Folder/krantenbezorger fooitje geven..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Folder/krantenbezorger fooitje geven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:27

Toevallig van de week een docu gezien over een elfjarige jongen die al directeur was van z'n eigen multimediabedrijf en zich al miljonair mocht noemen :D

Ik heb ook jaren kranten bezorgd maar voelde me wel bezwaard bij het kerstwensen lopen. Maar goed, dat had ik ook al bij collecteren :+

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:28

Ik vind uitbuiten echt een te groot woord. Uitbuiten, dat doen ze in landen waar kinderen 16 uur per dag werken voor een paar cent per uur. De gemiddelde vakkenvuller verdient op zijn vijftiende rond de 3 euro (en toen ik begon nog minder), en nogmaals, ik verdiende met mijn krantenwijk een stuk meer. Mijn zus liep folders en zelfs die verdiende nog meer.

Het lijkt wel of niemand meer de handen uit de mouwen wil steken als ze naar hun idee niet genoeg verdienen. Voor niets gaat de zon op enzo...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:43

Sammie schreef:
Nou ja... wat verwachten ouders tegenwoordig dat hun kind mag gaan doen en wat ze daarbij verdienen...? Get real.. gelijk directeur worden ofzo..
Ik heb zelf ook een folderwijkje gehad en ik vond het echt niet slecht verdienen hoor voor die anderhalve middag p.w. dat ik er mee bezig was..

En maar afvragen waar al die rare pubers vandaan komen :x

sorry maar dit is echt kul hoor, rare pubers komen heus niet van het feit dat ze andere klusjes doen dan een ellendige folderwijk of zo
en overdrijven met je bankdirecteur is ook een vak ;)

nogmaals, hier was het 3,10 voor 330 afgiftepunten , dat is hier ruim 2,5-3 uur lopen
dus vette pret die 12 euro per maand.
Ik deed honden uitlaten en ramen lappen ect. Zijn zeker geen directeursklussen maar verdiend zeker beter dan een wijk hier. Ik ging op zoek naar wat mensen echt nodig hadden en waarmee de mensen het beste geholpen waren en wat nog kon verdienen ook.

begrijp de gedachte dat een kind moet leren werken voor het geld,maar ik probeer ze ook te leren dat als je slim nadenkt en verder zoekt dan je neus lang is dat je misschien wel meer kan verdienen en niet altijd onderaan die ladder blijft staan…

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:45

Ik moet zeggen, ik verdien (in verhouding) met m'n 7 keer per week 40 minuten 's ochtends (en 1 keer 's middags) kranten lopen meer dan met m'n 17 uur per week bij de supermarkt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:47

Kirsha schreef:
Het lijkt wel of niemand meer de handen uit de mouwen wil steken als ze naar hun idee niet genoeg verdienen. Voor niets gaat de zon op enzo...

Dat is anders een belangrijk kapitalistisch principe, dat je niet werkt voor te weinig geld.

En als je met foldertjes werkelijk slechts 1 euro per uur kunt verdienen, dan komt dat wat mij betreft toch aardig in de buurt van uitbuiting.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:52

Ik woon sinds dit jaar op mezelf en heb tot nog toe wel wat gegeven. Echter heb ik bijna nooit klein geld en als ik klein geld heb probeer ik het in een spaarpot te stoppen en eens per jaar weg te brengen. Echter doet het dan stiekem ook pijn om daar wat uit te halen omdat het eigenlijk een potje is waar ik van mezelf verder nooit wat uit mag halen :o Krijgen folder/krantenlopers eigenlijk ook iets van vakantiegeld? Ik voel me echter ook heel verplicht om wat te geven als ze zo voor de deur staan. Je weet waar ze voor komen als ze wisten dat ze er niks mee ophaalde zouden ze je ook geen prettige kerst wensen denk ik :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:53

Ik geef bijna nooit. Ligt er ook een beetje aan wat ik nog in mijn portemonnee heb..

Van de week deden we schijnbaar niet snel genoeg open en stonden ze vervolgens maar keihard op de ramen te bonken en te gillen.
Donder op, dan krijg je al helemaal niks meer.

Als ik een ochtendkrant zou hebben,zou ik wel wat geven.
Heb die 16 jaar terug zelf bezorgd en dat is best zwaar,elke dag zo vroeg op voor je naar school gaat.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:54

moonsparkle schreef:
Ik woon sinds dit jaar op mezelf en heb tot nog toe wel wat gegeven. Echter heb ik bijna nooit klein geld en als ik klein geld heb probeer ik het in een spaarpot te stoppen en eens per jaar weg te brengen. Echter doet het dan stiekem ook pijn om daar wat uit te halen omdat het eigenlijk een potje is waar ik van mezelf verder nooit wat uit mag halen :o Krijgen folder/krantenlopers eigenlijk ook iets van vakantiegeld? Ik voel me echter ook heel verplicht om wat te geven als ze zo voor de deur staan. Je weet waar ze voor komen als ze wisten dat ze er niks mee ophaalde zouden ze je ook geen prettige kerst wensen denk ik :P

Ik krijg geen vakantiegeld bij m'n ochtendkrant.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:55

Anoniem schreef:
Ik geef bijna nooit. Ligt er ook een beetje aan wat ik nog in mijn portemonnee heb..

Van de week deden we schijnbaar niet snel genoeg open en stonden ze vervolgens maar keihard op de ramen te bonken en te gillen.
Donder op, dan krijg je al helemaal niks meer.

Als ik een ochtendkrant zou hebben,zou ik wel wat geven.
Heb die 16 jaar terug zelf bezorgd en dat is best zwaar,elke dag zo vroeg op voor je naar school gaat.

ze klopte bij mij ook gelijk aan de deur nog geen 2 seconde na het bellen :+

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:56

Shadow0 schreef:
Kirsha schreef:

Dat is anders een belangrijk kapitalistisch principe, dat je niet werkt voor te weinig geld.

En als je met foldertjes werkelijk slechts 1 euro per uur kunt verdienen, dan komt dat wat mij betreft toch aardig in de buurt van uitbuiting.

Als er inderdaad mensen zijn die dat verdienen, dan ben ik het met je eens dat dat een idioot laag bedrag is. Maar sorry, je maakt mij echt niet wijs dat al die bezorgers zo weinig verdienen. Bij ons in de familie heeft iedereen zowel folders, huis-aan-huis-krantjes als betaalde kranten bezorgd. En ja, de folders verdienen een stuk minder dan de rest. Maar ik vind het te ver gaan om kranten- en folderwijken in het algemeen als uitbuiting te bestempelen. Zoals meerdere mensen hier aangeven verdienen ze in verhouding per uur meer met een krantenwijk dan met vakken vullen in de supermarkt.

miisshOrse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:56

Hier zijn ze ook al langs geweest. Alhoewel ik de krant eigenlijk nooit lees, toch maar 3 euro gegeven..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 12:58

Krantenwijken en folderwijken zijn ook ontzettend verschillend. Folders is altijd al een beroerd betaald baantje geweest, terwijl een goede krantenwijk wel echt wat op kan leveren.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 13:00

Ik heb zelf 2 krantenwijken, en vind het ook schooien. Vorig jaar niet gedaan, en zou het dit jaar weer niet doen maar het kwam eigenlijk wel erg goed uit voor komende maand.
Dus toch maar gedaan en geen spijt van, stond er van te kijken hoeveel briefgeld ik in mijn handen geduwd kreeg! Zelfs van 1 man 25,-.

Hier komende de folderbezorgers uiteraard ook aan de deur, meestal zijn we beide werken maar toevallig was ik afgelopen woensdagmiddag thuis. Had alleen niks in huis en was in een pesthumeur dus die heeft niks gehad :o

[edit] ik lees trouwens hier dat mensen moeite hebben met volwassenen aan de deur, ik verzeker jullie, die volwassenen doen dat echt niet voor hun lol! Ja, de oudere 65+ wel wat ik me ook echt niet kan voorstellen maargoed, bij ons depot zijn er verschillende volwassenen die het echt als aanvulling per maand moeten doen. Net als ik, ene maand kan ik genoeg werken zodat ik het geld van de kranten niet nodig heb maar in een rustige maand heb ik dat geld wel degelijk nodig om rond te komen.
Laatst bijgewerkt door DeSa op 22-12-13 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

kionasuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 13:02

Geen vakantie geld hierzo was het maar zo :(
maar ik heb het wel oke denk ik
voor ongeveer anderhalf uur lopen per week verdien ik 5 euro.. dus 20 euro per maand, veel is het niet maar het is wat

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 13:14

Mijn zoon verdient overigens zo'n 18 euro per week (afhankelijk van het aantal folders), daarvoor is hij 2 uur aan het vouwen en 4 uur aan het rondbrengen. Dus 3 euro per uur, ik vind het niet slecht voor een mannetje van 13. Nee, geen uitbuiting, ja, wel hard werken voor je geld (maar daar krijgt hij niks van, hoor ;-)).

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 13:25

Als het zulk slecht loon is, dan laat je ze als moeder toch niet uitbuiten?

precies Keeva, netjes geld.

Toen wij jong waren kregen we ook niet meer met vakantiebaantjes.
Ik heb heel wat aardbeien geplukt voor een paar cent per kistje. Toen was ik 12/13 (toen deden ze niet moeilijk over leeftijd en werken)
Later elke zaterdag en vakantie tomaten geplukt, ook met 30 graden en dan wel 8 uur op een dag.
Voor iets van 2,00 in guldens per uur en dan was je 14.

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 13:36

Ik loop de krant.
Ik vind het niet erg om te doen, je verdient er een leuk centje mee!
En ik vraag niet om geld hoor.
Het hoeft niet, maar het is leuk al je het krijgt ;)

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 13:37

Omgerekend verdien ik met m'n ochtendkrant tussen de 5 en 7 euro. Met m'n cassiere zijn bij de supermarkt verdien ik 4,75

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 13:39

Ik verdien met mn krantenwijk ( +- uurtje werk) 10,66 euro.
Met folders weer meer. Best leuk rondje dus:)

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:10

ik lees nogal een bedragen bij de ochtendkrant, beseffen jullie niet dat die erg veel adressen hebben soms? ik ging er uit om half 4... om zo al mijn adressen rond te brengen. als niet iedereen geeft, maar zeg een 3/4 een bedrag van rond de 10 euro is dat al 3000 euro := := :=

Emma_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:18

ik verdien met mn krantenwijk ongeveer 25 euro per week. is wel 2x per week minstens 4 uur werken. Verdien per maand het zelfde als iemand die 5-7 uur in de supermarkt werkt.
maar zijn genoeg kranten/folder wijken waar je minder verdient

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:19

Unihorses: nou, is toch super? *\o/* Dat ze er heel veel plezier van hebben! :j
(400 unieke adressen lijkt me trouwens vrij veel? Ik weet wel dat je soms ook winkels langs moet, dan heb je wel 400 kranten maar geen 400 adressen.)

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:20

unihorses schreef:
ik lees nogal een bedragen bij de ochtendkrant, beseffen jullie niet dat die erg veel adressen hebben soms? ik ging er uit om half 4... om zo al mijn adressen rond te brengen. als niet iedereen geeft, maar zeg een 3/4 een bedrag van rond de 10 euro is dat al 3000 euro := := :=

Ik denk toch echt dat het maar een klein deel is die zoiets geeft. Mijn zus haalde met haar 100 huizen echt niet meer op dan een euro of 300. Lang niet iedereen geeft zoveel. Of wij woonden in de verkeerde buurt :+

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:23

Ik heb de krantenbezorger een 10,00 gegeven. Elk ochtend altijd de krant nooit te laat. Ik geef ook fooien in een cafe of restaurant, waarom de bezorger niet..?
Folderbezorger krijgt niets,... Jammer, maar ik heb er niet om gevraagd om folders te krijgen := .

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 14:23

Shadow0 schreef:
Unihorses: nou, is toch super? *\o/* Dat ze er heel veel plezier van hebben! :j
(400 unieke adressen lijkt me trouwens vrij veel? Ik weet wel dat je soms ook winkels langs moet, dan heb je wel 400 kranten maar geen 400 adressen.)

jaah, fantastisch... had ik het nog maar even uitgezongen :+
ja, zijn er erg veel... chaos bij dat bedrijf... is ook niet echt de normale hoeveelheid... ookal ging ik er dan om half 4 uit dan nog was 7 uur behoorlijk krap.
maar goed, sinds ik ben gestopt gaat de filiaalleider nog steeds zelf alles rond met de auto, beginnend om 10 uur omdat kinderen eerst naar school moeten, om maar even een beeld te krijgen ;)