Geesten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JoycexEnya

Re: Geesten

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 10:17

Vooral die filmpjes van glaasje draaien die ik geziencheb lijken heel erg nep maar zelf zou ik het nooit willen proberen
Wel lijkt het me gaaf om naar een huis te gaan waar ze zijn gewoon kijken wat er gebeurd

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 10:18

Ik zit alleen thuis deze verhalen te lezen, hoor ik net de garagepoort kriepen (is een heel karakteristiek geluid dat die maakt als die opengaat). De hond staat op en gaat aan de deur liggen wachten zoals die altijd doet als de poort opengaat.
Het is waarschijnlijk gewoon de wind geweest. En heel eerlijk denk ik dat veel verhalen zo ontstaan. Je eigen brein die je gewoon bang maakt. Ik lees hier allemaal enge verhalen en ineens wordt zoiets banaals als een kriepende poort iets engs. In het topic over huizen met een verhaal heb ik ook zo een verhaal neergetypt waar ik echt bang was in een bepaalde kamer in mijn tantes huis en later bleek het gewoon nep en mijn eigen verstand die een loopje met me nam.

Ik ben blij dat ik trouwens zo nuchter ben, want je wordt toch gewoon gek als je achter ieder warm gevoel, iedere tinteling in je lijf, iedere koude rilling over je rug, iedere blik van je kat of hond een betekenis probeert te zoeken in de zin van geesten en dergelijke?

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 10:21

Gini schreef:
Ik zit alleen thuis deze verhalen te lezen, hoor ik net de garagepoort kriepen (is een heel karakteristiek geluid dat die maakt als die opengaat). De hond staat op en gaat aan de deur liggen wachten zoals die altijd doet als de poort opengaat.
Het is waarschijnlijk gewoon de wind geweest. En heel eerlijk denk ik dat veel verhalen zo ontstaan. Je eigen brein die je gewoon bang maakt. Ik lees hier allemaal enge verhalen en ineens wordt zoiets banaals als een kriepende poort iets engs. In het topic over huizen met een verhaal heb ik ook zo een verhaal neergetypt waar ik echt bang was in een bepaalde kamer in mijn tantes huis en later bleek het gewoon nep en mijn eigen verstand die een loopje met me nam.

Ik ben blij dat ik trouwens zo nuchter ben, want je wordt toch gewoon gek als je achter ieder warm gevoel, iedere tinteling in je lijf, iedere koude rilling over je rug, iedere blik van je kat of hond een betekenis probeert te zoeken in de zin van geesten en dergelijke?

Hier ben ik indd overheen gisteren was ik ook alleen dit allemaal ye lezen en ging singen horen en verbeelden iig dat denk ik. Een huis met een verhaal wil ik dan ook gewoon zonder gedachten heen gaan.

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 10:29

Alles even terug gelezen, wat een verhalen, ook dingen die ik zeker herken!
Ga zo even die filmpjes bekijken die gezegt zyn, ben heel benieuwd! :o

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 10:54

Chimene15 schreef:
Ghost Adventures S01E06 Former Psychiatric Hospital HD

Typ dat in op You Tube, die is echt doodeng.

Ik heb hem gekeken indd best eng maar doodeng vind ik het niet

Chimene15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 11:05

BrammetJee schreef:
Chimene15 schreef:
Ghost Adventures S01E06 Former Psychiatric Hospital HD

Typ dat in op You Tube, die is echt doodeng.

Ik heb hem gekeken indd best eng maar doodeng vind ik het niet

Dat met die hand, en als hij in dat mortuarium ligt die stem : ''die''(sterf)

_Kaira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 11:07

Sommige mensen kunnen zich ervoor afsluiten en zeggen dat dat rust geeft. Hoe moet je dat dan doen?

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 11:35

MissDD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 11:55

Ik ben zelf behoorlijk sceptisch als het gaat om geesten en het paranormale. Ik denk dat je zelf heel veel in de hand hebt.
Zo had ik jaren geleden een geweldige kat, Bas genaamd en toen hij doodgereden werd heb ik zo enorm veel verdriet gehad dat ik niet meer goed functioneerde. Toen ik op een avond weer helemaal sufgehuild in slaap viel had ik een hele bijzondere droom. Bas kwam naar me toe, sprong op mijn schoot en liet me voelen dat alles ok was en dat ik morgen als ik wakker zou worden me veel beter zou voelen, ik had genoeg gerouwd. Ik werd toen wakker doordat ik een liefdevol kopje tegen mijn hoofd kreeg van een kat (Bas?) en het voelde idd alsof er een sluier van verdriet opgetrokken was.
Ik zou het natuurlijk geweldig vinden als dit daadwerkelijk mijn Basje is geweest, maar het kan net zo goed dat het mijn eigen beschermingsmechanisme is geweest.

Het overlijden van mijn dierbare tante heeft mij iets minder sceptisch gemaakt, omdat ik ooit een gesprek met haar heb gehad waarin ze zei, als het kan dan kom ik je een teken geven. Een paar weken na haar overlijden herinnerde ik mij het gesprek weer en dacht, nou tante doe je best! We hebben die week verschillende lampen aan en uit zien gaan, de tv ging spontaan aan en uit en ik voelde gewoon duidelijk een aanwezigheid, na een week stopte het ook zo weer.

Oja en ik herinner me nog een voorval. Ik had als puber een relatie met, wat ik toen dacht, de man van mijn dromen. Hij was echter niet meer verliefd op me en in mijn verdriet wilde ik een hele slechte beslissing nemen. Ik werd toen echt met alles tegengewerkt en had echt het gevoel dat mijn beschermengeltjes me uit alle macht tegen wilden houden. Ik voelde hoe ik lijfelijk aangeraakt werd door heel veel handen die me met alle macht terug wilden duwen. Obstinaat als ik was zette ik toch door en het is de domste beslissing ooit geweest, met heel veel drama en pijn. Ik heb jarenlang gebukt gelopen onder dat zware juk.
Uiteindelijk ben ik er wel een veel beter persoon van geworden en zou ik nu nooit, maar dan ook nooit meer moedwillig een beslissing nemen waarvan ik weet dat ik andere mensen pijn berokken.

Verder heb ik een een behoorlijke goede intuïtie (achterdocht noemt mijn man het :D ) en voel ik heel snel of er iets niet in de haak is.
Verder niets meegemaakt.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 12:56

Ik wil even zeggen, dankjewel bokt +:)+ Ik heb vannacht geen oog dicht gedaan, omdat ik dankzij dit topic weer allerlei filmpjes ging kijken := curiosity killed the cat.. or at least scared it oliebol.

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 13:04

Ik heb heerlijk geslapen vannacht, ik had verwacht dat ik geen oog dicht zou doen of t komt door de drank... :P
Maar ik hoor net dat als je een tekort hebt aan vitamine B, je dingen gaat horen...
Dus de helft van de verhalen in dit topic zijn hierbij ontkracht :o

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:00

Haha ikke gelukkig wel lekker geslapen

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:08

Ik sliep ook prima. Leuk dat meerdere mensen Ghost Adventures leuk vinden. Er zijn 8 seizoenen dus veel kijk plezier. :D

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:09

Maat allemaal kijken dan

PINK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:12

Wat een ervaringen zeg.. ga straks nog is verder lezen.
Zelf ook wat ervaringen. En eerlijk gezegd vond ik het niet fijn. In ieder geval niet alle..

Iemand die me moeder jaren kende was overleden en ik ging mee. Ze lag opgebaard in de slaapkamer en we zaten even met zijn alle. In mijn ooghoeken voelde ik dat er een entiteit was. Ik keek door het raam de keuken in en voelde haar staan. Ze riep me, ik hoorde ineens van alles. Maar ik kon ze nooit horen praten en nu ineens wel.. ze bleef hoe hard ik er ook niet op reageerde roepen. Uiteindelijk mee gaan kijken met mijn moeder. Ik vond het dood eng.. mijn moeder keek me aan en die vrouw vertelde me van alles. Dat was een bijzondere ervaring. Daarna natuurlijk alles aan mijn moeder verteld.

Eerste ervaring was in een klaslokaal met meerdere mensen. Zaten er met zijn alle over te praten. Over de ervaringen die we hadden met geesten. Iemand vertelde dat ze een meisje had die geesten zag en die man had een zwarte lange jas met hoed en die zag ze steeds. Die persoon zag ik ook steeds. En die stond ook dit keer bij de deur. Op een gegeven moment nam die een meisje over en begon keihard te lachen waarop ik en een meisje zei ziet ze en ik voel en zie sommige begonnen te gillen. Toen verdween hij. Natuurlijk kwamen mensen kijken wat er aan de hand was..

Zo ook is er altijd althans was er altijd een bepaald persoon bij me. Elke avond was die er in mijn slaapkamer bij mijn kledingkast. Altijd op dezelfde plek. Het begon met dat ik lag en ineens iemands aanwezigheid voelde. Ik draaide me dus om en zag de persoon.. ik werd zo bang. Iemand die ik dus ken voelde ook geesten aan en probeerde contact te maken en weg was de persoon. De persoon was bij haar.. ineens hoorde ik de stem van die persoon en schreeuwde zoals die altijd deed naar me dat ie me haatte en nog iets wat me echt pijn deed. Uiteindelijk ging ie weg. Nachten daarna kroop de persoon bij me in bed, raakte me op een rot manier aan en keek boos. Met van die brandende woedende ogen.. Kneep de persoon mijn keel dicht. Zo ook als ik alleen thuis ben laat de persoon dingen omvallen of voel ik ongewenste entiteiten.

Hiervoor bij een vrouwtje gelopen die zei dat ik heel veel negatieve energieën bij me droeg door deze persoon (heeft ze weg gehaald). Dat is weg gehaald, weet me er nu beter voor af te sluiten al blijft het soms nog lastig.

Edit: Ik zag hier nog iemand zeggen/vragen hoe je geesten/entiteiten weg kan sturen. Salie olie branden. Kaarsjes en dan zeggen ga weg, ga weg, laat me met rust. Dit is mijn ruimte, ga terug naar het licht. Dit werkt natuurlijk niet altijd. Zeker niet bij hardnekkige entiteiten. Die heb ik ervaren en dit hielp niet.. pb box staat altijd open voor vragen etc.

Ik heb ook gehoord dat ik helder voelend ben. Als ik iets graag wil en hier dus al mijn energie en licht op zet dit ook kan bereiken. Ook zo voor anderen. En hierdoor schijn ik paarden ook goed aan te voelen (sommige). Ik weet niet zo goed wat ik er van moet geloven. Maar het heeft me wel al een paar keer laten ervaren dat het zo is.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-13 14:38

Deijs schreef:
Ik sliep ook prima. Leuk dat meerdere mensen Ghost Adventures leuk vinden. Er zijn 8 seizoenen dus veel kijk plezier. :D

Heb er vandaag al elf gezien :Y) (ik begin wel iedere keer op het stuk dat ze in het gebouw zijn in het donker)

Elm0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:45

Woow wat een verhalen, ik lees even mee :)

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 14:50

Toen ik 2 jaar was kwam mijn moeder de woonkamer in. Ze zag mij op de grond zitten en praten tegen de foto die aan de muur hing. Mijn moeder vroeg wat ik deed. Ik verteld dat Oma mij vroeg of het goed ging en dat ze mij een leuke meid vond en blij was dat ze me zag ( een week voor mijn geboorte is ze overleden ) Mijn moeder vond het bijzonder en fijn. Zo heb ik nog vaak met Oma gesproken.

Mijn moeder droomde dat mijn Oma met haar een jurk wou kopen. In de droom overleed ze en droeg ze in de kist die jurk. Toen mijn Oma de volgende dag kwam met dezelfde vraag en dezelfde jurk kocht als in de droom werd mijn moeder wat angstig. Enkele dagen later overleed ze en de jurk die ze nooit had gedragen kreeg ze aan in haar kist. Mijn moeder heeft zulke voorspellende dromen vaak.

Zelf heb ik het ook. Als 3 jarige vertelde ik dat ik een zusje kreeg als de kerstboom stond. Ruim een jaar later op 30 december werd mijn zusje vageboren.

Verder zie ik vaak dingen personen op mijn kamer. Mijn zusje krijgt een naar angstig gevoel als ze voor mijn kamer komt. Zelf heb ik dit niet. Ik heb ik een heel sterk gevoel bij mensen. Ik zie mensen hoe ze zijn ondanks dat ik ze niet ken. Zo voelde ik aan dat de vriend van mijn nichtje niet was zoals hij zich voor deed. Niemand had het verwacht maar de jongen was absoluut niet zoals hij zich voor deed.

Een hele poos geleden kwamen we langs een meer. Ik werd ineens vreselijk misselijk en voelde een vreselijke angst. s' avonds hoorden we dat er een kind was verdronken in dat meer. Datzelfde had ik in de tijd dat meisje van nulde in het water was gevonden. Enkele dagen daarvoor was ik er met een buurmeisje aan het zwemmen en ik werd ineens ontzettend bang en ben het water uitgegaan. Ik voelde me heel vies en mocht in de camper douchen.
Ik zei dat ik dacht dat er bloed in het water zat. Een paar dagen later werden er lichaamsdelen gevonden.

Ik vind het zelf niet eng maar ben wel bang bij gevoelens dat er iets aan de hand is. Ik stel me er ook niet echt voor open en ben er niet mee bezig en doe er niets mee. Maar ik ka niet niet ontkennen wat ik gevoeld heb en wat er daarna gebeurd is.

Soraya10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 15:03

Ik vind dat ghosthunter gebeuren niet veel aan.En hoezo moet je snachts in een gebouw gaan zitten? Overdag kan t ook spoken. T word allemaal wat mooier(enger) gemaakt dan t is.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 15:07

ik weet dat ik al eerder heb gereageerd
maar vannacht hoorde ik steeds koeien, kan best ik woon op een oude boerderij en voor deze boerderij stond er een stolp boerderij die gebombardeerd is in de tweede wereldoorlog, vond het opzicht niet heel eng, vind het enger om overdag en s'nachts op de stal zolder te zitten

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 15:09

Ghost adventures en dan doe bij het trein spoor.

Ikzelf heb er ook wel wat ik meegemaakt...
Afgelopen maandag had ik tussentijdse toets van autorijden en eerst les ervoor. Terwijl ik de auto start gaat ook de radio mee aan. Maar het nummer wat op dat moment erop kwam, kan toeval zijn, maar ook dat mijn opa bij mij was.
Het nummer van Tina Turner - Simply the best. Nummer wordt bijna noooit op de radio gedraaid en kwam dus toen als eerste erop... Ik heb mijn bonus voor echte examen gehaald en ik had rust in mijn bijzondere verichtingen...

Huis waar wij nu wonen (bij pap) heeft gezin gewoond waar de man zichzelf te pletter gereden heeft. In het begin wou ik nooit, maar dan ook noooit op zolder slapen... Dat was mijn kamer. Toen ben ik naar beneden verdieping gaan en nu sinds vorig jaar november slaap ik weer boven. Het is daar nu rustig en vredelievend. Ik weet bijna zeker dat die man zijn rust niet kon vinden (wij konden deze mensen). Na een tijd dat hij doorhad dat het goed was, is hij over gegaan.
Ook op foto's zie ik veel orbs, laatst had ik foto's terug gelregen en daar zag ik dus een hondenkop in een orb.

Zo kan ik veeeel en veel meer opnoemen xD

x_Nadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 15:19

Ik heb laatst weer een foto terug gevonden, Als ik naar de rechter bovenhoek kijken zie je daar een 'gezicht'
Achter die bomen is tevens het kerkhof...

Verbeeld ik mij dit of zien meer mensen dit?

Afbeelding

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 15:21

x_Nadia schreef:
Ik heb laatst weer een foto terug gevonden, Als ik naar de rechter bovenhoek kijken zie je daar een 'gezicht'
Achter die bomen is tevens het kerkhof...

Verbeeld ik mij dit of zien meer mensen dit?

[ Afbeelding ]

k zie het ook

BenteMaxime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 15:24

Ik zie het eerlijk gezegt niet..

Huberta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 15:29

Ik heb ook wel gehoord dat er soms ook iets met katten is. Dat katten iets kunnen zien wat wij niet kunnen zien.
In iedergeval, ik heb niets met katten en ik heb ze ook niet. Dus dat kan ik dan ook niet meemaken.