Wie kan mij helpen?. welke instantie met mijn probleem?.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Wie kan mij helpen?. welke instantie met mijn probleem?.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 12:17

wat bizar dat hij dit niet wil regelen...en nog vreemder dat z'n moeder niet blij zou zijn met een samenlevingscontract...Heeft hij ook gezegd waarom ze daar niet blij mee zou zijn??

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 12:19

Weet je, absoluut niet lüllig bedoelt hoor maar even heel eerlijk:
zoals je steeds over de hele situatie praat krijg ik heel erg het gevoel dat je vriend gewoonweg een leuke jonge meid op de kop wilde tikken, die zich nog lekker helemaal naar hem aan zou kunnen passen, zijn kinderen zijn kunnen krijgen en gewoon lekker ondergeschikt aan zijn wensen zou blijven, zich daar helemaal naar zou voegen.

Nu je wat volwassener wordt en wat meer een eigen mening krijgt lijkt hij dat maar lastig te vinden -O-

Ik kan me goed voorstellen dat hij niet het risico wil lopen dat er "een vrouwtje" binnen de familie komt die na een paar jaar ineens vertrekt en dan de helft van zijn bezit meeneemt, of aanspraak wil maken op de boerderij die al heel lang in de familie is. Dat hij en zijn moeder daarom erg terughoudend zijn voor dingen als samenlevingscontracten enzo.

Ik kan me heel goed voorstellen dat hij dat risico echt niet wil lopen....en dat is best realistisch gezien je heel veel ellende hoort van kwaadwillende "dames" die hun man plukken waar ze maar kunnen :=

Maar simpelweg hem vragen om iets te regelen omdat je bang bent voor wat er met jou en de kinderen zal gebeuren als hij overlijd.... en dat hij dan kwaad wordt... dat kan ècht niet _-:(

Hij zou moeten denken shiiiiiiiit hee, daar heb ik helemaal niet aan gedacht :oo En het z.s.m. willen regelen :j

Nu klinkt het alsof het hem geen zak kan schelen, hij het maar lastig vindt dat zijn makkelijke nog kneedbare jonge vrouwtje een eigen mening gaat ontwikkelen, en dat hij zoiets heeft van: zoek jij het maar uit, je kunt je hier voegen naar ons leven, andere opties zijn er niet en als je er over begint dan word ik boos.

De kinderen erkennen kan hij wel, zodat hij daar wel wat over te zeggen heeft als dingen fout lopen >;)

Je zou bijna weigeren hem dit kind te laten erkennen zolang hij niet ook een goed testament regelt >;)

Let wel: normaal ben ik echt niet negatief en ga ik heel lang van het goede in de mens uit, heb dat hier ook gedaan en doe dat op zich nog, maar het onderbuikgevoel van een man die een onderdanig vrouwtje wil die vooral niet te veel eigen mening moet hebben dat wordt nu wel HEEL erg sterk -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 12:23

Dat onderbuik gevoel wat pmarena heeft, heb ik ook. PRECIES zoals zij het omschrijft...heb tot nog toe alleen meegelezen maar na je laatste post, voel ik de wanhoop en onmacht, in je woorden..

Sccount123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 12:27

pmarma: dat ik idee krijg ik ook, ik heb toen die tijd alles moeten opgeven en moeten aanpassen, dit heb ik met heel veel moeite gedaan, maar met het idee om samen wat moois op te bouwen, en niet met het idee dat ik wist dat mn schoonmoeder zo zou doordraven als er éénmaal kinderen geboren waren.

Door dat ik alles heb moeten aanpassen en in zijn leven ben gestapt, vraag ik mij de laatste tijd vaker of hij dat ook voor mij zou doen.
Hij heeft niks hoeven te veranderen, zelf met 4 kinderen kan hij zn gang gaan, en ik pas op.
De keren dat hij oppas zorg ik dat de kinderen in de avond slapen, en dat is dus toen voor de clubles.
Overdag gaan er 2 naar de peuterspeelzaal de 3e slaapt van 12.00. 14.00 uur, dus dan doe ik mijn boodschappen.
Ondanks dat ik niet werk doe ik zat, en is het niet zo dat ik op de bank zit en hem de hele avond zit te commanderen van doe dit doe dat.

ik gaf in het gesprek ook aan dat ik het idee heb dat ik erbij ben gekomen, dan dat we samen zijn, als er een keertje wat geregeld moet worden is hij te lax en vind hij het niet nodig.

Nu ik in huis ben met de vele regen, heb ik aan de binnenkant van de deur een bezem neer gezet, alleen het idee dat ik nu bijv, naakt kan rond lopen geeft al een fijn gevoel ( doe ik niet maar gewoon het prive gevoel)

Daarbij hoef ik niks van de erfenis! want alles is van n ouders dus dat kan pas als hij dat geërfd heeft, en zelfs dat kan hij in een samenlevingscontract aangeven, maar daar ben ik helemaaaal niet op uit.
Maar wij zijn nu op dit moment helemaal niks van elkaar behalve dat we 4 kinderen hebben.

Ik heb bij een kennis meegemaakt die dit wel hadden, en als ik zie wat zij krijgt na het overleiden van haar man, is gewoon genoeg om zich zelf te onderhouden, er valt een persoon weg waar je samen de kost mee deelt.
zij krijgt nu zijn opgebouwde pensioen, en uitkeringen van weduwnaar, daarbij zijn haar kinderen allemaal in de 20. en ik heb ze nog onder de 6.
Je wilt er niet over na denken dat hij weg valt, of dat er wat gebeurd, maar dat zijn juist de belangrijkste dingen.

Ik heb bijv, mijn uitvaart super verzekerd omdat ik daar niemand mee wilt lastig vallen, mn vriend weet niet eens hoe het bij hem geregeld is, en staat nog bij pa en ma op papier, via de kerk.
Wat er gebeurd of geregeld is weet hij niet eens..
Dan denk ik ga je er eens in verdiepen kom op!..maar nope! gebeurd niet.
Laatst bijgewerkt door Sccount123 op 19-09-13 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 12:29

Share: Ik had dat een paar dagen geleden al, maar nu ga ik steeds meer vrezen voor een scenario waarbij de TS straks nog maar 2 keuzes heeft: op de boerderij blijven in het keurslijf waarin haar vriend en zijn schoonmoeder haar willen hebben.... of weggaan en het dan helemaal zelf uit moeten zoeken.

Wellicht dan ook nog zonder kinderen omdat ze die niet kan onderhouden... dan kan schoonmoeder weer lekker moederen over kinderen en vader en loopt er geen schoondochter met allerlei "lastige wensen" in de weg....

Maargoed hopelijk is het niet meer dan een naar onderbuik gevoel en trekt de vriend nog bij wanneer hij zich realiseert dat TS wel een punt heeft.... laten we daar maar even op hopen -O-

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 12:31

Sccount123 schreef:
Dankje Joolien,

ik ben er zelf ook kapot van.
En omdat ik dus al 5 jaar geen werk meer heb, en dus mn eigen spaarcenten heb opgemaakt, aan verbouwingen en mn zelf onderhouden van auto, verzekering telefoon etc, gewoon mn vaste lasten.
heb ik ook niet veel spaarcenten meer.
Waar ga je dan heen? Als ik al ergens heen kan.

Daarom alleen al, hoe dan ook zou ik nooit zomaar willen stoppen met werken dan ben je niet te afhankelijk

En...verder nooit gaan samenwonen in 1 huis en of 2 onder 1 kap / boerderij waarin je schoonouders/ ouders ook wonen.

Vroeg of laat komen daar toch gedoe van, zoals waarin je nu zit.

Sterkte

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 12:32

ik wou het niet zeggen....

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 12:33

Sccount123 schreef:
Nanda: Hij heeft inderdaad de kinderen erkend, niks papier bij de rechtbank, ook niet over het huis, of samenlevingscontract, dit wil hij allemaal niet, maar tussen ons is er ook niks mis, en dat maakt het zo moeilijk.

Dat is wel lekker makkelijk voor hem zeg.

Wat dan als het niet meer goed gaat, dan ben je alles kwijt (geld dat je erin had gestoken), dus ik vind dit eerlijk gezegd wel heel dom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 12:35

Ik zou hem denk ik toch een een brief voorschotelen met al je gevoelens en gedachten en dat als er niets veranderd je je genoodzaakt voelt andere stappen te ondernemen, voor jou eigen geluk. Er moet ruimte komen voor wat jij nodig acht en nodig hebt. Dmv een brief kan hij jou niet ondermijnen en onderbreken en kan hij het goed tot zich door laten dringen. Slaap desnoods ergens anders met je kids (hotel, famielie, vrienden) en vraag hem in die brief om je die dag rust te geven en hemzelf de tijd te geven erover na te denken zondef boos te worden, dat je je genoodzaakt voelt dit zo te doen omdat er íets veranderd moet worden en dat je het meent.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 12:36

Sccount123 schreef:
Esmeralda: daar komt het wel op neer, maar dit is niet uit te houden zo.
De dingen die er gebeuren zijn gewoon erg vervelend.

Joolien: mn ouders kan ik wel terecht dit heb ik nog niet zo voorgelegd of ze mn financieel eventueel willen steunen.

Celano: Maar hoe kan het zo zijn dat een alleen staande moeder nergens recht op heeft. Ik kan niet werken voorlopig. ivm zwangerschap.
En toch de kinderen onderhouden.
Het is niet zo dat ik nu 1.2.3 weg moet...maar het lijk mij sterk als er mensen zijn die geen keuze hebben toch ergens geholpen moeten worden?.

Je bent niet alleenstaand, je vriend is de vader he, sterker nog............ hij heeft ze erkend.

Je ouders jou onderhouden met de 4 kinderen erbij? tja..... je vriend moet jou en de kinderen onderhouden, want hij ging er toch mee akkoord dat jullie samen 4 kinderen kregen?

Sccount123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 12:36

ragdollcat: ik snap best dat je niet wilt werken maar om kinderen in de opvang te doen is ook erg duur.
En ook dat wil mijn vriend niet, hij wil ze niet met 9 weken dumpen bij een ander, hij zegt geniet er van voor je het weet zijn ze groot.
Zo gezegd zo gedaan, zonder dat ik ooit wist wat er hier gebeuren zou, dit had niemand voorzien, ook mn vriend niet, alleen hoe hij er mee omgaat valt mij tegen.

ik kan met hem niet praten of hij word boos, hij ziet het probleem niet, en vind dat ik het probleem ben, omdat ik mij erger aan dingen die hij heeeel normaal vind.
Hij vind het niet erg dat zn moeder in zn huisje loopt, dat heeft ze altijd al gedaan, lekker makkelijk toch? jij laat alles liggen en komt terug en het is schoon.
Ideaal..Alleen ik vind dat anders dat schoonmaken doe ik zelf wel, en ze heeft hier niks te zoeken.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 12:38

Ik denk dat hij dat allemaal niet zo bedacht heeft zoals pmarena zegt. Ik krijg het idee dat hij gewoon heel ouderwets en traditioneel is, zoals meer boeren zijn. Al die fratsen die rechten aan vrouwen geven zijn nergens voor nodig want ze blijft toch gewoon voor altijd, en is ondergeschikt aan het bedrijf en dus ook aan de familie.

Je ziet wel vaker dat boeren een vrouw 'nodig' hebben voor het bedrijf. Al is het alleen al om de boel in huis te regelen zodat de man zich helemaal in kan zetten voor het bedrijf, en om te zorgen voor nageslacht en dus opvolging. Ik noem dat een huiskoe. :D

Wat mij wel verbaast in het verhaal van TS is dat ze niet getrouwd zijn.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 12:39

TS: kan ik me helemaal voorstellen :j

Het gaat er niet om dat je allerlei stiekeme dingetjes wilt doen die het daglicht niet kunnen verdragen, maar gewoon de ontspanning van heerlijk even nergens rekening mee hoeven te houden in je eigen huis, daar heeft iedereen gewoon recht op :)

Ik kan me heel goed voorstellen dat je de mogelijkheden wilt onderzoeken om alleen verder te gaan... want dat zou elke vrouw met een dergelijk onderbuikgevoel en gebrek aan privacy willen :j

Eigenlijk zou je gewoon eens je plek in huis / jullie relatie op moeten gaan eisen :=

Maarja, dan moet je wel een troef in handen hebben natuurlijk, want alleen zeggen: ik wil dat we nu een goed testament regelen (of sloten op de deur of een eigen toilet en dan geen gevolgen eraan verbinden als dit niet geregeld wordt...dat heeft natuurlijk geen zin.

Het probleem is denk ik dat je niet zoveel troeven hebt...en dat je vriend dat ook weet :=

Of vergis ik me daarin?
Heb je wel de mogelijkheden om een statement te maken?

Ik denk eigenlijk dat je daar nu juist naar aan het zoeken bent via dit topic :(:) dat je wat standvastiger tegen hem kunt zeggen dat er dingen moeten veranderen omdat je anders weggaat met de kinderen, maar dan moet je dat natuurlijk wel door kunnen zetten...lastig zeg.

Even laten schrikken door te boel even lekker op de spits te drijven en te zeggen dat je vanaf datum x weggaat met de kinderen totdat bepaalde zaken zijn geregeld zou wel heel erg nuttig zijn denk ik :j

Maarja dan moet je wel ergens naartoe kunnen....anders bijt je jezelf er alleen maar mee omdat het hem minder raakt dan jij waardoor jij weer met een hangend kopje terug moet komen omdat je geen opties hebt...en dan is hij je helemaal de baas natuurlijk :=

lizy29

Share schreef:
Ik zou hem denk ik toch een een brief voorschotelen met al je gevoelens en gedachten en dat als er niets veranderd je je genoodzaakt voelt andere stappen te ondernemen, voor jou eigen geluk. Er moet ruimte komen voor wat jij nodig acht en nodig hebt. Dmv een brief kan hij jou niet ondermijnen en onderbreken en kan hij het goed tot zich door laten dringen. Slaap desnoods ergens anders met je kids (hotel, famielie, vrienden) en vraag hem in die brief om je die dag rust te geven en hemzelf de tijd te geven erover na te denken zondef boos te worden, dat je je genoodzaakt voelt dit zo te doen omdat er íets veranderd moet worden en dat je het meent.

Dit lijkt me een hele goede.

Tieneke

Ik ben het eens met pmarena en zou hem nogmaals met de neus op de feiten drukken, en vooral naar het waarom vragen van zijn onwil. Het lijkt er idd sterk op dat mama hem zijn doen en laten influistert, hij zichzelf indekt en jou afhankelijk wilt houden van hem. Het lijkt wel onderdrukking.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 12:40

Hmm, als de relatie niet zo lekker loopt, zeggen dat je naar de notaris wilt is.......zou bij mij ook niet zo goed vallen.
Wat wil je nou precies,of wil je alles? - prive ruimte, vakanties, je paardenhobby , alles op papier???
Ik vind het steeds onduidelijker worden.
Al die jaren was alles goed en je moet niet verwachten dat je dat ineens kan veranderen.
Hij zal er totaal niks van begrijpen dat jij je er niet prettig bij voelt.

Heeft hij je toen gevraagd om alles op te geven? Heeft hij de investeringen in het bedrijf gedaan zonder overleg, heb je gevraagd of hij meer op de kinderen wil passen?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 12:45

Als hij er 'totaal niks van begrijpt' dan heeft hij blijkbaar 0,0 empathisch vermogen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 12:46

LindyH schreef:
Ik denk dat hij dat allemaal niet zo bedacht heeft zoals pmarena zegt. Ik krijg het idee dat hij gewoon heel ouderwets en traditioneel is, zoals meer boeren zijn. Al die fratsen die rechten aan vrouwen geven zijn nergens voor nodig want ze blijft toch gewoon voor altijd, en is ondergeschikt aan het bedrijf en dus ook de familie.

Je ziet wel vaker dat boeren een vrouw 'nodig' hebben voor het bedrijf. Al is het alleen al om de boel in huis te regelen zodat de man zich helemaal in kan zetten voor het bedrijf, en om te zorgen voor nageslacht en dus opvolging. Ik noem dat een huiskoe. :D

Wat mij wel verbaast in het verhaal van TS is dat ze niet getrouwd zijn.

Beetje wel hetzelfde idee,maar dan minder negatief.
Ik bedoel dat ze wel zorgen voor brood op de plank en de ts heeft ook haar dure hobby.
Kinderen is ook iets waarvan mannen denken dat vrouwen dat willen. Is ook zo,maar natuurlijk wel samen.....
Ik denk dus dat hij zichzelf heel redelijk vind. Lastig om hem anders doen te geloven,zeker wanneer het voor hem erg onverwacht komt.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 12:47

Maar het is volgens mij heel duidelijk dat de TS niet happy is...het lijkt mij vrij normaal dat wanneer je merkt dat je partner zo ongelukkig is, je hier iets aan wil doen.

Santos_05
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 12:48

Een heel bekend probleem in de agrarische wereld.... maar zelf moet je inderdaad heel duidelijk zijn. Geen aannames doen dat hij alles wel snapt, maar duidelijk uitleggen en vooral je eigen gevoel erbij. Dus niet aanvallend dat HIJ nooit rekening houdt met jouw wensen, maar dat JIJ je er niet prettig bij voelt. Dat JIJ graag wat privacy wilt, je er niet prettig bij voelt. Begrip opbrengen voor zijn situatie (ik snap dat oma binnenkort overlijdt en dat we dan gebruik kunnen maken van haar toilet) maar daarna weerleggen dat het voor jou niet de ideale situatie is (stel je voor dat ze 100 wordt, de komende 10 jaar is wel heel lang om alles te delen, want IK wil graag eens op de WC zitten zonder met opgejut te voelen omdat schoonmams voor de deur staat) Dus je gevoel en vooral veel uitleg.... en dan hebben ze ook nog tijd nodig om het te verwerken en te weken.... en vooral zelf eens de deur achter je dicht doen om lekker koffie te gaan drinken / winkelen etc zodat ze ook eens ervaren hoe het is om de kinderen te hebben!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 12:50

Idd santos, zo denk ik ook.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 12:54

Even rusten als de kids spelen is er niet bij, maar vind het niet erg.
alleen zou ik er soms wat voor terug willen bijv, een vakantie, weekendje weg met ons als gezin.
Helaas zit dat er niet in, omdat hij zn schoonvader niet wilt opzadelen met het voeren van de paarden.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

dit schreef jij op de vorige pagina, maar het is toch zijn vader? en zijn schoonvader?

en juist met een samenlevings cotract kan je alles beschrijven ook dat je geen aanspraak op de boerderij kan maken.

ik heb na 3jr relatie toen wij samen een huis kochten ook een samenlevings contract op laten stellen, het jaar erop wilde we trouwen ,maar er kan vanalles gebeuren in 1 jr
en dan staat er wel op papier wat zijn inbreng is en wat mijn inbreng is, alles wat daarna gekocht is was van ons samen.

ik heb kort gewerkt en ook part-time dus hij bracht het geld in het laatje

ik vind het maar raar hoor dat hij niet wil nadenken en helemaal niet aan jou wilt denken.

ik krijg het gevoel dat jullie niet gelijkwaardig zijn in zijn ogen,ik zou eens voorstellen dat jij wil gaan werken om eigen geld te hebben en dat de kinderen een oppas/ peuterspeelzaal/opvang moeten hebben.

en als hij vraagt waarom.....uitleggen dat jij je niet fijn voelt zoals het nu gaat dat er niks geregeld is mocht er iets gebeuren met hem of jullie
en vraag hem ook eens waar jij staat!
of hij wil dat jij gelukkig bent bij hem of dat wanneer jij het niet meer aankan omdat jij je niet thuis voelt in je huis met inloop van zijn moeder ergens alleen met de kinderen gaat wonen?

echt zo`n contract word door iedereen aangeraden, en als trouwen er niet in zit .....ik zou even heel goed nadenken wat jij wilt!!!! :j

en trouwens jij zou eigenlijk op de loonlijst moeten staan voor alle werkzaamheden die je doet.
jij slooft je nu uit voor hem en zijn familie en krijgt daar niets voor terug?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 12:54

Ik denk eerder dat hij afhankelijk is van moederlief en niet in staat is hun privéleven te beschermen. Wat heeft zijn moeder te zeggen over een samenlevingscontract? En dat dit bij boeren vaker voorkomt, kan zijn, maar dat maakt het niet ok en de TS hoeft dit soort replieken van hem niet te pikken. TS, ik zou ook wel vanuit je eigen beleving spreken en niet verwijtend naar hem, al is dat soms wel heel moeilijk.

Sccount123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 12:55

Superwoman: een samenlevingscontract wil ik al een hele tijd.
Ik hoef niks meer op papier dan dat ik er bijv, niet zo maar uitgezet kan worden na zn overleden, dat ik onderhouden kan worden van zn geld als hij overlijd, gewoon de normale dingen die je voor elkaar regeld als je gaat trouwen is alles al geregeld, alleen hij wil niks.
ik mag er bij in komen en helpen en oppassen en niet zeuren.

Ik kan hem niet vragen om meer op te passen omdat hij altijd "druk is"
de investeren heeft hij gedaan zonder overleg, omdat het nodig is zegt hij dan.
Merries van januari tot nu dekken en even 6000 euro naar de dierenarts brengen kan wel. qua geld zitten we niet krap, daarom erger ik mij ook dat hij dit niet wilt doen.
hij heeft mij gevraagd om hier te komen wonen, zodat hij dit voort kon zetten, de paarden is mijn hobby ook dus waarom zou ik dan in een huisje willen zitten als we dit samen kunnen doen.
Alleen toen ik kinderen kreeg veranderde mn schoonmoeder helemaal van een normale schoonmoeder, naar een geobsedeerde schoonmoeder zowel voor de kinderen als voor de nieuwsgierigheid wat er aan onze kant gebeurd.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 13:00

Wat ik nu even mis, heeft je vriend nu ook een agr bedrijf of zijn de paarden het bedrijf? Verder misschien een stomme vraag maar zijn ze erg christelijk? Dat kan ook nog wel eens meespelen in het verhaal over de klassieke rolverdeling en vrouw heeft niks tot weinig te zeggen..

Verder zeg je elke keer we passen zo goed bij elkaar, maar zou hij dan ook niet hetzelfde over moeten hebben voor jou als jij voor hem? Het klinkt als een man die zijn eigen ding doet en daar niet van af wil wijken tenzij mammie dat zegt. Mijn vriend is ook een enorm moederskindje en ik heb zo nu en dan ook erg moeite met zijn drammerigheid en verwendheid. In die situaties zeg ik gewoon van dan heb je pech en je wacht maar ik ga eerst doen wat ik wil. Kijkt ie heel beteuterd maar weet ook donders goed dat ik geen sloofje ben maar goed proberen kan ie altijd ;)