Oad failliet..we zouden zaterdag weggaan en nu?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:49

JonneN schreef:
Letizia schreef:
... en de Jong-Intra omdat ze hun prijs naar benden hebben geschroefd om zo het zelfde bedrag aan te bieden als Oad :)

Ik vind het wel raar dat dit bij de één wel gebeurt en de ander niet. Niet dat ik jou iets kwalijk neem, maar wij moeten wel honderden euro's bijbetalen voor dezelfde reis. Maar goed, ik ben blij dat we alsnog gaan.

Is het bij jullie ook overgenomen door de jong-intra?

Goldie

Re: Oad failliet..we zouden zaterdag weggaan en nu?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 17:14

Bij ons is het overgenomen door holland international. Die kwamen ons nog iets tegemoed gelukkig :) Komt nu op een goede 100,- duurder pp

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 12:43

Mensen die naar Disneyland gaan met eigen vervoer, een Disney hotel geboekt hebben, en de papieren al binnen hadden (zoals Disney ook echt zegt) kunnen gewoon gaan! Mijn vriend en ik zijn gisteravond thuis gekomen na een paar dagen Disney en we zijn netjes geholpen en kregen gewoon de kaarten voor de kamer en het park! Disney heeft dit super opgelost zo!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-13 13:37

Dat is fijn om te horen!

Ik heb ook nog een fijne vakantie gehad reis was dan niet overgenomen maar een totale nieuwe reis hebben we gekregen van het reisbureau was ook netjes geregeld.

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 08:24

Zo, wij zijn terug van vakantie Noorwegen. De boottocht opnieuw moeten betalen, plus een aantal hutten...Niet leuk. Hopelijk krijgen we snel ons geld terug -O-

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 08:40

Ugh, wat balen... Hopelijk heb je toch van het land kunnen genieten, Noorwegen is prachtig.

Wij vertrekken morgen naar Bali. Afgelopen maandag kregen wij een mailtje van de KLM, waarmee we zouden vliegen toen we bij OAD hadden geboekt, dat we konden inchecken voor onze vlucht van woensdag. Terwijl wij te horen hebben gekregen dat alles zou worden geannuleerd (terwijl onze tickets geprint bij het reisbureau lagen!)!
Met alle mogelijke moeite hebben wij toen der tijd geprobeerd onze eigen tickets terug te krijgen, want die zouden 'ergens' zweven en weer voor de hoofdprijs worden verkocht, omdat de werelddeal weken voorbij waren. Maar niemand kreeg onze tickets, die wij in de werelddeal weken gekocht hadden, te pakken. Wij hebben dus een nieuwe reis moeten boeken en moesten veel bijbetalen.
En dan blijken de tickets gewoon nog op ónze naam te staan en helemaal niet geannuleerd te zijn!!! Na dat telefoontje was ik in alle staten. Wij voelen ons dubbel opgelicht.
We zijn benieuwd of we een rekening van de KLM krijgen, omdat we niet zijn verschenen bij de vlucht van woensdag (we hebben wel direct met de KLM gebeld en gezegd dat we dus niet zouden komen). Dat schijnt nog bij niemand gebeurd te zijn, maar het zou echt wat voor ons zijn om de eerste te zijn waarbij het wél gebeurt.

Ohja en om het verhaal compleet te maken: ik heb de griep en ben snotverkouden en moet zo het vliegtuig in #)

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 09:52

Nouja zeg, dat is wel echt heel bizar.... ik zou ook woedend zijn! :(
Hopelijk knap je weer op... ziek zo'n lange reis maken lijkt me heel vervelend...

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 15:10

Wat fijn dat het voor de meesten goed is afgelopen. Waar ik wel een beetje van opkijk is de eerste reactie; OAD Bellen. een vriendin van mij liep stage bij OAD, maar daar wist niemand iets. Ze kregen natuurlijk heel veel gasten aan de telefoon, maar ze konden niets zeggen, omdat er niets bekend is. Gelukkig was OAD bij SGR aangesloten en wordt het dan meestal wel opgelost.! :)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 19:18

Ja klopt had ook OAD gebeld kwam ik niks verder mee.
Hoop dat nu alles inderdaad goed geregeld wordt door het sgr.
Jonne ik hoop dat je toch een leuke vakantie krijgt! En dat je snel opknapt.

Ik hoop het ook voor je maria!

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 20:55

Dank jullie wel dames (gok ik). Genieten gaan we zeker doen, gelukkig vliegen we morgen en zouden we niet maandag vertrekken (met die storm wordt het luchtverkeer platgelegd dus dan hadden we alsnog niet kunnen gaan!)
Tot over een paar weken weer een voor degenen die nog altijd problemen hebben; veel succes!

Bij ons hielp het ook totaal niet om het reisbureau te bellen. Die konden niks, wisten niks en mochten niks. Mochten ons dus niet ééns onze EIGEN tickets meer geven... alles is ze uit handen genomen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 20:59

Reisbureau heeft ons wel goed geholpen. Wat frustrerend dat het bij jullie zo slecht geregeld was.

Wij hebben daar echt geluk mee gehad.
Ze hadden gewoon een hele nieuwe reis voor ons geboekt bij neckermann en we zijn toen niet op zaterdag maar op de maandag vertrokken alleen wel ander hotel.
Ze hebben zelfs deze reis voor geschoten en zij hebben de claim ingediend bij het sgr.
Dus het reisbureau krijgt het geld en de nieuwe reis was goedkoper dus het overige geld krijgen wij dan nog terug.
Kan alleen maar lof uitspreken over het Arke reisbureau waar wij geboekt hadden.
Ben wel benieuwd wanneer alles uitgekeerd gaat worden.

Sorry even offtopic gaat het maandag stormen?

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 21:16

Linnie: was het toen al bekend dat tui (arke) het over zou nemen? Want dan is het voor hun makkelijker om iets te regelen natuurlijk

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 21:19

Wij hadden bij een Arke reisbureau in het centrum de oad reis geboekt.
Het is gewoon een reisbureau.
http://www.arke.nl/reisbureau/ermelo.aspx

We hoorde woensdag op het nieuws dat Oad failliet was en wij zouden die zaterdag weggaan.
We moesten van het reisbureau wachten tot vrijdag want ze wisten zelf ook niks.
Op vrijdag maakte Oad bekend dat de reizen niet meer door gingen en toen heeft het reisbureau gezegd kom maar langs zoeken we een andere reis uit voor jullie.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 21:24

Ja maar dat is aangesloten bij TUI, die bijna alle reizen van OAD heeft overgenomen die geboekt waren

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-13 21:37

Ohh dat was ik weer niet. Maar bij ons is er dus wel een andere reis geboekt en we kwamen ook in een ander hotel.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-13 20:58

Reisbureau heeft vandaag gebeld en ze vroegen om de bank gegevens.
Het is allemaal geregeld met Oad en we krijgen restant geld terug!

Hoe is het bij de rest ondertussen?

Rampshellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 21:17

Wij hebben het een week of 3 geleden terug gekregen!