Hoeveel geef jij uit aan kleding?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 09:10

Momenteel koop ik niets, zelfs niet als ik het nodig heb. Het geld wat ik heb, gaat naar vaste lasten en boodschappen.

Als ik wel geld heb, haal ik nog niet zo vaak wat. Meestal alleen als ik iets nodig heb. Dan moet het 1. goedkoop zijn en 2. goed zitten. Iets kan nog zo leuk hangen aan het rek. Als het niet leuk staat op mij, koop ik het niet.
Al heb ik wel een zwak voor hoge hakken. Ben snel geneigd die te kopen ipv een goede broek :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 10:13

romyloverrr schreef:
ik hoop alleen als ik iets echt leuk vind , en het niet te duur is.
als het belachelijk goedkoop is , of als het echt goed zit iets ( heb laatst 5 ! nieuwe broeken gekocht ( wel in de uitverkoop )
omdat ze zo lekker zaten. maar dan wel de maat die ik nu heb ( 140 ) 3 broeken , en dan 152 2 broeken ''op de groei''

wow, 15 jaar zijn en nog steeds in maatje 140 passen :oo

Rienn

Re: Hoeveel geef jij uit aan kleding?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 10:18

Wij hebben maandag lappendag, dik uitverkoop, nu al. Heerlijk om nu alvast even rond te neuzen. Heb gisteren 2 truitjes gekocht voor samen 10 euro. Moet nog wat kleding hebben voor mijn vakantie, komt dus goed uit.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 10:29

Ik krijg 100 euro per maand kleedgeld van mijn ouders, maar meestal blijft er heel veel over. Ik koop niet vaak kleding, maar de uitverkoop is toch wel erg leuk :D
Laatst nog 2 broeken voor 10 euro :+ Ik draag veel bandmerchandise, die is vaak duurder dan normale kleding.

Shirts: max 25 euro, band merch heeft geen max.
Vesten: max 30 euro, band merch max 50-60 euro.
Broeken: max 100 euro
Schoenen: Ligt eraan wat voor schoenen, een paar kisten leg ik gerust 200 euro voor neer. Meestal draag ik schoenen van mijn moeder, zij heeft hartstikke leuke schoenen.
Jassen: Die krijg ik meestal, meestal toch wel rond de 150 euro.

Sportkleding is een ander verhaal, voor paardrijbroeken wil ik best een bedrag neerleggen als het echt goed zit. Maar meestal heb ik rijbroeken van 15-20 euro :P Laarzen daarentegen zijn wel duur omdat ik een hele moeilijke maat heb. Wielrenkleding is bijna onbetaalbaar, mijn shirt was 80 euro :wow: Niet leuk meer, maar wel nodig als ik wil fietsen. Heb dan ook maar 1 wielrenshirt haha.

Ondergoed en sokken haal ik bij de action, lekker goedkoop. BH's heb ik alleen van de Hunkemoller, die zitten het lekkerste :D
Mijn kledingkast puilt aardig uit, maar dat komt vooral doordat ik veel oude kleding nog steeds pas :')
Ik loop ook rond in paardrijbroeken maat 152 of andere kleine maatjes haha.

Voordat ik iets koop, denk ik wel 3 keer na of het het geld echt waard is en of ik het echt graag wil hebben.
Met bandmerchandise hoef ik niet na te denken, daarvan weet ik zeker dat ik het wil hebben :P

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 10:41

Ik ga meestal 1 a 2 keer in het jaar shoppen.... in totaal ongeveer 600 per jaar dan ga ik 1 keer goed shoppen en koop ik wat ik nodig heb...gruwelijk hekel aan shoppen dus dan krijg je dat...

Ik haddit jaar tijdens mijn jaarlijkse shoppingspree 3 tassen vol met kleiding voor 200 euro dus ik mag dit jaar nog een keertje van mezelf... dan ga ik voor de wintershoppen....
maar probeer wel een max van 600 in een jaar aan te houden...
dus 50 euro in de maand...

paardrijkleren zit hier niet bij....
broeken zit tussen de 20-80
mijn laarzen waren 280 maar hier doe ik al 3 jaar mee en kan nog wel een poosje... voor shirtjes enzo gebruik ik oude kleren...

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 10:44

Ik shop veel te veel, ik koop wat ik leuk vind maar ik spaar het daarnaast ook op om 1 keer per jaar in Amerika te besteden aan merkkleding (Guess, Victoria's Secret, DKNY, Versace ed). Qua geld als ik gemiddeld wat koop kan het zo zijn dat ik iets voor 5 euro koop, maar ook voor 100 euro. Wat ik spaar om tijdens vakantie aan shopgeld te hebben ligt wel veel hoger

Ik heb momenteel ongeveer (schrik niet):
- 50 spijkerbroeken
- 10 nette broeken
- 30 a 40 jurken
- 10 rokken
- 5 colberts
- 40 lange mouwen shirts
- 30 korte/mouwloze shirts/hempjes
- 20 truien dan wel vesten
- 15 lingeriesetjes
- 3 bikini's
- 5 winterjassen waarvan 1 voor de paarden
- 2 herfstjassen
- 5 zomerjassen

- 70 paar schoenen, vooral pumps of laarzen met hak
- 2 paar sportschoenen
- 1 paar slippers

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 10:56

Meestal 200 euro per maand.

marletjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 10:59

Ik koop alleen als ik wat nodig heb, maar dan sla ik ook gelijk een hoop in :') Ik gok zo'n 70 euro aan kleding per maand. En in de winter komt daar nog zo'n 100 voor laarzen bij en in de zomer ongeveer 50 euro aan alle paar schoenen bij elkaar en daar komt dan ook nog 1x in de 2 jaar een zomerjas en een winterjas bij

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:08

Douraque schreef:
Ik shop veel te veel, ik koop wat ik leuk vind maar ik spaar het daarnaast ook op om 1 keer per jaar in Amerika te besteden aan merkkleding (Guess, Victoria's Secret, DKNY, Versace ed). Qua geld als ik gemiddeld wat koop kan het zo zijn dat ik iets voor 5 euro koop, maar ook voor 100 euro. Wat ik spaar om tijdens vakantie aan shopgeld te hebben ligt wel veel hoger

- 50 spijkerbroeken
- 10 nette broeken
- 30 a 40 jurken
- 10 rokken
- 5 colberts
- 40 lange mouwen shirts
- 15 lingeriesetjes
- 3 bikini's
- 2 herfstjassen
- 5 zomerjassen

- 2 paar sportschoenen
- 1 paar slippers

Hoe groot is jouw huis?! :')

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:10

Gisteravond nog even een bestelling geplaatst bij de wehkamp, voornamelijk voor zoonlief. 6 merk t-shirts, een joggingbroek, een zomerjas en een tshirt voor manlief. Totaal voor 31,50 :D Gaat allemaal de kast in voor volgend jaar.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:18

@marleen_88: woon nog bij mijn ouders, maar als ik volgens jaar op mezelf ga heb ik in ieder geval een kamer nodig speciaal voor mijn kleding :')

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:20

Douraque, jouw onderschrift! :oo Echt waar? _/-\o_

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:24

saroanda schreef:
Douraque, jouw onderschrift! :oo Echt waar? _/-\o_

Jep, it's true

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 11:55

Als je dit topic zo leest, zou je niet denken dat het crisis is! :+
Zelf geef ik denk ik 200 euro per jaar uit aan kleding. Ik ben zelf erg zuinig en krijg af en toe tweedehands kleding. Laatste aankoop was (diep nadenken) in juni een shirtje op de zomermarkt voor 15 euro.
Maar ik ben wel zuinig opgevoed, ik kreeg toendertijd (10 jaar geleden) 30 gulden kleedgeld per maand :P

JJane

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:02

€200 per jaar? Ik ben minimaal aan ondergoed kwijt. En dan heb ik echt niet het duurste maar het moet wel fijn zitten.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:10

Ik ben vrij zuinig en doe ook lang met spullen, ik heb ondergoed dat al een jaar of 6 oud is, maar zolang het nog goed is, vind ik het prima!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:18

Het ligt helemaal aan de financiële ruimte die ik heb. Meestal begin ik bij de uitverkoop te kijken, maar met mijn maat moet ik toch vaak bij de nieuwe collectie gaan kijken naar de XS maatjes.

Ik kan dus voor 80 euro in totaal uitgeven aan uitverkoop of aan nieuwe kleding. Meer dan 60 euro zal ik niet voor een shirt betalen (alles boven de 50 vind ik eigenlijk al not done!). Het ligt er echt aan hoe uniek het is, en of ik het mij financieel kan veroorloven!

Broeken gaf ik vroeger een vermogen aan uit, 120 euro of meer ga ik er niet meer voor neertellen. Ik geef nu tussen de 50 en 80 euro uit aan een broek. Met name het merk Only geeft mij voor lange tijd plezier en de stof rekt NIET uit, wat veel merkbroeken wel hebben.

Het kan dus goed dat ik geen eens 50 euro uitgeef en een andere keer zo 200. Per shopmissie (1x in de 3 maanden) is 200 euro echt de max. :j

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:23

Iedere maand veel te veel :') Ik neem me iedere maand voor dat ik niks mag kopen (teveel kleding, te weinig ruimte, van het geld dat ik over hou kan ik lekker op vakantie, blablabla) maar ik heb echt nul discipline :+

Voor jurkjes is mijn max zo'n €30, broeken 40, shirts/blousen €20/€25, blazers €40 en bij schoenen ligt het er aan. Sowieso hangt het ook wel een klein beetje van het stuk af: ik zag laatst een onwijs mooie blouse voor €30. Meer dan ik er normaal aan uit wil geven, maar hij was te mooi om te laten hangen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:50

Ik heb helaas een spijkerbroekentic, zie ik er eentje waarvan ik denk dat hij lekker zit dan passen en afrekenen. Heb een lastige maat, lang en dun. Nu heb ik jaren geleden wel een klapper gemaakt, had nog oude Levi's 501 uit midden jaren 60 in de kast liggen van toen ik nog heel jong was. Er was toen een house in vintage en die heb ik via E-bay te koop aangeboden. Vertel niet wat ze opgeleverd hebben maar het was genoeg om jaren van te shoppen. Ikke blij dat ik ze al die jaren meegesleept heb want dat was buiten een aantal jonge paarden de beste investering die ik ooit gedaan heb.

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 12:58

Douraque schreef:

- 50 spijkerbroeken
- 10 nette broeken
- 30 a 40 jurken
- 10 rokken
- 5 colberts
- 40 lange mouwen shirts
- 15 lingeriesetjes
- 3 bikini's
- 2 herfstjassen
- 5 zomerjassen

- 2 paar sportschoenen
- 1 paar slippers

50 spijkerbroeken? zoveel verschillende kleuren/vormen zijn er toch niet? :wow: En 70 paar schoenen? dat wil zeggen dat als je elke dag een ander paar aandoet, je elk paar schoenen 5 keer in het jaar aandoet. := *Jaloers*

sashafierce

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 13:05

Douraque schreef:

- 50 spijkerbroeken
- 10 nette broeken
- 30 a 40 jurken
- 10 rokken
- 5 colberts
- 40 lange mouwen shirts
- 15 lingeriesetjes
- 3 bikini's
- 2 herfstjassen
- 5 zomerjassen

- 2 paar sportschoenen
- 1 paar slippers

Sodeju, nu denk ik aan zo'n mega inloopkast. Fotoo :D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 13:07

Ik winkel vaak 1 keer voor de winter en 1 keer voor de zomer. Voor die keren neem ik gemiddeld €200 euro exclusief jas.
Als ik daarnaast ga winkelen een keer geef ik vaak max €100 uit.
Alles wat ik niet meer mooi vind worden paardrijkleren :3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 13:34

Ik vind dat jullie allemaal zo weinig uitgeven aan schoenen ed! Ik vind dat je het bij schoenen al snel ziet als ze goedkoop zijn en koop dus eigenlijk altijd wel duurdere schoenen (rond de €100-€200 voor laarzen, all stars/vans voor de normale prijs (€50-€60?) en pumps dan meestal in de uitverkoop, maar geen slechte kwaliteit oid). Verder ga ik ook echt niet voor een bh van de H&M bijvoorbeeld, dan kan ik er net zo goed geen kopen, dus dat tikt ook wel aan. Sportkleding/schoenen/sportbh's bespaar ik ook echt niet op, behalve rijbroeken :+.
(Spijker)broeken geef ik nooit heel veel aan uit, ik ben ze toch zo zat of ze gaan kapot - de meeste spijkerbroeken blijven hoogstens een jaar heel bij mij. De rest van mijn kleding koop ik meestal wel in de uitverkoop, tenzij ik iets echt graag wil hebben, maar dan ga ik alsnog niet echt voor koopjes, dat vind ik zonde. Ik ga redelijk vaak winkelen maar koop lang niet altijd iets, vroeger kocht ik véél meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 13:55

Telpeva schreef:
Waar halen jullie leuke winterjassen voor rond de 50 euro? Ik kom altijd duurder uit op een of andere manier. Wie geeft mij die gouden tip!:D

Ik heb op de een of andere manier altijd geluk met jassen, mijn huidige winterjas heb ik aan het begin van de zomer voor €15 gekocht, heel vaak afgeprijsd en hing ergens achter een rek :+ Fijnste jas die ik ooit heb gehad geloof ik, en was oorspronkelijk echt minstens €150. Dat was wel echt een uitzondering, geef normaal minstens €100 uit voor een winterjas.

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-13 14:04

Een vast bedrag wat ik uitgeef aan kleding heb ik niet. Ik koop wat ik mooi vind en moet toegeven dat ik een dure smaak heb. Het is net hoeveel ruimte ik heb in een maand, het meeste koop ik wel zelf, al krijg ik ook wel eens wat toegeschoven. Iedereen moet kopen waar hij zich het beste in voelt en wat men kan veroorloven. Zelf koop en heb ik graag mooie kleding en bepaalde merken kom ik toch vaak op uit. Ik kan genieten van een mooie jurk, jumpsuit of een shirtje wat van mooie kwaliteit is. Ook een goed paar schoenen geef ik graag geld aan uit, 100-150 euro. Ik doe lang met mijn schoenen en vind persoonlijk goede schoenen belangrijk.