Littekens, vanwaar hebben jullie ze?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 11:40

Eén tussen mijn wenkbrauwen van de windpokken. Was toen een jaar of vier.

Eentje op mijn kin van te vallen midden in de klas, was toen 10 jaar.

Vier op mijn enkel van drie verschillende operaties. Was toen 12, 15 en 16 jaar.

Eén op mijn linkerschouder van het dollen in de gangen van de manege met mijn toenmalige vriendje, liep tegen een bord aan. Was toen 13 jaar of zo...

Eén op mijn vinger, lag open tot op het bot, ging paardje een wortel geven.

Eén op mijn rechter bovenbeen van de eerste echte date met mijn ventje. Stak een spaak van een fietswiel in mijn been. Was toen 19.

Eén in mijn schaamstreek van hete soep te morsen. Was toen 20 of zo.

Eén in mijn nek, gebeten door een paard, was door jas, sjaal en koltrui heen. Van als ik 22 was.

Vast nog wel wat kleintjes, maar deze zijn die waar ik zo aan denk.
Laatst bijgewerkt door Ympi op 03-01-14 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 11:51

Een op m'n kin, van een val met mijn fiets, moest gehecht worden. Een op de bovenkant van mijn pols van klem zitten tussen een magazijndeur en een zware kar met spullen, en een op de zijkant van m'n bovenbeen van een operatie.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 12:03

Ik heb een aantal putjes op mijn hoofd van de waterpokken.

Verder een best wel grote op mijn schouder en heup, zat achterin zo'n skelterbak en die werd omgereden door een jongen op een andere skelter. Heb daar best pijn aan gehad. :=

Op mijn elleboog een hele lelijke van een val, werd met tikkertje nogal hardhandig "getikt" door een klasgenootje en ik klapte daardoor zo op de hoek van een muurtje. Toen dat bijna genezen was flikte hij dat grapje nog een keer waardoor de korst eraf geschuurd werd.

Op mijn bovenarm doordat ik gekrabt ben.

Op mijn knieën van ontelbare valpartijen door skeeleren en gewoon lomp zijn.

Op mijn buik heb ik 2 streepjes zitten. Geen idee waarvan en die zitten er al zo lang ik me kan herinneren.

Ontelbare brandlittekens op mijn hand en arm. Mijn linkeronderarm is een keer heel vies verbrand geweest door frituurvet. Dat zie je in de winter niet en ook niet in de zomer als ik bruin wordt. Maar als ik verbrand van de zon dan zie je het litteken zitten. :=

Op mijn enkel van het scheren. In 2012 gingen we naar Frankrijk op vakantie en ik geloof op dag 2 scheerde ik mijn benen even bij. Zusje stond onder de douche en ik stond in de badkamer met een volle wasbak water te scheren. Voet omhoog op een krukje. Ik aan het ouwehoeren met mijn zusje totdat ik in een keer een jaap van zeker 10 cm in mijn enkel/onderbeen snijd. %)
Gadver wat een last heb ik daarvan gehad, bloeden als een rund en diep! Je zag het vetweefsel zitten. :') Heb daar heerlijk 2 weken rond gelopen in het zand en in de stralende zon. := Gelukkig spoelde het zeewater en chloorwater het wel schoon. Is nog steeds een lelijk breed litteken, gelukkig wordt de lengte iets minder groot.

En hoe krijg ik het voor elkaar. Afgelopen jaar had ik het heel gezellig met een jongen en ik kreeg een appje of ik langs wilde komen. <<) <<) ik als een gek mijn benen scheren, wat denk je? Scheer ik in dezelfde enkel/onderbeen een zelfde jaap maar dan iets minder lang als toen in Frankrijk. Iets met haastige spoed...? :') De littekens zitten ook maar een centimeter van elkaar verwijderd.
Ik heb het zo snel mogelijk geprobeerd te deppen maar ook dat bloedde als een rund, dus heb er van alles overheen gedaan om maar zo gewoon mogelijk bij die jongen aan te komen. _O-

Luckyy80

Re: Littekens, vanwaar hebben jullie ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 12:11

.. Dat zijn er veel! :oo

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 12:14

Ja wat kan ik zeggen. Ik ben blond en lomp. :')

Luckyy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 12:15

Hahaha :')

Eens zien, op m knie van een kniebandreconstructie, op de knokkel van mn linkerringvinger, op mijn rechterenkel van heel lang geleden: ik zat zonder schoenen achterop bij mn zus en we reden de berg af... Ineens zat mn voet tussen de spaken. Au! Verder op mn rechterbovenarm een putje van een teek, op mn rechterteen een snee wat een litteken is geworden, op mijn scheenbenen verschillende van stoten..
Dat was t ongeveer wel. ;)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 12:21

Pfoe, littekens, even nadenken hoor :')
Ik heb er één op mijn voorhoofd, linkerarm, buik en rechterknie van open gekrabde waterpokken, tevens ook de enige waterpokken die ik heb gehad :+ Ik heb er één op m'n borst die komt doordat m'n vader me als baby bijna heeft laten vallen en daardoor een flinke kras heeft achtergelaten := Vind t wel grappig, mensen denken vaak dat ik een openhartoperatie heb gehad ofzo _O- Één op m'n linker ringvinger van een konijnenbeet, op m'n rechterarm van een niet goed geschuurd houten deurtje van een kippenhok wat ook wel een nare snee opleverde :+ En dat was het wel denk ik :))

wonderworst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 12:31

Ik heb een paar kleine littekens op de binnenkant van mijn bovenbeen en op mijn borstkast die ik nog van de waterpokken heb overgehouden ( ik was echt een zielige krentenbol toen ik de waterpokken had :') )

Ik heb op me enkel aan de binnen en buitenkant een litteken. Ik was een jaar of 5 of 6 en zat achterop de fiets. Ik had stiekem me voeten uit de voet steuntjes gehaald en toen ik ze terug wilde zetten kwam mijn voet tussen de spaken. Voet moest losgeknipt worden en was net niet gebroken.

Ik heb een flinke kras op de zijkant van mijn onderbeen/kuit. Ik was gevallen en precies met me been over een puntige steen gegaan. Wat ik erger vond was dat mijn grote stapel Pokemon kaarten door de tuin waaiden.

Een heel groot duidelijk litteken aan de zijkant van mijn knie. Mijn hond was ooit in de zomer tegen me opgesprongen en ging met een scherp nageltje langs mijn been. Het gevolg was een flinke kras over me been. Helaas is dat dus een heel groot lelijk litteken geworden terwijl het niet eens een diepe wond was. Het lijkt net of ik een heftige operatie aan me knie heb gehad oid

Een groot litteken over mijn scheenbeen als gevolg van mijn scooter ongeluk. Mijn been heeft hierbij knel gezeten tussen de scooter en auto bumper (oeps! :o )

Een lange kras over mijn arm veroorzaakt door een strootje tijdens de stro-bouw ( hoe krijg ik het ook weer voor elkaar?! )

Een paar krassen net boven mijn schaambeen/ op lage onderbuik. Ik was zo handig om op vakantie het meer in te duiken en niet op te letten op waar de rotsen zaten. Ik ging dus fijn met mijn onderbuik over scherpen rotsen heen tijdens mijn duik.

en verder de gebruikelijk littekens op elleboog en knieen van de handige valpartijen zoals elk kind wel heeft :D

Dit zijn de grote die je duidelijk ziet. Ik heb vast nog wel een aantal kleintjes.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 13:35

Jilletje schreef:
EmmaVZ schreef:
Eigenlijk is dat best hilarish :') Maar zal vast wel redelijk pijn en schrikken geweest zijn?

nee pijn viel gelukkig mee want de kaasschaaf was goed scherp.
het bloedde wel echt heel erg := en het zag er ranzig uit om aan het topje een 'plakje' te missen :+

ik heb wel geleerd dat je bij hele oude kaas de korstjes er beter af kan snijden met een mes ipv kaasschaaf :')

Bij jonge kaas ook hoor O:)

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 13:39

Een gat in mn scheenbeen door een Ontsteking..

En een litteken in mn mond in de gehemelte door een kies die de verkeerde kant uit groeide,
dus die moest door de Kaakchirurg bloot gelegd worden om de goeie kant op te laten groeien.

Dat is het enige denk ik... :')

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 13:45

Ik heb er zat genoeg ;)
Een paar op mn arm pols door prikkeldraad, was erg onhandig/ ondeugend vroeger.
1grote streep op mn dijbeen omdat ik lng een bloembak liep ofzo :)
1 op mn knie waar ik drie keer op gevallen ben (zit een groot rond stuk 'wild vlees')
Verschillende op mn handen ;)
Eentje op mn kin omdat ik toen ik klein was een dansje wou doen voor mn ouders allene viel toen tegen de tuinstoel aan ;) verschillende op mn onderbeen omdat ik recent een 'huidandoening' exceem (nogsteeds geen oorzaak en medicijn gevonden wat werkt) vooral van het krabben, ziet er echt niet uit :(

Volgensmij waren dat ze wel haha ;)

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 14:06

Ik heb er denk rond de 20 van muggenbulten, heb ze niet geteld hoor, maar het zijn er wel veel.
Ben allergisch voor muggenbulten en dan krap ik ze open en dan komen er korstjes op en dan blijft dat opengaan.

En 1 op mijn rug van mijn verwijderde moedervlek.

Dus niet echt iets bijzonders :P

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 14:12

Eentje onder mijn linker oog door een wesp, waarvan de angel er fijn in bleef hangen.

Eentje boven mijn rechter oog doordat ik er een baksteen tegenaan kreeg.

Eentje net op de grens van mijn haar en mijn voorhoofd, waar ik een bultje heb laten verwijderen.

Eentje op mijn linker hand tussen de knokkels van mijn pink en ringvinger, doordat ik daar een wratje heb laten weghalen

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 14:13

ik heb een litteken op mijn rechterwang zitten, vroeger had ik met mijn (toen nog) scherpe nagels mijn wang opengescheurd als het ware.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 14:18

Ik heb er 1 op mijn teen omdat er een wijnfles op mijn blote voet viel :=

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 14:19

Rechterduim, maar daar mist een stukje van.
rechterwang, gekrabbeld door de kat
Rechterpols, door een raam gevallen
Nek, bult weg gehaald
Rug, rug operatie
Buik, via de buikholte aan rug geopereerd
Heup, bot weg gehaald voor in m'n rug

en hier en daar nog wat kleine plekkie's

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 14:26

een op m'n linker kleine teentje, als peuter m'n teen tussen de spaken van m'n moeders fiets gekregen.
een op m'n linker knie, door een val met skeeleren en het niet dragen van kniebeschermers
3 bij m'n buik, waarvan 1 in m'n navel door een kijkoperatie
een op m'n borst door wondje dat bleef bloeden, is toen dichtgebrand
heleboel kleintjes op m'n wang toen ik met schaatsen over een ruw stuk ijs was gegleden. deze zijn niet meer zichtbaar en weet ook niet eens meer op welke wang ze zitten :+
een op m'n voorhoofd van toen ik van de schutting was gevallen toen ik daar over heen probeerde te klimmen.

en vast op m'n armen ook een boel kleintjes van het openkrabben van wondjes/huid door ondraagbare jeuk door eczeem

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 14:29

Ohja en ook nog op mn lip, omdat ik vroeger heilig overtuigd was dat je je lippen wel kon scheren.. dat heeft pijn gedaan :')

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 14:39

Euhm, ik heb echt heel erg veel kleintjes. Iets met lomp, werken met paarden en sleutelen :')

De grootste littekens die ik heb:

- Eentje boven mijn rechteroog, net boven mijn ooglid. Ik scheen als dreumes regelmatig uit bed te klimmen, maar 1x ben ik met mijn oog op de hoek van de radiator gevallen.

- Eentje op mijn linkerduim, is als klein kind ooit een keukenmes doorheen gegaan. Was aan het knutselen en wilde een wc rolletje vanaf de kopse kant doorsnijden :') Vervolgens was mama boos omdat ik een keukenmes had gepakt, haha.

- Eentje op de zijkant van mijn rechter wijsvinger door een stuk prikkeldraad.

- Een op mijn linker onderarm door een waterwip-middenstuk van het kamp in groep 8. Ik gleed uit en sneed me aan het rvs middenstuk.

En de meest recente is de eerste die door de dokter gemaakt is, op mijn rechter elleboog na een tenniselleboog operatie.

De aantallen rontgenfoto's die gemaakt zijn na ongelukjes zijn nog veel meer :') De laatste CD die ik heb was van 2000 tot 2010 en daar stonden al 350 beelden op, wel inclusief 3 MRI scans, maar toch :+ Inmiddels zijn er daar ook weer een hoop bijgekomen, hahaha.

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 14:40

Annabel schreef:
Ohja en ook nog op mn lip, omdat ik vroeger heilig overtuigd was dat je je lippen wel kon scheren.. dat heeft pijn gedaan :')

Waarom je lippen scheren? _O-

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 14:43

_Balou schreef:
Annabel schreef:

Waarom je lippen scheren? _O-

Géén idee :') _O-

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 14:44

_O-

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 14:50

Ik ben op 5 jarige leeftijd geopereerd aan mn hart. Toendertijd deden ze dat bij meisjes onder de borsten (of waar die moesten komen)zodat je er later minder van zou zien. dus van links naar reschts. zo'n 30 cm.
Daarnaast enkele gaatjes van waar de drains zaten en op mn pols en in mn beide liezen van dezelfde operatie. Nu afgelopen maart wederom een hart operatie, maar dan van boven naar beneden ook weer zo'n 30 cm. (zie er dus uit als een boter kaas en eierenspel onderhand) en weer 2 gaatjes van de drains. Verder een grote plek op mn knie en elleboog van een domme aktie van mezelf tijdens het mennen. Ben toen tussen de pony en de wagen gekomen, de wagen kiepte dus een stuk asfalt schoongepoetst met mn lichaam. een keer met mn duim tussen de garagedeur gekomen. en nog vele andere kleine van korstjes krabben idd. Oja een soort keizersnede op mn bikinilijn van een hersteloperatie en later gebruikt voor het verwijderen van baarmoeder en eierstokken.

Cabelz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 15:16

Wat een verhalen allemaal zeg!

Ik vind altijd dat het bij mij wel meevalt als je ziet hoevaak ik val :')
Twee onder elkaar bij mijn wenkbrauw/oog, we hadden toen een nieuwe pup en ik was zo blij met haar dat ik niet meer zo goed uitkeek waar ik liep. Dus rende ik tegen een van de ijzeren aardappelkisten op die we op het pad hadden staan :o moest gehecht worden en heb nu een soort hakkel in mijn wenkbrauw en een klein litteken onder mijn oog. Ook op mijn knieën/armen en handen zitten er ontelbaar veel, allemaal witte vlekjes, van het onder andere struikelen...
Verder heb ik een soort snee/verdikking op mijn schouder al zolang ik me herinner, waar die vandaan komt heb ik echt geen idee van.
Verder op mijn ellebogen een paar dankzij het een paar x vallen met de scooter en een op mijn enkel doordat ik mijn voet tussen de spaken van mijn fiets stak en daarna een soort salto maakte :Y)

Heb er vast nog wel meer maar die vallen enkel op als ik bruiner word maar dat is meestal zo weinig dat het nog niet zo erg opvalt en heb gelukkig heel wat sproeten op mijn armen die het ook allemaal wat verbloemen :)

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 16:54

Mijn knieën zien er niet meer uit door de vele keren dat ik gevallen ben. Beide ellebogen 1 doordat ik over de kop geslagen ben met de fiets de ander door een struikelpartij daar hebben 4 hechtingen ingezeten.
Ik heb epilepsie en door een aanval kreeg mijn hoofd ruzie met de ziekenhuisvloer en heb ik een litteken op mijn voorhoofd.
Door een val van de fiets tijdens een aanval heb ik een groot litteken op de rug van mijn rechterhand.
Op mijn kuit zit er ook nog 1 was blijven hangen in het prikkeldraad.
Dat was het wel zo'n beetje