Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Patries90 schreef:Inmiddels weer terug gebeld.. Ze willen dat ik het bedrag betaal en dan kan ik een foto op canvas krijgen.. Maar ik vind die foto niet eens mooi.. Heb wel een ander canvas doek voorgesteld die ze ook hadden staan maar dan moet ik nog €50 bij leggen en dat ben ik niet van plan
little_king schreef:"Ik werk zelf in een winkel en als ik dit zou flikken dan weet ik zeker dat ik daarna werkloos zou zijn, en terecht."
Wie zegt dat die meid haar baan ook niet kwijt is? Maar dat hoeft dat bedrijf toch niet tegen een klant te vertellen? Dat is iets tussen de werkgever en werknemer en verder niemand.
Patries90 schreef:Inmiddels weer terug gebeld.. Ze willen dat ik het bedrag betaal en dan kan ik een foto op canvas krijgen.. Maar ik vind die foto niet eens mooi.. Heb wel een ander canvas doek voorgesteld die ze ook hadden staan maar dan moet ik nog €50 bij leggen en dat ben ik niet van plan
Shadow0 schreef:Maar je kunt als bedrijf natuurlijk wel heel erg duidelijk maken naar de klant dat je dat soort dingen absoluut niet accepteert. Of je reageert als bedrijf heel lauw en wekt de indruk dat het je vooral om het geld gaat, en dat service en klantvriendelijkheid (of zelfs maar dat je werknemers de boel niet belazeren) laag op de ranglijst staan.
Het aanbieden van een coulance-cadeau dat eigenlijk niet aansluit is ook al zoiets sufs. Als je klanten happy wilt maken, dan is dit niet de weg. Want laten we niet vergeten: als de medewerkster in eerste instantie gewoon had gevraagd om nabetaling naar het bedrijf (maar dus niet naar de persoonlijke rekening en ook niet met dreigementen van aangifte enzo) dan had TS gewoon betaald! En als de persoon die de telefoon aannam bij het nabellen de klacht serieus had genomen en gewoon meteen met excuses was gekomen voor het onfatsoenlijke gedrag van de medewerker, dan was er ook nog gewoon een oplossing gevonden. En zelfs als de directeur vandaag had gebeld met een oprecht verhaal en de wens om het op een plezierige manier op te lossen, zelfs dan was het misschien nog anders gelopen.
Maar aan alle kanten straalt het uit: de klant is vooral geen koning, maar alleen een geldmachine. Die moet je zo min mogelijk leveren voor zoveel mogelijk geld.
Tsja. Daar word ik zelf altijd behoorlijk recalcitrant van: met dat soort bedrijven wil ik geen zaken doen, en dan zou ik inderdaad van harte willen weten wat het juridisch loket daar over kan zeggen.