Ik heb ook jaren kranten bezorgd maar voelde me wel bezwaard bij het kerstwensen lopen. Maar goed, dat had ik ook al bij collecteren
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sammie schreef:Nou ja... wat verwachten ouders tegenwoordig dat hun kind mag gaan doen en wat ze daarbij verdienen...? Get real.. gelijk directeur worden ofzo..
Ik heb zelf ook een folderwijkje gehad en ik vond het echt niet slecht verdienen hoor voor die anderhalve middag p.w. dat ik er mee bezig was..
En maar afvragen waar al die rare pubers vandaan komen

Kirsha schreef:Het lijkt wel of niemand meer de handen uit de mouwen wil steken als ze naar hun idee niet genoeg verdienen. Voor niets gaat de zon op enzo...
Krijgen folder/krantenlopers eigenlijk ook iets van vakantiegeld? Ik voel me echter ook heel verplicht om wat te geven als ze zo voor de deur staan. Je weet waar ze voor komen als ze wisten dat ze er niks mee ophaalde zouden ze je ook geen prettige kerst wensen denk ik
moonsparkle schreef:Ik woon sinds dit jaar op mezelf en heb tot nog toe wel wat gegeven. Echter heb ik bijna nooit klein geld en als ik klein geld heb probeer ik het in een spaarpot te stoppen en eens per jaar weg te brengen. Echter doet het dan stiekem ook pijn om daar wat uit te halen omdat het eigenlijk een potje is waar ik van mezelf verder nooit wat uit mag halenKrijgen folder/krantenlopers eigenlijk ook iets van vakantiegeld? Ik voel me echter ook heel verplicht om wat te geven als ze zo voor de deur staan. Je weet waar ze voor komen als ze wisten dat ze er niks mee ophaalde zouden ze je ook geen prettige kerst wensen denk ik
Anoniem schreef:Ik geef bijna nooit. Ligt er ook een beetje aan wat ik nog in mijn portemonnee heb..
Van de week deden we schijnbaar niet snel genoeg open en stonden ze vervolgens maar keihard op de ramen te bonken en te gillen.
Donder op, dan krijg je al helemaal niks meer.
Als ik een ochtendkrant zou hebben,zou ik wel wat geven.
Heb die 16 jaar terug zelf bezorgd en dat is best zwaar,elke dag zo vroeg op voor je naar school gaat.
Shadow0 schreef:Kirsha schreef:Het lijkt wel of niemand meer de handen uit de mouwen wil steken als ze naar hun idee niet genoeg verdienen. Voor niets gaat de zon op enzo...
Dat is anders een belangrijk kapitalistisch principe, dat je niet werkt voor te weinig geld.
En als je met foldertjes werkelijk slechts 1 euro per uur kunt verdienen, dan komt dat wat mij betreft toch aardig in de buurt van uitbuiting.

). 
unihorses schreef:ik lees nogal een bedragen bij de ochtendkrant, beseffen jullie niet dat die erg veel adressen hebben soms? ik ging er uit om half 4... om zo al mijn adressen rond te brengen. als niet iedereen geeft, maar zeg een 3/4 een bedrag van rond de 10 euro is dat al 3000 euro![]()
![]()
Shadow0 schreef:Unihorses: nou, is toch super?Dat ze er heel veel plezier van hebben!
![]()
(400 unieke adressen lijkt me trouwens vrij veel? Ik weet wel dat je soms ook winkels langs moet, dan heb je wel 400 kranten maar geen 400 adressen.)