen.
Ik hang ze dus zoveel mogelijk buiten te drogen (dit weer is daar heel geschikt voor) en anders een paar keer dubbelvouwen en dan aan een rekje. Zijn ze in een nacht droog. Hoef ik ook niet te strijken, omdat er dan geen kreukels in zitten.

Maar ik strijk sowieso vrijwel alles, niet alleen voor de looks en het gevoel maar ook tegen mijt, bacteriën en schimmels. Marie111 schreef:Nee, want ik doe er dan alleen die dekbedhoes in. En dekbedhoezen strijken??? Dacht het niet.... heb wel wat anders te doen.
Ik hang ze dus zoveel mogelijk buiten te drogen (dit weer is daar heel geschikt voor) en anders een paar keer dubbelvouwen en dan aan een rekje. Zijn ze in een nacht droog. Hoef ik ook niet te strijken, omdat er dan geen kreukels in zitten.
Urielle schreef:Nanda schreef:Ook nu hang ik mijn was gewoon buiten.
Dan toch pas net neem ik aan want het ijs is pas net van mijn auto, als ik nu vanmorgen vroeg de was buiten gehangen had was hij erg hard geworden

dus de was draait zichzelf vast
) en bij mooi weer zet ik de rekken in de tuin.