Discussie : Alimentatie bij ongeplande zwangerschap..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 10:26

Wat mij betreft zou ik, als ik de enige twee van ons ben die het kind wil hebben, ik dan ook de enige zou zijn die ervoor op zou draaien. Dan ook geen zeggenschap voor papa. Als het kind later dat toch contact wil, prima (dat zou ik mijn kind niet willen onthouden) maar ik voed het dan helemaal alleen op en ben ik ook de enige die iets over het kind te zeggen heeft.
Als er braaf voorbehoedsmiddelen zijn gebruikt (op de goede manier) en er ontstaat een zwangerschap. Dan zal erover gepraat moeten worden. Wil de jongen/man het echt niet dan vind ik dat hij er afstand van zou mogen doen, ook in financieel opzicht.
Dan zit ik zo nu verder te denken. Stel dat ik een puberzoon zou hebben die ik probeer op te voeden tot een goede vent... Hoe zou het dan zijn als hij een meisje zwanger maakt? Ik denk dat ik hem zou stimuleren zijn verantwoordelijkheid te nemen. Maar wat als het nou een 'verkeerd' meisje zou zijn? Die zelf 'liegt' over onvruchtbaarheid en het niet nauw neemt met voorbehoedsmiddelen? (Of hem zou laten opdraaien voor het kwakje van een ander) Dan zou ik er anders in staan (hoewel die baby er ook niets aan kan doen natuurlijk). Moeilijk. Ik hoop dat er tegen die tijd ook een prikpil of iets voor mannen is, want alleen condooms is naar mijn mening niet betrouwbaar genoeg.

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 10:30

cam schreef:
Misschien moet de wet gewoon worden veranderd.
Dat een kind alleen geboren mag worden als beide ouders het willen.
Zo niet verplichte abortus

Ben ik de enige die de gedachte om een vrouw verplicht een abortus te laten ondergaan vind lijken op het goedkeuren van marteling? Het laat dan mentaal natuurlijk al een flinke deuk achter, maar het kan ook fysieke gevolgen hebben. Daarnaast hebben we ook nog de lichamelijke integriteit, die in mijn ogen heel belangrijk is:

Het recht op lichamelijke integriteit is vastgelegd in artikel 11 van de grondwet en luidt: "Iedereen heeft behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam". De kern is dat iemand zelf mag bepalen welke ingrepen hij of zij van buitenaf duldt en dat niemand gedwongen mag worden iets anders te doen dan hij of zij zelf beoogt.

En abortus is nou niet echt vergelijkbaar met een uitje naar een pretpark zeg maar:

Wat zijn de risico's van een abortus?
Na een abortus kan er sprake zijn van lichamelijke en/of emotionele risico's. Laat tenminste één persoon in jouw omgeving weten dat je een abortus laat doen. Zodat deze met jou kan meeleven en voor je kan zorgen. Het kan namelijk erg vervelend zijn om alleen de geestelijke en lichamelijke ongemakken van een abortus te moeten dragen.

Lichamelijke risico's
  • Bloedverlies
    Er kan ernstig bloedverlies voorkomen.
  • Perforatie van de baarmoeder
    Soms prikt de abortustang per ongeluk door de baarmoederwand heen, waarbij ook andere organen beschadigd kunnen worden.
  • Infecties
    De baarmoeder is net na een abortus zeer gevoelig voor infecties. Het risico hierop is groter als je een geslachtsziekte hebt. Ziekteverschijnselen zijn pijn en koorts. Als een infectie niet behandeld wordt, kan dit resulteren in blijvende onvruchtbaarheid.
  • Effecten op latere zwangerschappen
    Ernstige beschadiging van de baarmoeder kan als gevolg hebben dat een volgende zwangerschap niet voldragen kan worden. De kans op miskramen wordt groter als een vrouw meerdere abortussen heeft gehad.

Emotionele risico's
Sommige vrouwen ervaren na de abortus een gevoel van opluchting. Anderen ervaren vrijwel direct een groot verdriet. Vooral wanneer ze onder druk een abortus hebben laten doen, bijvoorbeeld om de relatie met hun vriend aan te houden, voelen deze vrouwen zich na hun abortus echt heel erg leeg. Ze vragen zich af, was hij het wel waard, om mijn kindje op te geven? Ze voelen zich schuldig, krijgen last van huilbuien, vinden het moeilijk om een baby te zien etc. Dit gevoel kan echt heel diep zijn. Zie ook verhalen na een abortus. Deze gevoelens komen soms pas wanneer een vrouw weer zwanger is, en dan besluit het kindje te houden. Ze zal zich dan gaan afvragen: waarom mag dit kindje wel leven, en het andere niet? De symptomen van de emotionele problemen kunnen zijn:

• Verdriet
  • Schuldgevoelens
  • Spijt
  • Angst
  • Boosheid
  • Depressiviteit/wanhoop
  • Gedachten over zelfmoord
  • Schaamte
  • Flashbacks, nachtmerries
  • Relationele problemen. Veel relaties lopen stuk na een abortus
  • Het verdriet verdoven door alcohol, drugs of overmatig eten
  • Reacties op uitgerekende datum of abortusdatum
  • Minderwaardigheidsgevoelens

Als bij een vrouw veel van deze symtomen voorkomen, spreken we van een posttraumatische stressstoornis, of ook wel van een postabortus syndroom.
Niet meer zwanger zijn, betekent niet dat de zwangerschap er nooit is geweest.

cam schreef:
Dit zou ik nog geen eens zo erg vinden.
Maar stel man wil het kind en vrouw niet. Maar man dwingt vrouw om het kind voor hem te krijgen.
Dat zou dan ook moeten kunnen toch.

Dwingen om een zwangerschap uit te dragen? Naast dat dit ook weer schending is van de grondwettelijk vastgelegde lichamelijke integriteit is, is ook een zwangerschap niet uitsluitend een feestje:
http://gynaecologie.mmc.nl/verloskunde/ ... mplicaties

Wat betreft zwangerschappen vind ik dat niemand een vrouw ergens toe kan dwingen want in mijn ogen zijn zowel een gedwongen abortus als een zwangerschap gedwongen doorlopen mogelijk traumatiserend en kan het ook een fysieke deuk oplopen. En ik vind dat een vader in principe alimentatie moet betalen ja, maar dat hij dan ook recht heeft op inspraak op de opvoeding en papa-dagen etcetera. Mits we het niet over een drank-drugs-seksverslaafde freak hebben.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 10:37

Ik vind het gevoelsmatig / fatsoenshalve dat een man een vrouw niet kan dwingen om een abortus te laten plegen die ze niet wil, en dat in ruil daarvoor een vrouw een man niet kan verplichten om voor een kind te betalen dat hij niet wil.

Wil een vader het kind alleen maar zien als een zaadlozing en niet als zijn kind, en wil hij niks met het kind te maken hebben, dan zou ik als moeder (om mijn kind en mijzelf te beschermen) niet eens het geld van die man aan willen nemen.

Want wanneer een man voor een kind betaalt, heeft hij ook rechten vind ik.

En ik zou als moeder mijn kind willen kunnen beschermen daartegen.

Draait de vader dan later bij en wil hij oprecht een soort vaderrol vervullen, dan kan ik hem altijd die ruimte nog geven maar dan omdat ik en mijn kind dat willen, NIET omdat we verplicht zijn daar in mee te gaan door de betaling :=

Gevoelsmatig zou ik het zelfbeschikkingsrecht van mij en mijn kind verkopen... dat is het me ècht niet waard :n

Bovendien maak je het negatieve gevoel van de vader over het kind waarschijnlijk alleen maar groter... is ook niet iets dat je moet willen.
Daardoor maak je de kans waarschijnlijk alleen maar kleiner dat de man in kwestie nog eens een soortemet van fijne vaderrol gaat vervullen.

Als moeder hoor je je kind (te willen) beschermen en als je denkt dat te doen door geld uit een ongewenste vader te knijpen denk ik dat je wat beter naar het grote plaatje / de lange termijn moet kijken :(:)

Angeliquee18

Re: Discussie : Alimentatie bij ongeplande zwangerschap..

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 10:43

Ja ik vind van wel.
Als de man zo stoer is om ze pielemans onbeschermd ergens in te stoppen, en er dan ook nog van alles uit laat komen.
Dan vind ik dat die ook zo stoer moet zijn om de verantwoording te nemen.

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 10:45

Ja, hadtie maar aan jasje aan moeten trekken. :Y)

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 10:47

Authentic schreef:
cam schreef:
Misschien moet de wet gewoon worden veranderd.
Dat een kind alleen geboren mag worden als beide ouders het willen.
Zo niet verplichte abortus

Ben ik de enige die de gedachte om een vrouw verplicht een abortus te laten ondergaan vind lijken op het goedkeuren van marteling? Het laat dan mentaal natuurlijk al een flinke deuk achter, maar het kan ook fysieke gevolgen hebben. Daarnaast hebben we ook nog de lichamelijke integriteit, die in mijn ogen heel belangrijk is:

Het recht op lichamelijke integriteit is vastgelegd in artikel 11 van de grondwet en luidt: "Iedereen heeft behoudens bij of krachtens de wet te stellen beperkingen recht op onaantastbaarheid van zijn lichaam". De kern is dat iemand zelf mag bepalen welke ingrepen hij of zij van buitenaf duldt en dat niemand gedwongen mag worden iets anders te doen dan hij of zij zelf beoogt.

En abortus is nou niet echt vergelijkbaar met een uitje naar een pretpark zeg maar:

Wat zijn de risico's van een abortus?
Na een abortus kan er sprake zijn van lichamelijke en/of emotionele risico's. Laat tenminste één persoon in jouw omgeving weten dat je een abortus laat doen. Zodat deze met jou kan meeleven en voor je kan zorgen. Het kan namelijk erg vervelend zijn om alleen de geestelijke en lichamelijke ongemakken van een abortus te moeten dragen.

Lichamelijke risico's
  • Bloedverlies
    Er kan ernstig bloedverlies voorkomen.
  • Perforatie van de baarmoeder
    Soms prikt de abortustang per ongeluk door de baarmoederwand heen, waarbij ook andere organen beschadigd kunnen worden.
  • Infecties
    De baarmoeder is net na een abortus zeer gevoelig voor infecties. Het risico hierop is groter als je een geslachtsziekte hebt. Ziekteverschijnselen zijn pijn en koorts. Als een infectie niet behandeld wordt, kan dit resulteren in blijvende onvruchtbaarheid.
  • Effecten op latere zwangerschappen
    Ernstige beschadiging van de baarmoeder kan als gevolg hebben dat een volgende zwangerschap niet voldragen kan worden. De kans op miskramen wordt groter als een vrouw meerdere abortussen heeft gehad.

Emotionele risico's
Sommige vrouwen ervaren na de abortus een gevoel van opluchting. Anderen ervaren vrijwel direct een groot verdriet. Vooral wanneer ze onder druk een abortus hebben laten doen, bijvoorbeeld om de relatie met hun vriend aan te houden, voelen deze vrouwen zich na hun abortus echt heel erg leeg. Ze vragen zich af, was hij het wel waard, om mijn kindje op te geven? Ze voelen zich schuldig, krijgen last van huilbuien, vinden het moeilijk om een baby te zien etc. Dit gevoel kan echt heel diep zijn. Zie ook verhalen na een abortus. Deze gevoelens komen soms pas wanneer een vrouw weer zwanger is, en dan besluit het kindje te houden. Ze zal zich dan gaan afvragen: waarom mag dit kindje wel leven, en het andere niet? De symptomen van de emotionele problemen kunnen zijn:

• Verdriet
  • Schuldgevoelens
  • Spijt
  • Angst
  • Boosheid
  • Depressiviteit/wanhoop
  • Gedachten over zelfmoord
  • Schaamte
  • Flashbacks, nachtmerries
  • Relationele problemen. Veel relaties lopen stuk na een abortus
  • Reacties op uitgerekende datum of abortusdatum
  • Minderwaardigheidsgevoelens

Als bij een vrouw veel van deze symtomen voorkomen, spreken we van een posttraumatische stressstoornis, of ook wel van een postabortus syndroom.
Niet meer zwanger zijn, betekent niet dat de zwangerschap er nooit is geweest.

cam schreef:
Dit zou ik nog geen eens zo erg vinden.
Maar stel man wil het kind en vrouw niet. Maar man dwingt vrouw om het kind voor hem te krijgen.
Dat zou dan ook moeten kunnen toch.

Dwingen om een zwangerschap uit te dragen? Naast dat dit ook weer schending is van de grondwettelijk vastgelegde lichamelijke integriteit is, is ook een zwangerschap niet uitsluitend een feestje:
http://gynaecologie.mmc.nl/verloskunde/ ... mplicaties

Wat betreft zwangerschappen vind ik dat niemand een vrouw ergens toe kan dwingen want in mijn ogen zijn zowel een gedwongen abortus als een zwangerschap gedwongen doorlopen mogelijk traumatiserend en kan het ook een fysieke deuk oplopen. En ik vind dat een vader in principe alimentatie moet betalen ja, maar dat hij dan ook recht heeft op inspraak op de opvoeding en papa-dagen etcetera. Mits we het niet over een drank-drugs-seksverslaafde freak hebben.

Weet je hoeveel risico's er zijn aan het krijgen van een kind.
Lichamelijk en geestelijk.
Denk dat er niet veel verschil zit tussen abortus en zwangerschap. Wat risico's betreft dan.
En het was sarcastische bedoelt. Ik snap ook wel dat deze wet er niet gaat komen.
Maar ik vind het wel dubbel dat de vrouw in deze alle kaarten in handen heeft.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 10:52

@ arizonagreen, ja of ergens anders heen schieten :+

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 11:25

Ik vind het situatie-afhankelijk;

* Bij onbeschermde seks; ja dan moet de vader betalen.

* Bij beschermde seks vind ik het anders. Je geef dan aan (op dat moment of met diegene) geen kinderen te willen krijgen. Ik denk dat vaker de pil vergeten wordt dan dat het condoom scheurt.
En wanneer beide gebruikt worden, is het statistisch gezien denk ik onmogelijk om zwanger te worden.
In het geval van het andere topic heeft de moeder de pil niet geheel goed geslikt (was ziek), maar volgens mij dit niet aan de vader-in-spé verteld. Dan neem jij dus als vrouw zijnde een beslissing; de man loopt risico zonder het te weten, wou geen vader worden en hoeft dus imo niet te betalen.
En zeg eens eerlijk; in een langdurige relatie worden vaak geen condooms meer gebruikt maar enkel de pil. Hoevaak zal een vrouw vertellen dat de pil niet correct geslikt is en je dus risico loopt, ik denk erg weinig onder het mom van "oh het zal vast wel meevallen". Als partner vertrouw je je vriendin/vrouw dus treft jou geen blaam vind ik, dus niet betalen.

* Als je het wél vertelt en de man besluit net als jij om desondanks geen condoom te gebruiken, neem je dus bewust een risico en vind ik dat je moet betalen (net als bij onbeschermde seks).

Buiten alles om; als de vader niets met het kind te maken wil hebben vraag ik me af of je geld van hem moet willen hebben. Meebetalen = meebepalen vind ik.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 11:46

Angeliquee18 schreef:
Ja ik vind van wel.
Als de man zo stoer is om ze pielemans onbeschermd ergens in te stoppen, en er dan ook nog van alles uit laat komen.

Ja maar de vrouw was dan toch ook zo stoer om die pielemans te ontvangen? Überhaupt, wat is daar stoer aan? Een kind maak je met z'n tweeën, dat is niet per definitie de schuld van de man of de vrouw.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 11:48

lieveli schreef:
Ojajoh schreef:
Ja, hij was net zo verantwoordelijk toen hij hem erin stak zonder rubbertje

In het desbetreffende topic hebben ze dubbel veilig gevreeën. Tenminste, daar ging ik vanuit omdat Ts dat zei.

Dan nog zeg ik: verantwoordelijkheid nemen en dus betalen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 11:49

Wil je dat voor mij onderbouwen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 11:50

Dat kun je natuurlijk ook zeggen over de moeder:

Ze weet dat vader er (nu) niks mee te maken wil hebben, het is dus puur en alleen haar keuze om het toch te houden: verantwoordelijkheid voor die keuze nemen en gewoon alles zelf betalen :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 11:54

En wat doe je dan in de volgende situatie?

Vrouw is aan de pil maar man gebruikt ook condoom. Man wil ook absoluut nooit kinderen en is daar vanaf het begin heel duidelijk in geweest. Op een bepaald moment zegt de vrouw: "schat, ik moet eigenlijk zeggen dat ik die condoom meer dan moe ben. Het gaat van ons budget af, ik vind zonder veel fijner, ik weet dat jij zonder ook veel fijner vindt..ik ben al sinds jaar en dag aan een tamelijk zware pil, we zijn beide getest op SOA's..wat houdt ons nog tegen om zonder condoom te gaan vrijen, ik zal er wel voor zorgen dat ik niet zwanger geraak! Laat hem asjeblieft weg voortaan, dat is zoveel leuker!"

Man wil de wens van zijn partner inwilligen en laat zijn jasje uit. Vrouw vergeet wel te melden dat ze diarree heeft/pil toch vaker vergeet dan ze wil toegeven..en tadaa ze is zwanger.

Dan moet de man als hij dus echt nooit het risico wil lopen vader te worden door fouten van een ander, koppig blijven vasthouden aan zijn pakje condooms voor de rest van zijn leven?

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 11:55

Ojajoh schreef:

Precies, zo denk ik er ook over.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 11:56

Ragdollcat schreef:
Ojajoh schreef:

Precies, zo denk ik er ook over.

En de vrouw ligt natuurlijk met haar ogen dicht en heeft geen flauw benul van of de man wel of geen condoom om heeft gedaan.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 11:57

lieveli schreef:

Ja natuurlijk :)

Je weet dat ondanks dat je van alles gebruikt om niet zwanger te worden er toch een zwangerschap kan ontstaan.
En aangezien ik in principe tegen abortus ben, vind ik dat je beiden je verantwoordelijkheid moet nemen voor dit kind.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 11:59

Ze hebben er beiden schuld aan. Dus samen voor een oplossing gaan en samen betalen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:01

Coloured schreef:
lieveli schreef:

Ja natuurlijk :)

Je weet dat ondanks dat je van alles gebruikt om niet zwanger te worden er toch een zwangerschap kan ontstaan.
En aangezien ik in principe tegen abortus ben, vind ik dat je beiden je verantwoordelijkheid moet nemen voor dit kind.

Ik ben pro-choice, mensen hebben een keus. Maar als de man het echt niet wilt, waarom moet de vrouw het dan afdwingen? En wat is dat voor voorbeeld voor het kind later, 'je vader wilt je niet zien maar we trekken wel geld uit hem'.

Liever geen vader dan een slechte vader denk ik dan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:03

Toch is dat een keuze, tegen abortus zijn en het kind dus houden.

De man heeft die keuze niet, dan moet hem toch minstens de keuze geboden worden om wel of niet een verdere rol in het leven van het kind te spelen.

Het is niet echt eerlijk als de vrouw als enige kan kiezen of de zwangerschap afgebroken wordt, èn ook nog eens als enige kan kiezen of die man de moet gaan betalen.

Ik vind dat eerlijk gezegd ook een stukje emancipatie maar raar genoeg zijn veel vrouwen alleen maar geëmancipeerd op de punten waarop het hun wel goed uitkomt -O-

Ik snap overigens wel het idee dat een man toch een bepaalde verantwoordelijkheid heeft hoor, maar gezien de keuzemogelijkheden die een vrouw tegenwoordig heeft vind ik dat er tegenover rechten ook (morele) verplichtingen staan :)

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:14

lieveli schreef:
Angeliquee18 schreef:
Ja ik vind van wel.

Ja maar de vrouw was dan toch ook zo stoer om die pielemans te ontvangen? Überhaupt, wat is daar stoer aan? Een kind maak je met z'n tweeën, dat is niet per definitie de schuld van de man of de vrouw.

Ik bedoel uiteraard niet dat ik het "stoer" vind. Maar als man zijnde weet je toch dat als je onbeschermd sex heb, er een zwangerschap kan onstaan. Dan vind ik ook dat als er een kindje komt daar je verantwoording voor moet nemen. Je heb het samen gemaakt. Dus dan vind ik dat vrouw + man er samen voor op moet draaien. Als de man echt 100% geen kinderen wilt. Moet die maar een rubbertje om doen vind ik..

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:15

lieveli schreef:
Ik ben pro-choice, mensen hebben een keus. Maar als de man het echt niet wilt, waarom moet de vrouw het dan afdwingen? En wat is dat voor voorbeeld voor het kind later, 'je vader wilt je niet zien maar we trekken wel geld uit hem'.

Ik snap jou wel hoor.
Maar als de vader zijn verantwoordelijkheid neemt, hoef je helemaal geen geld uit hem te trekken maar krijg je het vanzelf. :)

Wat is het voor voorbeeld we hebben sex terwijl we eigenlijk geen relatie meer hebben. We worden ongewenst zwanger, vreemd als je exen bent?? en we laten het gewoon weghalen? De "makkelijkste" weg?

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:17

Mensen tenzij je de boel laat verwijderen loop je bij iedere keer sex risico op een zwangerschap.
Het geval wat de aanleiding was voor dit topic vind ik niet onmogelijk.
Ik ken 2 kinderen die in onmogelijke situaties toch ter wereld zijn gekomen (1 met spiraaltje en rubber en 1 met afgebonden zaadleiders).
Dit risico aanvaard je met zijn 2en.

En dit soort dingen zijn wettelijk vastgelegd.
Nogmaals bij plichten komen ook rechten.
Als de man alimentatie betaald heeft ie ook rechten met betrekking tot het kind.
Kortom man heeft dan zeggenschap over zo goed als alle beslissingen.

Het abortus verhaal:
Die keuze licht toch echt bij de vrouw en die reden vind ik ook niet altijd kloppen maar kan er wel goed wel inkomen.
Het is wel het lichaam van de vrouw en niet van de man, het zou toch van de zotte zijn als een vrouw geen zeggenschap heeft over haar eigen lichaam in deze maatschappij ?

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:19

Kwanyin schreef:
En wat doe je dan in de volgende situatie?

Vrouw is aan de pil maar man gebruikt ook condoom. Man wil ook absoluut nooit kinderen en is daar vanaf het begin heel duidelijk in geweest. Op een bepaald moment zegt de vrouw: "schat, ik moet eigenlijk zeggen dat ik die condoom meer dan moe ben. Het gaat van ons budget af, ik vind zonder veel fijner, ik weet dat jij zonder ook veel fijner vindt..ik ben al sinds jaar en dag aan een tamelijk zware pil, we zijn beide getest op SOA's..wat houdt ons nog tegen om zonder condoom te gaan vrijen, ik zal er wel voor zorgen dat ik niet zwanger geraak! Laat hem asjeblieft weg voortaan, dat is zoveel leuker!"

Man wil de wens van zijn partner inwilligen en laat zijn jasje uit. Vrouw vergeet wel te melden dat ze diarree heeft/pil toch vaker vergeet dan ze wil toegeven..en tadaa ze is zwanger.

Dan moet de man als hij dus echt nooit het risico wil lopen vader te worden door fouten van een ander, koppig blijven vasthouden aan zijn pakje condooms voor de rest van zijn leven?

Ja dat moet hij dan maar, net als dat de vrouw als ze 100% zeker geen kinderen wil ook altijd de pil moet slikken (ook al gebruikt de man condooms)
Ach schat je hoeft de pil niet meer te slikken hoor, die hormoon troep in je lijf. we hebben alle testen gedaan, en ik gebruik toch altijd een condoom. Maar dan vergeet de man te vermelden dat de condooms die hij heeft al lang over datum zijn, scheurtjes in de verpakking heeft enz...

Tja en zo kun je ELK verhaal omdraaien. DAAROM altijd beide je verantwoordelijkheid nemen, en niet afschuiven op 1 van de 2. Zodat er geen schuld vraag kan komen te liggen.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:19

Waar er 2 zijn hebben er 2 schuld.....

Ik vind dat de vader in kwestie altijd moet meebetalen.... wel je lol maar niet je verantwoordelijkheden dragen?
Dat gaat er bij mij gewoon niet in

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-13 12:21

Angeliquee18 schreef:
Ik bedoel uiteraard niet dat ik het "stoer" vind. Maar als man zijnde weet je toch dat als je onbeschermd sex heb, er een zwangerschap kan onstaan. Dan vind ik ook dat als er een kindje komt daar je verantwoording voor moet nemen. Je heb het samen gemaakt. Dus dan vind ik dat vrouw + man er samen voor op moet draaien. Als de man echt 100% geen kinderen wilt. Moet die maar een rubbertje om doen vind ik..

Oke, als man zijnde weet je dat, maar als vrouw dus niet?

En je hebt het inderdaad samen gemaakt, de een heeft niet meer schuld dan de ander. Maar de vrouw heeft de keus om het te houden of weg te laten halen, de man moet maar lijdzaam toezien wat zij doet. En dan ineens verantwoordelijkheid tonen, want ja, baas in eigen buik dus zij bepaalt of hij betaalt?

En wat nou als de vrouw liever geen condoom om wilt doen? Ik persoonlijk heb een hekel aan die rotdingen, liever niet zeg maar. Het hangt er een beetje vanaf wie bij ons thuis vrije handen heeft, maar ik doe mijn vriend nooit een condoom om als ik met hem naar bed ga. Vieze stinkdingen.

Coloured schreef:
lieveli schreef:

Ik snap jou wel hoor.
Maar als de vader zijn verantwoordelijkheid neemt, hoef je helemaal geen geld uit hem te trekken maar krijg je het vanzelf. :)

Wat is het voor voorbeeld we hebben sex terwijl we eigenlijk geen relatie meer hebben. We worden ongewenst zwanger, vreemd als je exen bent?? en we laten het gewoon weghalen? De "makkelijkste" weg?

Ik denk niet dat abortus overigens de makkelijkste weg is, ik zou er in ieder geval veel last van hebben. Het is voor mij met mijn 26 jaar ook geen optie meer.

En ja, als de vader zijn verantwoordelijkheid neemt... In een perfecte wereld is de vader blij met het kindje en proberen ze, omwille van het kind de relatie zo goed mogelijk te houden ook al zijn ze niet meer samen.

Maar ja, een perfecte wereld...
Laatst bijgewerkt door Urbanus op 24-08-13 12:24, in het totaal 1 keer bewerkt