Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
En de valet parking natuurlijk ook! Cayenne schreef:En in hotels? Geven jullie de 'loopjongen' of koffersjouwer ook fooi?
Misschien in Turkije een keer.. weet niet meer precies
Was een hotel tegen een berg en veel trappetjes e.d. Maar die jongen was wel grappig.

De dames word de stoel aangeschoven en ze krijgen als eerste het eten opgediend, en bij iedere gang krijg je volledig uitgelegd wat er op je bord ligt en welke wijn er het beste bij past etc. Dan kun je imo ook niet aankomen met 2 euro fooi 

AFCAAFCA schreef:Marije112 schreef:Ik geef eigenlijk altijd fooi, afronden op de 5 euro.
Ik werk ook in de horeca en ik ontvang fooi voor het vriendelijk/leuk/gepast/gezellig bediening (ligt aan de situatie).
Ik kan ook het bord op tafel flikkeren en zeggen 'Smakelijk' en je daarna de ... laten genieten (om het maar zo te zeggen haha).
Maar juist in de horeca doe je net dat beetje extra je best om aan de wensen van de klant de voldoen...
Vind dit echt onzin, hoe zit het dan bijvoorbeeld bij mensen die in een kledingzaak werken of bij een supermarkt.
Daar gaat het ook om service. Als ik fooi geef zal het zijn omdat het eten goed is niet omdat ik de bediening zo leuk vind.
Zwitsal schreef:Ik vind dat trouwens ook altijd grappig als je in een vliegtuig zit en de mensen gaan klappen zodra je geland bent... Ik ga toch ook niet klappen als de caissière mn boodschappen goed afrekent? :p
Of als mijn patiënt aan het eind van de behandeling nog leeft, gaan die mensen toch ook niet klappen? :p
(hangt een beetje af van hoe de accomedatie ingedeeld is ) en bij de prijsuitreiking wordt er ook geaplaudiseerd terwijl het nu ook vaak geen inmense prestaties zijn die daar geleverd worden, het is hobby sport....
Geryon schreef:50 cent? Dat is toch geen fooi te noemen? Vind het op de een of andere manier (niet uit te leggen) zelfs asociaal om dat aan fooi te geven. Ik zou het eerder waarderen om dan geen fooi te krijgen.
Geryon schreef:50 cent? Dat is toch geen fooi te noemen? Vind het op de een of andere manier (niet uit te leggen) zelfs asociaal om dat aan fooi te geven. Ik zou het eerder waarderen om dan geen fooi te krijgen.