Vrouw als object

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:26

Magrathea schreef:
Een jongen die zin heeft (en zeker een hitsige puber) pikt echt niet al die subtiele signalen op van een meisje die niet wil...

Dan wordt het tijd dat hij dat leert, kan ie best :D

Magrathea schreef:
Subtiel zijn werkt namelijk niet bij mannen, en al helemaal niet bij een man die misschien een beetje meer met zijn piemel denkt op dat moment dan met zijn hersens

Hoezo niet, hij heeft toch prima functionerende hersenen? 't Is toch niet omdat ie een piemel heeft, dat zijn hersenen niet meer functioneren? Bij mijn weten zijn mannen volwaardig lid van de maatschappij, hebben stemrecht, mogen zelf hun geld beheren, mogen broeken dragen, welnu, als ze op alle andere gebieden volledig verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor hun daden, lijkt me dat dat op seksueel gebied ook kan. Ik geloof niet dat iemand kan aantonen, dat, omdat een persoon toevallig van het mannelijk geslacht is, dat hij communicatief en cognitief gehandicapt is, als het om vrouwen gaat.

Maar: als de maatschappij niet méér van hem verwacht op seksueel gebied als gedrag en communicatie van een holbewoner, en hij onmiddellijk een stigma krijgt als 'mietje' zodra hij bewijst intelligent en gevoelig te zijn op seksueel gebied, kun je redelijkerwijs niet heel veel meer verwachten.
Ipv je daarbij neer te leggen en mannen te behandelen als emotioneel en cognitief gehandicapte wezens, kun je ook van ze eisen dat ze subtiele signalen leren begrijpen, en ook tussen de lakens intelligent, liefdevol en gevoelig kunnen zijn.

Dát is dus wat ik bedoel, dat seksisme zowel naar mannen als naar vrouwen vernederend is en respectloos.

Magrathea schreef:
Kortom: meer gelijkwaardigheid *\o/* ook meisjes kunnen 'nee' zeggen

*\o/*

En nu hopen dat ze daar zelf ook nog eens achter komen -O-

Ayasha schreef:
Maar dat durven ze vaak ook niet meer want Seks moet tegenwoordig zo normaal gevonden worden dat je haast "flauw" bent als je daar niet zo makkelijk in bent

Dat dus :j groepsdruk doet veel, zeker bij jonge mensen. Nog een nuttige les voor jonge (en wat oudere) mensen: leer eens schijt te hebben aan wat de wereld van je vindt. 10 miljoen Chinezen vinden mijn jas wss ook niet zo mooi. So what?

Anderzijds is dit:
Magrathea schreef:
"En dan maak je het gezellig en ga je lekker zoenen... Ja, lekker, want het moet voor allebei natuurlijk leuk zijn"
ook niet echt de manier om duidelijk te leren zijn in je nee.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-11-13 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:28

Vjestagirl schreef:
Magrathea schreef:
Maarrrr, hoe kan dan die jongen weten dat het meisje niet wil?

Weerbaarheid op seksueel gebied is belangrijk :j

Meisjes moeten duidelijk zijn. Ja moet ja zijn, en nee geen misschien. Dat is het punt. Veel vrouwen schamen zich ervoor. "Hihi nee ik wil niet dat je aan me zit hihihi ik doe dit anders noooooooit hihihi" en het ondertussen wel goedvinden als de man aan haar zit. Dat is net als tegen je paard giechelen dattie iets niet mag, en het vervolgens wel gewoon toestaan. Krijg je vervelende paarden van.

Precies!!! 'Ja het is zo grappig als hij aan mijn jas trekt met zijn tandjes', tot hij een keer wegrent met je mouw in zijn smoel, dan is het ineens niet meer grappig :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:31

Geryon schreef:
Magrathea schreef:
Maarrrr, hoe kan dan die jongen weten dat het meisje niet wil?

Weerbaarheid op seksueel gebied is belangrijk :j

Omgekeerde wereld dit. In plaats van een nee nodig hebben, moet geleerd worden dat ze een ja nodig hebben. Mijn mening..

Juist.

WilmaBoy schreef:
Ayasha schreef:
Dat mannen zo moeilijk om kunnen met die "nee" is omdat veel vrouwen gewoon erg makkelijk geworden zijn. :)

denk dat je hier de bal een beetje mis slaat. Als mannen moeilijk met een nee om kunnen is dat volgens mij niet omdat vrouwen 'makkelijk' geworden zijn maar eerder omdat de man een jager is en dat ziet als een mislukking om zijn 'prooi' te veroveren. Denk dat het iets meer psychologisch mag gezocht worden.

Really?? OMG :') :(:)

Ben ik ff blij dat mijn geliede een homo sapiens is en geen Neanderthaler....... :D

Ik dacht dat die uitgestorven waren, maar blijkbaar toch niet :')

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:33

Yamcha schreef:
Ludique96 schreef:
Is nooit anders geweest dat mannen weinig respect hebben voor vrouwen....

Dan moet je zorgen dat je respect afdwingt...... als vrouw ben je niet zo hulpeloos als de maatschappij je wil laten geloven. Het is niet omdat je 's nachts alleen naar huis gaat, dat je een prooi bent, of omdat je trots bent op je vrouwelijkheid of je figuur dat je gedegradeerd mag worden tot een levende opblaaspop. En voor degene die toch die vergissing maakt, heb ik pepperspray......

_/-\o_ amen.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:36

Ik vind het naakt zijn iets heel normaals, dat die vrouwen half bloot op een billboard staan moeten ze zelf weten :j ik vind het niet erg en ik voel me er ook niet minder om en als een kerel wel die lust gedachten heeft over mij en hij onderneemt actie dan komt hij er al vrij snel achter dat ik geen playboy carrière heb gekozen en dat hij van goede huize moet komen wil hij kans maken ~~}>

Als vrouw moet je gewoon sterk in je schoenen staan maar dat is altijd al zo geweest :j

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:37

Yamcha schreef:
WilmaBoy schreef:
denk dat je hier de bal een beetje mis slaat. Als mannen moeilijk met een nee om kunnen is dat volgens mij niet omdat vrouwen 'makkelijk' geworden zijn maar eerder omdat de man een jager is en dat ziet als een mislukking om zijn 'prooi' te veroveren. Denk dat het iets meer psychologisch mag gezocht worden.

Really?? OMG :') :(:)
Ben ik ff blij dat mijn geliede een homo sapiens is en geen Neanderthaler....... :D
Ik dacht dat die uitgestorven waren, maar blijkbaar toch niet :')

om nu even niet vervelend te doen, maar dit heeft volgens mijn niets te maken met een Neanderthaler. Instinct is iets wat in zijn ruwste vorm overblijft en niemand vind een nederlaag leuk. Het limbische deel van de hersenen gaat overnemen -> cortex als ik me correct herinner en daar heb je weinig vat op...

Ik verdedig zeker het standpunt niet dat het juist of correct is, in tegendeel ik vind dat ieder recht heeft om zich te kleden, te .. zoals die wilt.

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:40

Ik kan me wel voorstellen dat als je een beetje onzeker bent en je een jongen echt heel leuk vindt en hij een beetje aandringt en je verleidt met "schatje, ik zal er altijd voor je zijn"-bullshit, dat je dan wel ja zegt terwijl je het niet zo snel zou doen. Want als je nee zegt, dan wil ie je niet meer. En dat je er dan achteraf achterkomt dat het alleen maar mooie gladde praatjes waren en hij je niet meer ziet staan. Maar daar moet je dan wel van geleerd hebben.

Maar dit gaat eigenlijk niet meer over dat vrouwen een object zijn in de media. De media geeft een onrealistisch beeld en kan iets maken of breken. Zelfde gebeurt met modellen en daar is veel opspraak over, al gaat dit me iets te ver: http://www.grote-cupmaten.nl/Echte-Grote-Cupmaten-modellen

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:41

Ayasha schreef:
Hier ook al moet je dat soms wel hardhandig (letterlijk :x ) duidelijk maken. Zelfs getrouwd zijn hebben sommige geen respect meer voor. :x (echt ik vraag me af wat sommige ouders hun kinderen wél geleerd hebben.)

Maar heb meestal bij het uit gaan mijn man dicht in de buurt dus als ze mij niet begrijpen wil hij het ze ook wel eens uitleggen. Maar het is jammer dat het zo moet. En ik ben echt niet zo'n schoonheid waar elke vent spontaan geil van zou worden dus het zijn gewoon onopgevoedde rotkerels die nooit geleerd hebben wat "neen" is.

Gelukkig is dat hier niet zo, maar ik zou ook nooit mijn vriend erbij halen om het hen uit te leggen. Sterker nog, hij moet zich daar niet in willen mengen, want ik zou ruzie gaan staan schoppen als ze echt zouden aanhouden. Ik duld geen vriend of man als reden te moeten opvoeren om ze duidelijk te maken dat ik geen zin in gezeur heb. Mijn reden gaat hun geen flikker aan, als ze er netjes om vragen wil ik het wel uitleggen.

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:44

WilmaBoy schreef:
Als mannen moeilijk met een nee om kunnen is dat volgens mij niet omdat vrouwen 'makkelijk' geworden zijn maar eerder omdat de man een jager is en dat ziet als een mislukking om zijn 'prooi' te veroveren.

Wat een bullshit, Law *D

"Mannen zijn jagers" ja, mee eens, maar de jagen op voedsel, niet op vrouwen! Zo makkelijk om daar naar terug te verwijzen, maar dat heeft niks, nada te maken met jagen op vrouwen.

"Schatje, ik ben vreemd gegaan, maar dat komt door mijn oerinstinct. Ik ben nou eenmaal een jager.."
Nee! _-:(

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:44

Meisjes moeten leren nee zeggen? Dus toch weer de schuld van de meisjes?????

Jongens moeten leren waar de grenzen zijn. In het nee horen en in hun moraal wat je kan doen met een meisje.

De verantwoording ligt aan beide kanten. Niet alleen die meisjes.

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:45

Waar ik me wel aan kan ergeren, is dat er bij vrouwen vaak zo de nadruk wordt gelegd op uiterlijke schoonheid, en dat je als vrouw bijna af en toe even jezelf moet zeggen dat het ook gewoon oké is om lekker in je joggingpak zonder make-up op de bank te zitten. Waar ik mij ook altijd aan stoor zijn bijvoorbeeld stukjes in het programma hotter than my daughter. Vooral de scènes waarop de vrouw in kwestie langs een vol terras met mannen loopt, die allemaal vol spot haar nakijken, ondertussen de ene ranzige grap na de andere makend, terwijl er negen van de tien keer zelf een paar beste bierbuiken bijzitten van heb ik jou daar. Oh dat doet mij denken aan een grappige cartoon waarop een man en vrouw allebei voor de spiegel staan maar allebei een totaal ander beeld van zichzelf hebben.

http://guidetowomen.files.wordpress.com ... -jokes.jpg

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:47

Knoffer schreef:
Gelukkig is dat hier niet zo, maar ik zou ook nooit mijn vriend erbij halen om het hen uit te leggen. Sterker nog, hij moet zich daar niet in willen mengen, want ik zou ruzie gaan staan schoppen als ze echt zouden aanhouden. Ik duld geen vriend of man als reden te moeten opvoeren om ze duidelijk te maken dat ik geen zin in gezeur heb. Mijn reden gaat hun geen flikker aan, als ze er netjes om vragen wil ik het wel uitleggen.

Mijn man is beschermend en daar heeft hij zijn redenen ook voor (fysieke beperking van mijn kant). Hij vindt niet dat, als hij er bij is, ik dan me druk moet maken dus als hij ziet dat mijn eerste "neen" niet werkt en dat ze alsnog doorzetten komt hij er tussen ja. En neen, daar heb ik geen probleem mee. Integendeel. Liever dat hij er tussen komt dan dat zo'n flikker aan me zit omdat ik te trots zou zijn om mijn man te laten in grijpen. :+
Kan in mijn eentje ook mijn mannetje staan maar waarom zou ik dat doen als hij er bij is en hij het veel sneller opgelost heeft alleen door het feit dat hij nu eenmaal iets indrukwekkender overkomt dan ik? Ik heb toch niets te bewijzen? :)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:48

Yamcha schreef:
Magrathea schreef:
Het is raar om erover te praten (voor de meesten).
Als er seksuele voorlichting komt op de basisschool beginnen alle ouders moord en brand te schreeuwen (terwijl de kinderen het (stiekem) best interessant vinden...) :D

Hypocrisie ten top......

In plaats van dat ze zelf hun kinderen voorlichten, en daar het deel "hoe merk je dat iemand niet wil" en "nee is nee, en als je dat niet in de gaten hebt, word ik verdorie een heel stuk duidelijker" er vooral niet uit laten, schreeuwen ze moord en brand als hun kinderen de broodnodige voorlichting krijgen.....

Echt, doe het zelf, verdorie, tere zieltjes dat sommigen zijn.
Het bespaart je kinderen zo ontzettend veel ellende.

Maar zijn die ouders die het hardste klagen niet van het type "voor het huwelijk hoeven mijn kinderen niets van seks te weten omdat ze daar dan toch niet mee bezig (mogen) zijn en na het huwelijk maakt 'nee' toch niet meer uit en moeten ze gewoon zo veel mogelijk kinderen maken/baren"?

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:55

Anna_Dani schreef:
WilmaBoy schreef:
Als mannen moeilijk met een nee om kunnen is dat volgens mij niet omdat vrouwen 'makkelijk' geworden zijn maar eerder omdat de man een jager is en dat ziet als een mislukking om zijn 'prooi' te veroveren.

Wat een bullshit, Law *D

"Mannen zijn jagers" ja, mee eens, maar de jagen op voedsel, niet op vrouwen! Zo makkelijk om daar naar terug te verwijzen, maar dat heeft niks, nada te maken met jagen op vrouwen.

"Schatje, ik ben vreemd gegaan, maar dat komt door mijn oerinstinct. Ik ben nou eenmaal een jager.."
Nee! _-:(

Anna, ik praat hier niet over vreemdgaan ;)

het gaat over de 'catch' welke je op het einde van de rit kan hebben. Dus dat is wel jagen. Ik probeer dus enkel te zeggen dat het volgens mijn inschatting verder moet gezocht worden dan enkel wat hierboven vermeld is.

Vind ik het correct dat sommige kerels (want we zijn lang niet allemaal zo) geen neen kunenn aanvaarden? Neen, zeker niet. Ik vind dat je de grenzen van een ander moet respecteren. Maar geloof me of niet, ik ken ook vrouwen die geen neen aanvaarden.. maar dat is een andere discussie.
Ik heb enkel het gevoel dat hier wild op mannen wordt geschoten terwijl dat niet correct is volgens mij.
Laatst bijgewerkt door WilmaBoy op 21-11-13 12:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:56

NatasjavE schreef:
Meisjes moeten leren nee zeggen? Dus toch weer de schuld van de meisjes?????

Jongens moeten leren waar de grenzen zijn. In het nee horen en in hun moraal wat je kan doen met een meisje.

De verantwoording ligt aan beide kanten. Niet alleen die meisjes.

Het moet van twee kanten komen. (Puber)jongens willen nu over het algemeen iets liever dan (puber)meisjes, dus hij zal de signalen eerder in zijn voordeel oppikken ( oeh ze lacht naar me, ze wil vast seks met me!).
Aan de jongen om iets terughoudender te zijn en aan het meisje om duidelijk te zijn.

Om even terug te komen op de tienerdisco's bij ons: ik sta regelmatig vanaf de gang boven de zaal naar beneden te kijken, nou, ik kan je vertellen dat een hoop jongens toch wel echt een zelfbeheersing hebben waar je u tegen zegt. Meisjes die met hun kont tegen de jongen aan staan te schuren, die waarschijnlijk een enorme erectie heeft (gezien hun gezichtsuitdrukkingen := ) maar als ie een vinger uitsteekt is het ineens 'Iehl nee!!'

Ja sorry, meisjes zijn ECHT niet heilig hoor :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:58

oomens schreef:
Maar zijn die ouders die het hardste klagen niet van het type "voor het huwelijk hoeven mijn kinderen niets van seks te weten omdat ze daar dan toch niet mee bezig (mogen) zijn en na het huwelijk maakt 'nee' toch niet meer uit en moeten ze gewoon zo veel mogelijk kinderen maken/baren"?

Nee hoor, lang niet allemaal. Er zijn ook 'normale' ouders die willen dat hun kindertjes tot hun 16de niets over seks horen of weten, omdat ze vinden dat ze er nog niet klaar voor zijn. Dat kleine kindertjes als ze een paar jaar oud zijn al bezig zijn hun seksualiteit te ontdekken negeren ze straal.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 12:59

Mijn ervaring met pubers is dat meisjes veel meer mee bezig zijn met seks dan jongens. Ik heb echt weinig puberjongens in de klas met interesses in meiden, ze zijn echt nog bezig met films en auto's, terwijl meiden er wel echt mee bezig zijn, die hebben idolen en bespreken jongens en hebben ook vaak (oudere) vriendjes.

Magrathea

Re: Vrouw als object

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:00

Maar hoe oud zijn die?

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:01

Vreemdgaan is een voorbeeld waarbij mannen deze theorie gebruiken. En daar ben ik het niet mee eens. Je kan mij niet vertellen dat miljoenen jaren geleden de vrouw als 'prooi' werd gezien. Daar waren ze toen niet eens mee bezig. Het komt de mannelijke medemens gewoon goed uit dat mannen in de oertijd mochten jagen en betrekken dat nu op het veroveren van een vrouw. Wat mijns inziens van elkaar gescheiden gezien moet worden.

Zolang mannen ook gewoon uit de kleren gaan op tv, hoor je mij niet klagen. Lekker!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:01

Ik geef les aan 3e en 4e jaars. Tussen de 14 en de 17 jaar.

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:06

Anna_Dani schreef:
Vreemdgaan is een voorbeeld waarbij mannen deze theorie gebruiken. En daar ben ik het niet mee eens. Je kan mij niet vertellen dat miljoenen jaren geleden de vrouw als 'prooi' werd gezien. Daar waren ze toen niet eens mee bezig. Het komt de mannelijke medemens gewoon goed uit dat mannen in de oertijd mochten jagen en betrekken dat nu op het veroveren van een vrouw. Wat mijns inziens van elkaar gescheiden gezien moet worden.

Zolang mannen ook gewoon uit de kleren gaan op tv, hoor je mij niet klagen. Lekker!

Het excuus dat de meeste gebruiken bij vreemdgaan is alcohol.. nu kan ik je 1 ding verzekeren, ik mag gedronken hebben als een rund, ik weet nog steeds wat ik doe (als is de coordinatie wat moeizamer). Miljoenen jaren geleden waren de mensen niet monogaam zoals dat vandaag wel is dus het probleem bestond ook niet ;) (of althans niet in dezelfde mate)

Maar nogmaals, ik ben eerder van het principe leven en laten leven. Wil jij een minijurk aan, doe gerust maar verwacht je eraan dat mensen gaan kijken want het prikkelt. En hetgeen je aantrekt is jouw bewuste keuze. Dat is wat ik ervan denk ;)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:08

Hoe kom je erbij dat de mensen toen niet monogaam waren?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:09

Hoe kom je erbij dat ze dat wel waren? Polygamie was the way of life, zal ik maar zeggen... Sorry to burst your bubble ;)

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:10

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 13:11

Ik heb altijd juist het idee dat het meisjes wordt aangeleerd dat ze niet meteen seks zouden moeten willen hebben en ze moeten 'uitkijken' voor jongens die op seks uit zijn. En zo simpel is het om iemand in de zwakke/slachtoffer rol te duwen.

Ik vind oerinstinct erbij halen altijd zo'n onzin. Ja wellicht kun je zo dingen verklaren, maar we hebben ook geen haar meer op ons rug.

Ayasha schreef:
Knoffer schreef:

Mijn man is beschermend en daar heeft hij zijn redenen ook voor (fysieke beperking van mijn kant). Hij vindt niet dat, als hij er bij is, ik dan me druk moet maken dus als hij ziet dat mijn eerste "neen" niet werkt en dat ze alsnog doorzetten komt hij er tussen ja. En neen, daar heb ik geen probleem mee. Integendeel. Liever dat hij er tussen komt dan dat zo'n flikker aan me zit omdat ik te trots zou zijn om mijn man te laten in grijpen. :+
Kan in mijn eentje ook mijn mannetje staan maar waarom zou ik dat doen als hij er bij is en hij het veel sneller opgelost heeft alleen door het feit dat hij nu eenmaal iets indrukwekkender overkomt dan ik? Ik heb toch niets te bewijzen? :)

Maar de mannen die dus sneller afdruipen, omdat een man ertussen komt, hebben dus een verkeerde manier van omgaan met vrouwen imo. Ik voel dan de behoefte daar iets tegenin te brengen, ja, het is mss vechten tegen de bierkaai, maar als iedereen het maar accepteert, leren ze nooit wat. Als je een fysieke beperking hebt, is dat natuurlijk wel erg vervelend en limiterend, maar fysiek zwakker of niet, een man hoort gewoon z'n poten thuis te houden als een vrouw nee zegt en niet pas respect tonen zodra er een man in het spel komt. Come at me bro ~~}>