Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

LadyMadonna schreef:little_king schreef:Als ik met mijn goede kleren naar iets belangrijks ga ga ik geen schapen vangen als de eigenaar er al bij is.
Met mijn oude kloffie geen probleem.
Er van uit gaande dat het op een rustige boerenweg is
eerste hulp verlenen bij letsel of echt hulpbehoevend iemand natuurlijk wel, dat vind ik een heel verschil.
Ik heb geen schaap aangeraakt hoor, alleen de weg en berm wat geblokkeerd. Boer aan de ene kant, ik aan de ander, boertje allemaal: kom maar, kom maar, stop! Links, kom maar
Kinke schreef:zucht...je moet hier ook alles tot in den treure uitleggen....Er zijn genoeg mensen die best even iets te laat kunnen komen. En half uurtje...ik dacht, ik neem het maar ff ruim
Hhilde schreef:Ik wil best helpen, maar helaas zijn er ook mensen die daar misbruik van maken. Ik heb wel gehoord van mensen die gingen helpen en vervolgens werden bestolen/bedreigd/verkracht of erger.

?corinepgek schreef:Herrinnerde me opeens dit verhaal weer, soms kun je maar beter niet helpen...
Treinongeluk Barneveld: vrouw (91) overleden
BARNEVELD - De 91-jarige vrouw die vorige maand zwaargewond raakte bij een ongeluk op een spoorwegovergang in Barneveld, is aan haar verwondingen overleden. Dat meldt de politie.
De auto van de vrouw en haar man kwam op het spoor vast te zitten. Een 31-jarige Puttenaar die het bejaarde stel te hulp schoot, werd gegrepen door een trein en overleed. Dat gebeurde voor de ogen van zijn vrouw, die met haar dochtertje van 10 maanden in de auto was blijven zitten.
De 91-jarige vrouw raakte zwaargewond aan haar benen. Haar 92-jarige man achter het stuur bleef ongedeerd.

Dieselpaard schreef:Ik weet nog wel het uiterste van "helpen". Hier in Den Helder hebben ze bedacht dat als ouders ziek zijn en ze kinderen hebben, zij makkelijk kunne helpen met het huishouden. Dit geldt voor kinderen van 4 t/m 18 jaar (en ouder natuurlijk). Een kind van 5 kan namelijk makkelijk even de afwas doen, toch? En een kind van 6 kan naast de afwas ook wel even stofzuigen....
Ronduit absurd natuurlijk, maar de gemeente heeft bedacht dat als kinderen dit niet doen, de ouders dus niet de extra zorg krijgen die ze dus eigenlijk wel nodig hebben. Ze hebben die extra zorg natuurlijk ook niet nodig, want de kinderen helpenWat vinden jullie daar dan van?
. Ik vind het enorm asociaal dat ze niet even hielp.