Illuminatie, wie gelooft erin?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:03

@ TamaradB: Nounou, wàt een aannames _O- Hoe weet jij nu waarin ik geïnteresseerd ben en waarin niet? Dat ik niet in deze complottheorieën geloof en je idee om je kennis te verrijken door het lezen van een fictieve roman niet ondersteun plaatst mij gelijk in het 'ongeïnteresseerd' en 'gelimiteerd denken' vak? Interessant :P Ik heb verschillende keren allerlei zaken opgezocht tijdens het lezen, maar die zogenaamde 'leuke feitjes' en zelfs dat de Illuminati nog zouden bestaan is omstreden en kan je echt niet zomaar op internet vinden. Hij neemt die mythe en maakt daar een verhaal rond gedeeltelijk ondersteund met feiten. Daarom net dat het zo'n goed boek is. Misschien vind je een paar van zulke niet algemeen bekende feiten als je heel goed zoekt en weet waar je moet zoeken en dan hangt het er nog vanaf of ze waar zijn. Doorheen de geschiedenis is er ook genoeg bullshit verkocht.

@ ladylay: Dan ben ik erg benieuwd naar je onderzoek en naar de dingen waarop je deze conclusie gebaseerd hebt. En dat meen ik oprecht, dat is geen sneer :) Je mag het me in PB sturen als je wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 12:07

TamaradB schreef:
En door gelimiteerd te denken beperk je je eigen hersencapaciteit. Geeft niet, niemand kan álle informatie verwerken. Het is ook een bekend fenomeen dat desinteresse het moeilijker maakt informatie te onthouden en te verwerken. Dus ja, dan zou je ervoor kunnen kiezen keuzes te maken. Of je kiest voor onderzoeken en opslaan. Ieder z'n ding. Maar dan snap ik niet dat mensen toch reageren op een topic, als ze zich niet willen verdiepen in het onderwerp omdat hun interesse daar niet ligt. Als je prioriteiten ergens anders liggen, zou je ze misschien ook ergens anders ten toon moeten spreiden.

Ik had nog niet eerder gereageerd, lees wel mee omdat ik het leuk vind om te zien hoe andere mensen er over denken, en om de informatie die er in staat.
Maar jij vind dus dat als je je niet in dit onderwerp verdiept, je niet zo intelligent bent? Of in ieder geval iets mist?

Ik vind dat bijzonder aangezien je eigenlijk niet zoveel met die informatie kan, je zal dingen weten maar hoe het nou precies zit kom je niet achter.
Je kan er niks aan veranderen, niks 'uithalen' voor jezelf dus het enige voordeel wat je er uithaalt is dat je denkt te weten hoe het zit.
Ik vind het zonde van mijn tijd om daar dan boeken over te lezen met een iPad er naast, ik lees liever boeken waar ik qua studie wat aan heb en maak daar aantekeningen uit, om dan te zeggen dat dit met intelligentie te maken heeft vind ik apart.

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:36

Ik zeg zeker niet de je minder intelligent bent wanneer je je niet verdiept, ik zeg dat je nog intelligenter zult worden wanneer je je wel verdiept.
En over de interesse gesproken, de persoon die boven mijn vorige berichtje had gepost sprak over het gebrek aan interesse in het onderwerp ter sprake, daar reageer ik op. Als je het gevoel hebt aangesproken te worden; wie de schoen past.....

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 14:14

Ik vermoed dat de laatste 2 zinnen naar mij gericht zijn.
Ik vond "Maar dan snap ik niet dat mensen toch reageren op een topic, als ze zich niet willen verdiepen in het onderwerp omdat hun interesse daar niet ligt. Als je prioriteiten ergens anders liggen, zou je ze misschien ook ergens anders ten toon moeten spreiden." wat algemener overkomen dan specifiek gericht op dees_daan, zeker omdat die inhoudelijk totaal niet gereageerd heeft en dus ook niets tentoonspreidt. Jouw eerdere post die mijn intellect (onrechtstreeks) in vraag stelt en waarop initieel werd gereageerd ondersteunt dat gevoel nogal. Maar mijn excuses als je niet gelijk aannam dat ik 'niet geïnteresseerd ben'. Dan heb ik niet goed gelezen en het fout geïnterpreteerd. Al is stellen dat 'mijn reactie genoeg zegt' en 'intelligentie iets is waarin je moet investeren' nu niet echt ver verwijderd van 'je bent niet geïnteresseerd'.
En hou die schoen maar bij je. Bokkers en hun schoenen altijd in hun discussies.

alleirbag

Re: Illuminatie, wie gelooft erin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:19

Je voelt je snel aangesproken als zo ongeveer de enige in dit topic die wel intelligente reacties geeft (en ja, dat is schromelijk overdreven, er zijn een hele hoop Bokkers die wel inhoudelijk reageren). Ik heb geen moment gehad dat ik jou bedoelde, dat je dus tóch de schoen aanpakt, ligt in dit geval echt bij jou.
De enige reactie waarmee ik op je reageerde was dat ik vertelde dat de reactie niet aan jou was gericht maar aan degene die boven mij had gepost.

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:21

ik geloof zeker in de illuminatie/NWO en Bilderberg groep. Deze laatste komt elk jaar samen om even te bespreken wat zij met het gepeupel (wij) aan moeten.
Alles staat en valt met olie, winst en macht.
Noem het een samenwerkingsverband en zie wat er gebeurt (echt) op deze wereld.
Hoe er gesjoemeld en gemanipuleerd wordt.
En dan heb ik het nog niet eens over de NSS top / G7...

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:09

sanne1221 schreef:
ik geloof zeker in de illuminatie/NWO en Bilderberg groep. Deze laatste komt elk jaar samen om even te bespreken wat zij met het gepeupel (wij) aan moeten.
Alles staat en valt met olie, winst en macht.
Noem het een samenwerkingsverband en zie wat er gebeurt (echt) op deze wereld.
Hoe er gesjoemeld en gemanipuleerd wordt.
En dan heb ik het nog niet eens over de NSS top / G7...

Goede samenvatting :j