I am stuck in my life

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 14:47

WilmaBoy schreef:
maar daarnet was je spaargeld van je 6 weken in België..
Heb jij op de loterij gewonnen ofzo? je lijkt me wel wat spaargeld te hebben...

Helaas heb ik laatste paar maanden veel dingen nodig gehad.
Dus nu aan het eind van alles, is mijn geld op.
Er staan 2 cijfers op mn bankrekening, en die gaan niet boven de 60.

Kwanyin

Re: I am stuck in my life

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:48

Oh ik haalde uit je verhaal ook dat je geen middelbaar diploma had :) .

Dus TS, je oplossing is vrij simpel: solliciteren, solliciteren, solliciteren tot je werk hebt. Begin daar dan maar gewoon mee.

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:49

Hmmm... Ik hoop maar één ding, en dat is dat mijn eigen dochters anders in het leven zullen staan. Jij klink echt als een verwend nest. Gaat niet naar school, want dat is niks voor jou. Van werken krijg je koude voeten. Omdat je afwacht of er een mail komt, doe je verder maar helemaal niets. Verwacht niet alleen van je ouders dat ze je op je 20 ste kost en inwoon geven, maar liefst ook nog geld voor feestjes ? En desnoods 'nemen' we als oplossing maar een baby. Niemand zal dan nog van je verwachten dat je gaat werken, en vriendlief zal je wel onderhouden. Komaan zeg, wat vind je hier nu zelf van ? Klinkt dit als de gedachtengang van iemand die in staat is een kind op te voeden ? Ik vind van niet. Persoonlijk zou ik je ook niet graag in dienst nemen, eerlijk gezegd. Ik heb al heel wat ervaring met personeel, en je lijkt mij echt iemand die over het minste gaat lopen miepen. Het is koud, het is donker, ik voel mij alleen, enz
Ik heb hier maar één advies : grow up ! Stop met puberen, zet het idiote idee van 'ik wil een kind' uit je hoofd en neem het werk aan dat je asngeboden wordt. Moest je mijn dochter zijn, en je kreeg deze aanbieding en nam ze niet aan, ik schopte je persoonlijk Hotel Mama uit.
O ja, ik denk niet dat het klimaat in Belgie zoveel slechter is dan in Nederland. Het is hier Siberie niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:49

Oohhhhhh zie je wel het wordt alsmaar minder erg met je joh, nu blijk je ook al gewoon je normale school afgemaakt te hebben, haha :D
Je zet jezelf echt veel beroerder neer dan hoe het echt is, zie je wel :P

Maargoed, wat is je plan nu? :)

Wil je liever bij jou in de buurt iets van werk of een opleiding gaan zoeken?

Is het geen idee om anders gewoon eens een jaartje zomaar wat te gaan doen qua werk, zodat je er lekker even uit bent, kunt sparen, je rijbewijs kunt halen, wat sociale contacten op kunt doen en alles eens een beetje op je in kan laten werken en wellicht wat zaken op een rijtje te krijgen?

Heb ik ook gedaan toen ik net 17 was en mijn HAVO diploma had gehaald. Geen idee wat ik moest gaan doen, ook eigenlijk helemaal geen zin in een opleiding :o

Stond een advertentie in de krant dat ze mensen zochten in een tomatenkas. Kon ik op mijn fietsje heen en ben daar direct full-time gaan werken. Was erg goed voor me :j

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:50

en niet te selectief zijn, je gaat geen werk vinden waar alles perfect is.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 14:51

Maar waarom zou ik solliciteren, als ik straks wel naar belgie ga?
Belgie heb ik nog niet compleet afgeschreven zoals de meesten schijnen te denken..

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:52

Dan moet je je keuze maken eerst en als je belgie gaat, hoef je niet te solliciteren.
Echter om daar alleen te werken voor je eigen onderhoud, is misschien dan niet verstandig als je ook thuis kan werken..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:52

Wanneer zou je dan terug naar België gaan?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:53

fleurtjeuh schreef:
Maar waarom zou ik solliciteren, als ik straks wel naar belgie ga?
Belgie heb ik nog niet compleet afgeschreven zoals de meesten schijnen te denken..

Maak een keuze.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:53

er bestaat nog zoiets als dagcontracten of weekcontracten?

En waarom? Om je spaarrekening te spijzen, want van 60 euro ga je niet ver komen als je gsmrekeningenzo op t einde van de maand komt.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 14:54

sevke schreef:
Hmmm... Ik hoop maar één ding, en dat is dat mijn eigen dochters anders in het leven zullen staan. Jij klink echt als een verwend nest. Gaat niet naar school, want dat is niks voor jou. Van werken krijg je koude voeten. Omdat je afwacht of er een mail komt, doe je verder maar helemaal niets. Verwacht niet alleen van je ouders dat ze je op je 20 ste kost en inwoon geven, maar liefst ook nog geld voor feestjes ? En desnoods 'nemen' we als oplossing maar een baby. Niemand zal dan nog van je verwachten dat je gaat werken, en vriendlief zal je wel onderhouden. Komaan zeg, wat vind je hier nu zelf van ? Klinkt dit als de gedachtengang van iemand die in staat is een kind op te voeden ? Ik vind van niet. Persoonlijk zou ik je ook niet graag in dienst nemen, eerlijk gezegd. Ik heb al heel wat ervaring met personeel, en je lijkt mij echt iemand die over het minste gaat lopen miepen. Het is koud, het is donker, ik voel mij alleen, enz
Ik heb hier maar één advies : grow up ! Stop met puberen, zet het idiote idee van 'ik wil een kind' uit je hoofd en neem het werk aan dat je asngeboden wordt. Moest je mijn dochter zijn, en je kreeg deze aanbieding en nam ze niet aan, ik schopte je persoonlijk Hotel Mama uit.
O ja, ik denk niet dat het klimaat in Belgie zoveel slechter is dan in Nederland. Het is hier Siberie niet.

Volgens mij heb je niet alles gelezen...
Een kind wil ik niet 'nemen' als oplossing, maar ik zou blij zijn als ik er een zou krijgen over een aantal jaar als alles er klaar voor is.
En geld voor feestjes willen hebben? Heb ik nooit genoemd, Ik feest namelijk ook niet, dus daar geef ik zeker geen geld aan uit.
En ik verwacht niet dat mn vriend me zal onderhouden.

En gelukkig heb ik prepaid, al jaren, en met reden. Zo bepaal ik zelf wat ik uit geef aan mn telefoon
School heb ik geprobeerd, echt geprobeerd, maar geeft mij mij altijd nare ervaringen, en dat is niet bepaald motiverend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:55

pmarena schreef:
Oohhhhhh zie je wel het wordt alsmaar minder erg met je joh, nu blijk je ook al gewoon je normale school afgemaakt te hebben, haha :D
Je zet jezelf echt veel beroerder neer dan hoe het echt is, zie je wel :P

Maargoed, wat is je plan nu? :)

Wil je liever bij jou in de buurt iets van werk of een opleiding gaan zoeken?

Is het geen idee om anders gewoon eens een jaartje zomaar wat te gaan doen qua werk, zodat je er lekker even uit bent, kunt sparen, je rijbewijs kunt halen, wat sociale contacten op kunt doen en alles eens een beetje op je in kan laten werken en wellicht wat zaken op een rijtje te krijgen?

Heb ik ook gedaan toen ik net 17 was en mijn HAVO diploma had gehaald. Geen idee wat ik moest gaan doen, ook eigenlijk helemaal geen zin in een opleiding :o

Stond een advertentie in de krant dat ze mensen zochten in een tomatenkas. Kon ik op mijn fietsje heen en ben daar direct full-time gaan werken. Was erg goed voor me :j

Dit dus. Aan de gang!

Waarom solliciteren als je straks naar België gaat, nou, om in de tussentijd nog wat te doen en te verdienen? Als je maat 60 euro op je rekening hebt, heb je geen enkele reserve. Als bij wijze van spreken je winterjas en warme schoenen stuk gaan kan je ze niet eens vervangen. Je zult dus wat moeten gaan verdienen, en snel ;)
En als je in België alleen werkt voor kost en inwoning, dan is dat dus niet eens een optie. Je zult in elk geval iets moeten verdienen om rond te komen, want naast kost&inwoning heb je ook je kosten voor kleding en reizen en spaargeld heb je niet meer...

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:56

heel handig dat TS de helft niet leest -.-

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:59

Nou als je school heb geprobeerd en het beviel niet .. dan de volgende stap.
Werken dus net als ieder ander.

Je kan wachten tot je een ons weeg van bericht vanuit Belgie en als je een flinke meid was had je zelf even de telefoon gepakt en naar Belgie gebeld.
Met het verzoek of ze al iets weten omdat je anders hier een baan kan gaan zoeken.

Eigen initiatief heb je ook al niet.

Je kan overal een smoes, verhaaltje of uitvlucht voor blijven vermelden maar het is heel simpel.
Geen werk, geen geld
Geen opleiding, geen baan

En jij denkt dat de maatschappij op meiden zoals jou zit te wachten. Nee hoor...
En jij dus ook maar denken dat de banen naar jouw toekomen. Nee hoor.... die illusie moet je dus ook niet hebben.

Ik kan hier best pissed over worden.. het "niet willen" straalt uit dit topic van je af.
Zo zonde.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 14:59

Nou moet ik zeggen niet alles heel intensief gelezen te hebben, maar wel alle berichten van de TS doorgelezen te hebben. Wat mij heel ért opvalt, is dat je heel veel excuses hebt en eventuele goed bedoelde adviezen van medebokkers afwijst.. dat is jammer.

Met welk doel opende je dit topic? Wat wilde je ermee bereiken? Lijkt mij dat je advies wilde van een buitenstaander is dit verhaal, die niet betrokken is met de emotionele banden én angsten.

Volgens mij heb je heel wat adviezen gekregen em wijzen ze (vrijwel) allemaal dezelfde richting op. Daarnaast staan er ook een hoop onderbouwingen waarom Bokkers jou juist dat adviseren.

Doe hier iets mee, dit was tenslotte (naar mijn idee) de intentie van het openen van dit topic.

Succes met je keuze!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 15:00

deviltjh schreef:
heel handig dat TS de helft niet leest -.-

Sorry, er wordt veel gereageerd, kan zijn dat ik wat heb gemist.
Wat heb ik gemist volgens jou?

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:01

Schop onder je kont en aan het werk!
In Groningen is het heus niet veel minder warm dan in België.
Zo'n kans moet je grijpen en zo kun je zelfstandig worden.
Ik zag dat je 20 was en je kan vast wel eens terug naar Groningen en anders kan je vriendin jouw kant wel opkomen.
Je gaat naar België, niet de andere kant van de wereld ;)

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:02

_sharonnn schreef:
Ik zag dat je 20 was en je kan vast wel eens terug naar Groningen en anders kan je vriendin jouw kant wel opkomen.

wij liggen net iets zuidelijker, denk dat het hier ook wel net iets wamer zal zijn...
:D

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:03

Nou, veel adviezen,
en deels ook adviezen die heel goed voor je kunnen zijn,
maar ook vragen..

bijvoorbeeld de vraag waarom je nou naar belgie wilt,
ook al zitten er zoveel nadelen aan?

en het advies dat je met je 3 uur reizen en bbl,
dus werkt en geld verdient, op kamers kunt en korter kunt reizen.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:03

Ja maar jullie praten heel anders...
Kan ook een rede zijn om niet bij jullie te komen werken.

:-)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:06

Dit topic doet me een beetje aan dit liedje denken.

Maar TS, waar en hoe zie jij jezelf over 5 jaar?

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:08

Mando schreef:
Ja maar jullie praten heel anders...
Kan ook een rede zijn om niet bij jullie te komen werken.

:-)

maar dat is een onderbouwde redenering imo.. en kan een motivator zijn om nieuwe dingen te leren.. mij heeft het ontzettend geholpen om internationaal te gaan werken (ja, ik heb 6 jaar in het buitenland gewertk waarvan 2 in NL).. nieuwe ervaringen, andere denkwijzen, andere culturen hebben mij een ruimere blik op het leven gegeven en ik raad iedereen aan om het te doen..

Maar terug naar TS, vriend en vriendin zijn hetgeen je tegenhouden.. op nieuwe plaatsen leer je nieuwe mensen kennen. Vrienden kunnen altijd langskomen, skype/telefoon/.. de technologie laat het allemaal toe vandaag..

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:10

WilmaBoy schreef:
_sharonnn schreef:

wij liggen net iets zuidelijker, denk dat het hier ook wel net iets wamer zal zijn...
:D

Nou, voordeel dus! :D

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:10

Het klinkt vooral of je geen enkel doel hebt. Je wil kindjes, maar weet dat je daar nu nog niet klaar voor bent. Je wil misschien naar België, maar misschien ook niet, en bent daarin ook tamelijk afwachtend. Je wil wel werken, maar neemt geen actieve stappen, weet niet wat voor werk, en laat dat weer afhangen van of je wel of niet naar België gaat.

En omdat je zo doelloos bent zie je ook alleen beren op de weg. Ik bedoel, als je écht dolgraag terug naar België wil dan laat jij je heus niet weerhouden door een beetje kou - dan ga je extra goede kleding kopen en een kruik en ga je gewoon. Maar volgens mij doe jij gewoon een beetje wat er op je pad komt, zonder echt na te denken over de lange termijn, en word je nergens echt heel enthousiast van.

Begin daar maar eens mee. Wat wil je nu eigenlijk? Wat maakt jou gelukkig en blij, waar wil je écht je best voor doen?

Alet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:11

Gá!
Soms is de beste beslissing de beslissing om er één te nemen!
Je kunt wel blijven rondgaan in nadenken, wikken en wegen, maar daar gaat het niet duidelijker of makkelijker van worden.
Een andere omgeving, op jezelf aangewezen zijn, werk en structuur, het zal je meer opleveren dan je denkt.

Stel jezelf een deadline wanneer je uitgedacht bent en een beslissing gaat nemen.
Dan ga je aan de hand van die beslissing verder met plannen maken.

Dat zal je meer energie en een beter gevoel geven dan het rondgaan in dezelfde gedachten.

Laat je morgen voor twaalf uur weten wat je gaat doen?
Good luck!