Magrathea schreef:Een jongen die zin heeft (en zeker een hitsige puber) pikt echt niet al die subtiele signalen op van een meisje die niet wil...
Dan wordt het tijd dat hij dat leert, kan ie best

Magrathea schreef:Subtiel zijn werkt namelijk niet bij mannen, en al helemaal niet bij een man die misschien een beetje meer met zijn piemel denkt op dat moment dan met zijn hersens
Hoezo niet, hij heeft toch prima functionerende hersenen? 't Is toch niet omdat ie een piemel heeft, dat zijn hersenen niet meer functioneren? Bij mijn weten zijn mannen volwaardig lid van de maatschappij, hebben stemrecht, mogen zelf hun geld beheren, mogen broeken dragen, welnu, als ze op alle andere gebieden volledig verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor hun daden, lijkt me dat dat op seksueel gebied ook kan. Ik geloof niet dat iemand kan aantonen, dat, omdat een persoon toevallig van het mannelijk geslacht is, dat hij communicatief en cognitief gehandicapt is, als het om vrouwen gaat.
Maar: als de maatschappij niet méér van hem verwacht op seksueel gebied als gedrag en communicatie van een holbewoner, en hij onmiddellijk een stigma krijgt als 'mietje' zodra hij bewijst intelligent en gevoelig te zijn op seksueel gebied, kun je redelijkerwijs niet heel veel meer verwachten.
Ipv je daarbij neer te leggen en mannen te behandelen als emotioneel en cognitief gehandicapte wezens, kun je ook van ze eisen dat ze subtiele signalen leren begrijpen, en ook tussen de lakens intelligent, liefdevol en gevoelig kunnen zijn.
Dát is dus wat ik bedoel, dat seksisme zowel naar mannen als naar vrouwen vernederend is en respectloos.
Magrathea schreef:Kortom: meer gelijkwaardigheidook meisjes kunnen 'nee' zeggen

En nu hopen dat ze daar zelf ook nog eens achter komen
Ayasha schreef:Maar dat durven ze vaak ook niet meer want Seks moet tegenwoordig zo normaal gevonden worden dat je haast "flauw" bent als je daar niet zo makkelijk in bent
Dat dus
groepsdruk doet veel, zeker bij jonge mensen. Nog een nuttige les voor jonge (en wat oudere) mensen: leer eens schijt te hebben aan wat de wereld van je vindt. 10 miljoen Chinezen vinden mijn jas wss ook niet zo mooi. So what?Anderzijds is dit:
Magrathea schreef:ook niet echt de manier om duidelijk te leren zijn in je nee."En dan maak je het gezellig en ga je lekker zoenen... Ja, lekker, want het moet voor allebei natuurlijk leuk zijn"

amen.
) duidelijk maken. Zelfs getrouwd zijn hebben sommige geen respect meer voor.

) maar als ie een vinger uitsteekt is het ineens 'Iehl nee!!'