Belachelijk hoge eindafrekening Essent

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Grote_Beer

Re: Belachelijk hoge eindafrekening Essent

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 23:22

Succes, ik hoop dat er een oorzaak en een oplossing wordt gevonden!

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-13 07:55

Spannende dag!

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 10:45

#Kruipt even onder mee-lees-steen vandaan#

Ben je al iets wijzer geworden??

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 12:15

Nee, nog niet. De installateur belde gister dat hij vandaag rond 3 uur komt. Dus we moeten het nog even afwachten.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 12:43

Nog zo'n uurtje of 2 :P spannend,zal voor je duimen.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 12:52

Spannend. Ben benieuwd wat er uit gaat komen.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 12:56

Tinky12 schreef:
Nog zo'n uurtje of 2 :P spannend,zal voor je duimen.

Haha dankje! Ik ben zelf ook erg benieuwd wat de uitslag zal zijn.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 13:53

Spannend, wel fijn dat er actie is.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 15:16

Ze zijn er! Spannend hoor!

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 16:00

nou...vertel op...

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 16:01

ts komt heus wel hoor als ze meer weet..

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 16:07

Uitslag!!

De geiser is lek! Die zakte in 5 minuten 5 millibar, wat ik van de mannen begreep is dat erg veel. Ook blijkt er flink achterstallig onderhoud aan de ketel en de geiser te zijn. Het is nu aan de huurbaas om te beslissen of er een nieuwe geiser komt of dat deze gerepareerd moet worden.

Wat dit voor consequenties heeft voor onze gasrekening weet ik op dit moment nog niet. De mannen rijden nu net weg.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 16:08

EvaC schreef:
Uitslag!!

De geiser is lek! Die zakte in 5 minuten 5 millibar, wat ik van de mannen begreep is dat erg veel. Ook blijkt er flink achterstallig onderhoud aan de ketel en de geiser te zijn. Het is nu aan de huurbaas om te beslissen of er een nieuwe geiser komt of dat deze gerepareerd moet worden.

Wat dit voor consequenties heeft voor onze gasrekening weet ik op dit moment nog niet. De mannen rijden nu net weg.

Hm oke. Ben benieuwd hoe de huurbaas hierop reageert. Door dit hebben jullie zo'n hoge rekening natuurlijk.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 16:09

Ik vrees dat je gasrekening niet gaat veranderen, het gas is nu eenmaal gebruikt, maar helaas niet op de juiste manier. Ik denk eerder dat het de vraag is wie er verantwoordelijk is voor de rekening, want dit valt naar mijn idee onder achterstallig onderhoud en voor de rekening van je huisbaas.

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 16:11

Als het achterstallig onderhoud is, is je huisbaas toch aansprakelijk??En aangezien je meldde dat hij toch geld zat heeft kan hij gewoon betalen.

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 16:13

EvaC schreef:
Uitslag!!

Gelukkig weet je nu wel wat er is! Misschien handig als je huisbaas niet wilt mee werken om een prof te laten kijken, nogmaals, en officieel te laten vastzetten dat er achterstallig onderhoud is. Heb je iig iets in handen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 16:15

Ja inderdaad, heb je bewijs dat het door achterstalling onderhoud komt? Want dan is het de verantwoordelijkheid van de verhuurder.

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 16:23

Deze installateurs zijn vriendjes van mijn huisbaas, het zijn wel professionals. Ik weet het, nooit verstandig, maar ik wilde hem een kans geven dit op te lossen. Ik heb geen enkel bewijs dat het zo is behalve hun woord en natuurlijk mijn mega hoge rekening.

Als de huisbaas niet mee wil werken laat ik uiteraard op eigen kosten een installateur komen. Het lijkt mij niet meer dan logisch dat we het bedrag van normaal verbruik aftrekken van de rekening en de overgebleven kosten voor zijn rekening laten komen. Van Essent kreeg ik vanochtend een mail dat ik tot 8 oktober de tijd heb om het volledige bedrag te betalen. Ik ga daar nu ook nog even achteraan om te kijken of dat alsnog een beetje kan rekken. Mijn huisbaas "kennende" zal ook dit nog wel weer een tijdje duren.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 16:30

Het hoeft niet perse verantwoording van de huisbaas te zijn. Roep dat niet te snel aub. De kans is wel aannemelijk.

Gasrekening zal iig betaald moeten worden. ts zal dit verder uit moeten zoeken met haar huurbaas.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 16:46

gewoon om een regeling treffen vragen 10 maanden is het max wat ze kunnen/ willen rekken meestal

Fijn dat nu bekend is wat de reden is, nu nog hopen dat je huurbaas mee gaat werken, zou van de zotte zijn dat jullie dit moeten betalen omdat zijn spullen niet in orde zijn. ketel is normaal onderhoud van verhuurder, niet van huurder

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-13 16:50

En zojuist weer met Essent gebeld. Even een update gegeven en gevraagd of het mogelijk is om de betaaldatum alsnog wat te rekken. Dat was helaas niet mogelijk, maar als ik volgende week even belde om te vertellen hoe het er nu voor stond dan zou er voor alsnog niets aan de hand zijn. Het meisje rade me aan om mijn verzekeraar te bellen over het gaslek. Volgens haar kon er vaak nog wel wat vergoed worden. Maar dit lijkt me echt heel stug want we hebben er verder geen schade van opgelopen aan ons huis of aan onze inboedel. Maar goed, je weet het nooit dus ik heb even een berichtje achter gelaten bij mijn tussenpersoon en wacht wel af wat hij hier mee kan.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 16:55

waarom kan ik dan wel bij essent een regeling treffen? Ik heb hier ik denk een maand geleden voor gebeld

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 16:56

Wat een gedoe zeg .. Lijkt me toch wel dat je huisbaas hier ook qua kosten wel wat bij in zou moeten schieten als het achterstallig onderhoud is .. Wat naar, hopelijk werkt de verzekering of Essent mee.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 17:01

Lynn_Nikita schreef:
waarom kan ik dan wel bij essent een regeling treffen? Ik heb hier ik denk een maand geleden voor gebeld
Hoogte bedrag misschien?

Houdt wel in je achterhoofd dat sinds de afrekening het gas nog steeds 'lekt'. Dus zms zorgen dat de huurbaas het fixt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 17:05

Als de huurbaas niks wil vergoeden dan gewoon vragen of de huur flink naar beneden kan totdat het bedrag verrekend is.