wordt sint maarten bij jullie gedaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Meloen

Re: wordt sint maarten bij jullie gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 13:32

Zo vind ik het Mickey Mouse liedje zo stom hè :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 13:44

Ik ben bewust weggegaan gisterenavond. Hek op slot. Katten raken volop gestressed van steeds de bel, en ik heb geen snoep in huis omdat we dat zelf ook niet eten..

Mensen in de wijk hebben geteld en ruim 100!! Kinderen aan de deur gehad. Gelukkig maar dat ik alles dicht had, mijn katten hadden spontaan weer een piesperiode in huis gehad..

Optocht is er bij ins volgens mij niet geweest.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 13:46

Toen ik in Purmerend woonde wel, maar hier in Spijkenisse helemaal niets. Ik vind het persoonlijk best wel jammer

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 13:59

In ZW Drenthe wordt ook altijd Sint Maarten gelopen. Mijn schoonouders hadden 80 a 100 kids aan de deur gehad, pffff... wij hadden er 16, lijkt me een beter aantal!

Toen mijn moeder zo'n 35 jaar geleden van Eindhoven naar Zuidwolde (Drenthe) verhuisde, had ze nog nooit van Sint Maarten gehoord. Ze had dus ook niks in huis haha. Ze werkte op een basisschool en ook daar had niemand haar verteld dat het Sint Maarten was, dus ze had ook geen lampionnen gemaakt met de kinderen, grappig toch :+

Kindjes waren overigens allemaal beleefd, geen rare snuiters gehad.
(en ik woon echt niet in de allerbeste buurt van Hoogeveen)
Ik vind het altijd erg leuk als die kids aan de deur komen, schattig toch!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 14:15

Ja hier wordt het ook gevierd.

Gisteren zelfs meegedaan met het wereldrecord Sint Maartenliedjes zingen in Zuidhorn. Ik speel bij een muziekvereniging en ze hadden ons gevraagd of we wilden helpen.

We hebben helaas geen kinderen aan de deur gehad, vind het altijd wel leuk :j

Vroeger ook altijd gelopen en ik was wel nogal fanatiek :')

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 14:34

Gisteren lande het uit eindelijk op 23 kinderen, veel meer dan vorig jaar, en veel meer dan verwacht.
Normaal tussen 6 en 11 kinderen.

Waren ook 2 meisjes die begonnen heel hard met zingen...Schreeuwend zingen.
Maar na 3 zinnen hielde ze er al mee op.
Aan het einde zette ik een grote grijns "Jullie begonnen zo goed! Zo hard...!!!"
Je zag ze echt kijken....Okeey, mevrouw was niet impressed. Nee klopt...

5 jongens (ouders achter hun) sint maarten sint maarten de koeien hebben staarten.
Eenmaal klaar zei ik "Nou, nu nog 1 want deze is zo kort, en jullie zijn met 5en."
Ouders lachen!

Het geeft ook wel een beetje lol :D

RoosTaffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 14:38

Ik woon in Rotterdam, en daar doen ze er niet aan voor zover ik weet.. En ik zit in Zwolle op school, ik hoorde dat klasgenootjes van mij wel kinderen langs de deur hebben gehad, dus daar doen ze er wel aan

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 16:57

Jans schreef:
Ik ben bewust weggegaan gisterenavond. Hek op slot. Katten raken volop gestressed van steeds de bel, en ik heb geen snoep in huis omdat we dat zelf ook niet eten..

Mensen in de wijk hebben geteld en ruim 100!! Kinderen aan de deur gehad. Gelukkig maar dat ik alles dicht had, mijn katten hadden spontaan weer een piesperiode in huis gehad..

Optocht is er bij ins volgens mij niet geweest.

Ze horen eigenlijk ook niet te bellen maar gewoon te zingen.

Gister ging ook die bel en ik heb echt een k.u.t bel (huurwoning), katten altijd in de stress als dat ding gaat. Ik had nog zo op het briefje gezet: Zingen en niet bellen.
Maar toch bellen en toen ik op de plee zat (1 meter van de deur af) ging die bel wel 2x en toen het ze niet vlug genoeg ging gingen ze bonzen op de deur.... dan kan ik ze echt wel wurgen hoor.

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 16:59

Nee hier niet zover ik weet maar met Halloween stonden er wel kids voor de deur ik had alleen geen snoep in huis als ik wist dat ze kwamen had ik uiteraard wat in huis gehaald :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:28

Bij ins bellen ze dus, ondat de boel super geisoleerd is :=

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:30

Bij ons word het door de basisschool hier 2 straten verderop geregeld. ( Heb daar zelf ook op school gezeten )
Worden briefjes rond gebracht door de wijk en die moeten de mensen die snoep uit willen delen voor het raam hangen. Geen briefje, geen snoep. Word ook keurig gedaan. ( Behalve dan die kinderen van 7/8 die denken stoer te zijn en toch te proberen.. Maargoed, meesten weten ook wel waar wij wonen omdat ik en mijn ma daar nog regelmatig komen, en mijn neefjes zitten daar op school ) Maar verder geen onzin bellers gehad :)

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 17:32

bij mijn ouders belden ze ook altijd aan :j die huizen zijn zo groot dat je ze echt niet hoort zingen als ze bij de voordeur hebt staan en jij je tv aan hebt _O-

Hier is gewoon serieus niemand geweest. Zag ze nog wel in de straat voor ons lopen, maar zo'n hofje ziet er dan toch schijnbaar niet aantrekkelijk genoeg uit :')

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 20:44

Hier staan de mensen de snoepjes aan de kinderen geven gewoon lekker buiten op straat in de woonwijk.
Gewoon gezellig. Kinderen zingen netjes hun liedje, krijgen een snoepje of wat anders lekkers en kunnen door naar het volgende huis. Super.