Mijn relatie gaat naar de maan..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:40

Sammylover schreef:
Ayasha schreef:
De ene depressie is de andere niet...

Klopt maar ik ben het ermee eens dat je als vriendin geen therapeut van je vriend moet worden en dit ook niet moet willen. Ik ging er ook bijna aan onderdoor en dat wil ik TS graag besparen

Allemaal heel logisch en legitiem, maar kom niet te makkelijk met "als hij om je gaf, dan deed hij wel dit-en-dit".

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:47

Tuurlijk moet ze dat niet. Ik heb al gezegd dat ik niet vind dat zij dit zou moeten doen.. Daar is ze imo te jong voor.. Maar afhankelijk van hoe diep hij zit gaat "als hij van me houdt dan..." gewoon niet op. :)
Probeer eens een rustig gesprek aan te gaan waarom hij niet wil dat je mee gaat naar de therapeut. Zeg hem dat je graag wil begrijpen wat hij door maakt want dat, zolang jij het niet begrijpt, de ruzie's zullen blijven en die zijn voor geen van jullie beide goed. De therapeut kan dan op zijn/haar beurt jou ook "ondersteunen" in "hoe samen leven met een depressie zonder mee gesleurd te worden". :)

Maar denk er bij na als je dit gesprek aan gaat, dat hij op dit moment niet redeneerd en denkt zoals een "gezond" iemand. Hij is ziek, mentaal is hij ziek... :)

xMarloes

Re: Mijn relatie gaat naar de maan..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:22

Poeh je bent 17, gaat naar school en werkt en hij commandeert je alleen maar en doet zelf geen ene flikker?
Je zegt dat hij geen respect voor je heeft en eigenlijk lees ik nog meer negatieve dingen.... eigenlijk alleen maar.

Als jullie apart zouden gaan wonen, en het dan goed gaat, zouden jullie dan niet je hele leven apart moeten leven zodat het goed gaat?

eeeeef_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 11:06

Update. Mijn vriend heeft me er uit gegooid en gezegd dat hij beter kan krijgen...

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:08

misschien heel hard maar je komt er beter uit . als ik dit zo lees moet je blij zijn dat je er vanaf bent.

Meid je kan nog enorm veel bereiken ipv nu al jezelf vast te hangen aan een "probleem geval"

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:10

eeef ik denk dat je vriend je heel goed geholpen heeft om te gaan
gauw naar huis en bijkomen en dan rustig op zoek naar iets voor jezelf

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:15

Eef, wees blij meid! Hij heeft jou een enorme dienst bewezen. Zo nu lekker naar pap & mam en genieten van het leven! Laat hem lekker stikken in zijn zooi en focus op jezelf. Ga lekker op bed liggen met een pot Ben & Jerry's, kijk een zielige film of serie en binnen no-time voel je je beter.

Jij verdient beter! Kop op meid!!

Ohana_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:16

Je verdient echt beter meid. Voor nu een dikke knuffel en laat je maar lekker verwennen! Het komt allemaal goed

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:19

Heel veel sterkte... :(:) Helaas heb jij nu niet de kans gekregen zelf een keuze te maken.

Denk er niet te lang meer bij na en kies voor jezelf!

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:22

eeeeef_x schreef:
Update. Mijn vriend heeft me er uit gegooid en gezegd dat hij beter kan krijgen...

Iemand die zegt dat hij beter kan krijgen is het niet waard om een relatie mee te hebben. Wil je iemand die bij je is omdat hij je helemaal geweldig vindt, of omdat je op dit moment zijn beste optie bent?

Schrap hem uit je leven meid, je bent beter af zonder hem.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:30

eeeeef_x schreef:

Maak iemand geen prioriteit als hij van jou een optie maakt.

Sterkte meid :(:)

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:30

Ik zou zeggen probleem opgelost!
Dit zegt genoeg! Hij moet eerst maar eens met zichzelf aan de slag.
Niet meer terug gaan hoor! laat je aub niet ompraten, dit wordt echt niks, zolang hij in de knoop zit met zichzelf.

Ik weet dat het moeilijk is, maar ga leuke dingen doen, erop uit!

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:31

alles net gelezen wel jij kan beter krijgen hij zo niet!!

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:37

En zo lost dit probleem zichzelf inderdaad op... Hij weet niet wat hij weggooit...
Ik hoop wel dat hij (meer) hulp krijgt om zijn eigen leven weer op de rails te krijgen.

En jij... gaat zeker wel beter krijgen :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:39

Sterkte meid, even heel hard nu maar op lange termijn misschien beter ook al wil je dat mss niet horen nu..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 11:39

Sterkte, jij hebt je best gedaan en hij heeft het laten liggen. Je zal nu best heel verdrietig zijn maar laat je niet kisten en ga verder met je leven, je bent 17/18 en daarmee is je verdriet niet minder maar zie het als een periode waar je heel veel van hebt kunnen leren en doe daar in de toekomst je voordeel mee.
Deze man was jou niet waard en als hij denkt het beter te krijgen, betrek dat niet op jezelf.

Jij kunt zeker beter krijgen en dat zal je merken op het moment dat je een gelijkwaardige relatie krijgt waarin het geven en nemen van twee kanten komt en dan besef je pas wat je in deze relatie gemist hebt.

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 12:12

eeeeef_x schreef:

Hahaha ja hoor we staan in de rij voor een depressieve mopperkont 8)7

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 12:18

eeeeef_x schreef:

een groter plezier heeft hij je niet kunnen doen!

Lekker verder gaan met groeien en ontwikkelen.

Maiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 12:22

Hij heeft de keus dus gemaakt, gelukkig maar want ik denk dat jij nog wel een tijdje was blijven hangen daar!
Geen contact meer met hem zoeken, niet naar hem toe gaan, laat hem maar een beetje moeite doen want hij gaat zich heel goed beseffen dat hij goud had gevonden met jou! Laat maar eens zien hoe een relatie werkt voor jou, een eerste mooie stap van hem zou zijn om bij jou langs te komen (zonder van te voren te klagen over afstand, honden die niet met treinen kunnen etc.). Ik denk niet dat dat er voorlopig in zit, dus ga lekker verder met je leven en blijf open voor nieuwe relaties :) En niet de fout maken door als een hondje achter hem aan te gaan als ie je een keer in paniek appt of belt! Hij moet moeite voor JOU doen, dat moet ie eerst maar eens inzien. Jij hebt meer dan genoeg gedaan voor hem!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 12:27

Zoals ik eerder zei, dan houd ie ook niet echt van je dus wees blij :)
Wat een onwijs zielig mannetje is dat. Jij hebt meer dan je best gedaan, dus als iemand beter kan krijgen ben jij het.
(even bijgelezen nog) meid waarom ben jij zelf niet weg gegaan? Je hebt net zo lang gewacht tot hij zegt ga maar.
En let op jij hebt er vrede mee, maar iedereen hier heeft het hele topic tegen je gezegd ga weg ga weg ga weg! Ik herken me heel erg in jou hoor, proberen proberen proberen. Maar luister naar je medemensen!
Ik las ook iets dat hij autisme/ASS zou kunnen hebben? Dat kan wel maar dat is na dit gedrag niet echt af te lezen, ik heb ook ASS en gedraag me ook niet zo.. Ik denk eerder aan borderline ofzo.

Nogmaals wees blij dat je er weg bent, wees ff verdrietig enz maar je zal uiteindelijk rustiger zijn en je rust terug vinden :)

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 12:55

Vervelend TS, maar misschien ook wel goed.
Nu hoef je geen keuze te maken.
Heel veel sterkte. :(:)

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 12:55

*stille meelezer meld zich.

Jeetje meid! Dan is iig de knoop doorgehakt. Ga lekker terug naar huis en ga van je jeugd genieten, je hebt je best gedaan en meer kan je niet doen.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:19

Je verhaal gelezen en wat reacties, en nu hij heeft je eruit gegooid.....naar je ouders en niet meer terug....
Een stoornis etc hooft nog geen reden te zijn om jou als slaafje te gebruiken en zelf niets te doen.
Al zou hij maar kleine dingetjes doen en lief zijn dan is het al anders, dit komt alleen van jou kant en daar ben je veels te jong voor, je
bent zo geen vriendin meer maar verzorgster...

Blijf bij hem weg voorlopig en blijf thuis wonen en eventueel wat later iets voor jezelf en hij ook gewoon in zijn huis waar hijzelf verantwoordelijk is...
Als hij eventueel over zijn depressie heen is kun altijd nog eens een paar dagen bij mekaar zijn, maar denk aan jezelf hij is echt de enigste niet.
Misschien moeilijk een knop omzetten en denken ik hou van hem, maar echt als je het van een afstand bekijkt zal je zien dat het anders kan en moet.

Je bent jong genoeg en ga lekker naar school en bouw voor je eigen een toekomst zonder al deze ellende erbij.
Heel veel sterkte en wijsheid.

MarjoleinvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:41

eeeeef_x schreef:

Hey meid, sterkte. Zal niet makkelijk zijn, maar bekijk het zo; hij heeft de keuze nu gemaakt dus jij mag lekker terecht boos wezen. Ben wel benieuwd waar hij mee denkt aan te komen wat beter is dan jij, denk niet dat er ook maar iemand bereid is te leven met een jongen die zo met zichzelf in de knoop zit en zo weinig respect heeft. Ga lekker wat leuke dingen doen of uithuilen bij je vriendinnen of moeder, het is echt beter zo. Jij kunt vast en zeker wel beter krijgen!

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 13:46

Selka schreef:
Waarom blijf je? Als je dat niet duidelijk kunt verwoorden is het heel makkelijk volgens mij. Nergens merk ik dat jij graag zou blijven.

Ja lijkt me ook.

Ik zou doeiiiiiiiiii zeggen tegen hem.

Met zo iemand zou ik niet willen samenwonen.

Wees blij dat hij jou eruit heeft gegooid.