Maakt het nou echt zoveel uit waar Pekela precies ligt?
amandananana
Geplaatst: 04-12-13 10:48
Ik woon in Zuid-Holland, ik hoop dat het daar allemaal mee valt. Het was vooral voor 's avonds opgegeven toch? Ik moet met bus, metro, bus en tram dus ik hoop dat ik anders nog thuiskom 's middags haha
SAKKIA
Geplaatst: 04-12-13 10:48
Nee volgens mij niet Het ligt in Groningen en dat is het noorden. Uit mijn hoofd niet heel dicht bij de kust, maar het is me de moeite niet het daadwerkelijk op te zoeken
Met de vorige storm was de zijkant van de manege los gewaaid en moest er een bouwbedrijf bij komen om de boel vast te zetten (met de storm zo'n 6 meter hoog op de ladder). Ik hoop dat alles het nu wel een beetje houd
Wij hadden trouwens helemaal geen schade de vorige storm, echt helemaal niks, er was nog geen bloempot verschoven. Terwijl bij mijn schoonouders de pannen van het dak vielen Blijkbaar staan wij gunstiger ofzo.
Vorig jaar was het sneeuwstorm met de sint en de dagen erna. Toen zijn we speciaal nog vroeg op de avond gaan rijden om Fedor, één van de shetten, op te halen. Op de terugweg begon het te sneeuwen en eenmaal thuis waren we blij dat we niet later waren gegaan. Dat weekend heb ik ook direct een dikker deken voor het paard gehaald.
Dit jaar is de kans groot dat we een vrachtwagentje gaan halen (de verkoper moet kunnen), en mijn moeder had me gevraagd of ik voor de dieren thuis kan zorgen (ze moet voor 7 uur 's ochtends weg, 2.5 uur enkele reis), en weer hebben we moeten puzzelen. Dit keer in verband met het konijn op het balkon en dat ik zaterdag weer daar ben. Ik heb maar één sleutel en met vriesweer is het mogelijk dat het konijn geen water heeft.
Uiteindelijk maar besloten het konijn mee te nemen. Die mag dan in een ren die we leeg hebben staan. Wat een gedoe met de sint.
NatasjavE
Geplaatst: 04-12-13 11:00
Eleionomae schreef:
Ik woon ook in het noorden (om geen discussie te krijgen Het Zuidelijk van het midden van het noorden )
amandananana
Geplaatst: 04-12-13 11:01
onze schutting was losgewaaid vorige keer.
Mjetterd
Geplaatst: 04-12-13 11:03
amandananana schreef:
onze schutting was losgewaaid vorige keer.
Die van mij net niet, maar als het ook maar een klein beetje harder waait dan de vorige keer, dan waait mijn schutting morgen om
Barbabientje
Geplaatst: 04-12-13 11:04
Ik ben weer benieuwd deze keer! Heb morgen gelukkig vrij, moet wel met de trein op en neer naar Tilburg, maar kan in uiterste nood altijd nog de bus pakken We zullen zien!
hoop dat het toch gaat meevallen of pas savonds begint, moet een aantal dingen doen oa ziekenhuis die ik echt niet af kan zeggen en ik wil wel weer gewoon naar huis kunnen
magriet
Geplaatst: 04-12-13 11:22
Met de vorige storm was ik vrij. Helaas moet ik morgen wel werken. Met mijn kleine saxo door die harde wind. Hopen dat ik voor de wind heb dan ben ik snel en goedkoop thuis
Ondanks de de vlaggenmasten hier omknakten als luciferhoutjes ben ik in de auto geen seconden bang geweest of last gehad van de wind toen En ik heb ook maar een klein gebakje hoor. Wind stond blijkbaar toen "goed" mbt vrachtauto's e.d.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel erg leuk vind.
Natuurlijk de stormschade etc. niet. Maar binnen zitten en het zo te keer horen gaan vind ik echt bijzonder.
Vientje
Geplaatst: 04-12-13 12:38
Ik maak me dan altijd zo'n zorgen over m'n peerd Voor mezelf: heerlijk met storm veilig in je huisje zitten.
SAKKIA
Geplaatst: 04-12-13 12:38
Ja ik heb er ook niet zo veel problemen mee. Ik ga vragen of ik een middagje thuis kan werken morgen, zodat ik niet in het hele slechte weer naar huis hoef (en net als de rest van noord nederland in de file kom te staan ) En dan lekker thuis, kopje thee, lekker koken (tis tenslotte sinterklaas ) en dan hopen dat je geen schade krijgt. Zowel dan bellen we de verzekering
Maar eerlijk is eerlijk ik maak me altijd zorgen om mijn vriend want met een vrachtauto bij pad zijn is dan echt niks aan en gewoon echt gevaarlijk
Kana
Geplaatst: 04-12-13 12:41
Oh fijn dat ik dit topic tegen komen.
Ik moet morgen om 5 uur naar een afspraak wandelen want de auto staat bij de garage. Wandeling van zo'n 3 kwartier want daar rijdt geen bus. Tot nu toe vond ik dat prima, wandelen is erg lekker met deze kou maar misschien is het slimmer als ik toch even een auto regel.
Laatst bijgewerkt door Kana op 04-12-13 12:43, in het totaal 1 keer bewerkt