Irritaties op de (snel)weg...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Fee_

Re: Irritaties op de (snel)weg...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 01:04

Ik heb nog niet zo lang mijn rijbewijs. Een maandje nu dus heb nog niet veel irritaties.

Maar waar ik toch zo'n ongelooflijke bloedhekel aan heb, zijn van die vervelende rot jochies van een jaar of 12. De met z'n tweeën naast elkaar fietsen op de autoweg maar de ruimte in beslag nemen alsof ze met z'n tienen zijn. En dat dan ook nog op een plek waar ik niet in kan halen, geen plek voor. En dan ook nog eens op slakken tempo.
En dan ook nog heel arrogant omkijken met een blik van: waarom blijf je achter me rijden en haal je niet in?

En nu houd ik best van doorrijden, dus heb echt een hekel aan mensen die gewoon te sloom voor me rijden, over steken of inhalen, haha. :+

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 01:45

Oooooh verschrikkelijk.. Heb bijna een jaar mn rijbewijs maar maak veek km's.

Vaak bijna ongelukken in de stad. Stond een auto in de berm, geen alarmlichten aan. Toen ik met mijn rechterkoplamp ong bij zijn achterlicht reed, dook hij zo voor me. Ik schrok me de paasei! Heb nog nooit zo hard geremd, zusje zat met haar hoofd op het dashboard.

En nog een, kwam van een klaverblad af en wilde de A28 op voor een vrachtwagen. Hij had het gezien en gaf een seintje dat ik kon. Dus ik kijk nog eens, kon, dus ik doe mn richting uit en wil gaan. Komt er zo'n m#%@%`l van de meest linkse baan die er dus afwou.We zaten samen op een baan, schrok.me helemaal het apenlazerus. Ben direct weer naar rechts gegaan en die vent weer naar links, dus ik ben het klaverblad maar weer rond gegaan. Was zo geschrokjen want hij was zo dichtbij, kon hem zo op de passagiersstoel kijken zegmaar.

Oh en motorrijders die me tegemoetkomen en inhalen terwijl ik er rij! Die N381 is hier regelmatig en driebaansweg, ook zo goed voor de bloeddruk.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 02:25

Als je gevaarlijke dingen mee wil maken moet je in een Smart gaan rijden. Als er een auto is waar de weggebruikers zeer weinig rekening mee houden is het wel de Smart. Ik ben voornamelijk veel afgesneden, op de snelweg en rotonde. Mensen die "even snel" de auto ervoor gooien. Alleen vrachtwagen chauffeurs blijven op afstand, omdat ze je anders niet meer zien :')
Maar ik heb me zo veilig gevoeld in die auto, want ik weet dat er een zeer goede kooi constructie in zit.

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 09:01

Mensen die bochten liever een stuk afsnijden zodat ze op jou baan rijden. En het liefst ook nog in de onoverzichtelijke bochten.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 09:02

Mirjamalvaro oh dat ken ik. Heb er twee weken geleden nog twee kapotte velgen en twee klapbanden aan overgehouden omdat iemand de binnenbocht nam en ik de berm in moest! En bedankt!

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:17

unihorses schreef:
jorika1986 schreef:
Ik erger me kapot aan mensen die inhalen met de cruise control aan.
Degene die ze inhalen rijdt 100, de persoon met de cruise control 101 km/h.
En ze verdommen het om gas te geven, want dan moeten ze de cc opnieuw instellen.... _-:(

eeeh, als je gas geeft, versnel je, laat je gas los zat hij gewoon weer naar die 101 km :)

Nee hoor, bij mijn CC kan je je gas door je motorkap duwen, die versnelt niet.
Afslaan doet hij door rem/ ontkoppeling. Ik kan wèl bijtikken aan 't hendeltje maar gas reageert hij niet op :n

Sleeper schreef:
unihorses schreef:
maar... meestal met 4 stroken dan moet je voor een bepaalde richting op de 3e en 4e baan bijv. rijden. dan ga ik echt niet zigzaggend door het verkeer om zonodig helemaal rechts te rijden... dan rij ik gewoon op de 3e baan, het rechts van mijn bestemming.

En dit is mijn grootste ergenis. Mensen die al ergens in het midden gaan rijden omdat 5 km verderop hun afslag komt. Dan moet je daar dus helemaal om heen rijden omdat rechts inhalen nou eenmaal niet mag. Je zet al het verkeer vast als je op deze manier auto rijdt.

Sorry, maar op zo'n moment steek ik rechts voorbij.

Ook bij hardnekkige middenvak-rijders trouwens.
Ik heb het eens gehad, 't stuk autobaan tussen Brugge en Kortrijk dat 3 vakken is.
Harde regen, linkervak stond blank.
Middenvlak reed er een dame met ogen als schoteltjes en witte knokkels van haar stuur vast te knijpen.
Rechtervak leeg.
Achter mij: leeg, voor de dame: leeg.
Teken doen dat ze opzij moest gaan werden op nee-geknik onthaald

Dus ik kon
1) achter die dame blijven hangen en nog eens 10 min te laat zijn op bestemming
2) links proberen voorbij gaan, maar in een suzuki swift het water induiken leek mij niet een goed idee
3) rechts voorbij gaan en eens goed toeteren.
Optie 3 is 't geweest.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 10:37

Optiwolk: dat kan ik wel begrijpen. Erg irritant.

Maar ik vind het nog wel ingewikkeld, vooral bij 4 of meer banen. Want regelmatig als het niet druk is maar ook net niet rustig, rijdt iedereen in treintje op de 2e baan. (Terwijl 3 en 4 leeg zijn.) En als je dan naar rechts gaat kom je er op een beschaafde manier niet meer tussen. Dat loopt toch niet helemaal soepel.

Wat dat betreft snap ik ook echt niet hoe ze dat straks willen doen met de 2x7 banen (A27/A28 langs Utrecht)... hoe moet dat werken als je daar steeds rechts moet houden? Daar heb je toch een andere manier van rijden voor nodig.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:01

Denk dat ze op zulke plekken vroeg moeten beginnen met het plaatsen van borden ivm het voorsorteren.
Of dat vrachtwagens 2 'vaste' banen krijgen oid.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 15:09

ergernis nummer 1: vrachtwagens die elkaar op een 2 baanse snelweg gaan inhalen. Vooral als ik lekker rustig in mijn moeders lage mazda mx5 (soort skelter :+ ) links wat vrachtwagens ga inhalen is het altijd prachtig dat die vrachtwagen die ik op dat moment inhaal besluit om ook naar links te komen. grrrr

ergernis nummer 2: geen richting aangeven bij het verlaten van de rotonde. en ik sta maar te wachten, en te wachten... en te wachten.

ergernis nummer 3: op een 80 km weg met strenge controle heb je van die mensen die keihard voorbij komen scheuren en dan vlak voor elke flitspaal plotseling erg hard op de rem gaan. Om vervolgens natuurlijk weer naar de 100 op te trekken.

oh, en kinderen op fietsen in het dorp vind ik doodeng, ben altijd bang dat ze spontaan onder mijn wielen gaan rijden. Maar je kunt ze natuurlijk niet gaan verbieden om te fietsen tot ze een jaar of 16 zijn }>

Nustice

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 19:08

Ilse_123 schreef:
oh, en kinderen op fietsen in het dorp vind ik doodeng, ben altijd bang dat ze spontaan onder mijn wielen gaan rijden. Maar je kunt ze natuurlijk niet gaan verbieden om te fietsen tot ze een jaar of 16 zijn }>

En zelfs dan kunnen ze nog niet fietsen. :')

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 19:10

Merrick1994 schreef:
Ilse_123 schreef:

En zelfs dan kunnen ze nog niet fietsen. :')

Je kan het ook andersom zien. De kleintjes doen nog echt hun best om te fietsen, de 16-jarigen zitten veelal met smartphone op de fiets. Ben vaak banger voor hen dan voor die 5-jarige ukkies.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 19:20

Oeww hier ook een lesser (Mag er snel voor, heel binnenkort voor)

Mensen die hun knipperlicht niet gebruiken.
Mensen die wel hun knipperlicht gebruiken maar op het laatste moment dat ze af willen slaan, boven op de remmen, waardoor je zelf enorm stijf moet remmen.
Mensen die het gaspedaal niet kennen.
Mensen die op de snelweg zonder knipperlicht ineens naar de linker of de rechter rijbaan "verschijnen"
Mensen die zachter op links rijden dan op rechts! (Donder op!!!!)
Mensen die rechts eerst geen voorang lijken te geven en op het laatse moment toch nog wel, en dan twijfelt de ander, toch maar weer gasbij geven!
Mensen die op de fiets OVERAL weg komen zetten en hun POOT niet uitsteken. (Heb nu al 2 keer goed op de rem en de toeter moeten stampen, in overleg met mijn instructeur)
Mensen die het gaspedaal niet vinden voor het invoegen en met 70 invoegen...Gewone personen auto's

Tword nog wat als k m gehaald heb...... |o

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 19:32

josewoos schreef:
Haha het laatste vind ik dus juist totaal niet erg :+ Heb zo lang in de vrachtwagen erbij gezeten dat ik weet hoe irritant het is dat je constant achter je voorganger moet rijden die niet harder kan.
En als ze inhalen, wat kost dat nou in tijd?
Maar jouw ergernis hoor je inderdaad heel veel :j

Ik rij een keer of drie per week van Groningen naar Amsterdam en ik begin er stikchagrijnig van te worden dat vrachtwagens elkaar continu inhalen! Het liefst met 2 of 3 km/uur verschil waardoor ze ongeveer 2 km nodig hebben om er langs te komen. Als je dan voor de twintigste keer bovenop je rem moet voor een vrachtwagen die voor je neus naar links geknald wordt dan wordt het toch wel vervelend.

Linksklevende caravans zijn trouwens ook irritant. Of van die mensen die >20 km lang op de linkerbaan blijven met 110 km/uur. Daar ga ik tegenwoordig maar gewoon rechts langs als ik een keer of drie met mijn groot licht geknipperd heb :+

_SantOs_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 19:40

Oww geweldig topic _/-\o_ .
Ik kan me zooooo erg irriteren aan mede weg gebruikers. Ik woon sinds maart in Hoogvliet en mijn ouders aan de andere kant van Rotterdam. Rij zo'n 4 keer per week heen en weer en irriteer me steeds meer aan de debielen op de weg.. echt meer dan de helft heeft volgens mij zijn rijbewijs bij een pakje boter gekregen.. |o

- Op een 4 baansweg links rijden met wel 110 km per uur.
- Invoegen/snelweg op met wel 60 km per uur.
- Irritant links blijven rijden met 100 km per uur, terwijl er de komende km geen kip te zien is (en ja die haal ik dan mooi rechts in)
- Geen richting aangeven, dit zowel op de snelweg als rotondes.
- Mensen die je wel met 1 km harder inhalen om vervolgens voor jou te gaan en ineens 10 km zachter te gaan rijden.
- Het ertussen proppen bij inhaalacties.
- Mensen die met hele andere dingen bezig zijn dan auto rijden.
- Mensen die 2 km van te voren al remmen omdat ze een bocht aan zien komen.
- Mensen die volop de rem gaan staan en dan afslaan zonder richting aangeven.
- Mensen die irritant te zacht rijden.
- Die poedersuiker wielrenners die denken dat ze overal voorrang hebben.
- Hetzelfde geldt eigenlijk ook voor andere fietsers.
- Vrachtwagens die elkaar op een 3 baansweg inhalen. Dan bedoel ik ook 3 vrachtwagens naast elkaar. En dan een hele rij vrachtwagen, die wel 2 km zachter rijden dan hun.
- Mensen die bij een oprit niet andere de ruimte geven om er tussen te komen.
- Mensen die volop op de rem gaan staan omdat er iemand bij een oprit invoegt, terwijl er zat ruimte is.
- Mensen die gewoon over een doorgetrokken streep rijden.
- Mensen die fietsers voorrang geven terwijl ze dat niet hebben.
- Mensen die op een wat smallere weg middel op de weg gaan stilstaan omdat ze bang zijn voor de tegenligger.
- Mensen die niet kunnen inparkeren. En dat zijn er heeeeeeel veeeeel!

Mennn m'n bloeddruk stijgt alleen al als ik er aan denk, dus ik hou maar op... slecht voor m'n hart dat auto rijden :o

dark_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:16

Ik praat het gedrag van de vrachtwagenchauffeur zeker niet goed en ken de situatie ook niet (op de snelweg of waar dit gebeurd is). En ik wil je ook niet aanvallen maar een vrachtwagenchauffeur kan een auto niet zomaar inhalen die te 'langzaam' rijd. En daarbij heeft een vrachtwagenchauffeur wel degelijk meestal zijn tijd nodig op een dag.

Maar kan me voorstellen dat je dan niet prettig zit in een auto maar het heeft ook een kant voor de vrachtwagenchauffeur.[/quote]

Nou nee. Het is een 80 km snelweg, ik reed 95 en hij kwam steeds dichterbij. We reden dus allebei al te hard, en ik had gráág m'n gaspedaal verder ingedrukt - al was het maar om die joekel uit m'n kofferbak te krijgen - maar door de rij auto's voor en naast me ging dat niet. Ik sta over het algemeen ook aan de kant van de vrachtwagens, maar ik kon geen kant op en hij was echt gevaarlijk bezig. In geval van een noodstop was 'ie dwars over me heen gereden.[/quote]

Ik vind dit gedrag van de vrachtwagenchauffeur ook niet netjes, ik kende de situatie niet. De vrachtwagenchauffeur heeft een aardige snelheid gehad, daar hij jou nog kon inlopen met je snelheid van 95 km per uur.

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-13 10:59

Wat ik de laatste tijd ook zie, is dat mensen hun richtingaanwijzer verkéérd gebruiken...
Je rijdt achter iemand en gaat de rotonde op, auto voor je heeft zijn linkerknipperlicht aan, rijdt vervolgens gewoon rechtdoor van de rotonde af 8)7
Niet zo erg als je eráchter rijdt maar als je diegene bent die rotonde opwil is het nóg vervelender |o

Dezelfde sfeer: als de auto dan van de rotonde afkomt (met goed knipperlicht aan) om die vervolgens af te slaan en spontaan het linkerknipperlicht aan te zetten :+

En sorry dat ik het zeg maar het zijn 9/10 keer oude mensen, die dan in het wildeweg maar wat zitten te doen in hun auto, kan nooit veilig zijn in het verkeer, maar dat is mijn mening :=

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:37

Iedereen heeft het wel over de Audi rijders.. Maar wat ik gister toch had (even heen en weer vanaf Amsterdam AMC naar Schoorl en weer terug, hele weg A9). Die mensen die in die nieuwe modellen van Opel rijden zijn nóg asocialer :oo.

En mijn toeter doet het niet. Nu valt het me pas op hoe vaak iemand 'te vroeg' van baan wisselt en daarmee mij snijd. Ik denk dat ik een hoorn van een flinke truck in mijn auto laat zetten: de eerstvolgende die mij snijd mag echt van schrik zo ver de andere kant op sturen dat hij de vangrail in rijd.
Waar is het verplichte 'over de schouder kijken' gebleven? Of heeft nu ineens het merendeel van de NL bevolking een nekhernia?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:57

Nou, ik ga nu op pad naar Brabant. Dus opzouten uit die linker baan als je langzamer rijdt dan de maximumsnelheid. :+

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:59

DOUWERS,

Van die mensen die op een 2 baanse weg aankomen scheuren (100 op een 80 weg ofzo), en als ik dan net links rij om iemand in te halen, netjes met een snelheid van 85/90 ofzo en dat ze dan vreselijk achter mij gaan zitten douwen, dan krijg ik echt de neiging om juist nog even ietsie langzamer te gaan rijden. En dat zijn vaak mensen in audi's... of in golfjes

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 13:55

Dat overkomt me ook vaak op de snelweg, dan rij ik 140 en dat is blijkbaar nog steeds te zacht. Duwen, knipperlichtje, even met groot licht erbij... Eén keer was ik zo stom om even terug te knipperen, nou dat heb ik geweten, die banketstaaf zet m pal voor.mijn auto flink op de rem en ging daarna een tijdje 80 voor me rijden (linkerbaan).
Later stond ie bij hetzelfde tankstation; lelijke vent tot en met, duidelijk geval van compensatiegedrag met zn dikke aidi.
En terwijl ik het eigenlijk al wist, moet je mensen niet willen "corrigeren" want ze zijn vaak onredelijk. Lekker laten gaan, hun reis is gestresster dan de mijne. Toch kwam ik in de verleiding omdat ie zo lang zo aso duwde (en nee ik ga niet aan de kant als ze 90rijden op rechts, en ik 140rijd.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 14-08-13 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:04

Albion schreef:
Dezelfde sfeer: als de auto dan van de rotonde afkomt (met goed knipperlicht aan) om die vervolgens af te slaan en spontaan het linkerknipperlicht aan te zetten :+

Waarschijnlijk is het dan gewoon stuk, de auto van mijn oma doet dat ook. Vooral als je het stuur snel terugdraait gaat het hendeltje te snel terug en ipv dat hij dan in het midden blijft hangen (uit) gaat hij helemaal door naar boven of beneden (andere knipperlicht). Als je dat in de gaten hebt kan je het hendeltje natuurlijk gewoon tegenhouden of het licht meteen weer uitzetten, maar het is wel een beetje raar voor je achterligger als je het een keer vergeet :j . Schijnbaar is het vrij duur om te maken dus moeten we maar gewoon opletten

Onze buren hadden ooit een auto die ging toeteren iedere keer als je naar links stuurde, daar hebben ze echt tijden mee rondgereden :')

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:08

Hier al 7 jaar mijn rijbewijs en erg veel ergenissen... Vooral de auto's die er in de snelweg even snel van links naar rechts voor je neus invoegen en je half afsnijden.. dit gebeurde mij pas nog op de snelweg.. Ik heb zelf een zoontje in mijn auto dus ik kijk dubbel naar alles om me heen maar soms kan je niet voorkomen wat een ander doet. Hier kwam dus de meneer zo naar rechts zonder aangeven ervan, ik heb nog lopen toeteren maar meneer keek niet op of om en week ook niet uit, gevolg? ik moest dus hard op de rem met bijna een ongeluk op de snel weg... 1 tip... maak indien mogelijk een foto of dashcam in zo geval, dit heb ik dus gedaan. De meneer stond netjes op de foto en kenteken en bedrijfsnaam erbij. Ik heb direct bij thuiskomst woest dat bedrijf gebeld met deze melding, maar wat ik onbeschoft vind nog geen sorry namens die man of dergelijke... Als er iets gebeurd was had mijn zoontje dus verwondingen kunnen hebben wat ik erger vind als mijn eventuele eigen. Zulke mensen moeten hun rijbewijs gewoon inleveren pfff

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:11

Ik stond net op de parkeerplaats bij de supermarkt.
Reed achteruit, was bezig een cakeje naar binnen te werken en met mijn vader aan het kletsen.
Geen goede combinatie want de auto sloeg af :+
Een mevrouw werd me toch kwaad! Want ze kon er niet 'direct' langs. Alsof ik daar expres half uit mn parkeervak stil ga staan. :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:16

Klevers zijn by far het irritantst imo. Mensen die denken dat ik harder ga rijden als ze bovenop mijn bumper gaan zitten, terwijl ik al iets boven max zit. Voornamelijk op de 60km weg naar stal is het een verzamelplaats voor bumperklevers... Laat ik nou niet onder de indruk zijn van die lui en juist de neiging krijg om mn gas even los te laten :P

Of oudere mensen zijn ook levensgevaarlijk op de weg. Prima hoor als je zelf je leven wilt wagen door met 60/70 in te gaan voegen op de snelweg. Maar ik zit ook op die invoegstrook en zou dus graag een beetje snelheid maken...

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 14:22

Mars schreef:
Of oudere mensen zijn ook levensgevaarlijk op de weg. Prima hoor als je zelf je leven wilt wagen door met 60/70 in te gaan voegen op de snelweg. Maar ik zit ook op die invoegstrook en zou dus graag een beetje snelheid maken...

't zijn niet altijd ouderen, maar inderdaad ... ik roep bijna iedere ochtend "geef nou toch eens GAS!!" als er weer een blinde vink voor me op de invoegstrook zit. 't is in de vakantieperiode wel erger trouwens.

Gisteren nog meegemaakt: oud vrouwtje in zo'n brommobiel (zo'n 45-kilometer wagentje). Ze zat volledig over haar stuur gebogen, volle concentratie, terwijl ze met 25 km/uur over een 60 km weg pruttelde :') levensgevaarlijk.