Boos op de wereld.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny_CT

Re: Boos op de wereld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 22:12

Ik wil jullie heel veel sterkte wensen de komende tijd

SaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 22:17

Wat een rotnieuws! Nogmaals heel veel sterkte Selien! Ik duim nog steeds voor jullie!

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 22:29

Upendo, houd je wel ook rekening met jezelf?

Het klinkt heel cru wat ik nou ga zeggen. maar denk bij alles wat er nu gaat gebeuren als eerst: kan ik het zelf aan? daarna denk je aan je vader, en dan aan je moeder. en dan pas aan vriendinnen.

Als je bij alles steeds van hot naar her gaat, breekt dat je echt op geven moment op, ik snap ook dat je heel graag om je mam wil denken, maar jezelf is op dit moment ook belangrijk, want niemand heeft er wat aan als je er onderdoor gaat en je het opgeven moment echt niet meer gaat.

ik weet dat het nu best vroeg lijkt om het te zeggen, maar ik heb het meegemaakt toen mijn pap ziek werd en overleed. je wilt de hele tijd aan iedereen denken, en uiteindelijk ga je dr zelf onderdoor.

Heeel veel sterkte :(

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 10:42

jeetje lees nu pas de uitslag...wat heftig. Als het goed is zijn jullie nu op weg naar het ziekenhuis...ik wil jullie heel veel sterkte wensen!

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 10:49

Ladybird schreef:
Upendo, houd je wel ook rekening met jezelf?

Het klinkt heel cru wat ik nou ga zeggen. maar denk bij alles wat er nu gaat gebeuren als eerst: kan ik het zelf aan? daarna denk je aan je vader, en dan aan je moeder. en dan pas aan vriendinnen.

Als je bij alles steeds van hot naar her gaat, breekt dat je echt op geven moment op, ik snap ook dat je heel graag om je mam wil denken, maar jezelf is op dit moment ook belangrijk, want niemand heeft er wat aan als je er onderdoor gaat en je het opgeven moment echt niet meer gaat.

ik weet dat het nu best vroeg lijkt om het te zeggen, maar ik heb het meegemaakt toen mijn pap ziek werd en overleed. je wilt de hele tijd aan iedereen denken, en uiteindelijk ga je dr zelf onderdoor.

Heeel veel sterkte :(

Hier ben ik het zelf wel mee eens...

Ik wil je ook nogmaals heel veel sterkte wensen en je kan me altijd een berichtje sturen Y;(

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 18:45

Dank jullie wel voor alle lieve berichtjes! (Ook per PB uiteraard! Ik ga jullie allemaal nog beantwoorden, maar met al deze hectiek en tentamens die ook nog voor de deur staan schiet alles braaf bijhouden er soms wat bij in. :) )

-Let op, hier komt een lange update. :P -

Het is een beetje een dubbel gevoel.
Iedereen raadt me aan om ook op mezelf te letten, zowel hier op Bokt maar ook in mijn directe omgeving.
Ik vind dat alleen heel erg lastig. Zoals ik ook al zei tegen mijn beste vriendin: het is zo fijn om alles heerlijk op de automatische piloot te doen en niet na te denken bij de dingen die ik doe. Het gaat mis als ik daar mij ei niet in kwijt kan.. Ik ben nu al twee keer ingestort op het werk en één keer erna omdat dat me niet druk bezig houdt in mijn hoofd en daardoor de tijd geeft om na te denken over de mogelijke gevolgen. En dat vreet onwijs aan me. Daardoor kan ik voor mijn gevoel ook niet altijd weg om leuke dingen te doen. Ik voel me schuldig daardoor, ik kan gewoon niet altijd lol hebben als ik weet dat mijn vader ergens 2 hoog in kamer 24 van de weet ik veel hoeveel alleen in bed ligt te wachten op zijn chemo voor de volgende dag. Dat is zo onwerkelijk, zo raar.. Hopelijk went het wel. Komt vast wel goed, hij heeft internet, skype, zijn eigen telefoonnummer en zijn mobieltje bij zich dus ik kan hem altijd bereiken.

Ik heb even met mijn moeder overlegd en zij vindt dat ik zoveel mogelijk mijn dagelijkse dingen moet blijven doen. Als ik er ben in het weekeind is zij al heel blij, de normale gang van zaken eigenlijk. Mama is met pensioen en is altijd thuis, doordeweeks heeft ze genoeg afspraken om zichzelf bezig te houden maar in het weekeind is het zonder papa thuis opeens heel stil. Ik ben het enige kind thuis.

Anyhow. Terug naar de orde van de dag.
Vandaag zijn we papa naar het ziekenhuis wezen brengen.
Bloed geprikt (8 buisjes, die arme man houdt geen druppel bloed over heb ik het idee, tijdens zijn opname zal er ook elke 3 dagen bloed geprikt worden), daarna zijn we door gegaan naar de afdeling hematologie. Hij ligt op een eenpersoonskamer, wat zijn voordelen (geen gevolgen van chemo's voorbij hoeven zien komen of mensen in 'de laatste fase') maar ook nadelen (stil) kan hebben.
De mensen op de afdeling waren allemaal erg vriendelijk en behulpzaam.
Nog een 'introductiepraatje' (of eigenlijk introductiePRAAT) gehad waarin alles, elk detail werd doorgenomen. Medicijnengebruik, procedures, maaltijden (de lucky bastard mag elke dag 4 gangen uitkiezen. :P ), de chemotherapiegang, enzovoorts enzovoorts kwamen allebei voorbij.
Dit was mijn eerste keer dat ik bewust bij een gesprek was, dus ik heb even mijn kans genomen en wat vragen kunnen stellen. Dat was wel even fijn. Ik werd er ook erg serieus over genomen dus dat gaf wel wat rust. Daarna zijn wij drieën (Mama, meisjelief en ik) teruggegaan naar mijn ouderlijke huis, hebben we daar even gegeten en vervolgens is mama teruggegaan naar het ziekenhuis en zijn wij naar ons huisje teruggegaan. Ik moest nog erg veel doen voor school dus hoe graag ik ook had gewild, papa had me een schop onder mijn reet gegeven als hij me terug had zien hobbelen.

Dag 1 van heel veel dagen is dus begonnen.
Morgen is de aftrap, zojuist is er een ruggeprik gegeven zodat ze nog wat weefsel af kunnen nemen voor nog meer onderzoeken. (En kreeg ik via de sms een dikke prikkende-stoppel-kus, omdat dat wel weer even zou kunnen duren voor ik die opnieuw krijg. Ik vind het nog steeds een vreemde gewaarwording dat mijn vader geen snor meer heeft over een tijdje, die heeft hij al gehad sinds ik leef and beyond. :P )

Ik heb respect voor jullie als jullie deze hele lap tekst hebben gelezen. :P

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 18:56

Dikke knuffel. :(:)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 19:03

Je bent een held Lee! :) :*

Zo, even tussen mijn verslagentikacties door zoeken naar een hippe skatermuts voor papa 8-)
Hij wil er cool bij lopen in het ziekenhuis!
Stiekem wil 'ie gewoon een muts die zijn oren niet afknelt maar ik ga voor een fancy smancy one!

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 19:06

upendo schreef:
-Let op, hier komt een lange update. :P -

Het is een beetje een dubbel gevoel.
Iedereen raadt me aan om ook op mezelf te letten, zowel hier op Bokt maar ook in mijn directe omgeving.
Ik vind dat alleen heel erg lastig. Zoals ik ook al zei tegen mijn beste vriendin: het is zo fijn om alles heerlijk op de automatische piloot te doen en niet na te denken bij de dingen die ik doe. Het gaat mis als ik daar mij ei niet in kwijt kan.. Ik ben nu al twee keer ingestort op het werk en één keer erna omdat dat me niet druk bezig houdt in mijn hoofd en daardoor de tijd geeft om na te denken over de mogelijke gevolgen. En dat vreet onwijs aan me. Daardoor kan ik voor mijn gevoel ook niet altijd weg om leuke dingen te doen. Ik voel me schuldig daardoor, ik kan gewoon niet altijd lol hebben als ik weet dat mijn vader ergens 2 hoog in kamer 24 van de weet ik veel hoeveel alleen in bed ligt te wachten op zijn chemo voor de volgende dag. Dat is zo onwerkelijk, zo raar.. Hopelijk went het wel. Komt vast wel goed, hij heeft internet, skype, zijn eigen telefoonnummer en zijn mobieltje bij zich dus ik kan hem altijd bereiken.

Ik heb even met mijn moeder overlegd en zij vindt dat ik zoveel mogelijk mijn dagelijkse dingen moet blijven doen. Als ik er ben in het weekeind is zij al heel blij, de normale gang van zaken eigenlijk. Mama is met pensioen en is altijd thuis, doordeweeks heeft ze genoeg afspraken om zichzelf bezig te houden maar in het weekeind is het zonder papa thuis opeens heel stil. Ik ben het enige kind thuis.

Ik snap precies wat je bedoeld, je moet ook wel gewoon je eigen ding blijven doen, maar als je lichaam of hoofd aangeeft dat je te moe bent moet je daar wel aan toegeven. Je bent ook niet verplicht om lol te hebben als je pap in het ziekenhuis ligt. En de echte vrienden zullen dat snappen. je hoeft je daar ook niet schuldig over te voelen, he het is niet niks wat jij mee maakt op dit moment! Voel je je goed of wil je lekker je hoofd even ergens anders bij, dan ga je lekker iets doen, voel je je poedersuiker, heb je geen zin of voel je je wat dan ook, dan ga je lekker niet.

Succes met alles! :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 19:12

Klopt! :)
En dat doe ik ook wel. :) Afgelopen week flink veel slaap meegepakt en even rustig aan gedaan, doet wel goed, normaal zijn we nogal van het rennen en vliegen maar zo is het wel heel fijn!
Expres ook wat kaartspellen aangeschaft, zodat we lekker thuis spelletjes kunnen spelen als er vrienden langskomen.

Enige wat ik echt vervelend vind op het moment is dat ik heel erg de neiging heb om al mijn moeheid en frustraties af te reageren. Mobiel is al verschillende keren door de lucht gevlogen en soms kom ik sociaal tactisch niet heel erg handig over.. Hoop dat dat snel weggaat want ik voel me dan achteraf zo onzettend kak.. -O-

Arra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 19:15

Sterkte aan jou en jouw familie , ik weet hoe het voelt mijn vader heeft nou 5 jaar leukemie.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 19:17

Oh kind, reageer je rustig af. Wil je het telefoonnummer en adres van degene die mijn Londentrui heeft gejat?

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 19:37

lieveli schreef:
Oh kind, reageer je rustig af. Wil je het telefoonnummer en adres van degene die mijn Londentrui heeft gejat?

:') misschien heb ik ook nog wel een paar nummers voor je :D!
Dat afreageren is nu eenmaal zo, je bent moe en kunt weinig hebben!
Mensen moeten er maar mee om weten te gaan! Het is niet altijd zonneschijn :)

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 19:42

lieveli schreef:

_O- Lee, wat ben je ook een heerlijk wijf :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 19:51

oliebol zit diep hoor :(

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:39

Selien, ik heb vet genoeg hoor. Je mag me best als boksbal gebruiken. <3 <3

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 20:42

hahaha Lee, kom maar door! _O-
Ik reageer het ook af door te simsen, die vrouwen in mijn gezinnen zijn zwaar uitgewoond, 8 kinderen enzo. :D

En Jetje, jij bent mijn knuffelbuddy! :+:

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 20:43

Een kinderdagverblijf beginnen met Sims is zwaarder dan een gemiddeld tentamen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-13 20:44

Serieus hé! Stelletje koedtkinderen flikkeren steeds hun vreten over die hele kinderstoel heen >;)
Je bent al snel vier uur bezig om ze allemaal een beetje blij te maken.
Nu je het zegt, geef mij maar een verslag :')

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 21:01

verslag, tentamen? Sheit.. het is bijna donderdag.. oops..

Knuffelbuddy. <3 echt selien je kan altijd bij mij terecht je weet man je weet.

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:01

Wauw, wat heftig meid.. Ik hoop dat je papa snel herstelt en spoedig de ouwe wordt! :) Ik kan en durf het me niet in te beelden moest het mij overkomen.. Een dikke knuffel! :(:)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 15:36

Hahaha Jet, dat heb ik ook _O-
Maargoed, ach, wat is een her nou op een mensenleven zeg maar. :Y)

Hihi, ik weet man, ik weet! :P

Dankjewel Zitosh! :)
En inderdaad, je durf het je nooit voor te stellen, maar als je er middenin zit durf je je het eigenlijk nog niet voor te stellen, snap je? Veel te onwerkelijk.. :)

Gisteravond nog even met mama gebeld.
Ze vertelde dat ze aan de hand van mijn vraag (kort samengevat: chemo vernietigt stamcellen niet, als er dus een genmutatie in de stamcellen zit worden er gewoon weer nieuwe 'foute' cellen aangemaakt) hadden besloten om nog een punctie te doen vanuit het ruggemerg. Deze stamcellen zullen ook worden onderzocht en als deze 'goed' zijn en er blijkt dat de stamcellen in zijn beenmerg niet goed zijn, zullen ze overgaan tot stamceltherapie. Nog een stapje verder dus. Laten we hopen dat dat niet nodig zal zijn. :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 15:41

Ik ben vét aan het hopen voor jullie en je papski!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 15:43

Haha ik ook Lee! :)

Vandaag gaat de chemo erdoor, ik ben heel benieuwd hoe hij zich eronder voelt.
Of hij onder de categorie valt die er niet veel last van heeft of juist wel..

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 16:16

Ik ben ook aan het duimen voor jullie selien. Zo hard dat ik mijn rekententamen verknalt heb. :')