Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 11:59

Knoffer, ik heb de eerste de beste link gepakt die ik kon vinden maar het artikel wat ik destijds gelezen had was volgens mij van een andere bron afkomstig. Tóch denk ik wel dat er een kern van waarheid in zit ;). Als je in de kroeg zit, zie je toch ook in een oogopslag welke vent je aantrekkelijk vindt en welke niet? Ik vind een kleinere man over het algemeen niet aantrekkelijk net zoals een ander persoon niet valt op mannen met haar ;).

Ik denk dat als je iemand niet kent, je niet meer dan enkele luttele seconden nodig hebt om te bepalen of die fysieke aantrekkingskracht er is of niet. En ik heb, net als iedereen volgens mij, die aantrekkingskracht wel degelijk nodig voor een relatie. Vanuit een vriendschap kan die aantrekkingskracht uiteraard nog wel groeien ondanks het feit dat iemand kleiner, langer, dikker, dunner of whatever is dan je normaliter aantrekkelijk zou vinden. Ik ben echter nog nooit op een vriend gevallen dus ik ben geen ervaringsdeskundige :D.

TS, ben je er inmiddels al een beetje uit?

Yv_

Re: Daten / relatie: Man kleiner dan vrouw. Go or No?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:04

Absoluut en no-go idd :j.
Maargoed, ik ben 1.63 en een man kleiner dan ik is gewoon... ik weet niet... bestaat geloof ik ook niet echt..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:07

Okee, ander gevalletje dan. Je zit in de kroeg aan de bar, op zo'n kruk, en je hebt een heel leuk gesprek met een jongen, en je denkt dat je hem wel leuk vindt. Hij is aardig, grappig, knap koppie, goed lichaam, je hebt een gezellig gesprek met hem en hij is oprecht geïnteresseerd in je, je moet om hem lachen en hij heeft ogen om van te smelten.
Dan staan jullie op om te gaan dansen en whoo! Hij is kleiner! Tegen zijn voorhoofd aan kijken - kleiner.

Wat doe je? Toch gaan dansen? Ineens dringend naar de wc moeten en voor het gemak het gesprek van daarnet maar even vergeten?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:09

Leuk voorbeeld Margrathea!

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:10

Mijn vriend is 1-2 cm kleiner, bijna evengroot :P Ik ben 1,71 en hij 1,69. Vind het niet zo'n probleem, had graag gehad dat 'ie wat langer was. Hakken doe ik ook niet aan bij hem :')

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:11

(Als je z'n lichaam kunt zien kun je ook zien hoe lang iemand is, bij mij valt onder een goed lichaam van echt een potentieel relatie/ scharrel k iemand die langer is dan ik). Ik kan nog best een leuke avond met zo'n iemand hebben, maar ga niet met hem mee naar huis of daten.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:12

Geryon schreef:
Ik zeg toch ook niet dat je daar specifiek op valt? Ik geef aan dat jij (en anderen die er een relatie mee gehad hebben) erop valt, of misschien beter gezegd: erop kúnt vallen.

Je zei letterlijk dat vrouwen die met een kleinere man zijn geweest daar specifiek op vallen, en daar val ik dus blijkbaar ook onder. Nu verander je je eigen woorden dus ;)
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 20-11-13 12:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:12

@Sees, maar ik geloof ook absoluut dat er een kern van waarheid in kan zitten. Maar dan wel een stuk genuanceerder dan daar staat. Ik denk zeker dat je in hele korte tijd kan bepalen of je chemie voelt of niet. En zelfs dat je een inschatting daarvan kan maken op een afstand nog zonder iemand gesproken hebben, op basis van hoe iemand beweegt en de uitstraling. Maar ik denk ook dat mensen niet altijd helemaal zuiver oordelen, door vooroordelen of gewoon een verkeerde inschatting maken door een gebrek aan mensenkennis of gebrek aan informatie. En je kan ook zelf veranderen, door ervaring kun je op andere types gaan vallen. Zeker dat liefde en seksuele aantrekkingskracht kan groeien uit een vriendschap. Hoe je uit elkaar kan groeien, kan je ook zeker naar elkaar toe groeien.

missje schreef:
Knoffer, dat is het nueenmaal met gevoel he, dat is er of is er niet.

Welk gevoel?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:14

Ik zou de man in het voorbeeld inderdaad laten lopen. Kunnen mensen oppervlakkig vinden, maar uiterlijk speelt nou eenmaal een grote rol in relatiemateriaal. Ondanks dat ik verliefd moet worden op het innerlijk van iemand en ik dat niet kan op alleen uiterlijk, moet het uiterlijk toch ook wel klikken. En een kleinere man dan ik doet mij niks. Maar wellicht zit er wel een onwijs leuke vriendschap in :).
Verliefdheid moet bij mij een combinatie zijn en als er op 1 van de 2 vlakken geen match is, wordt het gewoon ook niks.

Even groot vind ik nog okee (alhoewel, 1.63 is écht klein), maar het liefst minimaal 15 cm groter.
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 20-11-13 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:14

Magrathea schreef:
Okee, ander gevalletje dan. Je zit in de kroeg aan de bar, op zo'n kruk, en je hebt een heel leuk gesprek met een jongen, en je denkt dat je hem wel leuk vindt. Hij is aardig, grappig, knap koppie, goed lichaam, je hebt een gezellig gesprek met hem en hij is oprecht geïnteresseerd in je, je moet om hem lachen en hij heeft ogen om van te smelten.
Dan staan jullie op om te gaan dansen en whoo! Hij is kleiner! Tegen zijn voorhoofd aan kijken - kleiner.

Wat doe je? Toch gaan dansen? Ineens dringend naar de wc moeten en voor het gemak het gesprek van daarnet maar even vergeten?

Niet echt een realistisch voorbeeld voor mij :+, maar ik zou uit beleefdheid toch gaan dansen maar het daar zeer waarschijnlijk bij laten omdat ik zeer waarschijnlijk toch erg afknap.

Cayenne schreef:
Geryon schreef:
Ik zeg toch ook niet dat je daar specifiek op valt? Ik geef aan dat jij (en anderen die er een relatie mee gehad hebben) erop valt, of misschien beter gezegd: erop kúnt vallen.

Je zei letterlijk dat vrouwen die met een kleinere man zijn geweest daar specifiek op vallen, en daar val ik dus ook onder. Nu verander je je eigen woorden dus ;)

Zucht :D Ik heb geen zin in een ja nee spelletje.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:15

Magrathea schreef:

Bestaat er al een datingprogramma alla The Voice? :D

onpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:18

Ik vind jullie een mooi setje op de foto. Ik vind als het echt de ware is lengte niet zo belangrijk.

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:18

Knoffer schreef:
Magrathea schreef:

:j Dating in the dark :P

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:19

Weet je wat het is; ik viel ook altijd op lange jongens vroegah en kon mij niet voorstellen dat ik verliefd zou kunnen worden op een kleinere jongen, tot het gebeurde... (beide 1.63 ong). Het was geen liefde op het eerste gezicht; ik kende hem al een tijd. Daarna ook nooit weer op een kleine jongen of man gevallen ook. De man waar ik nu mee samen ben is 1.92 ofzo... Die kleine ex heeft nu ook een langere vrouw.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:22

Valt me wel een beetje tegen. Iemand eerst aantrekkelijk vinden en daarna toch maar niet? :n
Als Joran van der Sloot ineens voor je blijkt te zitten, okee, maar een beetje kleiner... kom op...
Enneh, je kunt wel aan iemands lichaam zien of ie langer is, maar het valt toch minder op aan een bar, als het niet zoveel is :j zeker als je op een hoekje zit ofzo.

Knoffer schreef:
Magrathea schreef:

_O- :') _/-\o_

Zou niet eens zo gek zijn, mijn vriend heeft een heerlijke stem om naar te luisteren, zou zo mijn stoeltje omdraaien voor hem <3

Zal ik vanavond tegen hem zeggen... Schat, ik vind je zo leuk, als je in de Voice zou staan zou ik mijn stoel voor je omdraaien! <3

Ik wil eigenlijk nog een 18+ stelling in de groep gooien over klein en groot, maar dat gaat een beetje te ver denk ik :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:22

Geryon schreef:
Zucht :D Ik heb geen zin in een ja nee spelletje.

Volgende keer dus iets minder generaliseren :D

Ach, als we uiteindelijk allemaal maar gelukkig zijn :+
Maar daarom vind ik een programma als 'The Undatables' juist zo mooi :)

Yris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:24

De eerste paar maand wil je je nieuwe vriend aan iedereen voorstellen en ik kan me voorstellen dat er dan een keer om 'gegrinnikt' word, en je wil trots zijn op de knappe kerel die naast je loopt.
Dat maakt misschien wat onzeker...

Maar denk je dat jou dat nog kan interesseren als jullie een vaste relatie hebben die al wat langer duurt?
Dan heb je daar echt sch**t aan! :j

Leuke, lieve en eerlijke mannen zijn schaars... dus als je er een gevonden hebt die dat allemaal is moet je hem direct strikken! :P

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:25

Ah, jammer dat het al bestaat hehe. Dacht een gat in de markt :P

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:28

Waarom valt dat tegen? Voor wie valt dat tegen dan? Ik moet er toch zelf mee leven met zo'n man niet iemand anders? Ik val er gewoon niet op. Ik oordeel over helemaal niemand maar voor mezelf kan ik het niet. Het is geeneens een kwestie van willen. Ik vind mannen die kleiner zijn dan ik gewoon niet aantrekkelijk in levende lijve. Kan hij nog wel een knap koppie op de foto hebben maar zou er niet mee in bed willen liggen.
Ik snap echt waarom je dan probleem hebt met de keuze van iemand anders zolang diegene het bij zichzelf houd. Ik zeg toch niet dat dat soort stellen echt niet kunnen en dat het raar is ofzo?

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:28

Yris schreef:
De eerste paar maand wil je je nieuwe vriend aan iedereen voorstellen en ik kan me voorstellen dat er dan een keer om 'gegrinnikt' word, en je wil trots zijn op de knappe kerel die naast je loopt.
Dat maakt misschien wat onzeker...

Maar denk je dat jou dat nog kan interesseren als jullie een vaste relatie hebben die al wat langer duurt?
Dan heb je daar echt sch**t aan! :j

Leuke, lieve en eerlijke mannen zijn schaars... dus als je er een gevonden hebt die dat allemaal is moet je hem direct strikken! :P

Dus je wil zeggen dat ik niet trots kan zijn op mijn kleinere vriend? Want dat ben ik toch zeker wel hoor :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:30

Sees schreef:
Relaxed schreef:
Ach weet je, als je jong bent is het waarschijnlijk een big deal, maar als je wat ouder bent zet je je daar wel overheen. Mijn schoonzus is 186 en haar aanstaande is een stuk kleiner (volgens mij nog kleiner dan ik en ik ben 180) Vroeger had ze dit nooit gedaan, maar nu vindt ze het helemaal niet meer belangrijk. Als het de ware is, wat maakt de lengte dan uit?

Dit klinkt niet heel erg gericht op je schoonzus, ook al haal je haar er daarna als voorbeeld bij ;).

Maar goed, iets met slakken en zout dus ik zal er over ophouden (leermoment voor mezelf) ;). Voor mij heeft leeftijd iig geen invloed gehad.

Kijk, nu zeg je het duidelijker.. Eerst zei je namelijk: Leeftijd heeft er niks mee te maken.. Dit geldt voor jou, maar niet voor iedereen en zo stel je het wel. Daarom bleef ik er ook op door gaan :)

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:31

Als ik met mijn 1.60 een kleine vriend tref.. hmm.
Ik vind het een No go. :o

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 12:35

Echt een no go... Ik ben ruim 1.85m, en 1 á 2 cm is nog te verwaarlozen. Maar meer... Daar bedank ik voor. Ik vind het vreselijk dat mensen tegen me op moeten kijken, letterlijk.
Dus ik zal me er niet prettig bij voelen. Ben ik nu ook oppervlakkig??? :D

Magrathea schreef:

Volgens mij kan ik zelfs de lengte inschatten van iemand die zit :') Dus ik betwijfel of het mij ooit zal overkomen :P

Ik snap een aantal reacties ook wel hoor, vooral vrouwen die een redelijk normale lengte hebben en die niet veel mannen tegenkomen die ze naar beneden toe aan moeten kijken... Die kennen het gevoel niet dat het geeft dat mensen altijd omhoog naar je moeten kijken.
Of het gevoel dat je eens in het buitenland bent en alleen op borsthoogte aangekeken wordt door mannen... :roll:

Snadrem

Ik ben langer dan mijn vriend. Hij is 1.67 m. en ik ben 1.76 m. Wij hebben ons er nog nooit aan gestoord. We krijgen soms wel ontzettend oppervlakkige reacties van andere mensen, dat we geen relatie kunnen hebben omdat ik langer ben en zo. Het heeft me nog nooit doen twijfelen over onze relatie, alleen maar over de intelligentie van de personen die dat soort dingen zeggen. Ik ben dolgelukkig met hem en ik zou niets aan hem veranderen! Ik ben hartstikke trots op mijn knappe vriend <3 We zijn nou ruim anderhalf jaar samen.

_Femkeeex

Ik vind langere mannen 3x mooier staan, maar helaas je kan je verliefdheid niet sturen :( Mijn ex was echt veel kleiner dan mij (ik 1,68 m en hij iets in de 1,55 m :o ) en jahoor het is weer raak, ik ben hopeloos verliefd op een jongen de kleiner is dan mij (maar deze jongen is niet zoveel kleiner dan ik) :D