Ben van België

Heb het wel idd gehoord van dat neefje gedoe ;p
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

PumbaSgatje schreef:1 mug(mich)
2 Neefje(Neefke)
En zoals op eerste pagina muggenmepper(michenklapper) en muggenspray(michenspray)
Tsja.. ben het zo gewend.
NeverGiveUp schreef:Ik wil het gewoon níet begrijpen oke!![]()
![]()
Ik vind het gewoon raar, hoe kan je aan een ding en totaal tegenovergestelde naam geven... Die naam is er toch niet zomaar aangegeven, moet ergens ontstaan zijn?
. Wij hebben last van Hynstebieters (Daas/Brems/paardenvlieg) en zomers veel strontmichen. Depende schreef:Tja ik vind het ook raar om een kofferbak een kattenbak te noemen, een kattenbak is een ding waar je kattengrit in doet en waar je kat op poept, dat zit niet aan de achterkant van je auto. Maar toch zijn er hele volksstammen die dat wel een kattenbak noemen.
Wat maakt het uit hoe je iets noemt, zolang de mensen om je heen je maar begrijpen?
Brainless schreef:Ook nog nooit geweten in die 12 jaar dat ik leefPumbaSgatje schreef:1 mug(mich)
2 Neefje(Neefke)
En zoals op eerste pagina muggenmepper(michenklapper) en muggenspray(michenspray)
Tsja.. ben het zo gewend.
Maar mich (Fries) is geen mug, maar vlieg.
http://www.majstro.com/woordenboeken/We ... lands/mich
Wat is het Friese woord voor mug dan?? :pPumbaSgatje schreef:Edit: zie net dat dat neefke is. Als dat goed is?!
Blondie_ schreef:Dat op bokt voor onnozele dingen topics geopend werden was mij al bekend,
maar een topic over het verschil tussen een mug en een vlieg, slaat alles
Geryon schreef:Blondie_ schreef:Dat op bokt voor onnozele dingen topics geopend werden was mij al bekend,
maar een topic over het verschil tussen een mug en een vlieg, slaat alles
Dat er op bokt onnozele berichten worden geplaatst was mij al bekend, maar bovenstaand bericht en de keuze om deze te plaatsen, slaat alles.
_Daniella schreef:Relaxed schreef:
En Gronings en half Drents zoals je hier kon lezen...........
Ja daar wordt het gebruikt maar officieel is het fries dacht ik.
Ik denk dat niemand de oorsprong weet, het is dialect, dus kan me niet voorstellen dat het 'officieel' Fries is.. 'Officieel' klopt er immers geen hout van