Over twintig jaar...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:45

Ik ben op mijn 18e van de weg geplukt door de politie, want ze waren gebeld door mensen dat er een te jong meisje achter het stuur zat. En dat ik mijn rijbewijs niet had was wel banketstaaf ja.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:45

En nog een leuk voorval. Tot drie jaar terug had ik een bijrijdfjord op een grote pensionstal. Een moeder had haar zoon meegenomen en hij zat allemaal rond mij te hangen. Tot ik hem vertelde de 20 al lang gepasseerd te zijn. Zelf was hij 14 :') .

Ankie2011

Re: Over twintig jaar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:48

En de vraag die vreemde mensen me altijd stellen: Hoe gaat het op school? of 'Lekker van je schoolvakantie aan het genieten?" En dan altijd die blikken als ik vertel in 2003 mijn diploma gehaald te hebben.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:53

Het blijft niet leuk.. ik ben 34, wordt ondertussen half de twintig geschat, soms eind de twintig en... mijn leeftijdsgenoten zijn echt oud. Alsof zij volwassen zijn geworden en ik niet. Mijn beste vriendin is net als ik maar wordt ook altijd jonger geschat.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:54

En nog een aardig voorval. Een paar geleden heb ik mijn been gebroken. Met mijn moeder ging ik bij de kruisvereniging mijn krukken ophalen. Die medewerkster liet mijn moeder tekenen, want als je jonger dan 18 bent mag dat nog niet :7 . Dat gezicht toen ik vertelde al lang de 18 gepasseerd te zijn :+ .

Al die ervaringen hebben mij wel geleerd om nooit meteen te oordelen over iemand +:)+

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 13:55

Trouwens hier laatst op het werk(!) ook nog een vraag of ik van mijn ouders wel eens wat in de tuin moet doen. Eeeuhm nee gelukkig hebben mijn ouders niets te zeggen over mijn tuin :wave:

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 14:08

Haha ik kan me ook melden. Ik ben 20 en word regelmatig op 14-16 jr geschat. Ik maak er altijd maar een grapje om, maar leuk is anders.
Vaak merk ik ook aan de manier waarop mensen tegen me praten of ze me veel jonger schatten. Dan meld ik gewoon even tussen neus en lippen door dat ik auto rij of dat ik studeer (als een opmerking maken over drukke parkeerplek of dat het zo druk is op de studie haha). Vaak kijken ze dan heel moeilijk en vragen ze voorzichtig hoe oud ik ben :') .
Als ik dan ook nog eens op mijn B-pony aan kom rijden wordt het natuurlijk helemaal een hopeloze zaak. Hoe vaak mensen dan een kleuterstem opzetten, vreselijk haha.
Verder is het met werken vaak wel lastig. Soms werk ik ook samen met mijn jongere zusje (4,5 jaar verschil, maar zij is langer en niet zo'n sprietje als ik) en dan krijgen we eerst de vraag of we tweeling zijn (lijken absoluut niet op elkaar). Als we dan laten raden wie er ouder is, kiezen ze ook nog altijd mijn zusje :') .

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:00

Als 23-jarige moet ik nog m'n ID laten zien voor die 5% drankjes >;) Ach, elke vrouw wilt jonger lijken vanaf een bepaalde leeftijd. Ik heb 't geluk dat nu al te mogen ervaren :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:22

ik was gisteren samen met een vriendin (23 en ik 24) naar de gall en gall want ik wou die OOOO ZOOOOO SCHATTIGE MINIFLESJES :oo hebben :') dus van die hele kleine flesjes van malibu ofzo of liquer 43 :P

Iedereen in de winkel keek ons aan alsof we peuters waren ofzo :') en ja hoor, onze ID werd uiteraard gevraagd.... :+ nice...

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:48

haha ik herken veel dingen,niet kwa drank want ik drink zelf niet al haalde ik soms wel fles wijn voor mijn moeder als cadeau. Vaak omdat ik kleiner ben (1.60) en er jonger uitzie werd mij ook gevraagd om ID. Heb zelfs eens gehad dat ik bij een kassa kwam en die meneer mij niet wilde helpen omdat ik jonger zou zijn als 15...ik was 19.. Ik ben toen naar een ander iemand in de winkel zelf gelopen want ik wilde wel graag die fles wijn als cadeau aan mijn moeder geven. Die meneer is ook aangesproken omdat hij nog geen eens naar mijn ID vroeg. Ach maak me er niet druk om heb ik ook nooit gedaan,ben klein ach ja dan word je al beoordeeld :). Mijn moeder is 1.47 dus ja zo groot word ik ook niet haha gelukkig wel geleerd ook al ben je klein je hebt een mond gebruik die :)

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:50

ik ben die 20 jaar verder, maar wordt nog steeds eind de 20 geschat. Ik hoop dat ik dat voordeel nog lang mag houden ;)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:52

kan je leeftijd niet op je profiel zien dus ik kan niet spieken,maar zou je ook zeker niet ouder geven als 30 wilmaboy (of moet ik me nou gaan schamen dat je wel eind 20 ben? haha)

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 15:55

Mioux schreef:
kan je leeftijd niet op je profiel zien dus ik kan niet spieken,maar zou je ook zeker niet ouder geven als 30 wilmaboy (of moet ik me nou gaan schamen dat je wel eind 20 ben? haha)

neen, ik ben er 38 ;)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:00

WilmaBoy schreef:
Mioux schreef:

neen, ik ben er 38 ;)

_O- _O- _O-

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:00

ahah ik ben 24 en heb een kleine van 2
als ik de kleine bij heb nergens geen problemen

als ik zonder de kleine opstap ga (boodschappen doen)
moet ik vaak me ID laten zien voor de sigaretten die ik voor vriendlief mee neemt.. hihi

vriend lief heb het ook een keer gehad hij was toen 33 hij was bij een friettent waar zijn ID gevraagd werd, die genen ston met open ogen te kijken
maar menneer bent u echt zo oud :7

of sommige zijn niet zo goed in leeftijd schatten of puur voor te laten zien aan de baas dat ie zn werk wel goed doet?

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:10

De vrienden van mijn vriend geloofden niet dat ik 20 was :') Dachten dat ik een jaar of 15/16 was. Ach, ik vind het niet zo erg. Behalve als klanten op het werk veronderstellingen gaan maken op basis van mijn (geschatte) leeftijd. 'Als ik iets over boeken wil weten moet ik zeker bij je oudere collega zijn?' 'Ach, ja, op jouw leeftijd wil je nog strak de regels volgen he.' En dat soort vervelende opmerkingen.
De klapper was overigens bij mijn 26jarige filiaalmanager: 'Spannend he, wachten op je eindexamenuitslag!' :')

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:12

Ach ja, Ik word nog gevraagd of ik wil meedoen aan wedstrijden om kleurplaten in te kleuren :')

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:12

xSwanHeart schreef:
De vrienden van mijn vriend geloofden niet dat ik 20 was :') Dachten dat ik een jaar of 15/16 was. Ach, ik vind het niet zo erg. Behalve als klanten op het werk veronderstellingen gaan maken op basis van mijn (geschatte) leeftijd. 'Als ik iets over boeken wil weten moet ik zeker bij je oudere collega zijn?' 'Ach, ja, op jouw leeftijd wil je nog strak de regels volgen he.' En dat soort vervelende opmerkingen.
De klapper was overigens bij mijn 26jarige filiaalmanager: 'Spannend he, wachten op je eindexamenuitslag!' :')

och die laatste is wel erg...hij zou moeten weten hoe oud je bent..zou dan ook zo grap maken en zeggen ja erg he, weet jij t nog of was t ZOOOOO lang geleden? :D

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:15

Mioux schreef:
xSwanHeart schreef:

och die laatste is wel erg...hij zou moeten weten hoe oud je bent..zou dan ook zo grap maken en zeggen ja erg he, weet jij t nog of was t ZOOOOO lang geleden? :D

_/-\o_ _O- _O-

stunning

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:16

Ik ben nu 23 en werd poosje terug ook nog om mijn ID gevraagd toen ik drank kocht.. Vrouw achter de kassa schrok toen een beetje van mijn leeftijd :'). "Je bent van 1990 :oo ......." Uhh ja ik ben al een stuk ouder dan 16 :+

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 16:25

het is tegenwoordig toch vanaf 18?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 17:32

Djura99 schreef:
Ach ja, Ik word nog gevraagd of ik wil meedoen aan wedstrijden om kleurplaten in te kleuren :')

:')

*\o/* zou ik nog best eens willen doen *\o/*

jilinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 18:51

Djura99 schreef:

geloof me je bent nooit te oud voor een kleurwedstrijd :+
bij mij op school hebben ze in oktober een kleurwedstrijd gehouden ter ere van onze nieuwe vissen (Arcie en Friends :)) ) en echt waar, de hele school was aan het kleuren hoor, klas 1 t/m 6 _/-\o_

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 19:11

Ankie2011 schreef:
Toen ik 25 was werd ik bij een politiecontrole aan de kant gezet. Ze gingen mijn rijbewijs toen controleren op valsheid, omdat ze dachten dat het geboortejaar vervalst was van 1995 naar 1985 :'). Kon er achteraf wel omlachen.

Gelukkig ben ik niet de enige die het overkomt dat het identiteitsbewijs (rij of ID) niet geloofd werd haha :D

Djura99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 20:31

jilinda schreef:
Djura99 schreef:

geloof me je bent nooit te oud voor een kleurwedstrijd :+
bij mij op school hebben ze in oktober een kleurwedstrijd gehouden ter ere van onze nieuwe vissen (Arcie en Friends :)) ) en echt waar, de hele school was aan het kleuren hoor, klas 1 t/m 6 _/-\o_

Heb ik gezegd dat ik niet heb meegedaan ? :')