superpony schreef:Je hebt gelijk hoor. Maar mensen zijn soms zelf moe van hun kinderen en dan niet meer redelijk.
Ons buurjongetje heeft eerst altijd 's nachts gehuild en daar hebben ze vaak naar gevraagd of zelf wat over gezegd.
Nou is die van ons 16, dus andere fase. Hij gaat netjes vertellen dat er wat vrienden komen en het tot ze gaan stappen een uur of 12, wat rumoerig kan zijn. Buurman snapt het, want ook andere buren maken het hier in het hofje weleens laat. Buurvrouw reageerd heel ego dat ze niet tveel lawaai mogen maken. Toen heb ik dus wel even maling gehad, want onze zoon is zo beleefd om het even aan te geven voor die ene keer op zaterdagavond. Een andere buurjongen is rond de 20 n komt midden in de nacht thuis met vrienden en staat voor de deur lawaai te maken. Verderop een volwassen stel wat minstens elke maand een feestje heet, dus daar is mijn tolerantie dan ook gewoon naar. Wat een ander mag, mogen wij ook.
En als ik jaren naar het gejank van een kind luister en het gebler of irritante geluid waarop moeder praat in de tuin, magonze zoon best een keer met vrienden wat muziek draaien tot 12 uur.
Zo denk ik ook. Het is geven en nemen. Mijn buren maken tot laat herrie op hun balkons, waardoor mijn kind te laat gaat slapen (die ligt er echt wakker van). Prima, maar dan zet ik de wasmachine ook 's avonds laat aan, als we terug komen van een stranddag (van de week een paar keer gehad en dat horen ze ook boven en beneden). Toedeloe. Zo gaan die dingen...... Ben blij als we gaan verhuizen (want gelukkig heb ik samenwoonplannen en dan wordt het wonen een heel andere verhaal
, nog effies geduld )