Angst voor collega

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:24

Marit schreef:
Je vrouw? Is ie getrouwd?

Ik denk het wel, hij had een baby als achtergrond van zijn mobiel en de meeste van zijn 'soort' zegmaar trouwen heel jong.

Marit

Re: Angst voor collega

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:35

Nouja, dat is wel een flinke aanname. :+ Misschien is die baby wel z'n neefje. Maar goed, dat zou de zaak wel veranderen..

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 17:02

Zoals eerder gezegd, ga het even oefenen, bv met je moeder. Als je het een paar keer gezegd hebt, wordt het veel gemakkelijker.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 17:06

Je hoeft toch helemaal geen opmerking te maken over zijn vrouw of over hem, blijf bij jezelf, dat jíj het niet wilt, als je gaat beginnen over zijn vrouw dan lok je alleen maar een agressieve of vervelende reactie uit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 17:18

xxCYNNxx schreef:
En ts; Islamieten hebben respect voor vrouwen ja, maar dan wel Islamitische vrouwen (zoals iemand eerder ook al zei). Nederlandse vrouwen hebben ze over het algemeen geen greintje respect voor, zekers de jongere Islamieten niet; hun mening is dat we maar gemakkelijke sletjes zijn waar je op kan oefenen voor je naar een Islamitische vrouw gaat. Even heel cru gezegd en tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar helaas is de werkelijkheid wel dat de meeste (jongere) Islamieten zo over ons Nederlandse vrouwen/meisjes denken.

Inderdaad!!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 18:33

xxCYNNxx schreef:
En ts; Islamieten hebben respect voor vrouwen ja, maar dan wel Islamitische vrouwen (zoals iemand eerder ook al zei). Nederlandse vrouwen hebben ze over het algemeen geen greintje respect voor, zekers de jongere Islamieten niet; hun mening is dat we maar gemakkelijke sletjes zijn waar je op kan oefenen voor je naar een Islamitische vrouw gaat. Even heel cru gezegd en tuurlijk zijn er uitzonderingen, maar helaas is de werkelijkheid wel dat de meeste (jongere) Islamieten zo over ons Nederlandse vrouwen/meisjes denken.

... dit meen je serieus? Die mening deel ik namelijk absoluut níet. Ik heb als twintig jarige een week doorgebracht in Marrakech en alleen maar goede ervaring gehad met de lokale bevolking, voornamelijk mannen. Goede gesprekken met de Islamitische manager van het riad over geloof, Ramadan, de ontwikkeling van Marokko en immigranten. Terwijl we liters muntthee achterover sloegen, waterpijp rookten en jummie gebak aten. Ook buiten het riad alleen maar goede ervaringen. Thee gedronken bij het gezin van een verkoper na een onderhandelingsoorlog. Het was 35 graden dus ik liep in een rokje (tot op de knie) en een top (met bedekte schouders). En ze wisten heus wel dat ik buitenlands was, daar ontkom je bij mij niet aan :))

Terug ontopic: Goed dat je het je ouders hebt verteld TS! Fijn dat je moeder je op kan komen halen zodat je niet met die collega mee hoeft te rijden. Snap dat het lastig is, maar zeker voor jezelf op gaan komen. Hij zit ongewenst aan je, en dat heeft hij niet te doen. Of het nou vriendschappelijk bedoelt is of met verdere bedoelingen, niemand heeft aan jou te zitten zonder jouw goedkeuring.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 18:54

Berdien schreef:
xxCYNNxx schreef:

... dit meen je serieus? Die mening deel ik namelijk absoluut níet. Ik heb als twintig jarige een week doorgebracht in Marrakech en alleen maar goede ervaring gehad met de lokale bevolking, voornamelijk mannen. Goede gesprekken met de Islamitische manager van het riad over geloof, Ramadan, de ontwikkeling van Marokko en immigranten. Terwijl we liters muntthee achterover sloegen, waterpijp rookten en jummie gebak aten. Ook buiten het riad alleen maar goede ervaringen. Thee gedronken bij het gezin van een verkoper na een onderhandelingsoorlog. Het was 35 graden dus ik liep in een rokje (tot op de knie) en een top (met bedekte schouders). En ze wisten heus wel dat ik buitenlands was, daar ontkom je bij mij niet aan :))

Terug ontopic: Goed dat je het je ouders hebt verteld TS! Fijn dat je moeder je op kan komen halen zodat je niet met die collega mee hoeft te rijden. Snap dat het lastig is, maar zeker voor jezelf op gaan komen. Hij zit ongewenst aan je, en dat heeft hij niet te doen. Of het nou vriendschappelijk bedoelt is of met verdere bedoelingen, niemand heeft aan jou te zitten zonder jouw goedkeuring.

En daar zit nu net het verschil, de mensen die afhankelijk zijn van toerisme zullen zich niet zo snel aan vergrijpen aan de hand die hem voed, ook ik ben 35 jaar geleden twee keer in Tunesie geweest als jonge meid, ook geen problemen gehad. Het is heel anders als je daar woont, geloof me. Je ziet hier heel vaak de islamitische jongens donderjagen en geintjes uithalen of verkering hebben met een Nederlands meisje, en waarom, de meisjes van eigen geloof mogen niets. Als ze trouwen ( jongens) is dat wel weer met een meisje van eigen geloof/nationaliteit en waarom, omdat ze rein zijn. Natuurlijk zijn er veel uitzonderingen maar dit is toch wel wat je vaak meemaakt.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 20:06

Berdien schreef:
xxCYNNxx schreef:

heb je ff een pb gestuurd met nadere uitleg

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 20:21

Dalijk heeft hij geen vrouw of kinderen, awkward.. :+

_Mikey_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 20:37

Beste TS: ik heb alleen jouw schrijfsels gelezen. Het klinkt alsof je met een echte engerd te maken hebt.

Je schrijft dat je het moeilijk vindt om je grenzen aan te geven. Toch moet je dit gaan doen. Vertrouw je instinct! Deze gast is slecht nieuws.

Houd afstand van hem, en vraag een of meer collega's om je in de gaten te houden. En om je te 'redden' als het eruit ziet alsof je moeite hebt met je grens aangeven. Vraag dit aan een collega die jij vertrouwt. En die werkt op dezelfde dagen/tijden als jij. Geloof me, dit verpest de sfeer niet als je het discreet doet. 1 of 2 collega's die je kunnen helpen met het bewaken van je grenzen. Dat is alles wat je nodig hebt.

Zorg dat je niet in je eentje in dezelfde ruimte bent als de lastpak. Ook niet in de auto. Dan inderdaad liever vragen of iemand anders je thuis kan brengen.

Zo kan de engerd nooit alleen met je zijn. De meeste zielige gastjes geven het vanzelf op als ze merken dat ze geen 'grip' op je krijgen.

Duurt dit verhaal langer dan een week of 2? Of wordt hij NOG lastiger?
Dan licht je je baas in. Je baas moet goed voor zijn personeel zorgen. AL het personeel. Als 1 werknemer een ander intimideert moet de werknemer daarop worden aangesproken. Dat is de taak van je baas. Leiding geven aan 1 team. Het is zijn werk. Je baas hoort het niet 'gek' of 'vervelend' te vinden als je dit meldt. In dit soort situaties is je baas het juiste aanspreekpunt. Ook hier geldt: doe het discreet. Vraag je baas om even mee te lopen. En vertel het dan.

Ik wens je heel veel succes en werkplezier toe. :)

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:06

Mooie tips Mickey, ben het er helemaal mee eens!

Linea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:39

Fijn dat je het verteld hebt aan je moeder. Zou fijn zijn als het bij die jongen nu ook snel duidelijk is dat die dit niet meer moet doen zodat jijnje weer veilig voelt op je werk ;)

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:54

Ts je bent absoluut niet raar en overdrijft echt niet.
Wat hij doet kan gewoon niet, hij heeft met zijn handen van je af te blijven.
Wees alsjeblieft duidelijk tegen hem voordat hij straks nog meer probeert.

Hasiinaaax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 23:06

VivaLaVida schreef:
xxCYNNxx schreef:

Inderdaad!!

Dit vind ik echt nergens op slaan, omdat ze islamitisch zijn , denken de meeste islamitische jongens opeens zo? De echte islamieten kijken een meisje niet eens aan. Laat staan dat ze met ze 'spelen' . En welk puberjoch vind het nou niet leuk om meisjes te plagen ? Dus dat er misschien 1 of 2 jongens zo zijn hoef je niet meteen het islamitische erbij te halen.

Ik moest het even kwijt hoor.. ( een hele goede vriend die islamiet is en daardoor ken ik onwijs veel islamieten).

Verder vind ik dat je het goed oppakt ts!

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 00:30

VivaLaVida schreef:
xxCYNNxx schreef:

Inderdaad!!

Oei hier ben ik het echt niet mee eens .. Heel kort door de boch. PVV stemmer toevallig? :')
Ik ken genoeg marrokaanse mannen die geweldig zijn, je kunt echt niet alle islamitsche mensen over één kam scheren.
Tuurlijk zijn er marrokaanse jongens die dat doen, maar de meeste? Denk het niet.. En kijk eens hoeveel nederlandse jongens makkelijke sletjes pakken als ze kunnen? Volgens mij doen niet alleen Marokkanen dat ..

ontopic, Ts veel succes morgen, je moest werken morgen toch? En trek je bek maar open, je hebt hem niet voor niks ;)

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 00:47

Helemaal waar minajtje...

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 00:58

Hoi als hij verdergaat meteen melden gaan schreeuwen en hem een klap verkopen of wegduwen.dat hoef je niet te pikken word boos op hem in gedachten,oefen desnoods voor de spiegel. Je kan het

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 09:15

Onzin, ken een islamiet die met een Nederlandse is getrouwd en zoals hij vrouwen en met name zijn vrouw respecteert, kunnen ze in Nederland nog wat van leren!! Maar hij is gewoon een beleefde, respectabele kerel die het goede van zijn geloof serieus neemt en veel van zijn vrouw houdt!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:46

Ts, vandaag gewerkt en hoe is het gegaan?

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 23:18

bigone schreef:
Ts, vandaag gewerkt en hoe is het gegaan?

ja was ik ook heel benieuwd na , ik hoop dat ze inkiddels trots op haar zelf is omdat ze hem een veeg om de oren heeft gegeven (spreekwoordelijk natuurlijk) :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 23:22

Net weer terug van het werk.
Het begon al toen ik net op het werk kwam, hij zat meteen weer aan me en ik kon niks anders uit brengen dan 'doe is niet'.
Later noemde hij me weer 'schatje' en toen zei mijn zus er iets van, hij zij dat ie dat zegt tegen me omdat we collega's zijn ( sure, daarom doet hij het ook alleen bij mij ? :roll: )
Ik ben er vandaag ook achtergekomen dat hij dus wel getrouwd is wat ik al vermoede.
De rest van de avond was het super druk en aan het einde had hij ruzie met de jongen waar mee ik altijd mee rijd, alleen geen idee waar over het ging , ze spraken buitenlands.
Vandaag heb ik dus gelukkig niet veel last van hem gehad , maar ik ben benieuwd of dat ook zo is op een rustigere dag.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 23:26

[***] schreef:
Het begon al toen ik net op het werk kwam, hij zat meteen weer aan me en ik kon niks anders uit brengen dan 'doe is niet'.
Later noemde hij me weer 'schatje' en toen zei mijn zus er iets van, hij zij dat ie dat zegt tegen me omdat we collega's zijn ( sure, daarom doet hij het ook alleen bij mij ? :roll: )
Ik ben er vandaag ook achtergekomen dat hij dus wel getrouwd is wat ik al vermoede.
De rest van de avond was het super druk en aan het einde had hij ruzie met de jongen waar mee ik altijd mee rijd, alleen geen idee waar over het ging , ze spraken buitenlands.
Vandaag heb ik dus gelukkig niet veel last van hem gehad , maar ik ben benieuwd of dat ook zo is op een rustigere dag.

Jeetje meid wat vervelend, dat hij het blijft doen.
Maar zou je het dan toch niet eens met je leidinggevende praten hierover? Want hij blijft blijkbaar doorgaan, en ik denk dat 'doe niet' zeggen geen effect zal hebben op hem, als ik het zo hoor.

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 23:29

"Doe eens niet" zou toch echt voldoende moeten zijn, wat zou je anders moeten zeggen. Naar mijn inziens is dit duidelijk genoeg hoor! Dat heb je echt goed gedaan!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 23:56

Ik zou nu toch wel naar de leidinggevende stappen, je bent duidelijk genoeg geweest en hij heeft geen respect voor je.

En ik zou hem een knietje geven...in z'n kruis.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 00:12

[***] schreef:

Hoe reageerde hij toen je 'doe eens niet' zei? Stopte hij of ging hij door? Zei hij er iets over?
Je zult echt duidelijk moeten zijn. Duidelijk moeten zijn dat je niet wilt dat hij 'schatje' tegen je zegt en dat je niet wilt dat hij je aanraakt, ook geen 'goedbedoelde' knuffel. En niet alleen 'dit moment', maar gewoon altijd.
Als je dit zelf niet durft te zeggen, kaart het aan bij je baas of leidinggevende en vraag of diegene met je mee wilt lopen om dit tegen hem te zeggen.
Hij heeft waarschijnlijk heel goed door dat jij hierin wat verlegen bent en niet van je af durft te bijten. Maar echt meid, dit moet je nu stop zetten voor het van kwaad tot erger gaat :(:) Nu is het allemaal nog relatief onschuldig en je wilt echt niet dat het uit de hand gaat lopen of jij steeds meer met een rotgevoel naar je werk moet.
Laatst bijgewerkt door Vayo op 22-09-13 00:14, in het totaal 1 keer bewerkt