Leeftijdsverschil?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:29

Misschien omdat we op zoek zijn naar een vaderfiguur? Ze zeggen toch dat je een man zoekt zoals je vader?

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 19:30

Uit het huis gesmeten worden omdat je gelukkig bent vind ik erover! Mij zouden ze nooit meer thuis hoeven verwachten dan..
En Emmaa dat vind ik eigenlijk wel een heel leuk voorbeeld! Super lief vind ik het gewoon :D

VInden jullie het ook niet raar als je bijvoorbeeld een familiefeest hebt en jij bent 20, je hebt een paar oudere neven van 21-24 jaar en wat jongeren nichten en neven en je vriend is 4 of 5 jaar ouder dan je oudste neef?
Vraag me af hoe dat verloopt dan eigenlijk. Trekt hij meer op met de jeugd of blijft je vriend dan liever afzijdig en houdt zich met de ouders bezig?
Die vraag kwam even in me op!
Laatst bijgewerkt door _mexx_lady_ op 10-10-13 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:31

Tsja, toen ik mijn man leerde kennen was ik 24 en hij 37. Maar met zijn ex had hij iets gekregen toen zij 17 en hij 32 was. Schijnbaar passen meisjes van deze leeftijd bij hem (hij is dan ook nogal jong voor zijn leeftijd). Het leeftijdsverschil is op papier groot maar ik merk er nooit iets van en mensen zien het ook niet; ik heb meer grijze haren dan hij (ben nu 33, hij 47).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:33

_mexx_lady_ schreef:
Uit het huis gesmeten worden omdat je gelukkig bent vind ik erover! Mij zouden ze nooit meer thuis hoeven verwachten dan..
En Emmaa dat vind ik eigenlijk wel een heel leuk voorbeeld! Super lief vind ik het gewoon :D

VInden jullie het ook niet raar als je bijvoorbeeld een familiefeest hebt en jij bent 20, je hebt een paar oudere neven van 21-24 jaar en wat jongeren nichten en neven en je vriend is 4 of 5 jaar ouder dan je oudste neef?
Vraag me af hoe dat verloopt dan eigenlijk. Trekt hij meer op met de jeugd of blijft je vriend dan liever afzijdig en houdt zich met de ouders bezig?

Ik heb dus ook altijd oudere vriendjes gehad, en ik heb daar echt nooit problemen mee gehad of zo over nagedacht. Mijn vriend was altijd gewoon bij mij, want ik had hem meegenomen := Ik moet zeggen dat als wij überhaupt al een familiefeest hebben dat ik dan ook optrek met mijn oudere neven en nichten, lekker over festivalletjes kleppen en biertjes drinken. Als ik daar niet zit zit ik bij mijn ouders want die zie ik ook niet zo vaak.

_mexx_lady_

Re: Leeftijdsverschil?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-13 19:37

Okee wel leuk dat je familie er niks van zegt of zich er niks van aantrekt!

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:38

Gek inderdaad dat wij (jongere meiden :)) ) vaak op oudere mannen vallen... Waarom dat is, geen idee. Ben zelf 16 maar heb nog nooit of in ieder geval iemand zelden aantrekkelijk gevonden die onder de 27 is... Ik ben er van overtuigd dat ik dan ook pas een leuke man tegen kom als ik zelf rond de 30 zit, want dan zijn oudere mannen geen taboe meer :') Haha.

Is eigenlijk wel interessant om eens echt te onderzoeken over het hoe en waarom. Zou het echt een soort vaderfiguur-gedoe zijn dat meisjes tot oudere mannen aantrekt? Of inderdaad de veiligheid, stabiliteit en uiteraard woest aantrekkelijke mannelijkheid :)) ?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:40

@baileymix, ik denk dat dit vooral de leeftijd is. Op dat moment is het nog spannend. Al mijn vriendinnen hebben die periode gehad, maar nu ze midden twintig zijn hebben ze allemaal leeftijdgenootjes aan de haak geslagen :)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:41

Ik mag het hopen :)) Maakt het liefdesleven in ieder geval een stuk makkelijker lijkt me! Niet dat ik nu al fijn een vent wil hoor, liever niet.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:42

Anders hebben de jongens het maar zwaar met al die jonge meiden haha

missRosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:42

Leuk om te lezen dit! :D Ik ben zelf 19 (bijna 20) en mijn vriend is 30 en we zijn nu bijna 2 jaar samen.
We hebben zelf geen last van het leeftijdsverschil enige wat ik merk is dat we ander jeugdsentiment hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 19:59

BaileyMix ik had het op jouw leeftijd ook zo erg.. Altijd hele oude mannen waar ik op viel. Nou komt het ook omdat je leeftijdsgenootjes nu gewoon nog een stuk kinderlijker zijn. Jongens van 16 zijn pas in de pubertijd of beginnen er langzaam uit te kruipen en dat is nou eenmaal nog niet altijd heel aantrekkelijk. Over een paar jaar zal het minder worden hoor :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 20:30

Selka schreef:
Nou RP ik denk dat jij erg ruimdenkend bent! :)
Gelukkig zijn we allemaal verschillend.

Misschien wel, maar dan is mijn hele omgeving (de mensen die ik lief vind tenminste ;)) dat. :) Mijn vriend is 18 jaar ouder dan ik en we hebben echt nooit te maken gehad met die vooroordelen of dat het niet geaccepteerd werd. :n Gelukkig niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 21:41

_mexx_lady_ schreef:

Nou bij mij is het omgekeerd. Ik ben jonger dan zijn jongste neef :P

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 10:39

Limitless schreef:
Ik heb even de link opgezocht van de aflevering :D Was destijds haar stiefpa..

http://jezalhetmaar.bnn.nl/zijn/video/aflevering/138

edit: verkeerde link, even veranderd

Jeetje, dit vind ik dan weer niet kunnen hoor. Als je 41 bent een relatie beginnen met een meisje van 15 :n Vooral als haar moeder net is overleden, natuurlijk zoekt zij dan steun bij iemand, maar als 41 jarige moet je toch beter weten :n

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 12:00

Mijn ex schoonvader had op een gegeven moment een vriendin jonger dan zijn twee kinderen :/ (ze was 22 ofzo) vind dat je dat eigenlijk niet kan maken...

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 23:26

Mijn vriend is ouder dan mijn broer en zus.. en opzich merk ik daar heel weinig van haha.
Moest laatst wel lachen om de vrouw van me vader,
Had ze het over een jongen, van 35. Zeg ze dat valt mee toch? ( voor haar )
Ik zeg ahgja hij is maar 2 jaar ouder als de mijne :+
Dat klinkt dan wel weer apart haha !

Pintopini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 00:10

soms vind ik leeftijdsverschil relatief en soms niet! Want stel hypothetisch een 14 jarige krijgt wat met iemand van 29! Ze speelde nog kort ervoor met barbie's omdat moeders haar kort hield! Dochterlief vind een leuke aardige vent mams valt ook op ouder. en steunt het!

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 19:07

Langs 1 kant leuk dat moeder erachter staat. Dan het gaat om 14 en 29 staat me niet echt aan

sc1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 22:44

Ik ben zelf 23 en mijn vriend is 36.
Heb hiervoor een relatie van 3j gehad met een jongen die jonger dan mij was, wou nu echt een serieus persoon waar je kan op bouwen.
Deze vriend is echt een persoon waar ik naar opkijk (ongeloofelijk goede ruiter ) en mijn beste vriend en mijn partner is. We zijn nog maar 1 jaar samen en hebben samen al een huis gekocht! Echt gek maar soms weet je gewoon van hij is het, er komt niemand anders :-)

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 08:35

_mexx_lady_ schreef:

Daar heb ik eigenlijk nooit over nagedacht := vriendlief is 10,5 jaar ouder dan ik (ik 25, hij 36) en met feesten etc van vrienden of familie zijn we gewoon samen eigenlijk. Dat werkt twee kanten op overigens, bij mijn vrienden is hij vaak een stukje ouder maar in zijn kring ben ik met afstand de jongste, want daar is iedereen rond de 40. Maar daar merken we eigenlijk vrij weinig van, het is er niet minder gezellig om en het is niet dat er iemand aan een van beide kanten niet geaccepteerd wordt omdat er een aantal jaar tussen zit.

Mijn vriend kreeg in het begin wel véél reacties a la 'goed gedaan joh, een jong kippie aan de haak geslagen :)) ' maar dat is ook alleen maar goed bedoeld geweest en er is echt niemand die in twijfel heeft getrokken of het leeftijdsverschil niet te groot was of is, want het plaatje klopt gewoon zo :j

Witwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 08:41

Ik heb zopas iemand leren kennen waarmee het énorm goed klikt. Hij is 37 en ik ben bijna 26. Ondanks de klik er is, heb ik énorm veel schrik voor dat leeftijdsverschil. Gewoon omdat ik er nooit bij stil heb gestaan dat het mij werkelijk kon overkomen, zo'n leeftijdsverschil. Dat zou mij toch niet mogen tegenhouden om een relatie te beginnen?? :(

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 10:34

Ik snap je gevoel hoor witwi !
Ik had het in het begin ook altijd,
Maar als hij je gelukkog maakt, why not?

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 10:54

ik scheel 16 jaar met mn vriend en dat gaat top!!!

We hebben we eens "rare" momenten, zo scheelt hij minder met mijn moeder (9jaar) dan met mij... Of net als gisteren, waren we gaan eten met een vriend van hem en zijn vrouw. DIe vriend is iets ouder en hij is jonger dan zijn vrouw. Zij is nl 50, ofwel 3 jaar jonger dan mn moeder. Ik heb er geen moeite mee, maar merk dan wel aan haar dat zij het raar vond in het begin. Iedereen ziet dat wij echt aan elkaar gewaagd zijn op heel veel verschillende punten en elkaar gelukkig maken en in balans brengen, dan maakt leeftijd weinig uit.

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:13

BaileyMix schreef:
Gek inderdaad dat wij (jongere meiden :)) ) vaak op oudere mannen vallen... Waarom dat is, geen idee. Ben zelf 16 maar heb nog nooit of in ieder geval iemand zelden aantrekkelijk gevonden die onder de 27 is... Ik ben er van overtuigd dat ik dan ook pas een leuke man tegen kom als ik zelf rond de 30 zit, want dan zijn oudere mannen geen taboe meer :') Haha.

Is eigenlijk wel interessant om eens echt te onderzoeken over het hoe en waarom. Zou het echt een soort vaderfiguur-gedoe zijn dat meisjes tot oudere mannen aantrekt? Of inderdaad de veiligheid, stabiliteit en uiteraard woest aantrekkelijke mannelijkheid :)) ?

Daddy issues toch :j Er zijn ook wel aantrekkelijke jongere 'mannen', maar die zijn puur fysiek aantrekkelijk. Vind veel jongere kerels nog teveel met zichzelf bezig zijn en te druk. Doe mij er maar eentje met een beetje ervaring die mij ook wat kan leren :j

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:30

Heb niet het topic doorgelezen, maar in reactie op de openingspost: ik was 19 en mijn vriend 32. We schelen dus 13 jaar (en 1 maand) en zijn nu ruim 4,5 jaar samen. Het gaat heel goed tussen ons. We hebben eigenlijk ook nooit rare reacties gehad oid. Mensen die ons kennen, weten dat het goed zit, en mensen die ons niet kennen, zien het leeftijdsverschil vaak niet :+

We hebben ook al onze 'firsties' samen: voor ons beiden de eerste keer samenwonen, en hopelijk mogen we de rest ook samen meemaken (als in trouwen, kindjes). Het is dus niet zo dat hij al kinderen had oid, of een huwelijk achter de rug. Het enige dat ik wel eens moeilijk vind, is dat hij door mij zo laat papa wordt (want ik ben nog volop aan het studeren :P ). En als ik denk aan later, dat ik dan 60 ben en hij 73, wow. Wat een verschil. Maar goed, ik kan morgen onder een bus lopen natuurlijk..