Lange afstandsrelatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Quir

Re: Lange afstandsrelatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:16

Toen ik mijn vriend leerde kennen woonde ik nog in Zweden, nu wonen we samen in Nederland. <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:25

Hier ook een langeafstandsrelatie. Hij is 8 weken thuis en dan weer 8 weken weg, afstand varieert :D Ik vind het prima te doen.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:51

Leuk topic om te lezen :) !

Ik heb ook een vriend, alweer 16 maanden, die ik heb ontmoet op een strandfeest. Mijn vriendinnen waren op vakantie geweest (ik was niet mee gegaan) en hadden daar een groep jongens ontmoet en daar wilden ze nog een keer mee afspreken. Nou zo gezegd zo gedaan; we gingen afspreken met ze, mijn eerste keer dat ik ze zag.
We hadden ondertussen al een groepswhatsapp aangemaakt om te communiceren met elkaar en het viel me toch wel op dat er wel een heel leuke jongen in zat. Toen ik hem op dat strandfeest voor de eerste keer zag, dacht ik echt; dit is dus liefde op het eerste gezicht :wow: :oo :~
Hij bleek mij ook heel leuk te vinden, nou eind goed al goed. We hadden die dag gezoend en hij gaf mij zijn armbandje met de mededeling dat ik deze moest dragen en ik moest beloven als ik hem de volgende keer zag, dat ik hem dan terug moet geven.
Op dat moment realiseerde ik me daar niets bij, maar achteraf dacht ik; hij doet dat als teken dat hij me weer wilt zien ! *\o/*
Eigenlijk dacht ik dat het niets kon worden, want hij woonde 140 km verderop... Maar toch wilde hij heel graag afspreken en na een paar dates is het dus eindelijk wat geworden. (armbandje heb ik overigens nooit terug hoeven geven, maar mocht ik houden :'))

Nou hebben we dus al 16 maanden een relatie en dit is hem gewoon <3 Ik zie hem (nadeel) maar 1 keer per week. En waarvan je 4 weekenden in een maand heb, zie ik hem 1 weeendk niet.. Van zaterdag t/m zondag zien we elkaar. En als we geluk hebben, vrijdag t/m zondag. En als ik hem dan zie, weet ik echt waarom ik hem heb gekozen en deze situatie ook.

Ik reis er met de trein 2 uur (als ik pech heb 2.5 uur) over. En hij komt altijd met de auto, en doet er dan 1.5 uur over. Dat is echt nog wel te doen hoor. Alleen het nadeel is dat je elkaar door die afstand niet even snel kan zien en weer terug rijden als je hele dagen op school zit of moet werken. In het weekend (zaterdag) werken we, dus zien we elkaar pas rond 8 uur.

Soms heb ik het er wel moeilijk mee, vooral met het idee dat we nog 4 jaar lang zo door moeten gaan en ik hem 4 jaar lang week in week uit zo weinig kan zien. Maar ik zou het voor geen goud stop willen zetten. :D We bellen elkaar elke dag, of we Skypen en gelukkig kunnen we nog communiceren via een hoop andere dingen.

Afgelopen zomer zijn we samen voor het eerst 2 weken in Griekenland op vakantie geweest. Sinds die vakantie besefte ik echt, ik laat hem nooooit meer los :j *\%/* <3

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:08

Waarom moeten jullie nog 4 jaar op deze manier verder?

Sunshinee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 20:43

wat veel bokkers zeg met een lange afstandsrelatie!
Ik zie mijn vriend 2 weekenden niet :( 15 nov pas weer...
gelukkig nu nog 'maar' 10 daagjes...
Maaar heel misschien ben ik deze week nog een dagje vrij! en dan ga ik voor een avond/nacht daarheen en dan sochtends weer naar huis voor t peerdie.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:55

Ik heb mijn vriendin leren kennen via bokt in december 2009, in juli 2011 heb ik haar eigenlijk per toeval ontmoet.
Ik was op vakantie in Ermelo en ze vroeg of ik langs kwam, zo gezegd zo gedaan en dat klikt nog meer dan via internet, ik ben daarvoor al langere tijd verliefd op haar geweest voor die tijd.
Het is allemaal erg 'grappig' gegaan want in die periode dat ik haar zag in juli sprak ik haar eigenlijk bijna niet, en zou ik eigenlijk misschien niet meer naar Wrmelo gaan.

Mijn vriendin woont in Zeewolde en ik in Sas van Gent, dit is 2,5 uur met de auto, met het openbaar vervoer echter 5 uur.. Wij zien elkaar elk weekend en elke vakantie en ik kan niet wachten totdat wij gaan samen wonen want natuurlijk mis ik haar ontzettend erg door de week, de dagen lijken dan wel te kruipen.

Wellicht dat ik in januari 2015 stage ga lopen bij haar in de buurt dat zou mij erg leuk lijken!

Wij hebben nu dus twee jaar, drie maanden en 6 dagen een relatie.. Zijn al een paar keer met elkaar op vakantie geweest, zijn meerdere keren dagjes weg geweest, eigenlijk alles wat men doet als men wel bij elkaar in de buurt woont. Ik heb nooit in de ware geloofd, maar ik weet dat zij mijn ware is en dat geeft mij een geweldig gevoel. Nog even en we wonen alweer samen!

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 21:02

Jeetje wat zijn er een boel bokkers in dezelfde situatie! Ik heb op dit moment ook een lange afstand relatie. Ik woon in Canada en mijn vriend zit gewoon in Nederland. Ondanks dat ik het hier heel erg naar mijn zin heb, is het wel lastig hoor. We zien elkaar alleen via Skype, want je vliegt niet even makkelijk op en neer. Gelukkig is het nog maar 2 maanden en dan ga ik weer terug naar Nederland en dan zitten we max 10 km bij elkaar vandaan :D

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:33

FNews schreef:
Dat van de ns ken ik. Ik heb 9 van de 10 keer vertraging.

Daar heb ik echt nooit last van, het gaat eigenlijk altijd goed :o

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:34

Voor de mensen die met de trein reizen en geen ovstudentenkaart hebben, heb ik als (misschien overbodige) tip om even te kijken naar de NS-abonnementen. Zo heb ik er een met 40% korting buiten de spits voor maar 29euro per jaar.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:40

Ik hield het niet vol :$ Ik reed 400 km per week om bij hem te zijn, weer terug te gaan naar mijn paard en weer naar hem te gaan... Toen uiteindelijk werd het heel het weekend daar... toen van do-avond t/m zondagavond... en toen heel snel gaan samenwonen... (Nouja, na 3 maanden besloten dat ik eens langzaam moest gaan kijken naar een andere baan :p) dus toen we ehm... een half jaar ofzo (nog niet eens) iets hadden, ben ik bij hem gaan wonen..

Heb gelukkig wel een auto, anders was het niet te doen geweest!

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:44

Yunaa, zo oneerlijk!
Roosch, dankje voor de tip. Kga vant weekend meteen kijken. Ik betaal nu voor heen en terug iedere keer 50 euro.
Lianne86, das snel maar wel leuk.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:46

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:47

Roosch schreef:
Voor de mensen die met de trein reizen en geen ovstudentenkaart hebben, heb ik als (misschien overbodige) tip om even te kijken naar de NS-abonnementen. Zo heb ik er een met 40% korting buiten de spits voor maar 29euro per jaar.

Die zijn er denk ik niet voor het buitenland he :( ?

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:49

Ik vind dat ik mij ook mag melden.
Wel allebei Groningers, maar ik woon zo goed als in Drenthe en hij woont in het hoge noorden.
Ik ken hem via school in de stad :)
Ik reis met de trein + bus een dik uur en dan pikt hij mij op en rijden we nog 10 a 15 minuten naar zijn huis.
Als ik mijn rijbewijs zou hebben + auto, dan ben ik 3 kwartier onderweg...

We zien elkaar 1x per week als we echt bij elkaar zijn en we zien elkaar 3 dagen in de week op school. Verschillende dagen stage...

Dus ik vind dat ik lange afstand relatie heb

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:51

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:52

Cheytjuh, dat weet ik eerlijk gezegd niet. Binnen de Nederlandse grenzen reis je dan sowieso met korting maar ik weet niet wat jij met buitenland bedoelt?
Er zijn wel bepaalde soort kaartjes te verkrijgen weet ik. :D

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:53

Ik zie het via ns hispeed ! Valt me mee, mijn bestemming is Denemarken, Odense ;) Is goedkoper als vliegen :o pfoei !!!!

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 23:59

Nessa schreef:
Waarom moeten jullie nog 4 jaar op deze manier verder?

Mijn vriend zit nog 4 jaar vast aan zijn studie en ik nog 3 jaar.

Hij zegt wel steeds dat als ik klaar ben met school en hij nog een jaar moet, bij hem en zijn ouders kan intrekken. Maar zie ik dat zitten ? Tuurlijk mis ik hem heel erg op deze manier hoe we het nu doen, maar er zitten ook een paar nadelen aan..

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 00:00

Ik zou echt niet intrekken bij zijn ouders. Dan liever nog een jaartje wachten, zodat je wat geld kunt sparen en dan rustig aan op zoek kunt naar een gezamenlijk huisje. Echt, het wachten is het waard. :) (wij hebben dus 4 jaar heen-en-weer gereisd tussen Friesland en Limburg en nu echt een geweldig stekkie, lieve poezels, alles zoals ik het gewild had)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 00:01

Hoi daar :)
Het is niet ik dat een lange afstandsrelatie heb (ben nog maar 16 hah), maar mijn moeder.
En sjeee, wat zit ik soms zo met dr in.. Zij reisde vaak naar Amerika, ook voor een aantal fotoprojecten en daar heeft ze een vrouw leren kennen en dus een relatie gestart.. die ondertussen nu al 3 jaar lang duurt. En ik kan me echt voorstellen dat het echt verschrikkelijk moet zijn, je was 10 jaar getrouwd, 10 jaar samengewoond met iemand, start je maar weer eens een relatie met iemand van Amerika (USA-alabama).
Elkaar op skype zien, in de grote vakantie dan maar 3 weken daarheen kunnen gaan, kostelijk is het ook natuurlijk en je vakantie met het werk gecombineerd is heel weinig. Nu deze kerstvakantie gaan we voor 2 weken naar Amerika en dan vanaf maart zou Elaine (heet ze) naar hier komen, voor hoelang weten we nog niet maar het probleem ligt helaas ook nog bij mij. Ik moet nog afstuderen, anders was mijn moeder al vertrokken hoor naar USA :=
Wat we nu waarschijnlijk van plan zijn, Elaine komt hier vanaf maart wonen en als ik afgestudeerd ben ga ik mee naar Amerika. Moeder moet dan wel een vaste job hebben daar want "homo"huwelijk is helaas nog niet mogelijk, wie weet misschien tegen dan wel, maar ik vrees er voor want Alabama is de meest conservatieve staat :')
Ik hoop maar dat Elaine haar hier gaat thuis voelen want de laatste keer ging dat niet bepaald goed, ze is country muzikante en geeft tot 5x in de week een optreden, ik bedoel, wat een leven moet je daar dan wel niet hebben.. en hier in België, wat een prutland (om het zo maar even te zeggen) is het dan wel niet vergeleken met Alabama :')
Nou, dit was dan 'ons' verhaal zo even samengevat..
Hoop dat het allemaal goed komt tussen hen twee :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 00:03

Jeetje zeg, wat een verhaal! Jij ziet het dus wel zitten om naar Amerika te vertrekken begrijp ik?

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 00:03

loveulla94 schreef:
wat veel bokkers zeg met een lange afstandsrelatie!
Ik zie mijn vriend 2 weekenden niet :( 15 nov pas weer...
gelukkig nu nog 'maar' 10 daagjes...
Maaar heel misschien ben ik deze week nog een dagje vrij! en dan ga ik voor een avond/nacht daarheen en dan sochtends weer naar huis voor t peerdie.

Dan kunnen wij samen aftellen.. Ik zie hem ook pas 15 november weer :(
Daar word ik nou het meest verdrietig van, de dagen gaan zoooo langzaam. Iedereen om mij heen heeft de mogelijkheid om hun vriend wel veel te kunnen zien. Veel zeggen ook tegen mij: "Dat je dat kan volhouden joh" :oo

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 00:07

Roosch schreef:
Jeetje zeg, wat een verhaal! Jij ziet het dus wel zitten om naar Amerika te vertrekken begrijp ik?

Nu wel absoluut, maar niet zonder mijn paard :Y)
Dat wordt dus een hoop sparen, maar ik vertrek echt niet zonder hem :n Ik weet niet wat de toekomst nog te bieden heeft, er kan nog van alles tussen komen dus het wordt ook deels afwachten natuurlijk :)

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 00:07

Hmm bij de ouders intrekken zou ik ook niet doen. Een jaartje wachten kan dan ook nog prima.

Ns abonnement heb ik al. Koste me 50 euro aan benzine elke keer.
Nu kost het me 30 euro voor de trein :D
Kan dan niet in spits reizen doordeweeks, maar dat is voor mij niet nodig.
Dus ik ga lekker de trein in, boekje mee :)

Zaterdag zie ik de mijne weer. Kan al vrijdagavond gaan, maar meneer moet werken zaterdag.
Dus heeft dan weinig zin. Moet zelf vrijdag werken tot 6, moet dan haasten en dan ben ik er om 23.00u ofzo
Dan maar zaterdag :)

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 00:10

Roosch schreef:
Ik zou echt niet intrekken bij zijn ouders. Dan liever nog een jaartje wachten, zodat je wat geld kunt sparen en dan rustig aan op zoek kunt naar een gezamenlijk huisje. Echt, het wachten is het waard. :) (wij hebben dus 4 jaar heen-en-weer gereisd tussen Friesland en Limburg en nu echt een geweldig stekkie, lieve poezels, alles zoals ik het gewild had)

Precies, mede om die reden denk ik er ook zo over.
Hoe vond jij die 4 jaar gaan ? Snel of duurde het lang ?

Dat abonnement van de NS is indd heel handig ! Ik heb ook een jaar met die dalvoordeeluren gerezen, hij is nu 29 euro dacht ik en je hebt dan 40 procent korting buiten de daluren. Scheelt toch weer ! Ik heb hem toendertijd voor 50 euro aangeschaft.
Nu ben ik in het bezit van mijn studentenkaart, pfff wat moet ik zonder dat ding ? *\o/*