Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:02

kimz_angel schreef:
Ik heb hier op bokt wel al meegemaakt dat ik 2x heb moeten betalen voor een item . Persoon in kwestie had verkeerde bankrekening doorgegeven (1nummer verkeerd) -O-

Wel apart dat het wel naar een verkeerde rekening is gegaan. Ik heb zelf ook wel eens niet opgelet of dat iemand per ongeluk een nummer verkeerd had doorgegeven, maar dan krijg ik of meteen de melding dat het rek. nummer niet juist is. of het wordt automatisch terug geboekt omdat naam en rek. nummer niet overeen komen. dit is bij de rabobank.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:09

Kentaro schreef:
Zelfs MP waarschuwd voor buitenlanders.... :+
Maar uiteraard, geen probleem als er gewoon betaald wordt. Niet ingaan op dingen als Western Union (of paypall) of cheques!

ik laat kleine dingen tot 2kg ook wel naar hier in Portugal sturen. we zitten bij de barclays en BES bank maar ik heb ook nog een rabo rekening. Ik merk wel dat de meeste mensen het graag via een herkenbare bank laten overschrijven ipv onze PT bank. zelden dat iemand het niet naar het buitenland verstuurd.

ydnew

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:15

BAStable schreef:
Via Marktplaats.nl ben ik helaas waarschijnlijk opgelicht door ‘Janneke Bosch’. Ik zou een paardendeken van haar overnemen ter waarde van 200 euro. Normaal in de winkel zijn ze rond de 350 euro, dus ik dacht dat ik een goede koop gedaan had. Het was niet perse een geval ‘té mooi om waar te zijn’. Ik heb wel vaker via Marktplaats gekocht en verkocht, maar nog nooit voor zo’n groot bedrag. Vandaar dat ik eerst haar naam en rekeningnummer gegoogled had voordat ik de betaling ging doen. Ik kon niks vinden. Vervolgens heb ik het bedrag overgemaakt en mailcontact gehad. Ze had het bedrag ontvangen en ze zou de deken op de post doen.

Een week later had ik nog steeds niks ontvangen en ze stuurde dat ze het de volgende dag zou doen. Tot op heden nog steeds niks ontvangen en ik heb via de mail weer contact met haar opgezocht met (nog) helaas geen bericht terug gehad. Omdat ik argwaan begon te krijgen, heb ik heel impulsief haar naam via Bokt.nl ingevuld bij zoeken. Met (onverwacht) resultaat... resdiray @ [NM] Outlet ruitersport op marktplaats is oplichtster

Vervolgens heb ik via mijnpolitie.nl haar gecheckt. Ik wist niet dat dit mogelijk was anders had ik dat uiteraard vóór de koop gedaan. Haar naam gaf geen meldingen, haar rekeningnummer echter wel... Dit is allemaal te toevallig en het kan niet anders dan dat ook ik opgelicht ben door ‘Janneke Bosch’ uit Kampen.

Dus tip: zoek vóór het overmaken van een bedrag, éérst de naam én rekeningnummer opzoeken bij http://www.mijnpolitie.nl

Zo, dat is balen zeg. maar wel een hele goede tip van mijnpolitie.nl!! Ik laat ook alles opsturen, soms rechtstreeks, grotere dingen naar mijn ouders in NL. Vorig jaar 5 barefoot zadels via MP en BM ( bij verschillende mensen). moest zeggen dat ik dit wel heel spannend vond... zijn geen kleine bedragen maar alles kwam keurig aan!!

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:17

Ik heb hier 2 goede dagen gehad met dekens op MP.
Beide geen gezeur over de vraagprijs en beide netjes opgehaald met contant geld gewoon op zak :)
Heerlijk!

Maar verhalen die je hier soms leest.. 8)7

upendo

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:22

_O-

Op FB kwamen er handgemaakte frontriemen voor 75 euro voorbij.
Dus ik kon het niet laten. 'Zo, dat zijn prijzen!'
En nu word ik al een half uur gespamd op FB dat WW poedersuiker is en dat zij haar spullen wel van goede leveranciers (hmhm. Hmhm. I see. eBay! :j ) haalt. :')

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:24

upendo schreef:
_O-

En nu word ik al een half uur gespamd op FB dat WW poedersuiker is en dat zij haar spullen wel van goede leveranciers (hmhm. Hmhm. I see. eBay! :j ) haalt. :')

pfff, super duur !
best rare reacties dan, misschien zijn het vrienden die haar willen verdedigen ? :+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:28

Nee, het is dat meidje zelf.

Gelukkig herken ik de username op bokt. Is twee jaar geleden geband vanwege boktmarktoplichting. :Y)

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:30

upendo schreef:
Nee, het is dat meidje zelf.

Gelukkig herken ik de username op bokt. Is twee jaar geleden geband vanwege boktmarktoplichting. :Y)

pffff dat je dan boos word omdat je het te duur vind :+

had dat ook wel eens gehad, had een gezocht advertentie geplaatst, voor een hoofdstel maat full, voor max. 60 euro, en iemand had een mailtje gestuurd met foto's. vond ik wel een leuk hoofdstel dus vraag wat ze ervoor wilt hebben. 300 euro . :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:31

_O-

Zo een had ik er ook een keer ja.

Hoofdstelletje, het merkje van HH zat aan de frontriem. Ik bood 20 euro, best netjes voor een hoofdstel van nieuw 50.
En wat dacht ik wel niet wat ik was dit hoofdstel had 600 euro gekost en ze wilde er minstens 300 voor terug!

Succes met je bussiness. :') _O-

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:33

dat zijn inderdaad prijzen!

Pff ik voel me zo genaaid ..
Had sporen verkocht, en er duidelijk bij gezet dat het verzenden via briefpost op eigen risico was.

Volgens haar zijn ze nooit aangekomen, nu ben ik een oplichter en blabla.
Ja.. zit al 8? jaar op mp, dan zou mijn acount echt wel verwijderd zijn ...

Heb het geld maar terug gestort, ik wil geen risco lopen dat ik dadelijk om die stomme klote sporen gebanned word ...
Ben echt pissed !! Bah

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:35

upendo schreef:
_O-

Hoofdstelletje, het merkje van HH zat aan de frontriem. Ik bood 20 euro, best netjes voor een hoofdstel van nieuw 50.
En wat dacht ik wel niet wat ik was dit hoofdstel had 600 euro gekost en ze wilde er minstens 300 voor terug!

hahaha _/-\o_

maar misschien was het een ander duur hoofdstel met een Harry horse frontriem erbei ?
maar als nog lijkt het me niet logisch nieuw een hoofdstel voor 600 euro te kopen :Y)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:35

Pfff...

Daar ben je ook mooi klaar mee..

Ik hoop van ganser harte dat PostNL mijn sperriempje wel bezorgt.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:36

Liesjeex schreef:
upendo schreef:
_O-

hahaha _/-\o_

maar misschien was het een ander duur hoofdstel met een Harry horse frontriem erbei ?
maar als nog lijkt het me niet logisch nieuw een hoofdstel voor 600 euro te kopen :Y)

Nah, het was echt duidelijk zo'n hoofdstel uit de standaardcollectie, die herken ik uit duizenden haha. :P
Vond het wel een mooi hoofdstelletje om mee buiten te crossen en voor trainen te gebruiken..

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:38

Liesje offtopic, bergeijk is zeker te ver? :P

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:38

ow dan xd
nee best raar van dat mens dan, haha :+

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:39

Tyrcanol schreef:
Liesje offtopic, bergeijk is zeker te ver? :P

hahaha nee is maar een half uurtje rijden, maar was al een oude mail en heb me hoofdstel al :Y)

ps. gekocht voor 20 euro :D

birte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:47

zie net dat postNL ook eindelijk wakker is geworden, als je nu online labelt betaal je €6,50 ipv €6,75

scheelt toch weer iets,

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:49

birte schreef:
zie net dat postNL ook eindelijk wakker is geworden, als je nu online labelt betaal je €6,50 ipv €6,75

scheelt toch weer iets,

ha ! idd handig, ik bestel nogal vaak met postNL, dus dit is wel leuk nieuws :)

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:10

Ik denk dat de inkt en het papier al wel 25 cent kost hoor :o
Niet veel winst uit te halen ben ik bang.

Liesje ik doelde meer op je onderschrift ;)

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:14

Nieuw topic gevonden! :P
Heb vandaag ook weer wat ads op MP gegooid, dus wachten maar weer.

Dochterlief heeft heeeel veel wat weg kan, uh móet, dus morgen aan de slag met foto's maken en ads plaatsen.
Ik ben benieuwd wat dat gaat (op)brengen...

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:15

Tyrcanol schreef:
Ik denk dat de inkt en het papier al wel 25 cent kost hoor :o
Niet veel winst uit te halen ben ik bang.

Liesje ik doelde meer op je onderschrift ;)

ow zo ! stuur je even een pb dan ? :)

Annemiek184

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:16

upendo schreef:
_O-

Ik was ook een keer aan het rondneuzen op ebay, zag een leuke armband voor nog geen 5 euro incl verzendkosten. Kijk ik daarna op MP, en zie ik dat ze precies dezelfde armband verkochten voor €17,95. Ze gebruikten zelfs dezelfde afbeelding! Tja, zo kun je er indd wel makkelijk een handeltje van maken.

Jadeleigh263

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:27

ja ik vind die 75 euro voor dat frontriem het echt niet waard... het ziet er uit alsof de steentjes eruit gaan na 1 keer rijden... :')

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:33

Zooo jullie gaan hard! Ik heb van de week weer 2 vintagekrukjes overgenomen om waarschijnlijk weer te verkopen. Het is niet helemaal mijn smaak, maar altijd leuk om te kijken waar het schip strand :j

Liesjeex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:37

had nog een anky pad met BR peesbeschermers, iemand vroeg of iemand dat had, dus ik reageerde dat ze wel weg mochten voor 50 euro exc. verzenden. zei ze nee te duur, wil maximaal 25 euro inc. betalen. :oo :wow: