vertrekken bij vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lilskie

Re: vertrekken bij vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:01

TS. Ik herken mezelf in jouw verhaal. Heb zelf ook jarenlang in een zeer ongelijkwaardige relatie gezeten. Het publiekelijk kleineren, het schelden, het enorm wispelturige.. Bij mij kwam er nog eens bij dat hij me regelmatig de trap afsmeet, mijn keel dichtkneep..nou laat ik de verdere details maar voor me houden.

Ik wens je heel veel sterkte met jouw vertrek en je besluit. Je weet bij zo iemand nooit hoe iemand het opneemt. Mijn ex ging van zwaar verdrietig en zielige brieven/mails/smsjes sturen naar boos en dan weer terug naar zielig en verdrietig.

Ik hoop voor jou dat je een gelukkiger mens wordt zonder hem, met veel minder zorgen. En de manier waarop je vertrekt is misschien niet ideaal, maar zeer begrijpelijk. Het feit dat je een zekere angst tegenover je partner hebt is al niet gezond.

Nogmaals, veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:11

Voor jezelf kiezen en je eigen veiligheid en die van je dieren. Geen enkel risico nemen en al helemaal geen voordeel van de twijfel geven. Gesprek kan altijd nog achteraf!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:36

Ik snap eerlijk gezegd het "drama" niet zo dat een aantal bokkers er van maakt :?

Waarom zou het niet waardig, of niet eerlijk zijn of op welke manier dan ook "slecht" zijn, wanneer je gewoon je spullen inpakt en weghaalt VOORDAT je het zegt dat de relatie voor jou over is?

Wat is de meerwaarde van het eerst vertellen en DAARNA pas je spullen weghalen :?

De mededeling wordt er niet leuker van :=
Bovendien maakt het niks uit: als je voor jezelf al 100% zeker bent dat het einde verhaal is, dan hoef je hier verder geen gesprek over te hebben om te bepalen of je inderdaad je spullen mee zal gaan nemen: dat staat al vast dat je die weg gaat halen.

Waarom zou je dat dan in hemelsnaam liever doen NA het gesprek?

Terwijl er dan wellicht een ex bij rondloopt die het vast niet leuker of makkelijker gaat maken voor jou om je spullen mee te nemen. Dan zit je niet alleen met je eigen emoties maar ook nog met die van je ex die wellicht helemaal van het padje af raakt / probeert je om te praten / je tegenwerkt... lekkere situatie krijg je dan om je spullen bij elkaar te zoeken in zo'n huilerige of boze sfeer := En helemaal als er dan ook nog mensen komen helpen.... die laat je dan ook lekker aapjes kijken naar hoe die jongen het verwerkt... dàt is charmant zeg -O-

Zowel voor jezelf niet prettig en handig, als voor hem heel erg naar... dan kan je hem toch beter voor de voldongen feiten stellen die het eigenlijk al zijn? Dan heeft die tenminste wel direct het huis voor zich alleen en kan die direct zelf in alle rust met de verwerking beginnen, zonder nog allerlei verhuis-perikelen in het huis en wellicht nog hoop dat hij de zaken nog kan beïnvloeden.

Als het zijn beslissing niet is, geef hem dan ook niet de indruk dat hij er nog wat aan kan doen / val hem er zo min mogelijk mee lastig....denk ik dan -O-

Ik vind het eerlijk gezegd nogal een pijnlijke vertoning om al je spullen weg te halen waar hij bij staat...bespaar zo'n jongen dat dan en bescherm hem ook tegen zichzelf dat je hem niet de kans geeft om rare dingen te gaan doen om jou dwars te zitten.

Al zijn je spullen weg voordat je het vertelt, dan hou je nog alle opties open qua hoe je het hem vertelt en hoe je de rest samen regelt. Niks wordt per-sé anders. Alleen je houdt het allemaal een stuk netter en overzichtelijker door hem gewoon direct in te laten zien dat het echt voorbij is :j

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:45

Of hij de indruk krijgt dat hij er nog wat aan kan doen of niet, hangt niet af van de volgorde, maar of TS klare taal spreekt tegen hem.
Bovendien kan hij dan ook zelf alles zien, kan hij achteraf niet gaan beweren dat ze spullen van hem heeft meegenomen, want dat kan natuurlijk ook nog.
Ik zou persoonlijk pas doorflippen als ik in een semi-leeg huis kom, iemand kort "ik vetrek" komt zeggen en dan nog verwacht dat ik rustig blijf en praat... Je schrikt je een ongeluk en zo'n beeld kan ook een knopje doen omdraaien. Hij zal sowieso razend worden als die spullen plots allemaal weg zijn, maar wie weet kan hij wel kalm blijven als ze het vertelt en dan de spullen pakt. Dat is nog altijd wel degelijk een mogelijkheid (en ik heb dat zelf meegemaakt bij een gelijkaardig "geval"). TS moet daar in elk geval niet alleen zijn zonder derde persoon (een goeie brede kerel).

dejong_wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:48

Sterkte meis, net wat ik eerder ook al heb gezegd.
Heb je al een idee wanneer het gaat gebeuren?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:50

Tieneke schreef:
Of hij de indruk krijgt dat hij er nog wat aan kan doen of niet, hangt niet af van de volgorde, maar of TS klare taal spreekt tegen hem.
Bovendien kan hij dan ook zelf alles zien, kan hij achteraf niet gaan beweren dat ze spullen van hem heeft meegenomen, want dat kan natuurlijk ook nog.
Ik zou persoonlijk pas doorflippen als ik in een semi-leeg huis kom, iemand kort "ik vetrek" komt zeggen en dan nog verwacht dat ik rustig blijf en praat... Je schrikt je een ongeluk en zo'n beeld kan ook een knopje doen omdraaien. Hij zal sowieso razend worden als die spullen plots allemaal weg zijn, maar wie weet kan hij wel kalm blijven als ze het vertelt en dan de spullen pakt. Dat is nog altijd wel degelijk een mogelijkheid (en ik heb dat zelf meegemaakt bij een gelijkaardig "geval"). TS moet daar in elk geval niet alleen zijn zonder derde persoon (een goeie brede kerel).

Je moet niet vanuit jezelf beredeneren. Ts voelt zich niet veilig als ze het eerst uitmaakt en dan pas haar spullen pakt. Dat is toch voldoende reden om het op haar manier te doen en niet op die van jou?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:52

Ik heb een idee, als Tieneke het nou vertelt aan TS d'r vriend. Die kan 'm vast wel rustig houden. Zoals Lieveli zegt, je moet niet vanuit je eigen ervaringen gaan beredeneren waarom iets wel of niet goed is volgens jou. Dit is de TS haar keuze en dus ook de TS haar manier.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:53

chelle_dora schreef:
Ik heb een idee, als Tieneke het nou vertelt aan TS d'r vriend. Die kan 'm vast wel rustig houden.

prachtig plan. :D :')

TS weet, lijkt mij, het beste hoe hij kan reageren. Als iemand mij eerst dood wou hebben en onvoorspelbaar is zoals ts beschrijft ga ik niet eerst praten waardoor die al uit zijn slof kan schieten en dan pas al mijn dierbare dingen meenemen. Zoals al eerder gezegd kan die daar mee gaan lopen dreigen.
Laatst bijgewerkt door fourseasons op 22-01-14 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:54

TS zegt zelf in te pakken na het praten, als ze zich echt niet veilig voelde daarmee, zou ze dat zelf niet kiezen.

Geen reden om idioot te gaan doen.

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:54

Heel veel sterkte meid :(:) . Ik vind het knap dat je voor jezelf kiest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:55

Idioot doen is als ze zelf het huis kort en klein slaat, maar ze doet het imo netjes en rustig afhandelen hoor, niks idioots aan?

Tieneke

Ik had het niet over TS. En ook niet over de vriend.
Laatst bijgewerkt door Tieneke op 22-01-14 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Tieneke schreef:
TS zegt zelf in te pakken na het praten, als ze zich echt niet veilig voelde daarmee, zou ze dat zelf niet kiezen.

Geen reden om idioot te gaan doen.

Je snapt mijn punt, ze stelt wat dingen veilig.

Ik stel voor dat we gewoon ontopic blijven.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:56

Ik heb ook nooit gezegd dat ze niet wat dingen veilig moet stellen :? Ik reageer alleen op pmarena. Ik heb eerder al aan TS gezegd dat ze een goede aanpak had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:57

Dat kan jij dan geen reden vinden om idioot te doen, maar kan jij denken voor de vriend van TS? Als het allemaal zo makkelijk kon, waren er ook geen vechtscheidingen.

Zoals de persoon onder mij al terecht zegt, hoe rot dat ook klinkt; is het een nuchtere hollander, geen probleem, maar met een gek valt niet te praten want die redeneren gewoon niet hetzelfde, hoe rot dat ook is.

En snap van daaruit dus niet wat het probleem is aan eerst je spullen (en daarmee dus je paard) eerst weg te trekken voordat je het grote gesprek aangaat. Want als hij dus wél de sloten vervangt en je nergens meer bij komt, kan je leuk in je recht staan dat je heus je huis wel in mag, maar dat is een getouwtrek waar je niet blij van wordt en wat niet binnen 5 minuten opgelost is.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-01-14 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:57

Wij beredeneren het hier in dit topic alsof TS te maken heeft met iemand die op dezelfde manier denkt en voelt als de doorsnee Nederlander. Het betreft hier een borderliner. Die heeft een geheel afwijkend denk en gevoel patroon en dus kun je die niet benaderen zoals een gezond iemand. Ik heb in het vorige topic ook tips gegeven. Ben bekend met het fenomeen, heb een narcistische en alcoholistische borderline verwekker en mijn jongere zus is een borderliner met een heel scala aan beperkingen en kan net als haar pa flink agressief worden. Ik herhaal dus nog een keertje: eerst alles in veiligheid brengen en dan pas heel zwart wit aangeven dat je er een punt achter zet. Ik schop nu vast tegen een heleboel zere schenen, maar met gekken valt niet te praten. Het enige dat je kunt doen, TS, is zeggen dat je zijn gedrag niet meer accepteert en dan wegwezen. Hij zal je niet begrijpen, maar andersom is dat ook het geval. Heeeeel veel sterkte!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:59

chelle_dora schreef:
Dat kan jij dan geen reden vinden om idioot te doen, maar kan jij denken voor de vriend van TS? Als het allemaal zo makkelijk kon, waren er ook geen vechtscheidingen.

Het is geen reden om mij dan persoonlijk belachelijk te maken.

Vechtscheidingen hebben hier 0.0 mee te maken, daarbij gaat het om kinderen en hoeft er niet eens psychische ziekte mee gemoeid te zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:59

Tieneke schreef:
chelle_dora schreef:

Vechtscheidingen hebben hier 0.0 mee te maken, daarbij gaat het om kinderen en hoeft er niet eens psychische ziekte mee gemoeid te zijn.

Ik maak je niet belachelijk? Sorry als ik je dat gevoel heb gegeven, maar dat was niet mijn bedoeling dan.

Je laat het allemaal alleen zo simpel overkomen 'gewoon normaal met hem praten, niet het huis leeghalen, niet je spullen gelijk in 1x weghalen, inpakken pas na het gesprek', dat ik me daarom afvroeg, als het zo'n gemakkelijke en gewone situatie is, misschien kan jij de boodschap dan overbrengen of erbij zijn als jij wél weet hoe je met die knul in gesprek moet gaan. Maar iemand met de aandoeningen die TS schetst (borderline en narcisme) is niet de gewone nuchtere hollander waar je even mee een biertje gaat doen en daarna om de tafel gaat zitten om te vertellen dat de relatie over is. Zeker niet als de betreffende persoon nog wensde dat het vliegtuig neer zou storten omdat ze met d'r ouders op vakantie ging.

Snap van daaruit dus best dat de TS zoiets heeft van; veiligheid voor alles en dus ook de veiligheid voor haar spullen en paard.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:03

Tieneke schreef:
chelle_dora schreef:

Iets genuanceerder kan ook wel, ik hem genoeg vechtscheidingen van nabij meegemaakt en bij een aantal waren echt geen kinderen betrokken.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:04

Maar dat heeft met deze situatie niks te maken, er is nog niet eens een beëindigde relatie. En als ik genuanceerder moet zijn, mag chelle_dora dat ook wel zijn ;-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:04

Genuanceerder dan mijn ge-editte bericht ga ik niet worden.

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:05

Ten eerste: Heel veel sterkte, wat een dapper besluit.

Ik zou wel doen wat het beste is voor jou en je dieren (katten).. als mijn vriend zo zou zijn zou ik ze gelijk meenemen.
en verplaats je spullen stukje bij beetje, en zorg dat je hem eigenlijk niet meer onder ogen hoeft te komen de dag dat je vertrekt..

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:07

Mss lees ik erover, maar heeft TS nu in haar laatste post niet gezegd hoe ze het gaat doen?
En zij heeft beslist dat ze belangrijke zaken reeds veilig stelt (verhuist), (dat zal dan de dieren, papierwerk en persoonlijke spullen betreffen), dan het gesprek aanknoopt om dan definitief in te pakken.
Er zal haar iemand bijstaan. Dus ik zie het probleem niet echt meer van de hele discussie mbt veiligheid en manier van handelen. Persoonlijk vind ik dat een correcte manier van handelen, zonder dat er grote risico's genomen worden.

@Tieneke _/-\o_

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 16:17

Ik geef haar gelijk dat ze wat voorbereid..ik stond na het vertellen dat ik wilde stoppen, buiten met niets. Achteraf kwam ik er achter dat zelfs mijn bankrekening leeg was.Geen spullen, geen huis meer, geen geld, gelukkig toen nog geen dieren. En heb het nooit meer terug mogen zien. Daardoor ben ik nu ook zo geworden als ik ben.

Materiaal doet me niets meer....ik heb het het is handig maar altijd vervangbaar. Geld daarin tegen is wel handig en heb me rot gewerkt op te bouwen wat wat ik nu heb en een hele lieve man die het me gegunde gekregen! Maar ik houdt mijn stukje onafhankelijkheid door geld zelf binnen te laten komen en zelf een spaarrekening te hebben. Dat stukje geef ik nooit meer af. Dieren kiezen niet voor ons maar wij voor dieren en ik heb er nu 1 hond, 2 katten en 4 paarden en die zijn me lief samen met mijn huidige man en kinderen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:16

Kom, laten we met zijn allen miemelen over hoe raar TS het wel niet doet.

TS, doe wat jij vindt dat goed is. Jij weet na 7 jaar hopelijk wel hoe je vriend/ex gaat reageren en als je dat niet weet omdat hij zo onvoorspelbaar is, wat ik niet gek vindt als het een borderliner betreft, zou ik ook het zekere voor het onzekere nemen.

Ik vind het onwijs knap dat je voor jezelf, maar ook voor hem (omdat je weet dat hij zo niet gelukkig is) durft te kiezen!

Ik wens je heel veel sterkte, heb je even wat afleiding nodig kun je me altijd PB'en! :)