Krijsend buurmeisje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 13:16

Dames: mag dit per pb?

Valt me overigens wel op dat heel de maatschappij zich af en toe maar aan moet passen aan kinderen....
Was laatst in een dierentuin waar een flyer hing: ga met de verzorger mee achter de schermen! (Voor kinderen tot 12 jaar)
En toen dacht ik; maar dat vind ik ook leuk! ;)

Iris82

Re: Krijsend buurmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:18

Das weer een hele andere discussie LM.
Wellicht iets voor een nieuw topic?

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:19

LadyMadonna schreef:

Valt me overigens wel op dat heel de maatschappij zich af en toe maar aan moet passen aan kinderen....
Was laatst in een dierentuin waar een flyer hing: ga met de verzorger mee achter de schermen! (Voor kinderen tot 12 jaar)
:D :D

Misschien als je het lief gevraagd had dat het wel had gemogen? :D :D

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:21

AustriaTrick schreef:
Twiggy2008 schreef:
AustriaTrick, ik heb het al eerder uitgelegd, lees nou eens goed en vat niet alles zo persoonlijk op. Bij het woord 'mensen', denk je dat ik daar jou alleen mee bedoel? Wat jij wilt, hoor. Enne.... slaan vind ik inderdaad niet de oplossing. En daar blijf ik bij :j . Het levende bewijs zit hier bij me. Ik vind jou eigenlijk heel persoonlijk worden, vooral die rare opmerking over mijn dochter. Zou je even normaal willen doen, alsjeblieft?

Had je in je eerste post moeten zeggen, ik haat de discussies op bokt. Maar ik vind dit gewoon onterecht. Had je gelijk even moeten zeggen dat was het niet zo op mij gericht. En als ik aangevallen word bijt ik terug ja. Zo ben ik. Jij werd persoonlijk. Dus ik ook. Ieder zn eigen. Ik had iets volwassener kunnen reageren maar ik was even heel erg kwaad. Volgende keer graag wat duidelijker zijn.

Ik probeer altijd duidelijk te zijn op bokt. Het blijft internet, he, dan kan het wel eens lastig zijn als mensen alles op zichzelf projecteren. Daar kan ik weinig aan doen, vrees ik. Ik heb het ook wel eens gehad, hoor, kan gebeuren, maar maak je niet zo kwaad. Nergens voor nodig. :)

Yris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:22

Verhuizen naar het platteland, of gewoon niet aan irriteren...
Misschien heb je zelf over een aantal jaren ook zon kind en weet je niet wat je er mee aan moet! Dan zijn een beetje tolerante buren wel erg prettig!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 13:26

Ik woon al op het platteland en ik ben heel tolerant. Alleen is bij mij de maat ook een keertje vol.
Over een aantal jaren ook zo'n kind? Nee hoor, ben ik niet bang voor...

Yris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:30

Ok, ik hoop het voor je...
Wat als je een autistisch / PDD NOS kind, ADHD kind?

Ik ben zelf ook niet echt een kinderliefhebber heel eerlijk gezegd, maar je zult er toch aan moeten wennen dat kinderen niet altijd doen zoals je het zou willen hebben, en hun ouders voeden hun kind ook niet op zoals jij het altijd zou willen.

Niks aan te doen... je maakt het jezelf moeilijk als je je overal aan ergert!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:40

Ik vind het wel apart dat mensen met krijsende kinderen zeggen; laat ze maar even gaan, want ik kan dan niet met ze praten of ze moeten maar even krijsen, ze kunnen zich niet anders uitten.

In mijn ogen is het gewoon niet nodig. Als een kind wat zich nog niet anders kan uitten krijst, is het volgens mij behoorlijk gefrustreerd en dat kun je beter oplossen.
En waarom zou iets anders niet helpen? Niet elk kind/mens is hetzelfde, maar hier heeft het prima gewerkt om niet te laten huilen.

En het bewijs; hij is 16 en kan zich prima uitten, heeft nog steeds respect voor ons en luisterd ook naar ons of anderen.

En dan niet naar iemand hier, maar denk dat toch veel kinderen te weinig aandacht krijgen of te weinig beweging etc. Laat ze lekker uitwaaien. Niet achter de pc gaan zitten, maar lekker tijdje rennen en gek doen.
Wij hadden een moeilijke periode en toen ging ik een stuk wandelen. Hij rende bergje op en af. Daarna naast elkaar lopen en praten in alle rust.

En daarvoor vaak mee op de fiets of in de buggy mee skaten. En vooral!!! overal mee naartoe nemen. Ik heb echt zoveel mensen gehoord; nee, kan niet winkelen, want die kleine dit of dat. Of; kan geen boodschappen doen, de kleine heeft nog niet geslapen tc etc.
In een restaurant rennen knderen als gekken rond. Mensen nemen hun kind normaal niet mee en als ze dan mee mogen weten ze dat ze op vreemd terrein zijn en ouders afgeleid etc etc.
Dan zeggen ze later zelf dat ze liever niet naar een retaurant gaan.

Maar je mot ze juist overal mee naartoe nemen. En aandacht voor ze houden. Blijf hetzelfde. Ik werd gerust boos als er anderen bij zijn. Maar ben in ieder geval wel consequent en zoonlief weet dat het overal; hetzelfde is.

Mijn ouders hebben ons ook altijd overal mee naartoe genomen en kon me ook overal gedragen. Nooit gezeurd in de winkel. Mijn moeder werkte, maar ik kwam niks tekort qua aandacht.

Ik hoor vee ouders die hun kind maar lastig vinden en komen op mij best egoistisch over in dingen. Jeleven verandert nou eenmaal en anderen hoeven geen last te hebben van jouw keus tot kinderen.

Als ze gaan praten wordt het wel makkelijker. We zijn dan ook ouders geweest die altijd praten en dingen uitleggen, ook vanuit het oogpunt van anderen. Dat heeft prima gewerkt. Beter in mijn ogen dan alleen maar zggen; mag niet of neeeeeee.

We zijn niet perfect, maar als ik zie hoe mensen het doen en ze hoor praten, irriteer ik me mateloos. Uiteindelijk krijg je ook de kids van een ander over de vloer en ben daar ) nog steeds ) niet altijd happy mee kan ik vertellen........Vind het soms zelfs zielig hoe weinig aandacht kinderen krijgen en hoe weinig ouders betrokken zijn. Isgeen kwestie van tijd, echt niet. Is een kwestie van willen. Mijn ouders werkten, wij werkten( + e paarden ) dus is gewoon geen smoes.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 13:43

Ik heb alleen een probleem met niet opgevoede kinderen...
En ook een (geestelijke) beperking is geen excuus om dan maar geen rekening met anderen te houden (hoewel met name ADHD tegenwoordig imo vaak aangegrepen wordt als excuus om een kind niet op te voeden, maar ook dat is weer een andere discussie)
Ik eis ook nergens dat het muisstil moet zijn, gewoon leefgeluiden heb je en hou je, en daar heb ik ook geen problemen mee.
Het is niet de eerste x dat ik vanuit deze buren "overlast" ervaar, de andere buren hebben ook kinderen, honden, zijn aan het klussen, en daar heb ik echt nooit last van.
Ik ben ook niet de enige die ervaart dat er hysterisch gekrijs is (alleen woon ik er het kortste bij)
En ik ben ook niet de enige die ervaart dat ze "makkelijk" zijn.

Omdat ik niet "die zeur buurvrouw" wil zijn, heb ik in de loop der jaren al heek veel geaccepteerd en geslikt.....
Het is echt geen "bonje met de buren" verhaal, begrijp me niet verkeerd. Het zijn elke x kleine dingetjes, wat ook echt niet doelbewust gaat, maar die wel in het emmertje komen. En ik wil graag voorkomen dat het emmertje over loopt.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:46

Als je zelf geen kinderen wilt, hoef je de confrontatie in elk geval ook nooit aan, he. Altijd het gemakkelijkst natuurlijk ;) . Een kind houdt je de spiegel voor. Vind ik juist heel verrijkend in mijn leven. Overigens snap ik het heel goed als men niet voor kinderen kiest. Maar oordeel dan niet zo makkelijk over anderen die er wel voor kiezen. Het is niet altijd makkelijk, dat opvoeden. En ja, er worden (heel) veel fouten gemaakt (nobody is perfect). Maar soms weet je ook niet echt wat er speelt en dan is veroordelen wel erg makkelijk. En dat is jammer. Ik zou zeggen, praat gewoon met de buren. Dat is het enige wat je kunt doen. Hier een topic beginnen, tja, dat lost het probleem sowieso niet op. :)

Superpony, denk inderdaad ook dat veel kinderen niet de juiste aandacht krijgen. Dat ben ik wel met je eens, want dat zie ik helaas ook veel om me heen. Het is vaak de verkeerde aandacht, maar ja, ik denk dan maar 'ieder zijn leven'.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:48

Je hebt gelijk hoor. Maar mensen zijn soms zelf moe van hun kinderen en dan niet meer redelijk.

Ons buurjongetje heeft eerst altijd 's nachts gehuild en daar hebben ze vaak naar gevraagd of zelf wat over gezegd.

Nou is die van ons 16, dus andere fase. Hij gaat netjes vertellen dat er wat vrienden komen en het tot ze gaan stappen een uur of 12, wat rumoerig kan zijn. Buurman snapt het, want ook andere buren maken het hier in het hofje weleens laat. Buurvrouw reageerd heel ego dat ze niet tveel lawaai mogen maken. Toen heb ik dus wel even maling gehad, want onze zoon is zo beleefd om het even aan te geven voor die ene keer op zaterdagavond. Een andere buurjongen is rond de 20 n komt midden in de nacht thuis met vrienden en staat voor de deur lawaai te maken. Verderop een volwassen stel wat minstens elke maand een feestje heet, dus daar is mijn tolerantie dan ook gewoon naar. Wat een ander mag, mogen wij ook.

En als ik jaren naar het gejank van een kind luister en het gebler of irritante geluid waarop moeder praat in de tuin, magonze zoon best een keer met vrienden wat muziek draaien tot 12 uur.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:51

Verhuftering van de maatschappij speelt ook een rol IMO. Vroegah had je nog veel meer sociale controle, kon een wildvreemde op straat je nog corrigeren als dat nodig was (lees asociaal of gevaarlijk gedrag) tegenwoordig hoef je dat niet meer te proberen. Óf je krijgt een grote mond van het grut zelf, óf je krijgt het aan de stok met de ouders/verzorgers. En een enkeling is er misschien wel blij mee.

IMO is het glorietijdperk van goed opgevoede kinderen wel voorbij :o (uitzonderingen daargelaten).

Yris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:53

Kan ik me best voorstellen hoor LadyMadonna.
Als het de hele dag doorgaat word je er misschien wel knettergek van.
Ik ben ook niet zon kindervriend haha.

Er zit alleen zoveel verschil in soorten kinderen! En dat heeft LANG niet altijd te maken met opvoeding. (Ook vaak wel :P ) Zie het ook bij mijn neefjes en nichtjes.
Dus ik laat het wel uit mn hoofd om anderen erop te bekritiseren.

En misschien hebben hun wel last van jouw wasmachine, schijtende kat/hond, tv, etc etc.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:54

superpony schreef:
Je hebt gelijk hoor. Maar mensen zijn soms zelf moe van hun kinderen en dan niet meer redelijk.

Ons buurjongetje heeft eerst altijd 's nachts gehuild en daar hebben ze vaak naar gevraagd of zelf wat over gezegd.

Nou is die van ons 16, dus andere fase. Hij gaat netjes vertellen dat er wat vrienden komen en het tot ze gaan stappen een uur of 12, wat rumoerig kan zijn. Buurman snapt het, want ook andere buren maken het hier in het hofje weleens laat. Buurvrouw reageerd heel ego dat ze niet tveel lawaai mogen maken. Toen heb ik dus wel even maling gehad, want onze zoon is zo beleefd om het even aan te geven voor die ene keer op zaterdagavond. Een andere buurjongen is rond de 20 n komt midden in de nacht thuis met vrienden en staat voor de deur lawaai te maken. Verderop een volwassen stel wat minstens elke maand een feestje heet, dus daar is mijn tolerantie dan ook gewoon naar. Wat een ander mag, mogen wij ook.

En als ik jaren naar het gejank van een kind luister en het gebler of irritante geluid waarop moeder praat in de tuin, magonze zoon best een keer met vrienden wat muziek draaien tot 12 uur.

Zo denk ik ook. Het is geven en nemen. Mijn buren maken tot laat herrie op hun balkons, waardoor mijn kind te laat gaat slapen (die ligt er echt wakker van). Prima, maar dan zet ik de wasmachine ook 's avonds laat aan, als we terug komen van een stranddag (van de week een paar keer gehad en dat horen ze ook boven en beneden). Toedeloe. Zo gaan die dingen...... Ben blij als we gaan verhuizen (want gelukkig heb ik samenwoonplannen en dan wordt het wonen een heel andere verhaal :D, nog effies geduld )

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 13:57

Nou ik heb drie meiden en die kunnen ook krijsen. Als de oudste gaat krijsen dan helpt het om met haar een gesprekje te voeren en dan is het snel weer over. De jongste die haal ik voor straf naar binnen en dan is het krijsen ook gelijk klaar. De middelste die moet ik negeren, iets anders helpt niet bij haar. Dus ja je kan zeggen niet goed opgevoed enz enz. Of de kids van de buren doen dat niet. Maar vergeet niet dat elke kind verschillend is.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 14:02

Tja, dat is zo. Toen wij hier kwamen hoorden we van beiden kanten dat de vorige mensen echt veel lawaai maakten en tot heel laat. Ze werden er echt gek van. Kind sliep ook nooit, speelde tot laat, tv stond hard, veel ruzies etc. Is een vrij nette buurt met koophuizen, amar dit werd verhuurd.

In het begin liep ik dus echt op m'n tenen. Tijdens mega verbouwing stopten wij echt steeds netjes voor 10en, amar we kregen veel begrip, ze waren allang blij.

Toen we eenmaal woonden, kregen we tehoren dat ze niks hoorden en onze honden ook zo rustig zijn etc. Maar als mijn man of zoon iets lawaai maakte, werd ik al nerveus, omdat ik dacht dat ze alles hoorden.

Maar achteraf onzin, want 1 kant maakt heel veel lawaai in de tuin als ze praat en kind jankte dus alle nachten. En dat zij vroeg gaan slapen is hun probleem hoor. Dit is ons huis en we gedragen ons netjes, maar we moeten we kunnen leven.
Zou te gek zijn als ik 's nachts niet uit bed mag komen, iets te drinken kan pakken, wc niet door kan trekken of weet ik veel........Ze horen het denk ik niet, maar 's nachts is het natuurlijk heel stil verder.
Gisteravond kwam onze zoon van een feestje om half 3 thuis, ja, dan moet je toch je eigen huis in kunnen aan......

Ik zet nog steeds de geluidsinstallatie 's avonds zachtjes als man en zoon film kijken, maar verder, leven en laten leven binnen het normale. Iedereen maakt een keer lawaai en wil een keer een feestje, kan een keer laat zijn of heel vroeg. Moet kunnen.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 14:24

Maar Twiggy2008 zo klinkt het een beetje als oog om oog...:o ?

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 14:36

Twiggy2008 schreef:
superpony schreef:

Zo denk ik ook. Het is geven en nemen. Mijn buren maken tot laat herrie op hun balkons, waardoor mijn kind te laat gaat slapen (die ligt er echt wakker van). Prima, maar dan zet ik de wasmachine ook 's avonds laat aan, als we terug komen van een stranddag (van de week een paar keer gehad en dat horen ze ook boven en beneden). Toedeloe. Zo gaan die dingen...... Ben blij als we gaan verhuizen (want gelukkig heb ik samenwoonplannen en dan wordt het wonen een heel andere verhaal :D, nog effies geduld )

'Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet' was het toch?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 14:39

Twiggy2008 schreef:

Klopt wel, ik denk soms; waarom zou ik mijn hond nog corrigeren als ze een keer aan slaat ? Maarja, heb er zelf ook een hekel aan, dus ik corrigeer nog :j
Overigens zou ik het graag horen als iemand last van mij heeft in de buurt, dan kan ik er wat aan veranderen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-13 14:45

ilayda schreef:
Nou ik heb drie meiden en die kunnen ook krijsen. Als de oudste gaat krijsen dan helpt het om met haar een gesprekje te voeren en dan is het snel weer over. De jongste die haal ik voor straf naar binnen en dan is het krijsen ook gelijk klaar. De middelste die moet ik negeren, iets anders helpt niet bij haar. Dus ja je kan zeggen niet goed opgevoed enz enz. Of de kids van de buren doen dat niet. Maar vergeet niet dat elke kind verschillend is.

Ff hoor.... Dat elk kind verschillend is, prima. Dat je bepaald gedrag moet negeren, prima.... Maar je gaat toch niet van anderen verwachten dat ze (ff zwartwit) accepteren dat jouw kind de buurt bij elkaar krijst? Je gaat van jouw probleem toch niet een ander zijn probleem maken?

Mijn katten lopen los buiten. Zodra ik van een van de buren merk dat ze overlast veroorzaken (in hun tuin schijten oid) zal ik daar wat aan moeten doen, en niet m'n schouders ophalen en zeggen: tja, t zijn katten hè, die doen dat...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 14:58

Sees schreef:
Maar Twiggy2008 zo klinkt het een beetje als oog om oog...:o ?

Maar dat is het gelukkig niet, hoor ;) . Ben prima met mijn buren, maar er wonen hier geen kinderen, alleen singles en een hoop bejaarden.
Zie erg uit om weer naar mijn oude dorp terug te gaan.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:17

Het hoeft inderdaad neit altijd te betekenen dat er niet opgevoed wordt, zoals hier al vaker aangehaald is kan het juist ook actief negeren zijn. Maar dat zouden ze dan wel ook zo moeten kunnen verwoorden natuurlijk. Dus ik zou er als buurvrouw zeker even naar informeren, mocht je dit dan als antwoord krijgen dan heb je het er inderdaad mee te doen, maar kun je je in elk geval troosten met de gedachte dat het dus geen "aso-gezin" is maar een probleem van 'tijdelijke' aard.
En anders geef je inderdaad een signaal dat je er overlast van hebt, misschien zijn ze er zich zelf niet zo van bewust dat anderen het als storend ervaren :')

Hier een soortgelijk probleem, wij wonen in een hondenbuurt (in onze eigen straat van 12 huizen - 6 aan elke kant- zijn er al 15 :oo waarvan wij er 2 hebben) en onze achterburen hebben ook een hond. De eerste dag werd meteen al verteld dat ze er niets aan konden doen maar dat hun hond iedere keer als ze hem willen uitlaten hij een enorme keel opzet en dat was -bleek later- zacht uitgedrukt :+ . Heel erg vervelend, maar wel netjes dat ze het meteen verteld hebben toen we er kwamen te wonen.
(Desalniettemin zouden ze zelf wel wat meer rekening met de buurt kunnen houden door de hond niet na 23.00 en voor 7.00 uit te laten, in tegenstelling tot de 24.00 en 6.00 wat vaak gebeurt...)

Als je overlast veroorzaakt vind ik het zelf wel zo netjes om daar over te communiceren.
Hebben wij ook gedaan met onze buurman toen onze dochter een tijdje veel huilde en volgens hem had hij er geen last van.
Prima, zodra hij er wel last van zou krijgen had hij langs kunnen gaan want die optie hadden wij daardoor gecreeerd.

Weten wat er aan de hand is voorkomt al veel ergernis.
Verder vind ik goede communicatie gewoon belangrijk en samen oplossingsgericht denken.
Een ander stel in de straat achter ons hadden 3 honden en die blaften als ze alleen waren. Soms dus ook snachts.
Paar keer langsgegaan maar dan waren ze er niet, dus briefje in de bus gedaan maar geen verandering, daarna dus begonnen met wijkagent enz. en nu is het (geen idee hoe?!) in ieder geval opgelost.
Maar dat is natuurlijk een laatste redmiddel.

Ik hoop voor je dat er verbetering in de situatie komt, niets is zo vervelend als gestoord worden in je rust (leefgeluiden buiten beschouwing gelaten, dan moet je maar in een hutje op de hei gaan wonen).

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:30

Meid, ik heb niet één maar drie krijsende buurkinderen...

Vroeger werd ik altijd onmiddellijk naar binnen gebonjourd als ik ook maar durfde te schreeuwen.
Mocht ik lekker binnen krijsen en de buurt had er een stuk minder last van.
Tegenwoordig laten ze de hele buurt graag meegenieten. :+
Laatst bijgewerkt door OdiEtAmo op 13-08-13 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:35

LadyMadonna schreef:

Had gewoon moeten vragen :)
Ik ga altijd mee met zo'n indoor speeltuin (wel met kinderen hoor, moet wel een excuus hebben :') ). Staat op 'tot ... Jaar' en wie loopt daar? Ik :D
(Riep een meisje tegen mij; mevroouhooouw, dit is voor kinderen hoor! U bent er te groot voor!) :')
Met 3 volwassenen door alle buizen gekropen, glijbanen zijn wij vanaf gegleden etc. De kinderen die wij mee hadden? Die bleven bij ons uit te buurt want de oudste schaamde zich wel een beetje :') )

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:37

Of je neemt je buurmeisje mee. :D