Irritaties van kassamedewerksters

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Konstantine

Re: Irritaties van kassamedewerksters

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:31

Als ik collega's dat zie doen kaart ik dat aan bij de leidinggevende. O:)
Goed terugtellen is niet alleen fijn voor de klant, maar ook veilig voor jezelf.

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:40

Konstantine schreef:
Als ik collega's dat zie doen kaart ik dat aan bij de leidinggevende. O:)
Goed terugtellen is niet alleen fijn voor de klant, maar ook veilig voor jezelf.

Ik kaart het juist aan bij de betreffende collega....en als het even kan help ik haar met tips over makkelijk terugtellen

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:43

Inderdaad, ik houd er ook altijd wel van als er wordt teruggeteld, en deed het zelf ook om fouten te voorkomen.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:45

Ik heb zelf discalculie. Ik kan dus totaal niet rekenen, draai soms getallen om. Als mensen dus bijvoorbeeld 39,75 af moeten rekenen en betalen met 50,00 maar later bedenken dat ze nog 25 cent hebben dan raak ik helemaal de kluts kwijt. :(
Het lukt wel maar duurt heel lang voor ik dan doorheb hoe ik het moet terugtellen

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:47

Maar dan nog....hol niet meteen naar je leidinggevende maar praat met de betreffende collega!

appelxkiwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:48

Ik zit nu ruim 2,5 jaar achter de kassa en heb net ontslag genomen!
Ik heb vooral een hekel aan asociale klanten. Als caissière mocht ik uiteraard niks zeggen!

Laatst zat ik achter de kassa en een mevrouw was haar boodschappen nog aan het uitladen. Een meneer die achter haar in de rij kwam staan zette zijn boodschappen in een doos gewoon op de band, terwijl die mevrouw nog bezig was. Dat vind ik al redelijk asociaal! Het toppunt was, toen ik vroeg of meneer zijn boodschappen uit de doos wilde halen en op de band neer wilde leggen, hij de doos omkieperde. In principe geen probleem, totdat hij zei dat er 1 van de 10 zakken (het was iets van maïskorrels oid) kapot was. M'n héle kassa en band lagen uiteindelijk onder de maïskorrels! Ik was zó boos. En meneer zei leuk: Ja, had je maar niet moeten zeggen dat ik ze uit de doos moest halen!

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 17:09

Ik heb te kort zelf achter de kassa gezeten om mijn eigen ervaringen te schrijven, maar zie wel veel van andere klanten naar de cassieres toe.

-Van de week: klant voor mij was aan de beurt, maar iets klopte niet en werd nagevraagd. Cassiere voelde zich beetje ongemakkelijk, maar ik had de tijd.. Degene achter mij dus blijkbaar niet, want die smeet het toiletpapier zo naast de band (in een andere bak dus) en zei "ik ga wel naar hiernaast, het duurt me te lang.' Ik vind dat dus echt aso.

-Tegen elkaar over de cassiere praten, die er notabene naast zit. Dat het niet snel genoeg gaat, iets verkeerd is aangeslagen en ze de fout meteen hersteld, er niet verstaan wordt dat er wordt gevraagd of ze koopzegels willen... Ik kijk dan de cassiere altijd ff aan dat ze idd niet gek zijn..

Over dat kleingeld: ik betaal meestal contant, en kijk zelf naar het bedrag, en dan naar mijn kleingeld wat ik erbij kan geven. Als het bedrag dan genoemd wordt, vraag ik meestal of ik 'dat' bedrag erbij zal geven. Vaak wordt dat gewaardeerd, heel soms krijg je een reactie van:"nee laat maar, heb het al" en krijg ik een bonk met kleingeld..
Soms wordt er ook gevraagd of ik een bedrag erbij heb: dan heb ik het wel in mijn portomonnee maar is dat het zakgeld voor mijn zoon bijvoorbeeld. Dat wil ik ook gepast geven..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 17:11

koopzegels ken ik alleen van de AH. Nooit geweten wat het inhield tot ik perongeluk een keer 'ja!' zei, en ik meer moest betalen. :p Sinds ik bij de AH werk kreeg ik 't principe uitgelegd en het is heel leuk (vooral voor mensen met een minder goede financiële situatie) Je spaart voor circa €47,- aan zegels en krijgt bij inruil €53,-. Daarnaast een leuke manier om je geld op te sparen. :)

- Ik heb mijn leven verbeterd en richt me op de positieve mensen. Er zijn een paar vaste klanten waar ik erg leuke gesprekken mee heb en die toveren dan ook altijd weer een lach op mijn gezicht. :) Eerder had ik ook een ietwat schofterige manier van uiten als ik ook zo werd behandeld, maar daar los je toch niets mee op. Wel een tof topic! super herkenbaar.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 17:16

pimaude schreef:
koopzegels ken ik alleen van de AH. Nooit geweten wat het inhield tot ik perongeluk een keer 'ja!' zei, en ik meer moest betalen. :p Sinds ik bij de AH werk kreeg ik 't principe uitgelegd en het is heel leuk (vooral voor mensen met een minder goede financiële situatie) Je spaart voor circa €47,- aan zegels en krijgt bij inruil €53,-. Daarnaast een leuke manier om je geld op te sparen. :)

Ik spaar ze dus, en je betaalt voor 49 euro aan zegels, en krijgt €52,- terug. Dus €3.00 winst/gespaard. Wij hebben idd geen vetpot, dus als ik drie boekjes vol heb en die dan in december inlever, is dat toch mooi meegenomen :Y)

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 17:40

Even vraagje tussendoor hoor!
Heb al geprobeerd te zoeken op verschillende steekwoorden, maar kon niks vinden.
Las een paar keer in dit Topic dat Facebook ook een leuk gedeelte heeft voor 'gefrustreerde' kassamedewerkers.
Hoe heet die??

En als opmerking: Alleen omdat we even lekker klagen wil niet gelijk zeggen dat we ons werk niet leuk vinden of dat het altijd
maar doffe ellende is hahaha.
Denk dat voor de meeste geldt (net als bij mij): in gedachten mopper ik op ze, maar blijf ondertussen altijd aardig en beleefd.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-13 18:20

xx_Horsiex schreef:
SuperAssie schreef:

Ja maar als je toch zegt 'KOOP'zegels, lijkt het mij vrij duidelijk?
Daarbij vraag ik voor de koopzegels altijd vóór het afrekenen en de gratis troep die er altijd bij zit ná het afrekenen.

Nou nee hoor, wij gaan altijd naar de c1000, al jaren, heb daar nog nooit koopzegels gehad, dus ik zou niet meteen de link leggen. Misschien ben ik dan achterlijk.

Bij de Albert Heijn zijn koopzegels wel van zelf sprekend, en de meeste klanten weten wel wat die zegels zijn. Maar ik kan me voorstellen dat het in andere winkels anders is.

Wat ook nog irritant is:
Als klanten (vooral bij de nieuwe kassa's van de Appie, waar je zo'n bordje hebt dat je zo omhoog doet als je wilt sluiten, niet goed zichtbaar) na 10 minuten dat je hebt gesloten en na 10 minuten dat je al zegt: 'Oh kom maar even snel' je afsnauwen omdat je nu toch echt wil sluiten. En als je dat bordje omhoog hebt staan, kijken ze er altijd naar en daarna gaan ze zo schijnheilig toch hun boodschappen op de band zetten. En als ik ze dan zeg dat ik gesloten ben zeggen ze ook nog heel mooi: 'Oh, dat wist ik helemaal niet??!!' Ja.. Frustrerend.

En mensen die hun boodschappen zo neerleggen dat die tussenstokjes mee naar voren worden geschoven. Kunnen ze niks aan doen, maar vrij irritant als je 4 van die stokjes van de grond kan rapen. :P

En hier kunnen klanten ook helemaal niks aan doen, maar als ik een minuut later afgewerkt ben en iemand komt nog met een uitpuilende kar.. Jaa.. :Y)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:25

Naja de koopzegel fout maak je ook maar één keer. Ik heb het dus ook één keer gehad, en kijk nu wel uit :P

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:35

Ik heb een keer een klant gehad, die had het met haar vriendin waarschijnlijk over allemaal natuurkundige dingen. Ik noem het bedrag en die vrouw kijkt me aan en zegt, tsjah dat snap jij niet he, daarom werk jij hier. Dus daarop heb ik gezegd, klopt mevrouw ik ben namelijk nog bezig met mijn bachelor. De vrouw heeft met een ontzettend rood hooft verder afgerekend :D

Maar meestal vind ik het ontzetten leuk om achter de kassa te werken, leuke gesprekken en om sommige grappen kan ik ook echt lachen maar als dit soort mensen langs komen.......

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:41

De kracht van de koopzegel :+

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 18:48

Snap echt niet dat er hier mensen zitten te miepen dat je dan maar ander werk moet zoeken.. :') Er zijn ook leuke kanten als je kassawerk doet, en zolang je je werk doet en de klanten helpt zoals het hoort is er niks aan de hand hoor. Zulke ergernissen komen op ieder werk voor. Sommige mensen zijn gewoon super aso. Ik kan ook wel een boek schrijven over mijn ergernissen in de trein.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 19:06

Toen ik nog bij de albert heijn werkte kwamen er altijd busjes met polen die alleen maar het allergoedkoopste euroshopper bier en witbrood kochten en ook altijd allemaal met groot geld wilde betalen {:)-:( en ook altijd met zijn alle in een rij moesten staan maar dan wel allemaal apart af gingen rekenen.
Ik heb me trouwens tijden afgevraagd hoe het kwam dat die polen niet met bosjes dood neervielen hoe kan je nu leven van euroshopper witbrood en euroshopper bier :?

Wij hadden trouwens ook een zelfscan en daar moest ik wel eens controleren, altijd heel irritant als mensen dan iets kochten in 2 smaken maar dan twee keer de ene smaak scande, dan stond je die hele kar weer na te kijken omdat mensen niet snappen dat aardbeien limonade en casis limonade niet hetzelfde zijn, en dan maar zuchten die klanten, denk dan na 8)7

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 19:36

Laat ik altijd gedacht hebben dat het KOOK zegels waren.... Ik had altijd het idee dat je dan kon sparen voor iets wat met koken te maken had. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 19:37

Ik zit toch wel met enige verbazing dit topic te lezen. Werk ruim 8 jaar in een supermarkt, ook achter de kassa maar kan me totaal niet herkennen in 99% van de verhalen.

Kan mij weinig schelen of iemand er geen 5 cent bij heeft, de groente vergeet af te wegen, staat te bellen of de o zo originele grapjes over de bonnetje maakt. Wat een zware dag moet dat zijn als je alles en iedereen de kans geeft om je dag te verpesten. Blijven lachen en niet te zwaar tillen aan dit alles, wordt veel leuker als je je niet overal druk om maakt.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 19:42

Ach joh ff zaniken is heerlijk toch? Zolang je dat maar niet tegen de klanten doet. Ben je het weer kwijt en kun je er weer stralend tegenaan!

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 19:54

Dit is toch het topic voor dingen die je irritant vind?
Ik vind het zelf heel leuk werk, ik werk midden in de drukke stad dus je hebt klanten van zwervers tot kakkers enz. Ook heel erg veel studenten waar k altijd een praatje mee maak.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:00

Judith_ schreef:
Ik zit toch wel met enige verbazing dit topic te lezen. Werk ruim 8 jaar in een supermarkt, ook achter de kassa maar kan me totaal niet herkennen in 99% van de verhalen.

Kan mij weinig schelen of iemand er geen 5 cent bij heeft, de groente vergeet af te wegen, staat te bellen of de o zo originele grapjes over de bonnetje maakt. Wat een zware dag moet dat zijn als je alles en iedereen de kans geeft om je dag te verpesten. Blijven lachen en niet te zwaar tillen aan dit alles, wordt veel leuker als je je niet overal druk om maakt.

Precies wat ik wilde zeggen.
waar ik mij aan erger in een winkel: medewerkers die alleen maar zeuren en niet met verschillende soorten klanten kunnen omgaan.

YellowGray

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:03

Nouja sorry hoor maar ik heb in de winkel nooit gezeurd tegen klanten en ik kon echt wel met mensen omgaan. Maar als je er twee jaar werkt dan zijn er toch dingen die je meemaakt. Om de meeste dingen kon ik lachen, bij sommige dingen had ik irritaties. Dat is toch normaal?
Het gaat ook weleens even niet zo lekker met paardrijden, ben ik dan daar ook meteen ongeschikt voor en kan ik beter stoppen? :P

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 20:25

anneliesdj schreef:
Ik werk in de horeca (snackgelegenheid) en sta daar ook regelmatig achter de kassa, misschien niet helemaal vergelijkbaar maar toch.
Ik heb eigenlijk weinig ergernissen, maar één grote: kleingeld bij willen geven maar dan ipv 10/15/40 cent een euro geven...
Ik vraag er weinig om, vaak bieden mensen het aan en vind ik lief ook, maar geef het dan aub wel gepast. Ik kan er niets mee als ze dan een euro of 50cent bijgeven terwijl het om 5 of 10 cent gaat. Raak standaard in de war met tellen.

Ik vond dat juist wel fijn. maar vond het dan alleen goed als het bedrag bijvoorbeeld 10,10euro was en ze betaalde met bijvoorbeeld 50 euro. als ze dan geen 10 cent hadden moest ik 39.90euro terug geven, dan mochten ze best een euro geven hoor :j
Ik had ook permanent een tekort aan briefjes van 5 in mn kassa :')

ryukapple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:04

Peuk schreef:
Snap echt niet dat er hier mensen zitten te miepen dat je dan maar ander werk moet zoeken.. :') Er zijn ook leuke kanten als je kassawerk doet, en zolang je je werk doet en de klanten helpt zoals het hoort is er niks aan de hand hoor. Zulke ergernissen komen op ieder werk voor. Sommige mensen zijn gewoon super aso. Ik kan ook wel een boek schrijven over mijn ergernissen in de trein.

Ja idd er zijn ook heel veel leuke kanten aan kassawerk. Iedereen ergerd zich wel eens aan dingen zo erger ik me ook wel eens aan me paard moet ik haar dan maar wegdoen. en in zo'n topic is het leuk ze te delen, mijn klanten hebben er nooit iets van gemerkt^^

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 21:39

geerte schreef:
Ik heb een keer een klant gehad, die had het met haar vriendin waarschijnlijk over allemaal natuurkundige dingen. Ik noem het bedrag en die vrouw kijkt me aan en zegt, tsjah dat snap jij niet he, daarom werk jij hier. Dus daarop heb ik gezegd, klopt mevrouw ik ben namelijk nog bezig met mijn bachelor. De vrouw heeft met een ontzettend rood hooft verder afgerekend :D

Maar meestal vind ik het ontzetten leuk om achter de kassa te werken, leuke gesprekken en om sommige grappen kan ik ook echt lachen maar als dit soort mensen langs komen.......

Welke supermarkt werk je in Lemmer? Misschien shop ik daar :)