de vrouw alle huishouden doen of samen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

de vrouw alle huis houden doen of samen

samen.
271 (92%)
nee de vrouw alles laten doen. + koken.
21 (7%)
ja.
2 (0%)

Totaal aantal stemmen: 294

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 11:53

@ Fee: Ja zo doe ik het ook, die tube ligt ook even zonder dop als ik mijn tanden poets. Als ik mijn tanden heb gepoetst, spoel ik mijn tandenborstel af, dan leg ik mijn tandenborstel in de kast, doe ik de dop op de tube tandpasta en dan gaat deze ook de kast in. Ik doe dat al zonder nadenken, zelfs als ik te laat ben voor mijn werk... Die 2 seconden extra gaan het niet maken, dus doe ik het gewoon even :D

Ik kan er echt niet bij dat mijn vriend dat altijd op het aanrecht laat liggen, net zoals zijn haargel en spullen om zich te scheren. :D

@ meggiemeg: kan me inbeelden dat het komische opmerkingen oplevert als bezoek een boxershort vindt in de mand met speeltjes :Y)

Misschien moet ik mij een hond aanschaffen voor in huis??? Misschien ruimt hij dan wel alles netjes op, anders gaat de hond ermee lopen :+ (dan moet je nog net het geluk hebben dat onze hond er ook werkelijk vandoor gaat met sokken/ondergoed/schoenen/... :o )

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:54

Zolang we allebei werken, vind ik dat er ook allebei in het huishouden gewerkt moet worden. Zodra één van ons onverhoopt geen baan meer zou hebben, dan wordt het een ander verhaal en zal de thuisblijver meer moeten doen. Dat is zoals ik erover denk.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:58

fjordie333 schreef:
ik doe alles en werk net zo veel uur !

Hier hetzelfde... Of nouja ik werk 4 uur minder, maar ik heb wel 12 uur college en nog huiswerk :')

En ik moet trots op hem zijn als hij een keer wat doet en hem een schouderklopje geven... Het frustreert me even een beetje dus ik zeg er even niets van :')

Maar als hij eerder thuis is, wacht ie echt op de bank tot zijn eten naar hem toegebracht word... en opruimen van zijn bord daarna... das ook niets raars? Probeer het hem nu bij te brengen... Nu allebei vakantie.. hij heeft gekookt, maar nu vindt ie dat ie zo veel gedaan heeft (boodschappen gedaan vandaag en mag zo dus nog de keuken opruimen :')

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 19:59

Ik doe alles! Heerlijk, ik heb een veel hogere standaard dan mijn vrouw, dus kan het beter zelf doen :j.
Vind het niet vervelend dat zij niets uitvoert, maar wél dat ze het mij lastiger maakt door haar troep gewoon te laten slingeren. Ze hoeft niks aan het huishouden te doen, maar ruim in ieder geval je eigen troep op. Af en toe een heikel puntje :j.
Zij werkt trouwens in de horeca veel meer dan fulltime, ik werk gewoon fulltime.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:02

Voor ons ligt het eraan wie het meeste werkt. Ik heb jaren fulltime gewerkt en mijn man parttime vanuit huis. Hij deed toen het volledige huishouden. Nu is het omgekeerd.

Ik kan wel zeggen dat mijn man aanzienlijk meer huishoudelijk talent heeft dan ik :+

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:28

Wij verdelen het.
De dagelijkse klusjes doen we samen, hoewel hij meestal kookt en ik ruim op.
Hij draait de was, ik hang de was op.

In het weekend hebben we ons poetsuurtje en doen we samen het huis.

Ik werk 60u en mijn man ongeveer 50 :)

Lukt best! :D

packer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:29

Ik doe het huishouden, dan weet ik tenminste dat het goed gebeurd. Koken doe ik altijd, zie dat als ontspanning

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:30

sander_lotte schreef:
@ Fee: Ja zo doe ik het ook, die tube ligt ook even zonder dop als ik mijn tanden poets. Als ik mijn tanden heb gepoetst, spoel ik mijn tandenborstel af, dan leg ik mijn tandenborstel in de kast, doe ik de dop op de tube tandpasta en dan gaat deze ook de kast in. Ik doe dat al zonder nadenken, zelfs als ik te laat ben voor mijn werk... Die 2 seconden extra gaan het niet maken, dus doe ik het gewoon even :D

Daar heb je helemaal gelijk in. Maar ik vind het wel makkelijk zo, haha. Denk er gewoon niet aan.
Ik ben wel de enige die die tube gebruikt. De tandpasta die mijn ouders gebruiken vind ik vies, dus heb een andere tandpasta. Als andere mensen 'm ook zouden gebruiken zou ik het wel doen denk ik.

Mijn haar elastiekjes zijn door heel het huis te vinden dankzij de katten. En inderdaad ook sokken. En knijpers, vaak halve!

alleirbag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:33

packer schreef:
Ik doe het huishouden, dan weet ik tenminste dat het goed gebeurd. Koken doe ik altijd, zie dat als ontspanning

Hihi, hier hetzelfde. Ik kook alleen niet, mijn vrouw is de winnares van het programma Topchef de 12 Provincies van vorig jaar, dus die mag koken, kan ze veel beter dan ik!

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:56

Afbeelding

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 20:59

Gemiddeld genomen doe ik het meest (voor wat ik dan aan het huishouden doe)
Maar we doen het ook vaak samen. Taken zijn aardig gelijk verdeeld als het op het poetswerk aankomt. Ik moet meestal wel het voortouw nemen maar hij doet het zonder morren. Moest hij ook eens proberen -:(-

doezel2

Re: de vrouw alle huishouden doen of samen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 20:57

mijn man moppert nu wel is dat ie veel in huis doet.. maar ja ik moet rust houden. kan wel kleine dingen doen maar niet veel