Het 'ik heb zo wa-wa-wa-waanzinnig gedroomd'-topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 00:14

Ik heb vorige week twee dromen gehad die me blijven achtervolgen. Het waren geen nachtmerries, maar wel fijne dromen eigenlijk.
De eerste droom ging over dat ik alleen in een villa woonde en een feestje hield bij mijn thuis. Er waren allerlei mensen die ik niet kende, maar ook enkele bekenden, maar die herinner in me niet meer. We sprongen vanaf het balkon in het zwembad en toen begon het te regenen. Daarna gingen we dus naar binnen, maar er waren zoveel kamers dat ik bijna verloren liep. Toen gingen we in het huis alle rolluiken aflaten en kwamen we in een klein kamertje, ik deed de open haard aan en gingen we gewoon tv zitten kijken. En meer herinner ik me niet.

De tweede droom ging over Sleepy Hollow (de serie), ik ben de laatste tijd helemaal gek van die nieuwe serie. Ik droomde dus over Ichabod, dat iemand hem gegijzeld had en ze zijn tong eruit hadden gesneden, en ik hem moest gaan redden. Ik moest hem een wortel voeren (echt wtf?), en daarna moest ik naar een soort van magiër gaan om zijn tong terug te herstellen. Maar we moesten door een bos rennen, en plots waren ook nog allerlei andere mensen die ons hielpen, maar toen hoorden we geweerschoten. Het waren de gijzelaars die ons gevolgd waren dus we moesten snel rennen, maar Ichabod was gevallen en toen moest ik hem helemaal tot in een struik slepen. En toen werk ik wakker.

Hoe raar het ook klinkt vond ik het best wel leuke dromen :')

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 00:15

Kaus schreef:
Dromen jullie dan ook dat je neerstort of niet meer op kan stijgen?
Dat heb ik dus altijd aan het einde van mijn vlieg dromen...
Ben ik lekker aan het vliegen, komt er iets aan, kan ik niet meer vliegen. Heel frustrerend!

Dat overkomt mij zo vaak! Of dat ik aan het zinken ben en maar niet terug boven geraak. Meestal wordt ik dan ook nog wakker met zo'n vreemde kriebel in mijn buik.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 00:20

Ik droomde vannacht steeds over school, heb wel 4 verschillende dromen erover gehad die ik me nog herinner.
De gene die me het meest bij is gebleven was dat ik samen met een meisje in de klas zat die mij steeds iets wilde vertellen.
Alleen vond ik haar heel erg irritant en wilde ik niet naar haar verhaal luisteren. Ze probeerde het maar te vertellen, soms zelfs met fotos erbij, maar nee, ik was keihard en zei gewoon dat ik haar niet aardig vond en écht niet naar haar verhaal wilde luisteren.

Hoe ik op de droom kom weet ik ook vaak. Deze droom is samengesteld uit:
Het meisje kwam als eerste online toen ik inlogde op de computer.
Het saaie verhaal kwam omdat ik een verhaal van 3 kwartier aan heb moeten horen op kerstavond waar ik niks aan vond.
En dat ik op school was kwam omdat ik het over het nieuwe school gebouw had met een vriendin.
Voila, daar is mijn droom :')

Elastiek

Re: Het 'ik heb zo wa-wa-wa-waanzinnig gedroomd'-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 17:17

Ik heb vannacht gedroomd dat mijn oom achter me aan rende en een griezel was. (Speelde zich af op het terrein van mijn vader) ik rende weg maar kwam niet voorruit. En toen hij me wou pakken werd ik wakker.

Beetje vaag, want die droom heb ik al vaker gehad. :=

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 17:19

Ik heb gedroomd dat ik met Mert en Dylan naar een pretpark ging (Mert en Dylan zijn bekende youtubers)
En we gingen in het schip over de kop maar Mert viel eruit -O-

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 12:22

Ik droomde dat ik in een restaurant zat waar we konden kiezen uit verschillende soepen. Mijn vriendin en ik kozen voor de kippensoep. Echter wisten wij niet wat lekker bij de kippensoep smaakt qua hoofdgerecht. Toen wij een ober wilde vragen zei hij dat we dat maar op internet op moesten zoeken. Bij elke ober die we het vroegen kregen we hetzelfde antwoord.
Tja... :')

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 12:25

Hahahah _O-.
Soms denk ik, hoe komen mij hersenen er op :')

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 17:46

SindyKaya schreef:
Ik heb gedroomd dat ik met Mert en Dylan naar een pretpark ging (Mert en Dylan zijn bekende youtubers)
En we gingen in het schip over de kop maar Mert viel eruit -O-

Ahaha ik ken hun ook :P geweldig :j

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 18:11

Kaus schreef:
Ik droomde dat ik in een restaurant zat waar we konden kiezen uit verschillende soepen. Mijn vriendin en ik kozen voor de kippensoep. Echter wisten wij niet wat lekker bij de kippensoep smaakt qua hoofdgerecht. Toen wij een ober wilde vragen zei hij dat we dat maar op internet op moesten zoeken. Bij elke ober die we het vroegen kregen we hetzelfde antwoord.
Tja... :')

Geen fooi :Y)

HoresesLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 18:20

Ik heb een keer gedroomd dat ik een paardrijles reed zonder paard.. Dus ik moest zo meelopen :')
Toen ik eindelijk een paard kreeg (palominohengst uit de sims 3 ) werd ik wakker..

Oh, en nog een keer had ik gedroomd dat ik op de manege was, en iemand was van zijn paard afgevallen dus toen mocht ik op dat paard rijden. Paardje was een smalle appaloosa arabierachtige pony, best een leuk beestje, en toen mocht ik ook galopperen (dat was best gaaf :+ ) En toen ging die andere er weer op en liep ik naar het erf, en daar stond een grote stenen berg zoals we op mijn basisschool hadden en daar bovenop stond mijn juffrouw van de basisschool en toen kreeg ik mijn rapport.. Best vaag eigenlijk :+

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 18:45

Ik droomde eens dat er een grootte strom op komst was en dat ik ging vluchten naar mensen die christelijk waren? :')( niks daarop tegen hoor!).
Het was gebruikelijk om daar op je handen te lopen, en iedereen liep daar ook op handen. En ik weet niet waarom maar dat huis was helemaal vol met mensen en iedereen deed de handstand.
En toen we wisten dat we niet meer veilig waren gingen we vluchten maar ik kwam geen ene meter voor uit. Dus ik ging als een paard rennen :') want dat lukte wel

Spelt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 20:38

Ik droom heel vaak dat ik met mijn oude verzorgpaard in de bergen rijd met hele smalle berg paadjes en daarnaast een diep ravijn, en elke keer vallen we in dat ravijn. Ben dan ook gelijk klaar wakker want ik schrik me kapot!

En ik droom nu al 5 nachten achter elkaar dat ik opeens moet bevallen terwijl ik helemaal geen dikke buik of iets had :') En elke keer weer is het een meisje en elke keer weer heet ze Evy :o?

(Voor de duidelijkheid: Ik wil de komende 10 jaar nog geen kinderen en ben er ook totaal niet mee bezig, dat maakt het ook zo vaag) :')

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 00:56

Hee die komt me bekend voor! Ik droomde dat laatst ook over die smalle bergpaadjes, en dan aan de zijkant van de berg zegmaar, richting omhoog. En elke x vielen we als we aan de top waren, ik had die droom een paar x die nacht

En ik droomde laatst dat vriendlief zijn junkievriendje/alcoholverslaafdevriendje met zijn bezatte kop mijn vriends hoofd klem had onder zijn arm, (en dat terwijl mijn vriend, of ik zelfs, hem met een pinkie op de grond legt :+) en zijn hoofd eraf wilde zagen met een figuurzaagje. Hij was echt pislink en iedereen was bang, hij had al een beginnetje gemaakt en mn vriend was aan het gillen van de pijn. En toen werd ik wakker en ging ik hem maar even extra goed knuffelen haha.

jillhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 01:02

Ik heb gister gedroomd dat ik een nieuwe iphone kreeg en allemaal 10en voor me proefwerkweek had, het leek zo echt. Behave dat ik een stom shirt aanhad maar daar kan ik wel mee leven als dit gebeurt :')

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 09:29

Ik droomde laatst dat ik mijn paard aan het verzorgen was, die ik net had gereden. Toen stond ineens mijn oma met een huisvriend van haar (en als ik die gast in het eecht nog een keer tegen kom maak ik m af. Reden via pb aub) op het erf stonden. Toen belde ik mijn therapeut of ie alsjeblieft kon komen voor ik iets zou doen waar ik later spijt van kreeg.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 12:02

Ik droomde vannacht iets maar het was heel raar, ik was namelijk al in de keuken en koffie aan het zetten enzo, dus toen schrok ik wakker want ik was daadwerkelijk in de keuken :') dat was echt heel vreemd.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:39

Vandaag weer iets heel vreemds gedroomd. Dat ik ergens in een bos was met een vriend, alleen kan ik me niet meer herinneren wie, en een enorm grote kat. In dat bos waren er twee witte glazen vliegende paarden en twee zwarten. Er waren ook enorm grote glazen spinnen, maar die deden je niks. De spinnen die niet van glas waren moest de kat opeten want anders zouden zij ons opeten. Toen kwamen we op een padje uit naast een meertje en begon het te regenen, ik had het zoooo ijskoud van die regen.
En toen werd ik wakker want ik merkte dat mijn deken van mij was afgevallen, daarom dat ik het dus ijskoud had :')

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-13 12:41

Snollygoster schreef:
Vandaag weer iets heel vreemds gedroomd. Dat ik ergens in een bos was met een vriend, alleen kan ik me niet meer herinneren wie, en een enorm grote kat. In dat bos waren er twee witte glazen vliegende paarden en twee zwarten. Er waren ook enorm grote glazen spinnen, maar die deden je niks. De spinnen die niet van glas waren moest de kat opeten want anders zouden zij ons opeten. Toen kwamen we op een padje uit naast een meertje en begon het te regenen, ik had het zoooo ijskoud van die regen.
En toen werd ik wakker want ik merkte dat mijn deken van mij was afgevallen, daarom dat ik het dus ijskoud had :')

Mijn eerste gedachte is Alice in Wonderland, onlangs die film gekeken? :D

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 12:42

Magrathea schreef:
Snollygoster schreef:

Mijn eerste gedachte is Alice in Wonderland, onlangs die film gekeken? :D

Als je twee maanden geleden onlangs kan noemen :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:03

Ik heb vannacht drugs gesmokkeld, en een restaurant overvallen... En nog iets.. :=

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 13:21

Ik heb een pony laten ontsnappen maar toen was mijn jas uit gevallen? Hij viel van mijn lijf. En mijn schoenen ook. Ik weg rennen, maar mijn jas lag dr nog.
Opgeven moment zei ik dat dat mijn jas was en toen zeiden ze, ja dat weet ik. Want dit is jouw vingerafdruk. Laat je vinger eens zien. En zo zagen ze dat het mijn jas was?

:')

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 16:53

Ik droomde vannacht dat ik eindelijk een pony mocht uitzoeken, en ik had natuurlijk voordat ik ging slapen nog eventjes gekeken op bokt markt, en daar de prachtige haflingermerrie jody gezien, en toevallig staat die ook nog in het dorp waar ik woon. Ik droomde dus dat ik daar heen ging, en dat er net een ambulance wegreed. De pony stond nog met het zadel op, en de eigenaar zei: Dat doet ze anders nooit, wil jij er nu op? :n Helaas werd ik toen wakker

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 20:30

Captain schreef:
Ik heb vannacht drugs gesmokkeld, en een restaurant overvallen... En nog iets.. :=

:')

Bamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-13 21:57

Wat een leuk topic haha :D
Ik droom ook wel vaak dingen..

Laatst had ik ook een 'droom' die ik me niet kan herinneren..
Volgens m'n vriend heb ik gezegd 'Die ene kat is opgehangen en de andere heeft je moeder gevonden' en tot op de dag van vandaag weet ik nog steeds niet waar ik over droomde :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 10:07

Ik ben me vannacht he-le-maal doodgeschrokken!

Mijn nicht slaapt hier voor een weekje, en wat er vannacht nou gebeurde.... Ik schiet opeens wakker, om zo te zien hoe mijn nicht mijn gitaar in haar slaap de lucht in tilt. Ik sliep zelf nog maar ik ben werkelijk nog nooit zo snel opgestaan om naar mijn nicht te rennen, en mijn gitaar te redden. :') Zoals ik al zei: ik sliep zelf nog, dus ik ben wakker geworden alsof ik aanvoelde dat er iets met mijn geliefde gitaartje ging gebeuren. Uit voorzorg heb ik hem maar even in een andere kamer gelegd. :')