Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Cer schreef:OsMo schreef:Je kan misschien alles kopen maar liefde koop je niet.
maar dat heb je toch ook niet nodig? Tenminste, de 1 meer dan de ander denk
. Imala schreef:Ook zonder liefde hoef je geen koud en kil hart te hebben.
Liefde begint bij jezelf, zolang jij van jezelf houd is je hart ook niet koud en kil
)

Winged schreef:Wat als je rijk bent, alles kan kopen wat je hartje begeerd.. Maar een koud en kil hart hebt omdat niemand jou liefde geeft?

Citaat:Of juist liefde geeft in de hoop geld te krijgen?
Lianne86 schreef:Ben het met Imala eens.. Pure liefde is een sprookje, je kan met iedereen wel gelukkig zijn zolang je elkaar maar begrijpt, steunt etc. Dus gewoon communicatie... (En dan is het makkelijker met iemand die al meer op 1 lijn zit)
Maar straatarm zou ik niet willen zijn, te veel zorgen --> ben ik zelf niet gelukkig, dus hoe zou ik dan met een ander gelukkig kunnen zijn/iemand gelukkig kunnen maken. Je moet jezelf altijd op 1 zetten
Imala schreef:Lianne86 schreef:Ben het met Imala eens.. Pure liefde is een sprookje, je kan met iedereen wel gelukkig zijn zolang je elkaar maar begrijpt, steunt etc. Dus gewoon communicatie... (En dan is het makkelijker met iemand die al meer op 1 lijn zit)
Maar straatarm zou ik niet willen zijn, te veel zorgen --> ben ik zelf niet gelukkig, dus hoe zou ik dan met een ander gelukkig kunnen zijn/iemand gelukkig kunnen maken. Je moet jezelf altijd op 1 zetten
Juist, en gelukkig zijn met een persoon betekend niet automatisch liefde of liefhebben.
Wat ik al eerder zei, ik had hele leuke buren, veel contact mee, hielpen elkaar overal mee. Maar of ik liefde voelde? Nee.
Collega's waar ik het goed mee kon vinden, ook buiten het werk. Maar liefde? Nee.
Zo had ik een sociaal leven zonder liefde, als ik er dan nog genoeg geld bij hebt om normaal te kunnen leven....
Ja dan kies ik voor geld.
Mijn relatie is gewoon een goedlopend sociaal contact, vind hem super lief, hou van hem, maar kan ook heel makkelijk zonder hem. Ik kan ook zonder hem gelukkig zijn. En zonder geld kan ik dat dus niet (dan zou ik me altijd zorgen maken over "stel dat dit kapot gaat, stel dat...") Dus vandaar... Ik ben liever gelukkig dan dat ik iemand ongelukkig maak
Dan gaat die liefde ook zo over...
Lianne86 schreef:Ik ben zo blij dat ik niet de enige ben die denkt dat "sociale contacten" nodig zijn, en dat dit gewoon omdat het een relatie is, meteen liefde word genoemdMijn relatie is gewoon een goedlopend sociaal contact, vind hem super lief, hou van hem, maar kan ook heel makkelijk zonder hem. Ik kan ook zonder hem gelukkig zijn.
En niets is heerlijker dan dat je samen verliefd op elkaar bent, en samen alles deelt. Yunaa schreef:Lastige keuze ! Ik zou echt niet zonder liefde kunnen leven, ik hou van iemand in mijn buurt die voor mij zorgt, en waar ik ook voor kan zorgen. En liefde is het mooiste wat er bestaat.
Maar zonder geld, en alleen liefde, kan je ook niks. Je hebt alleen de veiligheid van een persoon om je heen. Met geld kan je daar in tegen wel alles doen wat je wilt. Je kan alles kopen wat je nodig hebt, en met liefde ''koop'' je niks.
Ik ga toch voor liefde. Dan heb je wat aan je leven, en je hebt een doel, en een verplichting om voor iemand te moeten zorgenEn niets is heerlijker dan dat je samen verliefd op elkaar bent, en samen alles deelt.
in de krottenwijkenLianne86 schreef:Het straatarme is het gewoon wat het zo rot maaktAls ze zeggen net boven bijstandniveau, dan was de keuze misschien al anders geweest.... Luxe is niet nodig, maar je alleen maar zorgen maken over geld...