.

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Reneee

Berichten: 5791
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 22:08

Welke debiel heeft ook bedacht dat het al vanaf 10.00 's ochtends mag? 8)7

Caira
Berichten: 26089
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 22:11

Afschaffen die zooi, ik wil ook wel eens een leuke oud&nieuw zonder dat ik me zorgen hoef te maken over mijn dieren of mijn rieten dak. Vorig jaar tot 3 uur in de ochtend bezig geweest met uitgebroken paarden( niet van ons, maar je voelt je toch verantwoordelijk) en dan is het zeuren als je wekker om 7 uur gaat voor je werk...

Meliaforever

Berichten: 12043
Geregistreerd: 12-12-05
Woonplaats: Oegstgeest

Re: Je bent een rund als je met vuurwerk stunt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-13 23:04

Ik vind het wel leuk om siervuurwerk om 12 uur af te steken. :D Die rotjes enzo heb ik alleen niks mee, onzin dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 01:58

Een vriendin kent de jongen van 12 die zijn hand erad knalde wel , hij is 12 verdorie zaterdag hoort zij meer hij ligt in het ziekenhuis nu.

420BlazeIt

Berichten: 2106
Geregistreerd: 10-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 02:03

Zou ik mogen meedelen dat ik gister een van de leukste dagen van heel 2013 heb meegemaakt?
Heb zelf niks afgestoken, alleen gekeken.

Was wel eventjes bang toen een knock out (ligt tegen het randje van illegaal aan zeiden ze) tegen een vriend zijn voet kwam. De knock out veranderde van richting (dat krijg je als je m niet naar boven richt) en kwam tegen die vriend zijn voet aan, die vriend trok meteen zijn voet weg en rende weg, nog geen halve seconde later knalde die. Ben toch blij dat het goed is afgelopen :=

En heb weer nieuwe vrienden gemaakt, ook altijd leuk (:
Laatst bijgewerkt door 420BlazeIt op 01-01-14 02:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Muffin01

Berichten: 396
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 02:10

Wat een vreselijke verhalen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 11:33

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-02-23 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Aroha

Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 12:14

Hier ook een gezellig oud en nieuw, woon in dorp waar amper wat gebeurd, alleen aan de overkant (woon aan een rivier) is een straat met kroegjes dus daar kwamen wel flinke knallen vandaan. Verder voornamelijk heel mooi vuurwerk gezien! :) Buren hadden overigens veilig nederlandsvuurwerk, veilig afgestoken, waarvan op het einde een vuurpijl in de lucht afboog en recht op ons afvloog, knalde enkele meters bij ons vandaan uit elkaar.

Daarna zijn we gelijk gestopt :+. Daarom vind ik vuurwerk dus eng :').

Vind de berichten op nu.nl wel heftig. Vuurwerk naar de brandweer gooien?? Doe normaal zeg.. :\

Anoniem

Re: Je bent een rund als je met vuurwerk stunt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:05

Ja Tammy dat had ik ook , doe je toch niet..

Die jongen van 12 is 4 vingers kwijt en al 2x geopereerd , dat doet hij niet weer

bloementje3

Berichten: 334
Geregistreerd: 01-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:19

Hier onwijs leuk gehad!
Ik vindt dat illegaal sier vuurwerk twee kanten heeft. Het is meestal zwaarder van gewicht en zal minder snel omwaaien, mijn niet illegale potten willen nog wel eens door heel de straat waaien ook niet heel veilig. Maar als het met illegaal mis gaat dan gaat het meestal ook goed mis.. de knallers vondt ik dit jaar erg hard. Mensen gaan met cobras om alsof het rotjes zijn :-/

zelf zal ik het nooit afsteken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:25

Annett1990 schreef:
Ook op de site van 112groningen (waar ik zelf woon) staan al veel berichten met brand meldingen door vuurwerk, zelfs in een huis door kinderen die aan het "spelen" waren met vuurwerk.
http://www.112groningen.nl/
Dat huis is maar een klein stukje vanaf mijn huis. :\
Ik woon dicht bij de brandweerkazerne en het was echt niks anders dan sirenes, ze hebben ruim 60 brandjes geblust hier.
Auto's zijn in brand gestoken etc. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:31

Jullie zeggen wel het word elk jaar erger. Maar ik als de verhalen hoor van mijn vader of vriend van mijn moeder of andere mannen van rond die leeftijd. Dan denk ik soms wel eens dat het 20 jaar geleden al net zo erg was.

Toen werd er ook regelmatig telefoon cellen/ bushokjes opgeblazen. Er is toen zelfs in die tijd een huis onbewoonbaar verklaard door zwaar illegaal vuurwerk. En zo kan ik nog een hele lijst opnoemen. Alleen keken ze wel uit met dieren. Maar voor de rest haalde ze net zoveel kattenkwaad uit als de jeugd van nu.

Maar mensen die dieren mishandelen hadden het ook wel met een mes kunnen doen.

En ik vind het altijd knap dat mensen hun dieren bang krijgen. Dan heb je in mijn ogen ergens een stuk training gemist of het dier neemt de angst over.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Je bent een rund als je met vuurwerk stunt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:37

Angst voor vuurwerk bij dieren heb je lang niet altijd zelf invloed op.... Nogal kortzichtige opmerking imo...

Azmay
Berichten: 18011
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:37

Ik durf mijn hele leven de straat al niet op als het weer oudjaar is, ben als de dood voor die legale explosieven in de handen van opgeschoten mannetjes met haantjesgedrag. In Australie was het niet alleen veiliger, maar er was ook nog mooier vuurwerk dan hier in Nederland.

Brechtjee
Berichten: 773
Geregistreerd: 09-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:38

Inderdaad wat vaak gezegd wordt, hoe kunnen kinderen van 12 aan illegaal vuurwerk komen.
Volgensmij ligt het soms ook aan de ouders hoor, kinderen snappen nog niet wat de gevolgen van zulk zwaar vuurwerk zijn.

Sarah_Elise

Berichten: 887
Geregistreerd: 17-10-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:41

Love_western: Mijn border collie is helemaal gestoord als het gaat om vuurwerk. Ze is heel bang. Wij zijn niet bang dus ze kan de angst niet hebben overgenomen. Wat betreft training: vroeger was ze niet zo bang, tot een één of andere malloot een rotje naar haar gooide. Sindsdien is ze ontzettend bang voor vuurwerk. We hebben aardig wat geprobeerd (van compleet negeren naar leuke dingen doen (balletje gooien) tijdens oud en nieuw) maar we krijgen de angst er niet uit. Zo gek vind ik het niet dat dieren bang zijn, het lijkt soms wel oorlog buiten en die knallen doen soms pijn aan je oren.

Legoblokje
Berichten: 2201
Geregistreerd: 24-02-13

Re: Je bent een rund als je met vuurwerk stunt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:45

Zijn er nog veel dieren die eronder geleden hebben? :x

Talindos
Berichten: 1304
Geregistreerd: 14-04-12
Woonplaats: een stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:46

Hartjeponys schreef:
Inderdaad wat vaak gezegd wordt, hoe kunnen kinderen van 12 aan illegaal vuurwerk komen.
Volgensmij ligt het soms ook aan de ouders hoor, kinderen snappen nog niet wat de gevolgen van zulk zwaar vuurwerk zijn.


bij iemand die ik ken dealen ze er in op school.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:47

Dan ben ik maar kortzichtig. Ik heb mijn honden zo getraind dat je er nog zwaar illegaal vuurwerk vlak voor hun neus kunt afsteken. Er zijn helaas dus een paar jochies die dit doen. Maar ze geven geen kick. Maar heb er wel veel tijd ingestoken.

Azmay
Berichten: 18011
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:47

LadyMadonna schreef:
Angst voor vuurwerk bij dieren heb je lang niet altijd zelf invloed op.... Nogal kortzichtige opmerking imo...


Niet altijd inderdaad, maar dieren zonder geschiedenis zouden niet bang hoeven zijn, onze honden zijn nooit bang geweest, tot er eentje naar mijn oma verhuisde want die werd spontaan overal bang voorr. De herplaatser van mijn andere opa en oma is juist minder bang geworden bij hun. Onze huidige honden negeren het volledig, al vind de import pup uit amerika het echt enorm interessant.

Ik denk zeker dat je als baasje een enorme onvloed hebt, trauma honden zijn wel veel moeilijker.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 15:49

Sommige honden zijn gewoon bang en blijven bang. Wij hebben onze hond al 13 jaar dus al zijn hele leven. Cursussen, cd's, in het echt proberen en nog wat pogingen maar hij blijft bang. Op een afstand siervuurwerk vind die niet heel erg maar hij heeft hier gister trillend, hijgend en plassend rondjes gelopen. (we zijn gisteren ook naar dierenarts geweest en hij heeft drie van de zwaarste pilletjes gekregen waardoor die zou moeten slapen maar beest was zo bang dat het niks werkte, nu pas slaapt hij) Angst kan hij ook niet hebben overgenomen want niemand in onze omgeving is er bang voor.

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 16:07

love_western schreef:
En ik vind het altijd knap dat mensen hun dieren bang krijgen. Dan heb je in mijn ogen ergens een stuk training gemist of het dier neemt de angst over.

Mijn ene hond liep gisteren met het uitlaten achteruit over de weg en de terugweg was in volle galop naar huis, en dan zit het vuurwerk dus in de dorpen terwijl ik op de buiten woon. Terwijl de paarden rustig staan en de andere hond ook. Een kat was bang onder de verwarming, drie katten lagen te slapen.
Dan maak ik ze selectief bang ofzo?

XxSasjuhh

Berichten: 1068
Geregistreerd: 13-04-10
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 16:09

Naast ons hadden ze ook illegaal vuurwerk, van die halve bommen.
Ik vond het eigenlijk best gaaf om te zien en die man die het afstak kwam ook de heletijd naar ons toe van kijk uit hoor!
Dat vond ik wel netjes.
Ook ging daar 1 niet van af, en na een paar minuten schopte die hem ook aan de kant omdat hij t gevaarlijk vond.

Ik vind het inderdaad banketstaaf als kleine kinderen ermee in aanraking komen, want het is best heftig, heb nog wel n filmpje van dat illegale vuurwerk.

Brechtjee
Berichten: 773
Geregistreerd: 09-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 16:15

Talindos schreef:
Hartjeponys schreef:
Inderdaad wat vaak gezegd wordt, hoe kunnen kinderen van 12 aan illegaal vuurwerk komen.
Volgensmij ligt het soms ook aan de ouders hoor, kinderen snappen nog niet wat de gevolgen van zulk zwaar vuurwerk zijn.


bij iemand die ik ken dealen ze er in op school.

Die kinderen snap ik dan niet.... Dom

BigOne
Berichten: 38682
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Je bent een rund als je met vuurwerk stunt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-14 16:24

Het zo mooi zijn als iedereen eens even googelt op vuurwerkverwonding en dan afbeeldingen, diegene die dat zonder afschuw kan bekijken en zelf doorgaat met gevaarlijk gedrag is pas echt dom.