Ik ga 'x' dagen naar .....

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:21

Je kan prima aan mensen denken die kanker hebben en een strijd voeren zonder een debiele status op FB die niemand snapt. Ze hebben er meer aan als je een kaartje stuurt, belt of langs gaat dan dat je die status gebruikt.. (dat dan ook nog eens een hoax is)

Ik lees nergens dat animal alleen maar aan zichzelf denkt, hoor. Maar misschien lees ik er overheen?
Laatst bijgewerkt door Sammie op 23-08-13 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:22

animalwoman schreef:
Het gaat erom dat je om de mensen denkt die kanker hebben.
Blijkbaar snapt niemand dat hier.
Blijkbaar denkt iedereen toch maar om zichzelf of om anderen te pesten.
En vorig jaar was het de kleur shirt die je aanhad.

Jullie denken oh die denkt alleen om zichzelf maar ik heb ondertussen 8 familieleden die overleden zijn aan kanker heb net een in juni weer moeten wegbrengen.
Tot nu toe 8 jaar achtereen.
Dus ja ik zal vast aan mezelf denken.
Kans ik groot dat ik het ook krijg en dan lijkt het me fijn de berichten te lezen.
Maar denk toch alleen aan mezelf volgens jullie.

Nee, dat zegt niemand dat je alleen aan jezelf denkt, dat lees je verkeerd. Wat je hier leest is; wat draagt het melden van de kleur van je ondergoed, shirt of wat dan ook bij aan bewustwording van borstkanker? Dan zet je toch neer in je status: ik sta stil bij kanker vandaag? Dat is toch logischer dan 'blauw'?

AfricanLady

Re: Ik ga 'x' dagen naar .....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:24

Het gaat erom dat de spot wordt aangedreven aan mensen die dit in hun status zetten terwijl ze het heel serieus bedoelen.
Dat je het zelf niet doet prima maar toon wel een beetje respect.
Want somige berichten hier zijn erg kwetsend.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:24

'Blauw'

Oh, kijk, zij staat stil bij kanker. Logische conclusie, inderdaad :').

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:26

animalwoman schreef:
Het gaat erom dat de spot wordt aangedreven aan mensen die dit in hun status zetten terwijl ze het heel serieus bedoelen.

Dat mensen een hoax serieus nemen is al erg genoeg... En er dan ook nog respect voor hebben...? Nee, dat gaat mij niet lukken, sorry.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:27

_San87_ schreef:
animalwoman schreef:

Dat mensen een hoax serieus nemen is al erg genoeg... En er dan ook nog respect voor hebben...? Nee, dat gaat mij niet lukken, sorry.

Dan heb ik medelijden met je.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:28

animalwoman schreef:
Dan heb ik medelijden met je.

Dat is niet nodig. Ik heb geen hoax en 10 seconden aandacht nodig om stil te staan bij (borst)kanker.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:29

Het lijkt wel alsof je helemaal niks mag bespreken omtrent kanker. Want als er wat over zegt heb je er geen respect voor. Ik zie het verband niet hoor.

Evenmin dat ik het verband zie tussen medeleven met kankerpatiënten door kleuren, bh-maten en vakantieperiodes in je status te zetten. Serieus of niet, als je even logisch nadenkt dan snap je zelf toch wel dat niemand dit begrijpt. Al helemaal niet als je er ook nog eens niks over mag zeggen tegen mannen.. doe ook borstkanker kunnen krijgen.

Nogmaals.. het is een hoax. Geen actie gesteund door pink of KWF. Nog een bewijs dat het dus aardig nutteloos is om een dergelijke status te gebruiken..

Eunomia

Ik vind het gewoon een nutteloze actie, je steunt hier mensen dus totaal niet mee. Verder zijn er mensen die echt helemaal in de actie opgaan en mannen/jongens het niet willen vertellen, maar het is gewoon dezelfde actie als vorig jaar. 8)7

Als je mensen met borstkanker echt wilt steunen stuur je een persoonlijk bericht naar die persoon of plaats je iets dat duidelijk aangeeft waar het voor bedoelt is op je facebook. Ik kan maar niet inzien waarom dit mensen zou steunen..

vuurneon

Animalwoman: je hebt wel door wat een hoax is?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:30

Het ergste zijn nog wel mensen die kanker als K of Grote K aanduiden... Ik krijg daar echt rillingen van.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:32

Prima dat jullie er zo over denken.
Maar toon aub wat respect voor degene die het wel doen.
Voor somige is het wel belangrijk.

En ja ik weet wat een hoax is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:32

_San87_ schreef:
Het ergste zijn nog wel mensen die kanker als K of Grote K aanduiden... Ik krijg daar echt rillingen van.

:j
Dus daarom kun je beter gewoon 'blauw' gebruiken, want dan hoef je er geen woord over te zeggen wat iedereen snapt dat je erbij stilstaat :j

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:33

animalwoman schreef:

Waarom zouden we respect moeten tonen voor mensen die neerzetten hoeveel dagen ze ergens heen gaan?
Ik zie dus totaal geen connectie met dat en het steunen van mensen.
Prima dat ze het neerzetten, maar ik vind het echt een domme actie die totaal geen nut heeft en mensen gewoon niet steunt.

Spreek je een vrouw met borstkanker, ja ik vind het heel erg voor je dus ik ga 3 dagen naar de Domicaanse Republiek? 8)7 Beetje een rare connectie vind je niet?
Laatst bijgewerkt door Eunomia op 23-08-13 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:33

animalwoman schreef:

Nou sorry hoor, bedankt dat je de pitycard speelde, maar kanker is inmiddels zo'n groot probleem dat je echt niet de enige bent die er mee moet dealen in dit topic. Huilhuil.

Als je graag iets wilt doen tégen kanker, verzin een ludieke actie om geld op te halen, ga sponsorlopen, doneer aan KWF, doe iets! Maar ga niet passief alleen je fb status veranderen en zeggen dat je dat doet zodat je aan kanker denkt. Ik denk elke dag aan kanker, ik denk de meeste mensen wiens leven er mee geïnfecteerd is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:35

animalwoman schreef:

Als het zo belangrijk is, waarom moet de boodschap dan zo vreselijk verstopt worden dat niemand die link zo kan leggen?

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:35

Ik vind dat je zowiezo respect moet hebben voor andermans mening.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:36

lieveli schreef:
Nou sorry hoor, bedankt dat je de pitycard speelde, maar kanker is inmiddels zo'n groot probleem dat je echt niet de enige bent die er mee moet dealen in dit topic. Huilhuil.

Als je graag iets wilt doen tégen kanker, verzin een ludieke actie om geld op te halen, ga sponsorlopen, doneer aan KWF, doe iets! Maar ga niet passief alleen je fb status veranderen en zeggen dat je dat doet zodat je aan kanker denkt. Ik denk elke dag aan kanker, ik denk de meeste mensen wiens leven er mee geïnfecteerd is.

Nee joh, alleen animalwoman. En de manier waarop ze dat uitdraagt, dat moeten we respecteren.

Sammie

Hoax is een Engels woord zijnde poets, nep, bedrog, truc, oplichterij, broodjeaapverhaal. Dát alleen al vind ik dus aardig respectloos (als we dan toch met dat woord blijven gooien).

Ik vind het aardig respectloos tegenover kankerpatiënten door dergelijke statussen over vakanties te misbruiken. Ik denk dat de meeste kankerpatiënten erg graag op vakantie zouden gaan voor 1 tot 31 dagen, maar niet kunnen. Nut.. status nul komma nul dus.

Ga langs, stuur een kaartje, bel op.. Komt veel beter aan als zijnde ik denk aan je.

Maar no offence.. . ik blijf mijzelf niet herhalen :)
Laatst bijgewerkt door Sammie op 23-08-13 23:37, in het totaal 3 keer bewerkt

vuurneon

animalwoman schreef:

Maar '15 dagen Miami' is geen mening maar een zinloze statement op een grap bedacht door iemand.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:37

animalwoman schreef:

sowieso*
Dat hebben wij ook, maar wij zijn net zo vrij om onze mening te geven als jij de jouwe.

Verder ben ik het met vuurneon eens. :j

stvieee

Het gaat om bewustwording.. er 1 seconden bij stil staan dat niet alles vanzelfsprekend is voor iedereen.

Urbanus

_San87_ schreef:
lieveli schreef:

Nee joh, alleen animalwoman. En de manier waarop ze dat uitdraagt, dat moeten we respecteren.

Heksje :=

AfricanLady

_San87_ schreef:
lieveli schreef:

ben benieuwd of je nog steeds zo doet als er vele mensen in jou familie zijn doodgegaan aan kanker
dan denk je er mischien anders over

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-13 23:38

stvieee schreef:
Het gaat om bewustwording.. er 1 seconden bij stil staan dat niet alles vanzelfsprekend is voor iedereen.

Ook aan jou de vraag: hoe bereik je bewustwording door de kleur van bv je t-shirt te posten? Het is een soort groot geheim complot waar ik denk oprecht 75 procent niets van mee krijgt en alleen 'blauw' ziet staan.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 23-08-13 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt