Verkeerd pinbedrag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

little_king

Re: Verkeerd pinbedrag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:46

Jij hebt ze gekocht voor het overeen gekomen bedrag.
Er is een fout gemaakt maar ik blijf vinden dat je dat bedrag nog steeds hoort te betalen. Zijn ze niet mooi had je ze niet moeten lopen.

Wat ze met die rare werknemer gaan doen is hun interne zaak.

Geen excuses geven voor het ongemak hoort wel op zijn plaats.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:55

Patries90 schreef:
Inmiddels weer terug gebeld.. Ze willen dat ik het bedrag betaal en dan kan ik een foto op canvas krijgen.. Maar ik vind die foto niet eens mooi.. Heb wel een ander canvas doek voorgesteld die ze ook hadden staan maar dan moet ik nog €50 bij leggen en dat ben ik niet van plan

Ik snap het eerlijk gezegd niet... Je vond voordat die dame onbeschoft was een bedrag van 105e wel goed voor die 2 fotos, en nu niet meer?
Ze bieden je een cadeau er bij aan, namelijk die canvas. Die vind je niet mooi, dat is je goed recht, maar het wordt je als cadeau aangeboden, als wijze van excuus... Dat hoef je niet aan te nemen. En als je dan aangeeft het excuuscadeau niet goed genoeg te vinden wil je de boel ineens terugsturen....
Ik vrees dat je echt niks meer te eisen hebt, maar dat zal de rechtsbijstand je precies uit kunnen leggen. Waarschijnlijk zul je gewoon moeten betalen en het "coulancecadeau" dat ze je aangeboden hebben is de vraag of je het nog krijgt natuurlijk (maar die vond je toch niet mooi dus dat maakt opzich niet uit...)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:56

Ik ben het eens met little_king, maar ik kan me heel goed voorstellen dat de goodwill nu wel weg is en je zo'n bedrijf eigenlijk niets meer gunt als je zo wordt behandeld. Vreemde situatie.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:18

Volgens mij zegt ze niet dat ze de 2 afgenomen foto's niet mooi vindt, maar dat de foto die haar als excuus werd aangeboden niet de foto is die ze mooi vindt en er daarom niet mee akkoord ging. De foto die ze wel mooi vindt kan ze ook uitkiezen, maar dan met bijbetaling.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:22

Jans schreef:
Ik zou dus wel contact opnemen met haar baas, dat er door een fout een verkeerd bedrag is gepind, en dat je nu bedreigd wordt met aangifte door zijn werknemer. Is ze nou helemaal.

Dit dus. Gek wijf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:23

Ik snap TS heel goed, winkelmedewerker maakt een fout, belt TS op en begint vervolgens te dreigen en komt met een heel vreemd voorstel (geld naar een privérekening overmaken) vervolgens dreigt de medewerker met de politie, terwijl die medewerker degene is die hier fout zit..
Dan mag je verwachten dat haar baas excuses maakt, medewerker op zijn minst een flinke waarschuwing geeft en met een oplossing komt maar het tegenovergestelde gebeurd..
Directie komt met een cadeautje maar overlegd dus niet met TS over een oplossing.
Dan zou het bij mij ook wel klaar zijn hoor.

Ik werk zelf in een winkel en als ik dit zou flikken dan weet ik zeker dat ik daarna werkloos zou zijn, en terecht.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:23

Ik vraag me af TS wat voor foto's je eigenlijk hebt gekregen? En wat voor formaten?

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 20:54

Wat ik opmaak uit de post van TS is dat ze een foto op canvas aangeboden krijgt die ze dus NIET gekocht heeft, maar een andere uit de serie die ze niet mooi vond.
Ik zou zeker niet betalen TS, dit is te belachelijk voor woorden. Als mij zoiets overkomt in de winkel, geef per ongeluk iets mee en vergeet het aan te slaan oid, jammer voor mij/baas.. mijn fout. Het gaat dan wel om lagere bedragen, maar het principe is hetzelfde.
Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 21:53

"Ik werk zelf in een winkel en als ik dit zou flikken dan weet ik zeker dat ik daarna werkloos zou zijn, en terecht."

Wie zegt dat die meid haar baan ook niet kwijt is? Maar dat hoeft dat bedrijf toch niet tegen een klant te vertellen? Dat is iets tussen de werkgever en werknemer en verder niemand.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 22:10

Maar je kunt als bedrijf natuurlijk wel heel erg duidelijk maken naar de klant dat je dat soort dingen absoluut niet accepteert. Of je reageert als bedrijf heel lauw en wekt de indruk dat het je vooral om het geld gaat, en dat service en klantvriendelijkheid (of zelfs maar dat je werknemers de boel niet belazeren) laag op de ranglijst staan.

Het aanbieden van een coulance-cadeau dat eigenlijk niet aansluit is ook al zoiets sufs. Als je klanten happy wilt maken, dan is dit niet de weg. Want laten we niet vergeten: als de medewerkster in eerste instantie gewoon had gevraagd om nabetaling naar het bedrijf (maar dus niet naar de persoonlijke rekening en ook niet met dreigementen van aangifte enzo) dan had TS gewoon betaald! En als de persoon die de telefoon aannam bij het nabellen de klacht serieus had genomen en gewoon meteen met excuses was gekomen voor het onfatsoenlijke gedrag van de medewerker, dan was er ook nog gewoon een oplossing gevonden. En zelfs als de directeur vandaag had gebeld met een oprecht verhaal en de wens om het op een plezierige manier op te lossen, zelfs dan was het misschien nog anders gelopen.

Maar aan alle kanten straalt het uit: de klant is vooral geen koning, maar alleen een geldmachine. Die moet je zo min mogelijk leveren voor zoveel mogelijk geld.

Tsja. Daar word ik zelf altijd behoorlijk recalcitrant van: met dat soort bedrijven wil ik geen zaken doen, en dan zou ik inderdaad van harte willen weten wat het juridisch loket daar over kan zeggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 22:21

little_king schreef:
"Ik werk zelf in een winkel en als ik dit zou flikken dan weet ik zeker dat ik daarna werkloos zou zijn, en terecht."

Wie zegt dat die meid haar baan ook niet kwijt is? Maar dat hoeft dat bedrijf toch niet tegen een klant te vertellen? Dat is iets tussen de werkgever en werknemer en verder niemand.

Dat is het ook, maar dan had je wel een andere reactie van de werkgever kunnen verwachten.
Een excuus en minstens of korting of een bos bloemen of wat dan ook was wel op zijn plek geweest vind ik. Directie van het bedrijf kan die canvasfoto wel een mooie oplossing vinden maar TS heeft ook nog een stem en aangezien het niet haar fout is zullen ze ook moeten begrijpen dat ze zich niet af laat schepen met iets waar ze niet op zit te wachten, overleg dan en vraag wat TS haar voorstel zou zijn.. Andere foto op canvas vind ik geen raar voorstel, wat ik dan wel weer raar vind is dat ze dan bij zou moeten betalen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 22:23

Ik snap dat inderdaad uberhaupt niet, het afdrukken van een foto op canvas is toch gewoon een standaard handeling? Dan maakt het toch niks uit of het de ene of de andere foto is? Of bieden ze expres een minder leuke foto aan ofzo, in de hoop dat de TS dat niet zal nemen?

Het ontgaat me volledig wat de gedachte daar is. Maar je wint er nog steeds geen goodwill mee, dat is duidelijk.

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 22:28

Patries90 schreef:
Inmiddels weer terug gebeld.. Ze willen dat ik het bedrag betaal en dan kan ik een foto op canvas krijgen.. Maar ik vind die foto niet eens mooi.. Heb wel een ander canvas doek voorgesteld die ze ook hadden staan maar dan moet ik nog €50 bij leggen en dat ben ik niet van plan

Als ik het goed lees krijgt ze dat canvas doek gratis als excuus.
Alleen ts vind die niet mooi en wat zij wel wil is een die ze moet bij betalen.
Dus niet zo dat ze bij alle canvas moet bij betalen.

Ik krijg en gevoel van het onderste uit de kan willen en geen enkel excuus is goed genoeg.
Dat ze eigenlijk spijt heeft de foto's überhaupt te hebben genomen en er nu op deze manier onderuit wil komen.

Een ander canvas doek kan ook een andere maat zijn? Daarom de bij betaling?
TS verteld tot nu toe geen maten van de foto's of van deze excuus poging.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 22:32

Shadow0 schreef:
Maar je kunt als bedrijf natuurlijk wel heel erg duidelijk maken naar de klant dat je dat soort dingen absoluut niet accepteert. Of je reageert als bedrijf heel lauw en wekt de indruk dat het je vooral om het geld gaat, en dat service en klantvriendelijkheid (of zelfs maar dat je werknemers de boel niet belazeren) laag op de ranglijst staan.

Het aanbieden van een coulance-cadeau dat eigenlijk niet aansluit is ook al zoiets sufs. Als je klanten happy wilt maken, dan is dit niet de weg. Want laten we niet vergeten: als de medewerkster in eerste instantie gewoon had gevraagd om nabetaling naar het bedrijf (maar dus niet naar de persoonlijke rekening en ook niet met dreigementen van aangifte enzo) dan had TS gewoon betaald! En als de persoon die de telefoon aannam bij het nabellen de klacht serieus had genomen en gewoon meteen met excuses was gekomen voor het onfatsoenlijke gedrag van de medewerker, dan was er ook nog gewoon een oplossing gevonden. En zelfs als de directeur vandaag had gebeld met een oprecht verhaal en de wens om het op een plezierige manier op te lossen, zelfs dan was het misschien nog anders gelopen.

Maar aan alle kanten straalt het uit: de klant is vooral geen koning, maar alleen een geldmachine. Die moet je zo min mogelijk leveren voor zoveel mogelijk geld.

Tsja. Daar word ik zelf altijd behoorlijk recalcitrant van: met dat soort bedrijven wil ik geen zaken doen, en dan zou ik inderdaad van harte willen weten wat het juridisch loket daar over kan zeggen.

Je verwoord het precies goed!
En voor de duidelijkheid als er netjes gehandeld was had ik allang betaald.. Ik heb alleen de foto's meegenomen die ik mooi vond en ja daar had ik €105 voor willen betalen. Als dit gewoon netjes geregeld was had ik het ook per direct overgemaakt geen enkel probleem! Maar het is gewoon niet netjes.

Er is nog een andere foto die ik wel mooi vond maar die was gewoon echt belachelijk duur (en ik vind €105 al veel geld) uiteindelijk zal ik daar ook nog de volle pond voor moeten betalen en als ik dat in de winkel al niet wou zonder dat er wat was voorgevallen dan is het toch logisch dat ik dat nu helemaal niet meer wil??

En alsof het verhaal nog niet gek genoeg is word ik net gewoon heel brutaal weer door die medewerker opgebeld dat ik niks van me laat horen of ik nu wel of geen contact heb gehad met haar baas en dat ze wil weten waar ze aan toe is en dat dat belachelijk van me is en ze wil per direct weten of ik ga betalen want anders moet ze er zelf voor opdraaien maar ik moest het maar Ff zeggen dan laat ze het hierbij...
Pardon?! Ik ga hier maar niet herhalen wat ik haar voor de voeten geknald heb.. Maar kan jullie wel vertellen ze kunnen er naar fluiten! Nu ben ik het gewoon spuugzat, had het echt netjes op willen lossen.. Niet iedereen gelooft dit hier nja dan maar niet.. Maar dit vind ik gewoon echt te zot voor woorden!
Laatst bijgewerkt door Hettieheks op 22-11-13 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 22:34

En dat kan ik me heel goed voorstellen, zo zou ik ook reageren. Jij hebt je goede wil getoond, dat is van hun niet te zeggen...

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 22:37

Dat ze nog eens belt is natuurlijk ook van de zotte.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 22:43

Ja dat is van de zotte ja..

En dat ze dan doodleuk zegt dat ze het erbij laat als ik haar er niet voor op laat draaien is nog idioter.. Dat is gewoon nog een bedreiging.

Heb het netjes op willen lossen (zonder het onderste uit de kan te willen halen)
Zijn gewoon standaard foto's die gemaakt zijn vaste maten paar canvas doeken paar portretten en paar standaard maten. Weet het zo niet uit m'n hoofd.. Ik heb de foto's genomen die ik mooi vond op 1 na omdat ik dat toch echt te duur vond.. Waarom zou ik er nu dan wel voor willen betalen? En waarom zou ik de andere foto's nemen als ik ze echt niet mooi vind?!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 22:49

Niemand zegt dat jij moet betalen voor die extra foto hoor, net zoals dat niemand zegt dat jij het "goedmaakcadeau" aan hoeft te nemen.

Maar je hoort wel te betalen voor datgene waar je een koopovereenkomst voor hebt afgesloten.
Een onbeschofte verkoopster ontslaat jou daar niet van. Hoe je vervolgens die verkoopster aanpakt is een tweede, maar dat staat er echt helemaal los van.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 22:52

Heb je alle contact momenten en reacties etc ergens bij gehouden?
Je weet nooit waar dat handig voor is!

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 22:54

Daar heb je een punt ja.. Maar ik laat het er maar op aankomen als zei niet het fatsoen hebben om mij normaal te behandelen en die medewerkster gewoon nogmaals durft te bellen met een bedreiging ja dan heb je aan mij geen makkelijke

En ja heb alles bijgehouden.. Sms'jes worden bewaard en de voicemail ook

little_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 22:54

Het onderste uit de kan daar kom ik op omdat jij hun excuus canvas niet goed genoeg vind.
Ik steek dan denk ik anders in elkaar en heb dan zoiets van, fijn dat ze dat aanbieden, daarmee bekennen ze toch "schuld" en doen een goed gebaar. Dan zou het betreft het excuus gebaar voor mij voldoende zijn.

dat die muts daarna nog eens belt is iets wat de hogere hand ook niet in de hand heeft.
Dat zou ik ze zeker nog eens laten weten.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 23:03

Ja het klopt wat je zegt dat ze een goed gebaar doen door middel van die foto aan te bieden.. Ik geef aan dat ik die foto niet mooi vind maar van die andere wel erg gecharmeerd was en die Willen ze ook wel opsturen na (uiteindelijk nog volledige) betaling niet met korting etc die andere kan dus wel voor niks opgestuurd worden maar deze kan niet? Dat is toch ook vreemd.. Helemaal omdat de foto's vernietigd worden als je ze niet neemt.. Het is niet met voorbedachte rade het onderste uit de kan willen halen.. Maar vind het wel vreemd dat ze dan het ene wel cadeau kunnen doen en het andere dan nog niet eens met een klein beetje korting?
Maar goed wil nu helemaal niks meer hebben.. Stuur de foto's ook niet terug want ben er wel erg blij mee.. Maar laat het er nu wel Ff op aankomen.. Laat ze maar Ff zweten

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 23:07

Wat een bizar verhaal TS! Dit is echt belachelijke service. Ben benieuwd hoe het uiteindelijk af zal lopen, wat hun tegemoetkoming zal zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 23:09

Ik zou nu even op reactie van rechtsbijstand wachten, kijken wat je rechten zijn en laat ze inderdaad maar even nadenken.
Communicatie zal ook lekker gaan daar als de werknemer niet weet of jij met haar leidinggevende hebt gebeld of niet. Ze knijpt hem dus wel..
Onderste uit de kan halen vind ik niet, ze hadden dit op een andere manier op moeten lossen dan had het anders kunnen lopen misschien dat dat nu door gaat dringen en leren ze hier zelf ook van.

Hettieheks

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 23:13

Stel dat het bedrijf mij had opgebeld en had gezegd goh moet je eens luisteren sorry wij hebben een fout gemaakt en er is te weinig betaald zou je het resterende bedrag even over willen maken wij sturen je een acceptgiro toe of iets in die trant was er niks aan de hand geweest!