Ik ben niet zo moeilijk, toen ik een paar maanden in het buitenland verbleef had ik geen andere keus dan wel vlees te eten en dat heb ik toen ook gedaan. Of ik het echt lekker vond? Nee, maar je moet toch wat eten. Al moet ik zeggen dat wilde gans met bosbessensaus best goed smaakte. Al is het niet iets wat ik zou kiezen om te eten.
Ik snap overigens wel dat het vervelend wordt gevonden als mensen die wel vis eten zich vegetariër noemen, dat zorgt gewoon voor verwarring
eigenlijk zouden die mensen gewoon moeten zeggen 'ik eet geen vlees'. Scheelt een hoop onduidelijkheid. Na een tijdje wordt je idd wel een beetje moe van alle mensen die denken dat vegetariërs wel vis eten. Heeft dus helemaal niks met op mensen neerkijken te maken, gewoon een praktische kwestie. Maar ik kan me er niet echt druk om maken om heel eerlijk te zijn. Ik zeg meestal ook gewoon 'ik eet geen vlees en geen vis', is het meteen duidelijk. Zo was ik laatst in een restaurant waar ze een vegetarisch gerecht hadden met tofu "en een oestersausje"

ook sla enzo, maar ja, of dat voldoende is weet ik niet
. Voel me daar zelf ook altijd erg ongemakkelijk bij omdat iemand al zo lief is rekening te houden met mijn wensen... tenslotte kan niemand er uiteindelijk wat aan doen- behalve de mensen die zeggen 'Ik ben vegatariër' terwijl ze wel vis eten
en na alleen maar droog stokbrood te hebben gegeten heb ik nu altijd zelf wat mee)