Zou jij het willen weten... als je vriend/man vreemdgaat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Zou jij het willen weten... als je vriend/man vreemdgaat?

A ja
469 (83%)
B nee
37 (6%)
C misschien
46 (8%)
D nu niet
9 (1%)

Totaal aantal stemmen: 561

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:21

Remark schreef:
Als jou vriend vreemd zou gaan, zou je het dan liever niet weten? Tuurlijk had ik het liever van hem zelf gehoord maar er zijn maar weinig mannen die dat zomaar opbiechten en als dat meisje niet naar mij toe was gekomen was is er nooit achter gekomen...

Nee, ik wil het niet weten en vertel ze dat ook van te voren, zoals ik eerder heb aangegeven.
Ik ben nl van mening dat vreemdgaan niet altijd helemaal tegengegaan kan worden en zo blijft de schade beperkt tot zijn eigen geweten.
Verder, als ik het wel zou weten, zou het geen reden zijn om hem te verlaten, dus die pech hebben ze dan ook nog. Eerst maar eens netjes uitmaken, dacht ik zo, voordat je aan iets nieuws begint.

Overigens sta ik ook open voor een heleboel andere afspraken zoals een open relatie of polygamie.
Ik vind dergelijke dingen tussen een stel. Maar vreemdgaan zou in geen enkel geval zorgen dat ik hem volledig opgeef aan de ander. (Als hij me iets waard is. Toevallig heb ik twee klojos gehad die ik liever kwijt dan rijk was). De ander zal dus nooit haar zin krijgen als ze hem wil krijgen door vreemd te laten gaan.

Overigens leg ik niet zo dik de schuld bij de ander, er zijn situaties waarbij het gewoon gebeurt, en een vent moet gewoon niet wat met een ander aangaan als hij een relatie heeft waarin over monogaam zijn is gesproken, maar als madam aan de deur komt om het te vertellen, dan heb je het meestal over affaire en niet een slippertje, en wil madam hem hebben. Nou, knuppel tegen d´r kop kan ze krijgen. (en ik ben een pacifist maar ik maak en uitzondering voor haar :+ )
Het is niet aan haar om dingen te veranderen.
De man moet er mee komen en of spijt betuigen of vertellen dat hij liever de ander heeft.
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 22-12-13 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:22

Op zo'n moment ben je doelbewust bezig iemand zijn relatie naar de knoppen te helpen, nee sorry dat kan ik niet goed praten. In mijn ogen had je moeten wachten totdat hij zijn relatie had opgegeven, dan had je alles uit de kast kunnen trekken.

Stoken in een relatie is gewoon niet netjes, daar kan je tientallen dingen op verzinnen maar het feit blijft dat niemand zelf zo van zijn relatie af wil komen.

En dan hoor je dat bij een ander dus ook niet te doen. Misschien dat ik anders ben opgevoed of andere normen en waarden heb of ouderwets ben?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:23

Remark schreef:
Wat een toeval, kreeg vorige maand te horen dat mijn ex vreemd ging en hoorde het van het meisje waar hij vreemd mee is gegaan.

In eerste instantie was ik heel blij dat ze het had verteld, eventjes later had ik liever me kop in het zand willen steken en het liever niet geweten. Maar nu een maand later alle emoties wat zijn gedaald ben ik wel blij dat ze het heeft verteld.

Als ik jou was zou ik het gewoon zeggen, die meid verdient het om de waarheid te weten ook al doet dat pijn.

:oo Ex? Die welke ik weet wie of al een andere? Stuur me even een pb!

Wat belachelijk om maar te denken dat zij niet fout is omdat zij gewoon single is. Er bestaat nog zoiets als denken aan de medemens.. De partner!!

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:25

_San87_ schreef:
Ik leg jou geen woorden in de mond, ik weerleg enkel iets wat jij zegt.

Niet alle mannen zijn zo simpel en maken het eerst uit, kan verschillende redenen hebben, niet dat ik dat goed wil praten. Ook daar heb ik ervaring mee. Hij koos uiteindelijk wel voor mij. Lucky me :'). Nou ja, toentertijd wel.

Je weerlegt helemaal niets.

Dat je emoties hebt wil niet zeggen dat je niet meer kan nadenken, we zijn geen apen meer. Als ze het niet meteen uitmaken kun je ook wachten, daar hoef je niet met iemand mee voor in bed te duiken. Lekker ik ik ik en de rest kan stikken instelling. Je kan mensen ontzettend veel pijn doen, en ze schaden voor een lange tijd.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:29

Esmeej333 schreef:
_San87_ schreef:

Niet alle mannen zijn zo simpel en maken het eerst uit, kan verschillende redenen hebben, niet dat ik dat goed wil praten. Ook daar heb ik ervaring mee. Hij koos uiteindelijk wel voor mij. Lucky me :'). Nou ja, toentertijd wel.

Dat je emoties hebt wil niet zeggen dat je niet meer kan nadenken, we zijn geen apen meer. Als ze het niet meteen uitmaken kun je ook wachten, daar hoef je niet met iemand mee voor in bed te duiken. Lekker ik ik ik en de rest kan stikken instelling. Je kan mensen ontzettend veel pijn doen, en ze schaden voor een lange tijd.

Dan maakt het toch niet uit, of hij iemand tegenkomt waarmee hij naar bed wil: of hij het gelijk doet of eerst uitmaakt (sorry, ik heb iemand gevonden waar ik liever mee het bed deel)?
Pijn doet het dan toch.

Het beste is natuurlijk dat iemand het uitmaakt op het moment als degene het niet meer ziet zitten (bv omdat hij niet meer van je houd), het is nooit leuk dat iemand wacht totdat hij iemand leukers tegenkomt.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:30

TS vind de vriendin niet aardig, en voelt zich gebruikt. Het is duidelijk dat ze het wil vertellen om schade aan te richten en niet omdat ze het goed voor heeft met 1 van beide....
De kans dat ze haar wip kwijt raakt vergroot ze daardoor ook nog eens aanzienlijk, want bijna niemand houdt van klikkers en meiden die lastig doen.

IMJ

Re: Zou jij het willen weten... als je vriend/man vreemdgaat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:32

Precies mijn gedachte lusitana..

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:34

Esmeej333 schreef:
_San87_ schreef:

Jij zegt dat je van seks niet verliefd kan worden:

Citaat:
maar je wordt niet verliefd op iemand omdat je seks hebt met diegene.

Dat is dus onzin, zoals ik in mijn eerste bericht al zei. Een persoon kan heel goed verliefd worden na seks, ook al is het maar een ONS'je.

En nadenken kan inderdaad iedereen. Maar TS is niet de eerste persoon die een lack of judgement heeft omdat haar emoties (die hij bevestigde in de eerste instantie!!) haar in de weg zitten.

Dat de vriendin van TS haar scharrel geschaad kan worden door dit hele gebeuren is, sorry dat ik het zeg, niet TS haar schuld en ook totaal haar zaak niet, maar die van TS haar vreemdgaande scharrel. Als je toch rekening moest houden met alles wat een persoon zou kunnen kwetsen dan wel schaden, dan heb je geen leven meer. Toegegeven, het aanleggen met een man die een relatie heeft is niet iets wat ik zou aanraden of per se goedpraat. Maar soms gebeuren dingen. Daar zijn wij allen mensen voor.

Overigens een grappige note, in dit topic zou bijna iedereen ook de schuld bij de minnares (bij gebrek aan beter woord) leggen, terwijl dit op FOK! totaal omgekeerd is, de minnares treft volgens 9 van de 10 geen blaam :D.

Lusitana schreef:
TS vind de vriendin niet aardig, en voelt zich gebruikt. Het is duidelijk dat ze het wil vertellen om schade aan te richten en niet omdat ze het goed voor heeft met 1 van beide....
De kans dat ze haar wip kwijt raakt vergroot ze daardoor ook nog eens aanzienlijk, want bijna niemand houdt van klikkers en meiden die lastig doen.

En dát vind ik dan wel weer schandalig.
Laatst bijgewerkt door _San87_ op 22-12-13 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:35

Brainless schreef:
Dan maakt het toch niet uit, of hij iemand tegenkomt waarmee hij naar bed wil: of hij het gelijk doet of eerst uitmaakt (sorry, ik heb iemand gevonden waar ik liever mee het bed deel)?
Pijn doet het dan toch.

Het beste is natuurlijk dat iemand het uitmaakt op het moment als degene het niet meer ziet zitten (bv omdat hij niet meer van je houd), het is nooit leuk dat iemand wacht totdat hij iemand leukers tegenkomt.

Nou het maakt wel degelijk een verschil of mijn vriend eerlijk tegen mij zegt dat hij verliefd is op een ander of er komt een of andere troela aan de deur vertellen dat ze mijn vriend gebatst heeft. Eerste getuigd stuk meer gesprek.
Heb je het wel eens meegemaakt? :)
Iemand die bedrogen is kan ontzettend controlerend en jaloers worden in een nieuwe relatie, wat weer een vervelende druk brengt op een nieuwe relatie. Het is echt een naar gevoel om te weten dat iemand van wie je denkt dat hij ontzettend van je houdt recht in je gezicht staat te liegen en bedriegen.
En ja, dat de schuld van die jongen, maar ik vind niet dat je daaraan mee hoeft te werken.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:37

Ach, als iedereen er hetzelfde over zou denken, dat je van bezette mannen afblijft, dan hadden een boel dames achter de raampjes geen inkomsten gehad. Ik heb liever dat ie een meisje voor niets naait dan geld uitgeeft aan een doorgehaalde etalagemuts persoonlijk :Y) maar goed, ik weet uit eigen ervaring hoe gehaaid ze kunnen zijn met hun verleiding, de valse beloftes etc. naief, misschien wel, maar wij vrouwen zijn emotie-dieren, dus op onze emoties inspelen helpt gewoon. Daarnaast is ook aangetoond dat de hormonen die bij verliefdheid vrijkomen hun werk erg goed doen en je dus indd verblinden en alles mooier doen laten lijken.

Ik vind het nogal onfair om TS hier de grond in te boren en een mega-minderwaardigheidscomplex aan te praten. Jullie zijn (of worden in de toekomst) net zo goed allemaal wel eens niet meer en minder dan speelgoed geweest.
Laatst bijgewerkt door peach2001 op 22-12-13 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:38

Het gaat toch om TS en of ze het moet vertellen...! Dat is de vraag!

Nee dus, zoals ik eerder zei.
Dat doet ze puur uit eigenbelang..
Haar kwetsen, hopen dat de relatie kapot gaat.
Niet dan ts, hou je erbuiten, neem afstand.

Shamal Arabs, geloof me, nooit en zeker niet bewust. Daar pas ik voor maar heb kansen zat gehad..je zou compleet het vertrouwen in mannen kwijt raken zo makkelijk als sommige mannen (in relatie) zich aanbieden

PM1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-13 22:41

Ik raak m'n wip niet kwijt, ik heb 't afgekapt, maar hij blijft contact zoeken. Nu trap ik niet meer in z'nmooie woorden, maar dat maakt het wel moeilijk. Als ik zou willen zou ik nog veel vaker een wip kunnen maken, maar daar zijn genoeg vrijgezelle mannen voor op wie ik niet verliefd ben.. met hem wil ik meer en daar ben ik duidelijk in geweest en toch blijft hij het proberen. Ik voelde me achteraf schuldig en ik wil niet de minnares zijn.. dus wat nu? Ja, als ik het vertel wordt hij boos, dat maakt mij niet uit. Het is geen manier om hem te krijgen. Ik zou het in haar situatie willen weten..

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:43

Jij zegt dat je van seks niet verliefd kan worden:

Citaat:
maar je wordt niet verliefd op iemand omdat je seks hebt met diegene.

Dat is dus onzin, zoals ik in mijn eerste bericht al zei. Een persoon kan heel goed verliefd worden na seks, ook al is het maar een ONS'je.

En nadenken kan inderdaad iedereen. Maar TS is niet de eerste persoon die een lack of judgement heeft omdat haar emoties (die hij bevestigde in de eerste instantie!!) haar in de weg zitten.

Dat de vriendin van TS haar scharrel geschaad kan worden door dit hele gebeuren is, sorry dat ik het zeg, niet TS haar schuld en ook totaal haar zaak niet, maar die van TS haar vreemdgaande scharrel. Als je toch rekening moest houden met alles wat een persoon zou kunnen kwetsen dan wel schaden, dan heb je geen leven meer. Toegegeven, het aanleggen met een man die een relatie heeft is niet iets wat ik zou aanraden of per se goedpraat. Maar soms gebeuren dingen. Daar zijn wij allen mensen voor.

Overigens een grappige note, in dit topic zou bijna iedereen ook de schuld bij de minnares (bij gebrek aan beter woord) leggen, terwijl dit op FOK! totaal omgekeerd is, de minnares treft volgens 9 van de 10 geen blaam :D.

[/quote]
Je wordt toch verliefd op een persoon, niet op seks ookal is dit na een ONS?
Ik leg schuld niet bij TS, schuld ligt bij de jongen, maar je moet van bezette mensen afblijven en dat vind ik kwalijk. Je kunt best rekening houden met elkaar, vooral in deze situatie geen overbodige luxe, TS heeft hier ook niks aan, hoe zich nu gedraagt en gedragen heeft.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:43

Heb je hem er al eens mee geconfronteerd? Zo van 'hoe zie jij dit nou? Mij als wip ernaast? Waarom besodemieter je je vriendin? Omdat je mij zo leuk vindt? Nou blijkbaar vind je me niet leuk genoeg als nummer 1, maar wel als nummer 2 terwijl nummer 1 daar niets vanaf weet.'

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:45

PM1 schreef:
Ik raak m'n wip niet kwijt, ik heb 't afgekapt, maar hij blijft contact zoeken. Nu trap ik niet meer in z'nmooie woorden, maar dat maakt het wel moeilijk. Als ik zou willen zou ik nog veel vaker een wip kunnen maken, maar daar zijn genoeg vrijgezelle mannen voor op wie ik niet verliefd ben.. met hem wil ik meer en daar ben ik duidelijk in geweest en toch blijft hij het proberen. Ik voelde me achteraf schuldig en ik wil niet de minnares zijn.. dus wat nu? Ja, als ik het vertel wordt hij boos, dat maakt mij niet uit. Het is geen manier om hem te krijgen. Ik zou het in haar situatie willen weten..

Het is niet aan jou om het te vertellen, punt.
Je schiet er niks mee op. Het is gewoon wraak.

Je kunt met hem van alles bespreken, maar niet met haar.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:45

PM1 schreef:

Mijn advies, blijf weg, hou afstand van beide.
Je zal vast niet de eerste en de laatste zijn.
Laat hem het lekker uitzoeken..het gaat vast een keer kapot.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:46

PM1 schreef:

Ja als jij meer wilt is het toch 'logisch' dat ie blijft proberen?? :?

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:48

Waarom stel je hem geen ultimatum als je het zo graag wil vertellen? Als jij niks zegt doe ik het? Want hoe denk je dat ze reageert? Misschien gelooft ze jou wel helemaal niet en doet hij jou af als leugenachtige bitch. Heb je ook niks aan toch?

Ik snap echt niet dat je het zo graag wilt vertellen.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:48

Esmeej333 schreef:
Ik leg schuld niet bij TS, schuld ligt bij de jongen, maar je moet van bezette mensen afblijven en dat vind ik kwalijk. Je kunt best rekening houden met elkaar, vooral in deze situatie geen overbodige luxe, TS heeft hier ook niks aan, hoe zich nu gedraagt en gedragen heeft.

Ik heb het dan ook niet over verliefd worden op seks, dat heeft met dit alles niks van doen. Je kan op een andere persoon verliefd worden door seks.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:50

_San87_ schreef:
Esmeej333 schreef:

Ik heb het dan ook niet over verliefd worden op seks, dat heeft met dit alles niks van doen. Je kan op een andere persoon verliefd worden door seks.

Dan verschillen wij daarin. Ik word niet opeens verliefd van een broodje in de oven, kan me daar ook niks bij voorstellen.
Laatst bijgewerkt door xSogno op 22-12-13 22:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:51

Ja, toch kan dat, sexferomonen enzo. Puur chemisch proces.

Maar los van dat, is het nog steeds niet aan de derde om het te gaan vertellen...

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:54

Esmeej333 schreef:
Dan verschillen wij daarin. Ik wordt niet opeens verliefd van een broodje in de oven, kan me daar ook niks bij voorstellen.

Dat jij je iets niet voor kan stellen, betekent niet dat het niet mogelijk is. Ik zeg nota bene dat het mij overkomen is.

En een broodje in de oven, seriously :')?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:55

Ik zou het wel willen weten maar ik weet niet of ik het zou geloven als zijn scharrel het me zou vertellen.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:55

_San87_ schreef:
Esmeej333 schreef:
Dan verschillen wij daarin. Ik wordt niet opeens verliefd van een broodje in de oven, kan me daar ook niks bij voorstellen.

Dat jij je iets niet voor kan stellen, betekent niet dat het niet mogelijk is. Ik zeg nota bene dat het mij overkomen is.

En een broodje in de oven, seriously :')?

Dat zeg ik ook niet.....
Ja wist zo snel ff niks anders, alsof fietsen zoveel beter is :') .

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 22:56

Esmee, het gaat niet om simpelweg het broodje in de oven te stoppen, het gaat om het voorbereiden van het creeëren van het lekkere broodje. En elkaar diep in de ogen aankijken. Of zoiets.
Dan kun je best verliefd worden van de chemie die er dan plaatsvindt. Maarja, ik bak gelukkig al jaaaaaaaren alleen nog maar broodjes met mijn wederhelft dus echt verstand heb ik er niet van. :')

So far so good. Ik denk dat alle neuzen in dit topic wel dezelfde kant op staan, ik hoop dat je wat met het advies kunt, TS.