Mobiel op school

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 19:18

Onze school was heel streng (mobiel uit+in je kluis, ook al was je al uit! aanzetten pas als je buiten bent) anders kon je hem om 4 uur ophalen met een uurtje strafklas er gratis en voor niets bij.

Een paar maanden geleden hebben ze de regels veranderd: mobiel tijdens de les uit en buiten het zicht, tenzij de leraar iets anders heeft afgesproken (qua muziek luisteren enzo). Bij toetsen niet bij, al staat ie uit en zit ie in je zak en valt die eruit, dan heb je gewoon een 1. Buiten de lokalen mag ie aan maar bellen alleen buiten, foto's en films maken is verboden.

In de onderbouw (1,2,3) zijn ze daar echt streng mee, maar nu in de bovenbouw ligt het eraan wie je hebt, sommigen nemen hem echt in tot 4 uur met een uurtje strafklas cadeau, anderen nemen hem in tot het einde van de les en anderen boeit het niets zolang het niet stoort (of als ie afgaat maar je hem niet pakt om te kijken maar gewoon in je tas laat zitten) vinden ze nu eigen verantwoordelijkheid, maar dan mag je ook niet aan komen zetten na de uitleg: ja, ik snap het niet. Had je maar op moeten letten.

Biebz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 18:11

Ik heb hem zelf vaak of in mijn broekzak/vest of in mijn tas. Maar medestudenten zitten gewoon rustig op fb/whap in de les. Word nooit wat van gezegd.
Bij ons word de mobiel ook vaak gebruikt om foto's te maken van de powerpoint ipv aantekeningen maken.

Maar ik zat dinsdag wel even raar te kijken toen de surveillant tijdens de toets op zijn mobiel zat te spelen }:0

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 18:28

xZiva_ schreef:
Liesjeex schreef:
in mn etui, en tijdens de les ga ik altijd snap foto's maken met vriendinnen, zo leuk :')

vind je snapchat ook zo leuk als je een jaartje extra mag doen? :)

pff snap dit echt niet hoor, hoeveel mensen hun telefoon onder de les gebruiken.

maarja, zal wel aan mij liggen. In 4 vmbo doe je zulke dingen niet meer (al zijn er nog uitzonderingen)

ik zit ook pas in 2 vwo.
maar bij wiskunde mag het meestal, tijdens het huiswerk maken. (hij zegd: eigen keuze, of je doet het op school, of thuis)

Voltige96

Re: Mobiel op school

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 18:35

Mijn telefoon ligt ook standaard op tafel, daar lag hij toen ik nog op de middelbare school zat, maar ook nu ik een HBO studie doe. Als er gezegd wordt dat de telefoon in de tas moet doe ik hem daar in, maar anders altijd gewoon op tafel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 18:36

xZiva_ schreef:
Liesjeex schreef:
in mn etui, en tijdens de les ga ik altijd snap foto's maken met vriendinnen, zo leuk :')

vind je snapchat ook zo leuk als je een jaartje extra mag doen? :)

pff snap dit echt niet hoor, hoeveel mensen hun telefoon onder de les gebruiken.

maarja, zal wel aan mij liggen. In 4 vmbo doe je zulke dingen niet meer (al zijn er nog uitzonderingen)

Wijsneus. Ik heb het t/m havo 5 gedaan en op het HBO net zo goed. Eindexamenjaar was juist het makkelijke, doe-maar-wat-jaartje van de middelbare school, ideaal voor snapchat.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 18:37

Bij ons in de les een aantal jaar geleden, voordat er smartphones waren leverde we bij binnenkomst de mobieljes in bij de leraar in de mand. Als dan een telefoon over ging zei hij de naam die in het scherm stond, was het dringend mocht je opstaan en op de gang even bellen. :j

Vind het schandalig dat dit nu zo getolereerd wordt. Alsof je telefoon belangrijk is dan de lesstof. _-:(

monikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 18:46

Mijn mobiel zit aan het begin van de les in m'n tas. Als de lesstof of les totaal niet interessant is of er niks van leer (veel herhaling of nutteloze gesprekken). Dan haal ik hem uit m'n tas. Moet zeggen dat het bij bepaalde lessen standaard is, te saaie docenten. Bij de lessen die echt belangrijk zijn zit die in m'n tas. Uiteraard altijd op stil.

De regels bij ons op school officieel zijn, geen mobielen in de gang en lokaal. Staat voor elke gang een dikke streep op de vloer met een verboden toegang voor mobielen teken. Geen docent die er wat van zegt. Er werd begin dit jaar nog geroepen dat je als die zichtbaar was je mobiel moest inleveren en eind van de dag kon ophalen. Dit is bij vwo niet toegepast dus echt consequent is de school ook niet. En oo wat gingen ze het dit jaar toch allemaal anders doen en streng zijn :')

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 18:52

Brainless schreef:
EskeGirl schreef:
In mijn tas, op stil. Onder de les gebruik ik hem niet, in de pauzes wel.
Vind dat leraren, als voorbeeldfunctie, ook onder lessen geen telefoon mogen gebruiken of zichtbaar op tafel laten liggen.

Hoezo?
Wij mochten bv niet eten onder de les, maar de leraren wel.

Ik drink (ondanks dat ik een voorbeeldfunctie heb) ook een wijntje als mijn kinderen erbij zitten ondanks dat hun voorlopig nog geen druppel alcohol mogen drinken.
Zij mogen ook geen autorijden, en dat doe ik ook als zij erbij inzitten.

Een leraar mag in bepaalde opzichten nu eenmaal meer dan zijn leerlingen.

Mijn Frans leraar ging standaard het vijfde uur panini en broodje kaas halen tijdens de les en stopte die in z'n bureaukastje om m in de pauze op te gaan eten :+

Mijn mobiel staat op stil in m'n broekzak. Ik kijk er wel meestal op als de leraar weg is ofzo :')

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 18:59

Magrathea schreef:
Wauw, ik schrik hier wel van hoor... "Ik wil het lezen als er een belangrijk berichtje binnenkomt". wat er nou zo verschrikkelijk belangrijk is dat je de hele les op je telefoon moet doorbrengen.

Je snapt het niet hoor, tegenwoordig krijgt men zoveel 'belangrijke' berichten, die moet je de hele dag controleren. De vorige generaties hadden niet zo'n belangrijk leven. :+ :D

renskesanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:03

wij mogen niet onze telefoon verder dan de kantine en de kluisjes maar eigenlijk luisterd daar niemand naar iedereen ik zelf ook hebben hem in hun tas gewoon of etui of andere handige plekken en soms ook niet op stil en worden ze ook niet afgepakt.

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:04

Ik vind het een geweldig programma, het is echt de realiteit. Ik besef nu hoe erg wij (de leerlingen) eigenlijk zijn. Ik zit vergeleken met klasgenoten vrij weinig op mijn mobiel. Maar eerlijk is eerlijk ik check hem toch wel regelmatig.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:07

Ligt gewoon op tafel, en als der een bericht komt kijk ik bijna altijd gelijk, maar als we met een uitleg bezig zijn wacht ik gewoon :)

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:08

Op tafel.
Aangezien we geen echte lessen hebben en de docenten tolereren het.
We hebben wel 1 echte les, deze docent wilt dat de telefoons uit staan en niet op tafel of in de hand.
Daar wordt door iedereen naar geluisterd.

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:12

In m'n handen, op tafel, in m'n tas of aan de lader ergens in t lokaal.
Leraren zitten er zelf ook mee. Vind t niet storend en zij ook niet. Als je niet wil luisteren dan doe je dat niet, niet hun probleem als je uiteindelijk zakt.

Ik moet wel zeggen dat ik op het vavo (volwassen onderwijs) zit. Meeste die daar zitten hebben er voor gekozen om nog middelbare school te doen. Je bent dus ook zelf verantwoordelijk of je wel of niet naar de lessen komt

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:16

Mijn mobiel zit bijna altijd in m'n tas, altijd op stille stand :)
Alleen als de lessen saai zijn of iets dergelijks, zit ik met mn mobiel in de les :D

Linsey1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:23

Mijn telefoon, zit altijd in me broekzak of ligt op tafel! Bij de meeste lessen mogen we muziek luisteren, dus gebruik me telefoon dan ook gewoon om eventjes een berichtje te versturen :o

Bij de andere lessen, als ik dan even kijk of ik een Whatsapp berichtje binnen heb, en die is er.. Dan reageer ik gewoon. Meestal doe ik dit niet eens stiekem. Gewoon als je leraar het ziet :P dit doet overigens iedereen. De meeste leraren vinden het wel prima. Zolang je oplet. Of de eerste en laatste 5 minuutjes eventjes op je telefoon. Trouwens in de schoolregels is het wel verboden om je telefoon te gebruiken, buiten de aula.

Mjaa stiekem een app berichtje sturen, doe ik ook!! :o

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:35

Ik heb hem altijd op tafel. De leraren doen er niet moeilijk over en ook niet als je hem in je handen hebt.
Het scherm mag alleen niet aan gaan. Als de docent dat ondekt moet je hem inleveren en om 4 uur ophalen.
Maar eigenlijk mogen/doen we gewoon oortjes in. En daar doen ze niet moeilijk over.
En ik zit meestal wel op mijn mobiel, maar wel gewoon boven tafel. Meestal zeggen ze wel van leg je mobiel even weg ipv inleveren nu.

Maar als de docent les aan het geven is doe ik hem wel gewoon weg :)

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 21:09

Te vaak in mijn handen :+

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:21

Mijn telefoon staat sws altijd op stil, maar hij licht wel vaak op mijn tafel...
Bij mij vinden leraren het niet erg als hij op tafel licht, zo lang je er maar niet al te veel aanzit. En sommige leraren vinden het ook niet erg als je er aan zit, ze doen het zelf ook wel.

verwijderd13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:34

In men tas, op stil :Y) één keer is ie luid afgegaan :j Opzich niet zo erg, maar als jullie weten dat mijn berichtentoon? een bries van een paard is.... :o

Nikki_Haya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:00

SachemLover schreef:
In men tas, op stil :Y) één keer is ie luid afgegaan :j Opzich niet zo erg, maar als jullie weten dat mijn berichtentoon? een bries van een paard is.... :o

Same here! Tijdens wiskunde. Iedereen was stil en ineens hoor je mijn ringtone. Iedereen naar buiten kijken waar het paard was, en ik snel mijn mobiel uit gedrukt :')

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 22:01

laaste tijd valt mijn op dat op onze les zowat iedereen met zijn mobiel zit de leerkracht zegt er niks van terwijl we onze mobiel normaal in de bak moesten doen

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:05

Hilarisch, al die mensen die hier aangeven dat hun telefoon in "op me tafel" of "in me hand" "licht"....
Misschien toch maar die telefoon wegstoppen en opletten bij Nederlands ;)

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:36

Op mijn middelbare schooltijd had ik nog geen smartphone :') Dat ding dat ik had lag dan ook standaard in mijn kluisje, kon er toch helemaal niks mee :')

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 13:40

Magrathea schreef:
Hilarisch, al die mensen die hier aangeven dat hun telefoon in "op me tafel" of "in me hand" "licht"....
Misschien toch maar die telefoon wegstoppen en opletten bij Nederlands ;)

*\o/*