contact via internet.. vreemdgaan? wat vind jij?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 12:32

Wist je partner hoe je over zulke dingen denkt? Hoe denkt hij over dit soort dingen? Misschien heeft hij andere behoeftes? Vertrouwen kan altijd terug komen als jullie er samen aan (willen) werken.

DanaDeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 12:33

Al had ik 20 jaar een relatie, zoiets zou mijn vriend mij niet moeten flikken. Als je een probleem met iets hebt, of je vindt dat je te weinig aandacht, of wat dan ook krijgt, dan praat je daar over, dan ga je niet je eerst aanmelden op datingsites en wachten tot dat er iemand achterkomt en dan praten, lijkt mij.

Tabaluga12

DanaDeen schreef:
Al had ik 20 jaar een relatie, zoiets zou mijn vriend mij niet moeten flikken. Als je een probleem met iets hebt, of je vindt dat je te weinig aandacht, of wat dan ook krijgt, dan praat je daar over, dan ga je niet je eerst aanmelden op datingsites en wachten tot dat er iemand achterkomt en dan praten, lijkt mij.

Dat lijkt me zo makkelijk niet als je echt die behoeftes hebt.

WilmaBoy

Tabaluga12 schreef:
Wist je partner hoe je over zulke dingen denkt? Hoe denkt hij over dit soort dingen? Misschien heeft hij andere behoeftes? Vertrouwen kan altijd terug komen als jullie er samen aan (willen) werken.

daar ben ik het niet zo eens met.. vertrouwen is een gevoel.. het is geen garantie dat het terugkomt naar aanleiding van een gebeurtenis..

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 12:34

jeetje meis das niet niks, kan me voorstellen dat je van slag bent. Ik denk wel dat het goed is als je zijn verhaal aanhoort...nu weet je niet alles en kun je ook niets afsluiten wat dit verhaal betreft. Dat je boos bent is terecht maar jij moet verder en daar heb je hem nu wel bij nodig. Na het gesprek kun je altijd kijken welke kant het opgaat! succes vanaaf!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 12:35

Geryon schreef:
IMJ schreef:
Jouw onderschrift nelis. toch wel toepasselijk nu, of juist niet.

Eerst zijn verhaal maar is horen. Mocht het allemaal op een grap berusten dan had ie jou dit moeten laten weten..
Laat het even bezinken en hopelijk kan je weer met hem verder, mits hij eerlijkis natuurlijk..

Mar je wéét niet of hij eerlijk is en je weet niet of de uitleg ook waarheid is. Jammer genoeg kan je niet in iemands hoofd kijken wat dat betreft.

Maar dat is toch precies waar vertrouwen om draait? Dat zit volgens mij naar 2 jaar wel enigszins zo goed dat er over te praten valt. Ik zou het ook alles behalve chill vinden als ik achter zoiets zou komen, maar ik zou toch echt wel het verhaal van zijn kant horen en op basis daar van mijn beslissing maken... Je kent elkaar en uit lichaamstaal kun je heel veel opmaken.
Vind het misschien zelfs een beetje weglopen voor de situatie als je het verhaal niet van een andere kant wil horen...

Ik wil je wel veel sterkte wensen TS want het blijft natuurlijk jouw keuze :)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 12:36

Volgens mij is er maar 1 uitleg nodig. "Ik ben een slappe zak, sorry" :=

Ik begrijp je gevoelens heel goed ts. Je hebt het over samenwonen gaat hij een beetje buiten de deur proberen te kijken.

DanaDeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 12:37

Dat is ook wel waar, maar als je een serieuze relatie hebt, dan moet je dat toch kunnen bespreken, lijkt mij.
Zou mijn vriend behoeftes hebben om zich op een datingssite aan te melden en hij vertelt dat eerlijk tegen mij, dan kan ik er mijn mening over geven en gevoelens over uiten, dat is iets heel anders dan er via via achter te komen en er mee overvallen worden. Helaal omdat het buiten jouw weten is.

Tabaluga12 schreef:
DanaDeen schreef:

Dat lijkt me zo makkelijk niet als je echt die behoeftes hebt.
Laatst bijgewerkt door DanaDeen op 01-10-13 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 12:38

Kijken is nog geen kopen ;)

Als het alleen aanmelden is dan boeiend... en gaat het om alleen Badoo? Want meer mensen hadden er last van dat ze "spontaan" lid zijn geworden.. (Was laatst ook een topic over op bokt...)

Dus dan zou het al helemaal erg zijn als je boos zou worden terwijl er door een of ander iets gewoon zijn gegevens zijn misbruikt :')

Kamide

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 12:40

Ik heb alles meegelezen, wat een zaadstengel zeg!! Ben heel benieuwd met wat voor excuus hij komt vanavond!!!

Ik zou zo niet kunnen zeggen of ik er direct klaar mee zou zijn, maar dat er een hartig woordje gesproken moet worden lijkt me vrij duidelijk!!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 12:42

Rubber_Duck schreef:
Geryon schreef:

Mar je wéét niet of hij eerlijk is en je weet niet of de uitleg ook waarheid is. Jammer genoeg kan je niet in iemands hoofd kijken wat dat betreft.

Maar dat is toch precies waar vertrouwen om draait? Dat zit volgens mij naar 2 jaar wel enigszins zo goed dat er over te praten valt. Ik zou het ook alles behalve chill vinden als ik achter zoiets zou komen, maar ik zou toch echt wel het verhaal van zijn kant horen en op basis daar van mijn beslissing maken... Je kent elkaar en uit lichaamstaal kun je heel veel opmaken.
Vind het misschien zelfs een beetje weglopen voor de situatie als je het verhaal niet van een andere kant wil horen...

Ik bedoel aan de hand van deze klote actie van hem. Als hij dit al verzwijgt heeft hij daar een reden voor. Zo iemand nog te vertrouwen? Neuh.

Helaas zijn er wel veel mensen die zo naief zijn. En geloof me, het zijn er duizenden.

GlenFiddich

Re: contact via internet.. vreemdgaan? wat vind jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 12:47

Het lijkt me een moeilijk geval. Het aanmaken van zo'n profiel in een relatie lijkt mij al iets dat moeilijk te verantwoorden valt. Nieuwsgierigheid kan ik wel begrijpen, maar dan zou ik er geen recente foto's op plaatsen, of moeite doen om mijn profiel volledig in te vullen. En ik denk dat mijn nieuwsgierigheid rap zou ingelost zijn als het duidelijk wordt dat dit gewoon weer geldklopperij is. De contacten op zo'n site zijn meestal fake. In het geval van Twoo gaat het om een "ontmoetingssite", ik heb er geen idee van of die site daadwerkelijk "echt" is als het op interactie komt, en de site staat blijkbaar ook gekend om profielen van andere sites te stelen en berichten te genereren zonder dat de persoon in kwestie het zelf wil (persoon X wil met je chatten). Als hij al effectief heeft gechat , verder dan die voorgeformuleerde zaken, dan gaat het al verder dan nieuwgierigheid.

Misschien had hij behoefte om zijn "aantrek" eens te testen? Bestendiging is voor mannen moeilijk te krijgen, misschien wou hij via de site eens testen of hij nog goed op de markt ligt. Maar dan is de vraag weer of die bestendiging niet binnen de relatie hoort. Ik ken een heel aantal vrouwen die flirten hoewel ze in een relatie zijn, gewoon om bestendiging te krijgen. Vind ik een stuk gevaarlijker dan online flirten.

Een andere variant is het plaatsen van "uitdagende" foto's op facebook, gewoon om duimpjes of complimentjes op te vangen van het andere geslacht. Heb ik ook meer moeite mee dan met een random advertentie op een contactsite.

Ikzelf heb ook al zo'n profiel aangemaakt, niet als effectief middel om "een vluggertje" te zoeken, maar voor sociale interactie en een deel ook uit nieuwsgierigheid. Maar soms kan het snel gaan, en er zijn effectief relaties uit voortgekomen (ik was single toen ik het profiel aanmaakte). Het "online" gegeven is nu eenmaal een gemakkelijke manier om mensen te leren kennen, voor gelijk welke reden dan ook.

Hoe dan ook zorgt het stiekeme in dit verhaal voor vertrouwensproblemen, maar ik zou toch opteren om eerst eens goed te praten over het onderwerp in plaats van direct al naar de deur te wijzen. Nieuwsgierigheid is iets anders dan effectief een affaire te zoeken. Bestendiging zoeken is ook nog niet hetzelfde als overspel. Natuurlijk is het voor hem moeilijk om aan te tonen of hij wou vreemdgaan of niet, maar nu krijgt hij geen kans om het uit te leggen. Misschien denkt hij oprecht dat het een soort van spelletje is, online wat chatten of uitdagend doen als tijdverdrijf.

Ik zie het minder zwart-wit in dan de meeste mensen hier denk ik.

silmitan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 12:51

Laat 'm even zijn verhaal doen, maar blijf bij jezelf qua wat voor jou acceptabel is. Je bent het vertrouwen nu kwijt (herkenbaar) en dat komt niet meer terug. (Hoe hard 't ook klinkt)
In een relatie is openheid en eerlijkheid nodig voor een goede basis. Dan pas kan een relatie een stootje hebben.

Tip: laat de emotie bij het gesprek niet de overhand krijgen. STERKTE

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 12:51

Geryon schreef:
Rubber_Duck schreef:

Ik bedoel aan de hand van deze klote actie van hem. Als hij dit al verzwijgt heeft hij daar een reden voor. Zo iemand nog te vertrouwen? Neuh.

Helaas zijn er wel veel mensen die zo naief zijn. En geloof me, het zijn er duizenden.

Natuurlijk is dit een klote actie, maar even los van dat; ik kan uit de Posts van TS niet direct opmaken wat hij precies op de site heeft uitgevoerd? Gaat het haar alleen om het verzwijgen van de relatie op de site of heeft hij intieme (erotische) gesprekken met dames gehad?
Mocht het om het eerste gaan dan ben ik van mening dat er over te praten valt. Ik zou zelf dan ook diep gekwetst zijn maar als het daar bij gebleven is kun je een oplossing vinden. Wie weet was het onder 'druk' van vrienden of was hij erg nieuwsgierig, weliswaar op een verkeerde manier maar dat valt te vergeven.
Mocht het echt om het tweede gaan mag mijn post als niet geplaatst beschouwd worden, dan zou het voor mij namelijk ook over en uit zijn. ;)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 12:55

Rubber_Duck schreef:
Geryon schreef:

Natuurlijk is dit een klote actie, maar even los van dat; ik kan uit de Posts van TS niet direct opmaken wat hij precies op de site heeft uitgevoerd? Gaat het haar alleen om het verzwijgen van de relatie op de site of heeft hij intieme (erotische) gesprekken met dames gehad?
Mocht het om het eerste gaan dan ben ik van mening dat er over te praten valt. Ik zou zelf dan ook diep gekwetst zijn maar als het daar bij gebleven is kun je een oplossing vinden. Wie weet was het onder 'druk' van vrienden of was hij erg nieuwsgierig, weliswaar op een verkeerde manier maar dat valt te vergeven.
Mocht het echt om het tweede gaan mag mijn post als niet geplaatst beschouwd worden, dan zou het voor mij namelijk ook over en uit zijn. ;)

Ik vind het fijn voor jou dat jij daar een oplossing voor zou kunnen vinden. Voor mij zou het echt het einde betekenen, omdat ik sowieso al geen relatie zou willen en kunnen hebben met iemand die zoiets gewoon verbergt, ook al is het alleen nieuwsgierigheid.

Ligt er maar net aan hoe je daar tegen aan kijkt.. Maar als ik TS haar berichten zo lees, denk ik niet dat zij hem nog kan vertrouwen.

Vind ook echt niet dat hij het nog verdient om met haar verder te gaan eerlijk gezegd.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 12:58

Vandaar ook mijn woordkeuze als ; naar mijn mening, ik zou zelf.

Ik heb TS sterkte gewenst en bij deze ook veel wijsheid, sluit me aan bij dito. Blijf bij je eigen standpunt en luister naar je gevoel. :(:)

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 12:59

Als je in een relatie zit vind ik niet dat je actief moet gaan rondneuzen of er misschien ergens nog iets beters/leukers/lekkerders te halen valt.
Je wilt een relatie met me of je wilt dat niet, daar zit niks tussen in mijn ogen.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 12:59

Ik ben benieuwd naar zijn uitleg. Ik zelf zou zo'n actie ook niet waarderen..

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 13:34

[quote="Rubber_Duck
Mocht het echt om het tweede gaan mag mijn post als niet geplaatst beschouwd worden, dan zou het voor mij namelijk ook over en uit zijn. ;)[/quote]

Hij heeft contact gezocht met vrouwen.
benaderen en berichten sturen..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:36

Maar op welke manier had hij contact met hen? Was het seksueel getint of wilde hij afspreken? Of was het gewoon een vriendschappelijk praatje?

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 13:38

Cayenne schreef:
Maar op welke manier had hij contact met hen? Was het seksueel getint of wilde hij afspreken? Of was het gewoon een vriendschappelijk praatje?

Ik denk dat ik het te "vroeg" heb ontdekt.

nu was het in de trant van hoi, leuke foto bla bla

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:39

nelis schreef:
Cayenne schreef:

Ik denk dat ik het te "vroeg" heb ontdekt.

nu was het in de trant van hoi, leuke foto bla bla

Dan zou ik nu niet meteen roepen dat je relatie voorbij is etc etc en eerst zijn verhaal afwachten.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:41

Cayenne het is toch al gebeurd....?

Begrijp echt wel dat TS meteen zo gehandeld heeft.
Zo niet veel anders gedaan hebben.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:42

Een vriendschappelijk praatje hoeft niet ook niet onschuldig te zijn. Zo beginnen ze heel vaak hoor op die sites. Soms dagen of weken lang voordat ze wat verder durven te vragen ofzo of ze wachten af op initiatief van de ander.

Hoop voor je TS dat hij het echt alleen vriendschappelijk zocht. Maar dan nog is een goed gesprek wel nodig waarom hij het voor je heeft verzwogen..

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:42

Of misschien een begin van en ben je er wel op tijd mee.