Gênante momentjes in het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Espritfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 23:15

Cayenne schreef:
Oh ja, en als we het toch over genante momenten hebben..
Ik ging afgelopen lente en zomer regelmatig met mijn (helaas inmiddels overleden) valkparkiet op stap van Obdam naar Den Bosch (ongeveer 2 uur met de trein).
Mijn valkparkiet had een nogal uitgebreid reportoire en was ook nooit te beroerd om dit met iedereen te delen :)ddd Daarom gooide ik meestal een jas over zijn reismandje heen, zodat hij gewoon rustig ging slapen en niemand last van hem had. Meestal zat ik dan ook op een rustig plekje bij de wc ofzo, waar anders toch bijna nooit iemand zit.
Maar op een keer was het megadruk in de trein en kon ik alleen in de stiltecoupe terecht. Goed, ik met vogel en koffer rustig in de stiltecoupe zitten. Om me heen zaten overal mensen stilletjes te lezen om te werken. Ik pak mijn laptop en volg hun voorbeeld.
Maar blijkbaar had ik vogellief niet goed toegedekt, want ongeveer halverwege de reis begint hij opeens luidruchtig The Addams Family te zingen van onder zijn dekentje, gevolgd door Jingle Bells, het zeven dwergenlied (Hei Ho, Hei Ho :') ) en vervolgens nog een stukje opera en begon hij als een idioot te miauwen.
Iedereen zat verwoed om zich heen te kijken wie nou zo onbeschoft hard zijn laptop of telefoon aan had staan, en ik zakte steeds verder m'n stoel in :') De conducteur kwam ook nog eens langs en wilde met hem op de foto.. Pfff, was wel steeds een hele attractie met dat dier. Heb op die manier ook nog eens heel wat publiek getrokken op Amsterdam Centraal :+

geniaal!!

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 23:22

Ik heb een dominante hond en die pist dus overal tegenaan, wat denk je, ik zit in de bus, tilt die z'n poot op en ik trok hem nog terug maar t was al te laat dus een hele slalom spetters op de grond :z :z :z

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 23:24

Ooooh ik heb er een! maar had hem ooit al eens ergens gezet.. ff kijken of ik hem terug kan vinden :=

edit, Found it *\o/*

Uh-oh, treinblunder!
lang verhaal kort :+ :
Celiien schreef:
:') ik heb met het schaamrood op mn kaken in de trein gestaan..

ik in de trein naar DH, samen met vriendinnetje. druk kletsen, was ook druk in de trein dus wij stonden in zo'n tussending(nog de oude NS treinen).
heel gezellig, maar als je naar het centraal station Den haag gaat, gaat de trein op een bepaald stuk onwijs wiebelen..

Vriendin stond tegen een muurtje aan, maar ik stond dus voor het gangpad.. Trein begon opeens te wiebelen, en ik verloor m'n evenwicht.
Ik doe een stap naarachter, daarna begint de trein nog meer te wiebelen en ik viel bijna. maar ik deed nog eens tap achteruit en reikte naar zo'n beugel in de muur, waarvan ik dacht dat die achter me was. enfin, ik naar achter reiken en dat dingen proberne te grijpen.. stond er dus blijkbaar een jongen achter me..

3x raden waariknaar greep :+

vriendin onwijs hard lachen, ik shjit happens en sorry zeggen enzo(was onwijs leuke jongen dat wel .. :Y) ), en die jongen lachen en knipogen en zeggen van , tja dat gebeurd niet elke dag he :')

anyways... ik moest het ff kwijt _O-

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 23:29

Kwam in het 1ste jaar vast te zitten tussen de treindeuren, sinds toen vertrouw ik geen treindeuren meer :')

Anoniem

Re: Gênante momentjes in het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 00:52

Hahahaha!!! De bloemen buiten de trein stond voor mij heel lang op 1, maar jij slaat alles !!X)

Nada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 01:11

Wat een geweldige (en herkenbare) verhalen!

Ik heb zelf ook genoeg meegemaakt, vooral toen ik nog om het weekend van Haarlem naar Friesland ging.

Nadat ik al een half jaar elk weekend op en neer ging naar mijn vriend zat ik ook weer in de trein. Nog steeds een beetje zenuwachtig en ik zat met mijn hoofd allang bij mijn vriend. Normaal gesproken komt na steenwijk station Heerenveen (waar ik er uit moest). Dus ik dacht na Steenwijk; ik moet er uit. Dus ik stap naar buiten, kijk in het rond.. Is dit Heerenveen wel? Maar geen bordjes te vinden, dus ik snel naar voren rennen.. Station Wolvega.. oliebol! Dus ik draai me weer om naar de trein.. Gaan net de deuren dicht.
Daar sta je dan in het pikkedonker, stervenskoud en helemaal alleen op het station. Bleek de volgende trein pas na een uur weer te komen, haha! Gelukkig ben ik uiteindelijk heel lief opgehaald door mijn vriend.

Nog tot jaren later als we samen naar Friesland reisde kreeg ik nog altijd opmerkingen als we langs Wolvega kwamen.

En ik ben ook een keer op mijn hakken door de hal van Amsterdam centraal gerend, van spoor 1 naar spoor 13. En toen ik eindelijk de trap naar boven oprende vloog halverwege een van mijn hakken uit, die de persoon achter mij opving en me aanreikte toen hij langs me liep, met een dikke knipoog er bij natuurlijk. Echt hilarisch!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 01:34

:') Dan weet je in elk geval voortaan dat je er na Wolvega uitmoet , heb nog nooit gehad dat ik verkeerd uitstapte

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 01:40

Ik heb een keer met een bijzondere tropische vis (een hele mooie speciale Betta Splendens) die ik bij een kweker had opgehaald in de trein gezeten. Ik kreeg t'arme beestje mee in een jampotje, in december! Dus ja, onder de jas dan maar dat beest, en een kop thee gehaald zodat ik daar die jampot op kon zetten dat hij nog een beetje warm bleef... Mensen keken we wel heel vreemd dat ik met mijn vis in de trein zat :') Ofdat ik vaker mijn vis uit liet? En of ik op weg was naar de zee om hem vrij te laten? :')

Visje had de reis trouwens prima overleefd ;)

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 08:04

Celiien schreef:
Ooooh ik heb er een! maar had hem ooit al eens ergens gezet.. ff kijken of ik hem terug kan vinden :=

edit, Found it *\o/*

Uh-oh, treinblunder!
Celiien schreef:

ik in de trein naar DH, samen met vriendinnetje. druk kletsen, was ook druk in de trein dus wij stonden in zo'n tussending(nog de oude NS treinen).
heel gezellig, maar als je naar het centraal station Den haag gaat, gaat de trein op een bepaald stuk onwijs wiebelen..

Vriendin stond tegen een muurtje aan, maar ik stond dus voor het gangpad.. Trein begon opeens te wiebelen, en ik verloor m'n evenwicht.
Ik doe een stap naarachter, daarna begint de trein nog meer te wiebelen en ik viel bijna. maar ik deed nog eens tap achteruit en reikte naar zo'n beugel in de muur, waarvan ik dacht dat die achter me was. enfin, ik naar achter reiken en dat dingen proberne te grijpen.. stond er dus blijkbaar een jongen achter me..

vriendin onwijs hard lachen, ik shjit happens en sorry zeggen enzo(was onwijs leuke jongen dat wel .. :Y) ), en die jongen lachen en knipogen en zeggen van , tja dat gebeurd niet elke dag he :')

haha oh geweldig :') ik lach me ziek haha

LisaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 08:04

Hoe vaak ik mn hoofd wel niet heb gestoten in die gele treinen :')! Bij het gaan zitten en het opstaan. En ook in de bus vaak genoeg :')!

Nog een blunder (alleen niet tijdens ov gebruik :P)

Ik had net 2 hamburgertjes gehaald bij de Mc Donals in amsterdam. Dus al lopend neem ik een hap en vervolgens struikel ik over een steen waardoor ik alleen nog maar de broodjes vasthad. En de burger vloog er dus tussenuit op de grond :')! Ik heb me een partij staan schelden daar, tot ik me bedacht dat er meer mensen waren. Die keken me allemaal geschrokken aan :')!

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 08:08

Zelf zat ik een keer smorgens vroeg in de bus, met een gigantisch slaaphoofd en een ochtendhumeur. Het was vrij druk, dus ik moest helemaal voor in zitten. Begint de buschauffeur tegen me aan te kletsen := ik was niet echt in de stemming dus ik heb maar oordopjes in gedaan zodra hij even stil was.. Ik voelde me zo banketstaaf!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 08:14

Ik rende vorig jaar een keer kei hard de trap op. Maar toen tilde ik mijn voeten niet goed op en viel ik voorover. Werd heerlijk uitgelachen door een paar jongetjes van een jaar of 14.

Verkeerde station uitstappen.. maar niet alleen. We moesten met de klas op excursie, dus we gingen samen reizen. Ik zei heel wijs: ja we moeten het eerste station eruit (was 1x eerder over dat traject gegaan). Bleek het de 2e te zijn...

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 08:16

suikermeisje schreef:
Ik rende vorig jaar een keer kei hard de trap op. Maar toen tilde ik mijn voeten niet goed op en viel ik voorover. Werd heerlijk uitgelachen door een paar jongetjes van een jaar of 14.

Verkeerde station uitstappen.. maar niet alleen. We moesten met de klas op excursie, dus we gingen samen reizen. Ik zei heel wijs: ja we moeten het eerste station eruit (was 1x eerder over dat traject gegaan). Bleek het de 2e te zijn...

En dat moest je dan zeker de hele dag aanhoren? :j

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 08:19

Nada schreef:
Wat een geweldige (en herkenbare) verhalen!

Ik heb zelf ook genoeg meegemaakt, vooral toen ik nog om het weekend van Haarlem naar Friesland ging.

Nadat ik al een half jaar elk weekend op en neer ging naar mijn vriend zat ik ook weer in de trein. Nog steeds een beetje zenuwachtig en ik zat met mijn hoofd allang bij mijn vriend. Normaal gesproken komt na steenwijk station Heerenveen (waar ik er uit moest). Dus ik dacht na Steenwijk; ik moet er uit. Dus ik stap naar buiten, kijk in het rond.. Is dit Heerenveen wel? Maar geen bordjes te vinden, dus ik snel naar voren rennen.. Station Wolvega.. oliebol! Dus ik draai me weer om naar de trein.. Gaan net de deuren dicht.
Daar sta je dan in het pikkedonker, stervenskoud en helemaal alleen op het station. Bleek de volgende trein pas na een uur weer te komen, haha! Gelukkig ben ik uiteindelijk heel lief opgehaald door mijn vriend.

Nog tot jaren later als we samen naar Friesland reisde kreeg ik nog altijd opmerkingen als we langs Wolvega kwamen.

En ik ben ook een keer op mijn hakken door de hal van Amsterdam centraal gerend, van spoor 1 naar spoor 13. En toen ik eindelijk de trap naar boven oprende vloog halverwege een van mijn hakken uit, die de persoon achter mij opving en me aanreikte toen hij langs me liep, met een dikke knipoog er bij natuurlijk. Echt hilarisch!

treinen stoppen toch wel vaker op wolvega? :+
heel veel indd niet maar toch...
kaartjes automaat weigerde mijn pin en ondanks gehaast kon de machinist niet 1 sec wachten, en op zondag zie je dan al die treinen voorbij racen die niet stoppen -O-
en tegelijk wachten met een vrijgezellenfeest dat eeh, was interessant :+

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 08:26

elizexbeau schreef:
suikermeisje schreef:

En dat moest je dan zeker de hele dag aanhoren? :j

:j :+

Nu zeggen ze nogsteeds: 'Naar jou luisteren we niet meer hoor'.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 08:49

Cayenne schreef:
Oh ja, en als we het toch over genante momenten hebben..
Ik ging afgelopen lente en zomer regelmatig met mijn (helaas inmiddels overleden) valkparkiet op stap van Obdam naar Den Bosch (ongeveer 2 uur met de trein).
Mijn valkparkiet had een nogal uitgebreid reportoire en was ook nooit te beroerd om dit met iedereen te delen :)ddd Daarom gooide ik meestal een jas over zijn reismandje heen, zodat hij gewoon rustig ging slapen en niemand last van hem had. Meestal zat ik dan ook op een rustig plekje bij de wc ofzo, waar anders toch bijna nooit iemand zit.
Maar op een keer was het megadruk in de trein en kon ik alleen in de stiltecoupe terecht. Goed, ik met vogel en koffer rustig in de stiltecoupe zitten. Om me heen zaten overal mensen stilletjes te lezen om te werken. Ik pak mijn laptop en volg hun voorbeeld.
Maar blijkbaar had ik vogellief niet goed toegedekt, want ongeveer halverwege de reis begint hij opeens luidruchtig The Addams Family te zingen van onder zijn dekentje, gevolgd door Jingle Bells, het zeven dwergenlied (Hei Ho, Hei Ho :') ) en vervolgens nog een stukje opera en begon hij als een idioot te miauwen.
Iedereen zat verwoed om zich heen te kijken wie nou zo onbeschoft hard zijn laptop of telefoon aan had staan, en ik zakte steeds verder m'n stoel in :') De conducteur kwam ook nog eens langs en wilde met hem op de foto.. Pfff, was wel steeds een hele attractie met dat dier. Heb op die manier ook nog eens heel wat publiek getrokken op Amsterdam Centraal :+

Geniaal! jij maakt mijn dag helemaal goed.. _/-\o_

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 09:32

Cayenne, wat een verhaal :D En de bloemen op een van de eerste pagina's zijn ook briljant.

Hier niet echt bloopers geloof ik. Alhoewel.... Toen ik de eerste keer in mijn leven met de bus moest, dacht ik dat de bus standaard bij iedere halte stopte. Ik zag wel allemaal rode stop-knopjes in de bus, maar ik had van mijn mama geleerd dat je nooit op rode knopjes moest drukken omdat dat meestal foute boel betekende :D Toen we mijn halte voorbij reden durfde ik ook niets te zeggen, dus toen ben ik er de volgende halte (ruim 10 minuten verderop) heel nonchalant uitgestapt :+

LieveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 09:35

Szan schreef:
Cayenne, wat een verhaal :D En de bloemen op een van de eerste pagina's zijn ook briljant.

Hier niet echt bloopers geloof ik. Alhoewel.... Toen ik de eerste keer in mijn leven met de bus moest, dacht ik dat de bus standaard bij iedere halte stopte. Ik zag wel allemaal rode stop-knopjes in de bus, maar ik had van mijn mama geleerd dat je nooit op rode knopjes moest drukken omdat dat meestal foute boel betekende :D Toen we mijn halte voorbij reden durfde ik ook niets te zeggen, dus toen ben ik er de volgende halte (ruim 10 minuten verderop) heel nonchalant uitgestapt :+

_/-\o_ oh you have made my dat haha!

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 10:08

Hahaha geweldig die verhalen !!
Ik ben eens bij een jongen op schoot gaan zitten,
Het was druk, en ik stond, hij zat.
Trein remde, ik viel naar achter en zat bij 'm op schoot.
Schaamde me dood :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 11:33

bij mij is er een keer bijna iemand op mijn schouder in slaap gevallen hhahaha :') dat was wel schattig though :')

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 13:48

eclair98 schreef:
Carlienn_ schreef:
Ik stapte laatst de trein in met mn slippers, precies zoals ik elke ochtend deed, alleen ik was meer bezig met mn telefoon goed vasthouden (ik ben altijd bang dat ik hem uit mijn hand laat vallen bij het instappen van de trein) dat mijn slipper van mijn voet af gleed en een keertje op het perron stuiterde en daarna op het spoor lag... De mensen achter mij keken net zo verbaast en raar op als ik...

Hoe ben je verder gegaan _O-

Haha ik ben naar huis gefietst met 1 slipper en ben samen met mn vader terug gegaan om hem eruit te vissen met de dweil... Misschien was dat nog wel gênanter dan het verliezen van de slipper :')

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 13:55

Zo heb ik ook eens gigantisch gelachen om een klasgenoot. We waren klaar met de dag en gingen met lijn 12 in utrecht naar het station. Iedereen had allemaal tassen mee want het was vrijdag dus iedereen ging naar huis. Wij waren tegenover de deur gaan zitten ivm de ruimte en daar zijn van die klapstoeltjes. Je raad het al maar hij staat halverwege op om wat te pakken en wil vervolgens weer gaan zitten. Niet dus want het stoeltje was weer opgeklapt en hij zat op de grond.

Zomer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 15:20

Celiien schreef:

edit, Found it *\o/*

Uh-oh, treinblunder!
Celiien schreef:

:')

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 16:16

In de winter zijn de bussen hier niet normaal druk, dus veel mensen moesten staan. Zo ook een meisje die ik niet mocht. Op een gegeven moment reed de buschauffeur iets te hard volgens mij waardoor hij heel hard moest remmen bij een halte. Dat meisje viel dus half om met haar hoofd keihard tegen een stang. :')

En in de winter ga ik altijd met de bus, en iedere keer bij een halte stapte een heel eng mannetje in die altijd alleen langs jonge meisjes ging zitten. Een keer zat hij voor ons en konden mijn vriendin en ik meelezen met wat hij deed. (ja iknow, hoort eigenlijk niet) En toen bleek dus dat hij op verschillende plekken met allemaal meisjes af sprak. Hij had ook een foto ingesteld van iemand met een sixpack en zo, vond t wel een beetje eng eigenlijk :')

IndyPascalle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 17:04

Ik rij zelf op vrijdag met de buurtbus bij ons. Vandaag twee zeer net geklede mannen die hier niet echt bekent waren met een hele grote koffer bij zich. Staan aan de verkeerde kant van de weg op de bus te wachten, zien mij voorbij rijden en beginnen als een gek achter de bus aan te rennen, met die grote koffer. Zag er best grappig uit vanuit mijn achteruitkijkspiegel. Ben toch maar even gestopt om ze er in te laten, maar die hele straat stond te kijken wat die mannen aan het doen waren.