Ik heb diegene van dat heksenfilmpje ook gelijk van FB geflikkerd. Dat wil ik gewoon niet zien...
Moet er toch niet aan denken dat als IK dit kan zien, 100.000en kleine kinderen dat ook kunnen zien....
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

xZiva_ schreef:ik zag het ook, dat konijntje
ik heb het meteen afgezet. ik kan er gewoon zo slecht tegen
ik vind het heel goed dat er acties tegen zijn, maar dan moet je het niet op bijv. facebook zetten. sommige mensen kunnen daar dus echt niet tegen.
ik zag laatst een filmpje van een puppy die door 2/3 meiden dood geschopt werd, en waar ze dus bovenop gingen staan(en helaas is ie daar dus dood aan gegaan) ik hoorde dat beestje janken en krijsen, en ik heb jankend het filmpje snel weggeklikt.
dat er zulke mensen bestaan BAH!
ik moet er niet aan denken als ik hier mijn lieve hondje naast mij zie liggen op dr kussentje.. zulke onschuldige dieren

easygoing schreef:Er zijn idd mense die het niet kunnen verdragen om die beelden te zien maar dat is nog altijd veel minder erg dan die arme dieren die die martelingen niet kunnen vedragen.
_Christine schreef:Overigens bestaan er donzen dekbedden die wel op een diervriendelijke manier worden gemaakt, die hebben mijn ouders ook, alleen betaal je daar veel meer geld voor.
easygoing schreef:Er zijn idd mense die het niet kunnen verdragen om die beelden te zien maar dat is nog altijd veel minder erg dan die arme dieren die die martelingen niet kunnen vedragen. Ik ben een fanatieke deler van dit soort ellende en tja als mijn vrienden er niet tegen kunnen ontvrienden ze me toch

Toevallig omdat je het niet eens bent met de vreselijke beelden die je ziet?eenitraM schreef:De meeste stallen worden tegenwoordig dusdanig verbouwd (melk quotum gaat er vanaf) en er worden installaties aangelegd om het gas op te vangen en zo daar stroom van te maken. Er is geen ruimte om koeien buiten te laten/de ruimte wordt steeds minder wegens uitbreiding van steden/aanleg van wegen. Daarnaast is het ook vele malen duurder en als er wat is met een koe heeft de boer er geen zicht op.
Dus...
.
er staan nu ook zat koeien buiten. Dat het duurder is dat weet ik en alhoewel het misschien logisch is vind ik het erg jammer dat dit doorslaggevend is in het welzijn van de dieren. _Anneruth schreef:Ik vind het verschrikkelijk dat ik op facebook de meest walgelijke vormen van dierenleed tegenkom. Wat heb ik aan die informatie, wat moet ik met die informatie en wat kan ik eraan doen?
Waarom moet ik dan met een K gevoel rondlopen na het zien van ellende? Ben ik egoïstisch als ik er niet naar wil kijken? Wat wordt er van mij verwacht als ik er naar heb gekeken? Moet ik er moet een vliegtuig heen? Moet ik me gaan aanmelden bij een organisatie die zegt er iets aan te gaan doen? Het zal altijd blijven bestaan en ik geloof niet in de kracht van de media. Ik vind het misselijk, ziekmakend en totaal geen nut hebben. Het enige wat je er bij mij mee bereikt dat ik een slecht wereldbeeld krijg en dat ik weet dat er mensen rondlopen die het leven niet waard zijn.
Als je er iets aan wilt doen, ga dan gericht iets bedenken en plemp niet domweg de socialmedia vol waarmee je hoogstwaarschijnlijk alleen mensen bereikt die daar toch al bewust mee omgaan.