Wij zijn soms weken bezig met intrainen en dan lukt het nog niet... Puur omdat het niet gaat. Niet omdat de client niet wil. En dat is wel een wezenlijk verschil.
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
KingYasFenn schreef:Maak je geen zorgen.
ik werk dan niet met dit soort mensen maar heb zelf genoeg ervaring.
Mijn broertje is zelf ook enorm gepest en is dan enorm slechthorend, heb 4 broers en eentje daarvan heeft ook nog eens enorm zwaar add.
liep zelf een hele tijd met depressieve en sociale angsten etc. (o.a. doordat ik gepest ben en reuma heb vanaf jongs af aan(jeugdreuma) en dus mijzelf niet meer menswaardig zag etc)
Ik kan voor een enorm groot deel heel goed meepraten over dit soort dingen.
Enja, ik ben van mening dat we niet iedereen maar via het openbaar vervoer moeten sturen.
en dat we de precieze toestand van de dochter van TS niet weten en dus ook niet grotendeels kunnen oordelen.
MAAR,
ik ben zeker voorstander voor mensen terug in de maatschappij krijgen
als doe je het 1000x eerst met een begleider en vervolgens kan ze zelf met de metro,
dit kan!!
houd deze mensen toch niet altijd in een koepeltje met bescherming....
ik heb toen der tijd (en toen was ik dezelfde leeftijd) ook eerst zeker 50x met pap samen de busreis gemaakt (dan ging mijn vader heen en weer) zodat hij mij leerde dat ik alles uit mijn hoofd wist en er niks mis kon gaan etc.
Ja, ik heb een par terugval momenten gehad dat de bus opeens een dag niet reed en ik bang werd en het even niet meer wist, maar dan belde ik pap en kwam hij mij halen. de volgende dag zette hij mij weer op de bus en ging het wel...)
Dit soort dingen kunnen ook gewoon met Mensen zoals TS haar dochter,
maar hier zit een stukje volharding in en niet opgeven.
en al helemaal niet toekennen dat je dochter dit niet aankan, want wie op zwaktes wijst maakt enkel maar zwakker..
zie de positieve dingen in en probeer wat te bereiken
KingYasFenn schreef:En dat maaktde dochter van TS zo'n client?
Ze zeggen niet zomaar 'ze moet voortaan met het ov'
de cliënten die hier nog niet aan toe zijn worden gewoon nog opgehaald hoor
Zinzi_jewel schreef:Jeetje, zomaar pats boem ga maar met het OV.
Ik snap dat je radeloos bent.
Wij hebben afgelopen jaar elke dag ons kindje naar het MKD moete. Brengen 20 km enkele reis. Die reis maak je 4 x per dag. 80 km.
Schooltijden lopen zowat paralel met ons andere kind.
Omdat het het een Medisch kleuter dagverblijf is kregen wij geen vervoer vanuit de gemeente. Medisch belang lag hoger als schoolgaand belang bovendien is ons kind nog geen 5.
Lees hier dan op pagina 1 een opmerking jouw kind jouw probleem.
Dat maakt me verdrietig zeg. Heel kwetsend.
Want elke ouder wenst een gezond kind. En vraagt niet om een.kind met beperkingen.
En toch krijg je het mooiste liefste kind dat je je als moeder kunt wensen met beperking.
Nl is een land dat graag voor mensen zorgt.
Laat ze dan eens in ons eigen land beginnen ipv weer miljoenen weg te geven.
WilmaBoy schreef:spicegirl schreef:jouw kind, jouw probleem hoe ze naar school gaat, eerlijk gezegd.
.
wow! dat zo een mentaliteit nog bestaat de dag van vandaag!
Solidariteit is voor jou ongekend feit. Gelukkig ben jij perfect, en ik hoop dat je voor de rest van je leven niets mag tegen komen, maar mocht het wel het geval zijn, hoop ik dat andere mensen je wel zullen helpen!
Citaat:Dit zie je heelveel op speciaal onderwijs. Het is namelijk niet voor niks speciaal onderwijs....