relaties, waar haken jullie bij af?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:44

Ja oke, dan kan ik wel begrijpen dat praten moeilijk is voor sommigen die zoiets hebben meegemaakt. Ik zou er alleen echt niet tegen kunnen in ieder geval, je vriend die zo tegen je liegt en dingen verzwijgt..

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:49

Idem hier. Heb nog steeds verdriet (heb m toevallig een half uur geleden gezien toen hij mijn reservesleutel kan brengen) over hoe alles is gelopen. Dat als hij had gepraat of anders had gehandeld (dus neit alleen maar was "weggerend") het allemaal niet zo had hoeven lopen..
Maar in een relatie waar je al een half jaar aan het proberen en aan het vechten bent om er iets uit te krijgen en dan vervolgens alleen maar verwijten naar je hoofd krijgt (dat is dus nog zo'n aangeleerd ding: muur omhoog en alleen van je afschieten want dan kun je niet geraakt worden) gaat op een gegeven moment niet meer. En het moeilijkste is dat er gewoon van beide kanten echt nog gevoel zit, zat ook, maar we willen ook allebei niet verder op de oude manier. En veranderen qua praten gaat hem voorlopig toch niet lukken, dus ja.. Ik ga er niet nog een keer in mee, hoe moeilijk dat ook af en toe is. Praten is zóóóóóóóó belangrijk!

Hij heeft wel een grote stap genomen, nadat hij met mijn vader heeft gepraat, heeft hij gebeld voor therapie. Wij zijn er namelijk van overtuigd dat het gebeuren in Afghanistan (die aanval op kamp holland gebeurde ongeveer voor zijn neus, die japanse hoge nogwat stond 2 meter bij hem vandaan en dat zijn maar een paar "kleine" dingen die daar in zijn tijd gebeurd zijn) nog te vers in zijn hoofd zit, al zegt hij uiteraard van niet (want "het is immers al jaaaren geleden"). En ik weet dat zijn ouders toen alleen welkom terug hebben gezegd, een biertje hebben voorgeschoteld en nooit écht met hem erover gepraat hebben. Mijn vader had hem voorgesteld om eens een gesprek te doen en hij stodn daar wel open voor. Dat vind ik dan wel erg knap. Ik hoop echt voor hem en zijn toekomst dat hij het ook gaat doorzetten en dat hij gaat leren om te praten. ik hoop het echt!

Zonnebloem: heel knap van jou en je vriend :j.
En ik snap je frustraties heel goed! ik moet dat loeder ook echt niet tegenkomen want als ik alleen maar aan haar denk gaat mn bloed al koken.. Je bloedeigen kinderen.. in zo'n situatie terecht laten komen..
walgelijk :r

kimmie261

Re: relaties, waar haken jullie bij af?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 23:16

ik knap op een relatie af als een man kinderen wil,niet van dieren houdt ,heel erg claim gedrag vertoond en in extreme gevallen bij huislijk geweld... maar dat laatste heb ik gelukkig nog nooit mee gemaakt :)

de andere 3 wel ,en dat werd dus helemaal niets :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 23:49

Wat een bekende dingen Yf. Een hele andere reden maar zo herkenbaar!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 23:50

Yv :(:)

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 23:52

Sterkte... hopelijk komt het uiteindelijk toch goed!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:48

Geryon schreef:
Magrathea schreef:

Ja inderdaad, heb ik ook gehad. Vreselijk: had ik een keer een k*tdag waar ik over wilde praten, eindigde het in dat ik hem moest troosten omdat hij aan het jammeren was dat hij het zo erg vond dat ik me rot voelde :?
Juist :+

Ah dat is toch vet lief juist <3

Nou... Ik werd er goed chagerijnig van af en toe hoor -O- ik ben ook niet zo'n zeikerd hoor, wat Yv ook zegt, ik zou niet zeggen dat ik hard ben voor mezelf maar eerder dat ik gewoon dingen goed kan relativeren in het algemeen en dus vrij goed met tegenslagen om kan gaan. Dus als ik een keer boos/verdrietig ben dan is het wel serieus zegmaar :+ Dan heb ik geen behoefte aan een kerel die zelf gaat zitten jammeren. Dat kwam er dan op neer dat ik er mee rond bleef lopen tot de bom barstte (met dezelfde gevolgen.... maar dan was het er heel even uit).

Nou ja, gelukkig heb ik er nu een die echt strontnuchter is en hartstikke eerlijk (ja goh, als je niet leert dan haal je je tentamens niet, hup aan het werk jij) en dat is wel effe naar maar uiteindelijk weet ik dat hij gelijk heeft.

@Yv: Naar zeg, maar misschien kan het later nog eens? Nu heeft hij duidelijk andere prioriteiten aan z'n hoofd.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 11:59

Ja ik snap je precies Margrathea :j. Ik snap ook best dat andere mensen dat als lief kunnen ervaren hoor, absoluut. Alleen ik zou er zelf niet zo goed mee om kunnen gaan.
Maar zowiezo is een heel teder mannetje niks voor mij, ik moet echt tegengas krijgen en op mn nummer gezet worden af en toe :j.

Tsja.. Ik weet niet of ik dat nog wil. Hij is nu bijna 3 maanden uit mn huis weg en sinds een week of 7 is het echt definitief over zeg maar. Het vlammetje is vrij klein, maar als ik hem heb gezien, wakkert-ie toch weer een beetje aan. Bij beide partijen. Dat maakt het gewoon lastig. Maar zoals we nu doen (friends with benefits zeg maar) schiet ook gewoon niet op. Ik denk dat vergeten en een vriendschap over een tijdje het handigst is. Zowiezo zullen de acties van zijn moeder en daardoor dus haar persoon voor mij altijd een issue blijven en dat gaat ons op een gegeven moment in de weg staan, dat weet ik zeker. Ik weet niet of ik daar allemaal zin in heb. Kan beter mijn geluk bij een ander zoeken over een poosje denk ik :). Komt wel goed :D. Gaat nu al zooooooooooooveel beter dan in die eerste paar weken, dat we gewoon maar niet wisten hoe en wat en pfff...

Heb er wel superveel van geleerd hoor, want ik weet nu precies waarvoor ik een relatie niet aan zou gaan in die toekomst :') :D.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:07

Ik denk dat ik best veel 'eisen' heb als het gaat om een jongen..
Ik ben zelf best een persoonlijkheid, ik kruip niet weg onder stoelen of banken en heb ook mijn eigen mening.
Bijvoorbeeld, ik zou echt niet kunnen met een jongen die van mij verwacht dat ik een afgetraind sportmens ben(of word) en die wil dat ik gezond eet etc. Ik wil lekker zelf bepalen wat ik eet en wat ik doe aan sport.
Hetzelfde geldt voor een zeer gelovig iemand, iemand die heel gevoelig is(ik kan soms vrij cynisch en hard zijn), iemand die heel tenger gebouwd is(die knijp ik dood als ik m knuffel), iemand die heel excentriek is ofzo, of hele vreemde vrienden heeft, of iemand die gewoon heel anders in het leven staat als ik(bv qua leeftijd, levensfase, politieke overtuiging etc).
Daarnaast is iemands beroep heel belangrijk voor me, ik zou nooit met een militair kunnen zijn omdat je dan zit met uitzendingen etc.
Ik zou ook nooit goed samen kunnen met iemand die heel druk is en het liefst elke avond van de week bij anderen is, of juist iemand die heel veel gamed, plus ik vind het een ongelofelijke afknapper als een jongen wil leren paardrijden. Mannen met een groot paard vind ik geweldig, aan de hand, niet erop.
Een kerel die niet met dieren om kan gaan is ook een no go.

Maar het allergrootste heikelpunt, een gebrek aan respect is voor mij not done.

Dus al met al, :P, denk ik dat ik best wel aparte eisen stel.
Overigens heb ik een geweldige vriend, die over de grote levensdingen hetzelfde staat als ik, niet gelovig is etcc etcetc.. perfect voor mij, het enige nadeel: hij woont 100 km van me vandaan. Gelukkig allebei een auto, maar hoop toch dat we binnenkort wel kunnen gaan samenwonen.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:26

- Claim gedrag. Ik ben behoorlijk independent, doe veel zelf en alleen en ik vind dat prima zo. Dus moet niet een vent hebben die continue overal boven op zit. Maar mij gewoon vertrouwt en mij enigszins de ruimte wilt geven binnen de relatie (nee doel niet op dat ik vreemd wil gaan hoor, maar gewoon mijn eigen space wil hebben).

- Geen moeite doen. Het moet wel van 2 kanten komen.

- Depressief gedrag. Klagen dat er iets mis is, dat je je depressief voelt, maar niet wilt vertellen wat er aan de hand is. Been there done that. Hoe k*t je je ook mag voelen, ik heb niets aan een vent die niet wilt communiceren en mij alleen maar gaat afstoten.

- Zeurderig, doordrammen, altijd zijn zin proberen te krijgen, extreme jaloezie, veel te klef. UGH. :+

- Mijn reisplannen en dromen uit mijn hoofd proberen te praten. Ik heb nog nooit zo snel iets afgekapt :=. (Ook weer terug te verhalen op punt 1 eigenlijk).

- Veel drank gebruik, motivatieloos, roken, blowen, hash roken. Bleeh. (En dan bedoel ik het dus als, je leert iemand kennen, je weet dat hij rookt, af en toe een biertje doet in de kroeg, maar blowen en hash roken kom je later pas achter, en dan blijkt hij het ook nog allemaal bijna dagelijks te doen en te roken als een ketter. Bah!)

Een vent moet een eigen mening hebben, zeker bij mij, want anders wals ik zo over zo iemand heen. :')

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:27

Ja, ik heb dat ook. Leg de lat best wel hoog. Wat ik echt heel irritant vond in de relatie met mijn ex was de jaloezie en dat hij te lief was. Vooral dat laatste. |o Iemand moet wel een beetje weerstand bieden hoor, anders wals ik er zo over heen. Het was ook echt een dramaqueen. Gaan huilen wanneer we ruzie hadden bijvoorbeeld. Ja heel l*llig, maar dat vind ik echt een enorme afknapper. Het was sowieso echt een moederskindje.. Als die niet om 11 uur thuis was ojeee... Nou daar kots ik echt van haha. Achteraf gezien snap ik ook echt niet wat ik met die gozer moest.. Ik was het mannetje in de relatie.

Voor de rest zou het ook echt niet werken als iemand mij niet mijn vrijheid geeft. Ik hoef iemand niet elke dag te zien, en ik wil in het weekend gewoon uitgaan met mijn eigen vrienden. Onaardige vrienden of ouders werkt ook niet echt mee. En iemand die onverzorgd is of onintelligent mag ook thuis blijven. Oh en wat ik helemaal vervelend vind is als iemand niet ruimdenkend is. Dat ben ik namelijk wel, en dat botst altijd.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:30

@roycemack. Oowh ik vind het niet heel apart hoor ! Ik kan me er zelfs in vinden :D alleen mijn vriend wil (liever niet) best wel leren paardrijden omdat ik dat zo leuk vind. Maar hij wil dan gelijk het bos in om te crossen ... maar dat lijkt me geen goed idee als je het nog niet onder de knie hebt.
Maar van wat ik gezien heb aan paardrijdende mannen zijn dat toch ook niet mijn types.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 13:30

Peuk schreef:
Oh en wat ik helemaal vervelend vind is als iemand niet ruimdenkend is. Dat ben ik namelijk wel, en dat botst altijd.

Ohja, dat ook nog idd! Ik ben ook heel ruimdenkend (behalve dan waarschijnlijk op drugs gebied, I don't care wat andere doen, maar als ik een vriend heb hoef ik hem echt niet elk weekend aan de pillen te zien hoor :+).

Een PVV type hoef ik iig niet. (No offence verder naar PVV'ers hier).

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 14:07

TammyVN schreef:
Peuk schreef:
Oh en wat ik helemaal vervelend vind is als iemand niet ruimdenkend is. Dat ben ik namelijk wel, en dat botst altijd.

Ohja, dat ook nog idd! Ik ben ook heel ruimdenkend (behalve dan waarschijnlijk op drugs gebied, I don't care wat andere doen, maar als ik een vriend heb hoef ik hem echt niet elk weekend aan de pillen te zien hoor :+).

Een PVV type hoef ik iig niet. (No offence verder naar PVV'ers hier).

Ik heb precies hetzelfde! Ik vind dat iemand zich niet vast moet pinnen aan een mening! en niet verder kijkt naar andere dingen in het leven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:09

En ondertussen krijg ik om die reden feedback dat ik onzeker ben. := Het is ook nooit goed.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 14:11

vragen wat je altijd aan het doen bent.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:31

@RoyceMack, ik mag toch hopen dat een potentiele jongen niet aan AL deze eisen hoeft te voldoen... Lijkt me een beetje naar, denkt ie een leuke relatie te hebben en het lijkt hem leuk om te leren paardrijden. Maar dat mag dan niet van jou :? Iemand hoeft toch niet perfect te zijn...

Zo had ik de 'eis' dat een jongen langer moet zijn dan ik, ik ben zelf ook behoorlijk lang (1.83) en mijn vriend is alleen langer als hij op zijn kisten naast me staat (zeer dikke zolen) :+ andersom is ie echt een ukkie... Hihi. Sowieso is ie vrij mager en ik... niet := Vond ik in het begin echt afschuwelijk maar was er erg snel overheen, het maakt toch geen reet uit hoe je eruit ziet als stelletje, als je maar van elkaar houdt :)

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:37

Anoniem schreef:
En ondertussen krijg ik om die reden feedback dat ik onzeker ben. := Het is ook nooit goed.

Om welke reden? :=

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:38

Nou, dat is mijn uiterlijke keuze ook wel hoor! Absoluut NIET kleiner. Maargoed, ik ben 1,63 dus het zou wel té erg zijn als ik iemand zou ontmoeten die kleiner is.

Hobbys enzo stel ik geen eisen aan, zoals ik dat andersom ook niet verwacht :).

Roycemack, ik vraag me een ding af nav jouw post.. Je zegt dat je niks met een militair zou kunnen hebben omdat je dan met uitzendingen zit, maar je vriend woont 100 km verderop en jullie hebben geen vervoer. Dan zou imo de uitzending minder erg zijn dan de 100 km verderop en geen vervoer hebben. Want op die uitzending kun je je mentaal instellen, op afstand + geen vervoer niet. Want bij uitzending weet je wanneer hij terug komt, nu is het maar de vraag wanneer iemand je wil brengen, wil halen of wanneer de trein rijdt..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:52

Yv_ schreef:
Nou, dat is mijn uiterlijke keuze ook wel hoor! Absoluut NIET kleiner. Maargoed, ik ben 1,63 dus het zou wel té erg zijn als ik iemand zou ontmoeten die kleiner is.

Hahahahah nou ja bij mij is het dus iets lastiger :+
Nou ja, die van mij was zo leuk, ik ben er toch maar voor gezwicht :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:57

@TammyVN: Oh ik geloof niet dat ik alle antwoorden heb of dat ik andere mensen moet beoordelen. Maar daarom krijg ik al snel het label onzeker. :P Terwijl ik eigenlijk geloof dat iemand nooit uitgeleerd is, tenzij diegene dat zelf denkt. Daarna wil die namelijk niks meer bijleren. :+

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:05

Anoniem schreef:
@TammyVN: Oh ik geloof niet dat ik alle antwoorden heb of dat ik andere mensen moet beoordelen. Maar daarom krijg ik al snel het label onzeker. :P Terwijl ik eigenlijk geloof dat iemand nooit uitgeleerd is, tenzij diegene dat zelf denkt. Daarna wil die namelijk niks meer bijleren. :+

Ik kan me niet voorstellen dat je dan het label onzeker krijgt. Nooit tegengekomen ook. Denk dat er nog wel wat meer achter hun 'keuze' zit om jou dat label te geven dan. En dat kan ik ook wel begrijpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:08

Ach mannen zijn net zo onzeker als vrouwen, ze uiten het alleen minder goed. :)

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:46

Er zijn heel veel dingen waar ik op af zou knappen voordat ik een relatie begin, maar eenmaal in een relatie pik ik heel veel op 1 voorwaarde: bereidheid tot communicatie en naar zichzelf durven kijken en evt dingen willen veranderen. Zolang er eerlijke gesprekken mogelijk zijn en problemen kunnen worden opgelost, zal ik niemand buiten de deur zetten. Zodra er keiharde leugens spelen wel, maar dat is sowieso een dingetje van mij, het enige waarmee mensen echt direct mogen ophoepelen. Verder denk ik dat vrijwel alles te bespreken is. In een relatie kan je beide groeien en van elkaar leren maar tegenwoordig lijkt het meer een wegwerpartikel: claimerig? Wegwezen! Terwijl ik me eerder zou afvragen waarom hij dat doet en hoe we dat samen kunnen aanpakken. Sommigen willen en/of kunnen dat niet, en dat is voor mij dan wel een reden om er een punt achter te zetten. Ik ben altijd bereid om mezelf te verbeteren, te ontplooiien en verwacht dat ook van mn partner.
Veel dingen die hier worden genoemd vind ik vallen onder afknappers voordat je een relatie begint, zoals hygiene, wereldbeeld, seksistisch zijn etc. Als een kerel niet een beetje op mijn 'niveau' zit, vies is, niet passende hobbys heeft etc, dan begin ik er sowieso al niks mee. Je zal altijd dingen tegen komen die je anders had verwacht of anders had ingeschat, maar dan kom ik direct weer op mijn enige voorwaarde aan: is het bespreekbaar en evt aan te passen?

Mijn eigen vent (inmiddels alweer 10 jaar) heeft inmiddels alles wat ik wil en nodig heb. We hebben een fijne gelijkwaardige relatie waarin echt alles bespreekbaar is. Maar dit is echt niet zonder slag of stoot zo geworden, daar hebben we beiden hard voor gewerkt.
Een heel onschuldig voorbeeldje: toen ik hem leerde kennen had hij niks met dieren. Ik vreesde dat dit een probleem zou worden, aangezien mijn leven bestaat uit dieren. Hij was echter veel te leuk om hem te laten gaan om 1 ding. Het leuke is nou dat hij langzaam is gaan zien wat er nou zo leuk aan dieren is. Ik liet hem in zn waarde, waardoor hij ruimte voelde om zich in mijn passie te verdiepen. Hij zal nooit de dierenfreak worden die ik ben, maar nu heeft hij de katten op schoot liggen, hij wil leren met de paarden te werken en kwam zelf met het idee om schaapjes te kopen als onkruidverdelgers omdat dat zo'n leuke oplossing is (ipv onkruid maaien e.d.). Bij dat laatste lach ik me echt kapot, want zodra ik mensen vertel dat we schaapjes willen kopen, vragen ze meteen of hij dat wel goed vind. Moet je die koppen zien als ik vertel dat het zijn idee was! En zo zie je maar, je bent nooit te oud om te leren!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:35

Haha Zwerte, je hebt helemaal gelijk! Het komt allemaal neer op communicatie en de bereidheid elkaar een beetje tegemoet te komen.
Ik zal nooit iets écht willen veranderen aan mijn vriend, tenzij het echt zo'n onhebbelijke eigenschap is wat wel een soort van algemeen wordt ervaren als vervelend. Hij kon bijvoorbeeld middenin een gesprek zijn telefoon erbij pakken en dan was ie van de wereld vertrokken -O- juist omdat ik zijn vriendin ben kan ik er redelijk onsubtiel wat van zeggen, en nu doet ie het al een stuk minder.
Verder is niemand perfect, dat hij vreselijk vergeetachtig is bijvoorbeeld vind hij zelf ook niet leuk dus daar ga ik ook niet boos om worden. Hij doet zijn best, daar gaat het om, dus ik help hem regelmatig herinneren aan dingetjes (en hij mij want ik ben net zo erg :o ) en dan word je er allebei beter van :j