Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

En het z.s.m. willen regelen 
Sccount123 schreef:Dankje Joolien,
ik ben er zelf ook kapot van.
En omdat ik dus al 5 jaar geen werk meer heb, en dus mn eigen spaarcenten heb opgemaakt, aan verbouwingen en mn zelf onderhouden van auto, verzekering telefoon etc, gewoon mn vaste lasten.
heb ik ook niet veel spaarcenten meer.
Waar ga je dan heen? Als ik al ergens heen kan.
Sccount123 schreef:Nanda: Hij heeft inderdaad de kinderen erkend, niks papier bij de rechtbank, ook niet over het huis, of samenlevingscontract, dit wil hij allemaal niet, maar tussen ons is er ook niks mis, en dat maakt het zo moeilijk.
Sccount123 schreef:Esmeralda: daar komt het wel op neer, maar dit is niet uit te houden zo.
De dingen die er gebeuren zijn gewoon erg vervelend.
Joolien: mn ouders kan ik wel terecht dit heb ik nog niet zo voorgelegd of ze mn financieel eventueel willen steunen.
Celano: Maar hoe kan het zo zijn dat een alleen staande moeder nergens recht op heeft. Ik kan niet werken voorlopig. ivm zwangerschap.
En toch de kinderen onderhouden.
Het is niet zo dat ik nu 1.2.3 weg moet...maar het lijk mij sterk als er mensen zijn die geen keuze hebben toch ergens geholpen moeten worden?.

dat je wat standvastiger tegen hem kunt zeggen dat er dingen moeten veranderen omdat je anders weggaat met de kinderen, maar dan moet je dat natuurlijk wel door kunnen zetten...lastig zeg.
Share schreef:Ik zou hem denk ik toch een een brief voorschotelen met al je gevoelens en gedachten en dat als er niets veranderd je je genoodzaakt voelt andere stappen te ondernemen, voor jou eigen geluk. Er moet ruimte komen voor wat jij nodig acht en nodig hebt. Dmv een brief kan hij jou niet ondermijnen en onderbreken en kan hij het goed tot zich door laten dringen. Slaap desnoods ergens anders met je kids (hotel, famielie, vrienden) en vraag hem in die brief om je die dag rust te geven en hemzelf de tijd te geven erover na te denken zondef boos te worden, dat je je genoodzaakt voelt dit zo te doen omdat er íets veranderd moet worden en dat je het meent.
LindyH schreef:Ik denk dat hij dat allemaal niet zo bedacht heeft zoals pmarena zegt. Ik krijg het idee dat hij gewoon heel ouderwets en traditioneel is, zoals meer boeren zijn. Al die fratsen die rechten aan vrouwen geven zijn nergens voor nodig want ze blijft toch gewoon voor altijd, en is ondergeschikt aan het bedrijf en dus ook de familie.
Je ziet wel vaker dat boeren een vrouw 'nodig' hebben voor het bedrijf. Al is het alleen al om de boel in huis te regelen zodat de man zich helemaal in kan zetten voor het bedrijf, en om te zorgen voor nageslacht en dus opvolging. Ik noem dat een huiskoe.
Wat mij wel verbaast in het verhaal van TS is dat ze niet getrouwd zijn.