Liefde of Geld?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Imala

Re: Liefde of Geld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:46

Maar geld creëren wanneer je voor liefde kiest is niet mogelijk he.
Net zoals dat de mensen die voor geld kiezen daarna ook geen liefde meer mogen vinden.
Het is heel zwart wit of geld en nooit liefde, of liefde en nooit geld.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:46

Cer schreef:
OsMo schreef:
Je kan misschien alles kopen maar liefde koop je niet.

maar dat heb je toch ook niet nodig? Tenminste, de 1 meer dan de ander denk :)

Ik denk dat ieder mens wel een vorm van liefde (al dan niet vriendschap) nodig heeft. Liefde in de vorm van een partner hoeft van mij op dit moment ook niet. Maar: Liefde in de vorm van familie, vrienden: Dat is mij wel heel veel waard. (En ja, tzt ook wel weer een 'grote liefde', maar gezien ik net weer vrijgezel ben...)

Maar: Geld maakt niet gelukkig, maar als je het niet hebt dan zoek je wel mogelijkheden om het toch te krijgen. Daarintegen: Wat als je rijk bent, alles kan kopen wat je hartje begeerd.. Maar een koud en kil hart hebt omdat niemand jou liefde geeft? Of juist liefde geeft in de hoop geld te krijgen?
Laatst bijgewerkt door Winged op 02-09-13 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:47

Ook zonder liefde hoef je geen koud en kil hart te hebben.
Liefde begint bij jezelf, zolang jij van jezelf houd is je hart ook niet koud en kil ;)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:49

Ik heb toch liever ook wat andere mensen om van te houden dan alleen mezelf :D .

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:49

Imala schreef:
Ook zonder liefde hoef je geen koud en kil hart te hebben.
Liefde begint bij jezelf, zolang jij van jezelf houd is je hart ook niet koud en kil ;)

Ja, of je hebt zoveel eigenliefde (want je kan alleen kiezen tussen geld en liefde, het 1 sluit het ander uit) dat je een imago hebt dat je een grote egoïst bent. Hoeft niet, maar kan wel.

Maakt alleen geld gelukkig?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:50

Ben het met Imala eens.. Pure liefde is een sprookje, je kan met iedereen wel gelukkig zijn zolang je elkaar maar begrijpt, steunt etc. Dus gewoon communicatie... (En dan is het makkelijker met iemand die al meer op 1 lijn zit ;))

Maar straatarm zou ik niet willen zijn, te veel zorgen --> ben ik zelf niet gelukkig, dus hoe zou ik dan met een ander gelukkig kunnen zijn/iemand gelukkig kunnen maken. Je moet jezelf altijd op 1 zetten :)

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:52

eigenliefde en egoistme zijn twee verschillende.
Het imago wat je hebt maakt dan trouwens ook niet meer uit want je mag niet om andere geven dus de mening van hun doet er niet toe haha.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:52

Winged schreef:
Wat als je rijk bent, alles kan kopen wat je hartje begeerd.. Maar een koud en kil hart hebt omdat niemand jou liefde geeft?

Dat hoeft toch niet perse zo..
Als ik genoeg geld zou hebben om te doen wat ik wil, wie zegt dat het dan om kopen gaat?
Er zijn heel veel dingen die ik zou willen doen met veel geld, voor anderen. Dat ik daar dan geen liefde voor terugkrijg, is geen voorwaarde. Weten dat je met geld voor anderen iets kunt betekenen (zorg, eten, drinken, water, ontwikkelingsmogelijkheden etc) dan wil ik met "alle liefde" zonder liefde verder :j

Maar die wensknop bestaat alleen in de film :')

Citaat:
Of juist liefde geeft in de hoop geld te krijgen?

geld 'krijgen'??
Haal je nu niet twee beroepen door elkaar? :')

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:55

Lianne86 schreef:
Ben het met Imala eens.. Pure liefde is een sprookje, je kan met iedereen wel gelukkig zijn zolang je elkaar maar begrijpt, steunt etc. Dus gewoon communicatie... (En dan is het makkelijker met iemand die al meer op 1 lijn zit ;))

Maar straatarm zou ik niet willen zijn, te veel zorgen --> ben ik zelf niet gelukkig, dus hoe zou ik dan met een ander gelukkig kunnen zijn/iemand gelukkig kunnen maken. Je moet jezelf altijd op 1 zetten :)

Juist, en gelukkig zijn met een persoon betekend niet automatisch liefde of liefhebben.
Wat ik al eerder zei, ik had hele leuke buren, veel contact mee, hielpen elkaar overal mee. Maar of ik liefde voelde? Nee.
Collega's waar ik het goed mee kon vinden, ook buiten het werk. Maar liefde? Nee.
Zo had ik een sociaal leven zonder liefde, als ik er dan nog genoeg geld bij hebt om normaal te kunnen leven....
Ja dan kies ik voor geld.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:56

Cer schreef:
Citaat:
Of juist liefde geeft in de hoop geld te krijgen?

geld 'krijgen'??
Haal je nu niet twee beroepen door elkaar? :')

Nja ik denk dat je overal wel profiteurs hebt en daar niet een liggend (of andere houding) beroep voor hoeft te hebben ;)

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 10:59

Voor ik mijn vriend leerde kennen had ik waarschijnlijk zonder twijfel voor geld gekozen. Maar nu zeker weten voor liefde :D

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:00

Ik denk dat de mensen die zo tegen de keus geld stribbelen een verkeerd beeld in hun hoofd hebben van wat je met het geld zou doen haha.
Ik hoef namelijk geen groot huis, dikke auto, de duurste telefoon, een paard a la budget totilas enz enz enz....

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:03

Imala schreef:
Lianne86 schreef:

Juist, en gelukkig zijn met een persoon betekend niet automatisch liefde of liefhebben.
Wat ik al eerder zei, ik had hele leuke buren, veel contact mee, hielpen elkaar overal mee. Maar of ik liefde voelde? Nee.
Collega's waar ik het goed mee kon vinden, ook buiten het werk. Maar liefde? Nee.
Zo had ik een sociaal leven zonder liefde, als ik er dan nog genoeg geld bij hebt om normaal te kunnen leven....
Ja dan kies ik voor geld.

Ik ben zo blij dat ik niet de enige ben die denkt dat "sociale contacten" nodig zijn, en dat dit gewoon omdat het een relatie is, meteen liefde word genoemd :') Mijn relatie is gewoon een goedlopend sociaal contact, vind hem super lief, hou van hem, maar kan ook heel makkelijk zonder hem. Ik kan ook zonder hem gelukkig zijn. En zonder geld kan ik dat dus niet (dan zou ik me altijd zorgen maken over "stel dat dit kapot gaat, stel dat...") Dus vandaar... Ik ben liever gelukkig dan dat ik iemand ongelukkig maak :') Dan gaat die liefde ook zo over...

En nee, alle luxe hoef ik ook niet, maar het scheelt mij zorgen :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:12

Lianne86 schreef:
Ik ben zo blij dat ik niet de enige ben die denkt dat "sociale contacten" nodig zijn, en dat dit gewoon omdat het een relatie is, meteen liefde word genoemd :') Mijn relatie is gewoon een goedlopend sociaal contact, vind hem super lief, hou van hem, maar kan ook heel makkelijk zonder hem. Ik kan ook zonder hem gelukkig zijn.

Tjah, dat idee had ik ook over mijn relatie. Zeeman, vaak perioden zonder elkaar... Inmiddels 3,5 maand uit elkaar en ja, mijn leventje heb ik weer aardig op de rit. Ga uit, doe leuke dingen, heb hem financieel gezien niet nodig... Maar ik mis hém ontzettend. Ben ik gelukkig? Ik heb momenten dat ik mij gelukkig voel, gelukkig steeds meer... maar dat missen zit er stom genoeg nog steeds in :Y)

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:14

Liefde, zonder twijfel.
Ik heb liever mijn vriend dan luxe, zoals een paard en een auto.

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:14

Lastige keuze ! Ik zou echt niet zonder liefde kunnen leven, ik hou van iemand in mijn buurt die voor mij zorgt, en waar ik ook voor kan zorgen. En liefde is het mooiste wat er bestaat.

Maar zonder geld, en alleen liefde, kan je ook niks. Je hebt alleen de veiligheid van een persoon om je heen. Met geld kan je daar in tegen wel alles doen wat je wilt. Je kan alles kopen wat je nodig hebt, en met liefde ''koop'' je niks.

Ik ga toch voor liefde. Dan heb je wat aan je leven, en je hebt een doel, en een verplichting om voor iemand te moeten zorgen <3 En niets is heerlijker dan dat je samen verliefd op elkaar bent, en samen alles deelt.

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:17

We leven in een wereld waar je geld nodig hebt om te kunnen leven.
Situatieschets als ik zou kiezen voor liefde.

Dat betekend dat ik straatarm ben.
Waar ga je wonen? Straatarm zie ik als geen huur kunnen betalen.
Dus afhankelijk van iemand die je in huis neemt.
Geen geld om mijzelf van voedsel te voorzien.
Dus afhankelijk van wat een ander je toestopt.
Geen geld om kleding te kopen.
Jaar in, jaar uit de afdankertjes die je krijgt.
Geen geld voor medische zorg.
Een gebit waar tand voor tand wegrot word je niet gelukkig van.

Kortom je bent altijd afhankelijk van een ander. Niet zelfstandig.
Altijd maar piekeren en zorgen maken over.
Ben je dan gelukkig?

Ik zou er niet aan moeten denken.

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:19

Yunaa schreef:
Lastige keuze ! Ik zou echt niet zonder liefde kunnen leven, ik hou van iemand in mijn buurt die voor mij zorgt, en waar ik ook voor kan zorgen. En liefde is het mooiste wat er bestaat.

Maar zonder geld, en alleen liefde, kan je ook niks. Je hebt alleen de veiligheid van een persoon om je heen. Met geld kan je daar in tegen wel alles doen wat je wilt. Je kan alles kopen wat je nodig hebt, en met liefde ''koop'' je niks.

Ik ga toch voor liefde. Dan heb je wat aan je leven, en je hebt een doel, en een verplichting om voor iemand te moeten zorgen <3 En niets is heerlijker dan dat je samen verliefd op elkaar bent, en samen alles deelt.

Maar hoe ga jij voor iemand zorgen wanneer je zelf straatarm bent en dus financieel al niet voor jezelf kunt zorgen?
Dan ben je dus afhankelijk van de vraag of een ander de rest van zijn leven voor jou gaat zorgen.
Groot risico hoor.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:20

ik kies voor geld

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-13 11:21

Veel reactie's dat het nogal moeilijk is, hoe en wat het precies inhoud.
Heel simpel, Geen geld en wel liefde hoeft niet te betekenen dat je in
de schulden zit. Het kan ook gewoon betekenen dat je in de krottenwijken
woont, weinig hebt maar wel je partner,familie, vrienden, ouders.
Wel geld, en geen liefde is ook heel simpel. Je kunt kopen wat je wilt
(dus ook paarden,honden etc.) alleen heb je niemand, geen ouders, geen vrienden,
geen 'random' personen.

Ik zou persoonlijk liever met de hele familie en een speciaal iemand <3 in de krottenwijken
wonen en opzoek zal moeten gaan naar eten dan dat ik in mijn eentje een manege opricht
die niks uithaalt omdat je toch alleen bent..

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:21

bello2005 schreef:
ik kies voor geld

Waar is de vind ik leuk knop als je hem nodig hebt _/-\o_

Ik kies voor geld, gewoon omdat het kan

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:22

Het straatarme is het gewoon wat het zo rot maakt ;) Als ze zeggen net boven bijstandniveau, dan was de keuze misschien al anders geweest.... Luxe is niet nodig, maar je alleen maar zorgen maken over geld...

Imala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:25

Lianne86 schreef:
Het straatarme is het gewoon wat het zo rot maakt ;) Als ze zeggen net boven bijstandniveau, dan was de keuze misschien al anders geweest.... Luxe is niet nodig, maar je alleen maar zorgen maken over geld...

Juist, straatarm is echt helemaal niks hebben.
Dus afhankelijk zijn van anderen. Je hele leven.
Kun je nog zoveel liefde onvangen maar dat gaat je opbreken haha

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:25

Maar een eenzaam leven breekt je ook op? Dat paard wat sommigen willen kopen toont jou ook geen liefde... Het is óf. Dus niet dat je een paard koopt en dat dat jou liefde oplevert.
Laatst bijgewerkt door Winged op 02-09-13 11:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 11:26

LIEFDE!