BelleFleur schreef:1 dag in de week heeft bij een varkensbedrijf doorgaans niet veel zin, toch niet als je alle aspecten ervan wilt gezien hebben. Zo wordt er in de meest courante systemen gedekt op maandag en gespeend op donderdag. Als je 1 dag per week komt heb je nooit alles gezien.
Verder : "weet je wel hoe het werkt van ziens" of wil je ermee verder? Realiseer je goed dat het fysiek zwaar werk is, dat er geen 9-5 job inzit en dag je weleens vuil kan worden. Anderzijds is het prachtig om met die dieren te werken, al is het niet iedereen gegeven in de intensieve veehouderij te gaan werken.
Nee ik ken het werk, weet hoe zwaar het is en weet waar ik aan begin.
Help regelmatig mee, en 9-5 job is voor mij ook niet van belang.
Zit nu ook al bijna iedere dag tussen de koeien, melken etc.
Zoals ik ook al eerder zei ben ik het liefst heel de dag echt bezig, en ben absoluut niet bang om vies te worden.
Meer als 1 dag per week word moeilijk, alleen in vakantie's natuurlijk.
Ik zit nog steeds met mijn leerplicht en moet dus nu nog naar school.
Pocogaucha, ik ga liever een niveau4 BBL doen en daarna door na HBO.
Heb ik uiteindelijk het zelfde, maar veel meer ervaring, omdat ik natuurlijk zelf niet van boerenafkomst ben en nog redelijk weinig ervaring heb met sommige bedrijven is ervaring opdoen zeker belangrijk denk ik. Met mijn BBL heb ik dan al 4 jaar in de veehouderij gewerkt, met havo doe ik nog steeds geen ervaring op.