Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Straks krijgen we hier ook files
Roosch schreef:Als je gewend bent met een specifiek persoon een taal/dialect te spreken is het vrijwel onmogelijk om in het bijzijn van anderen op het Nederlands over te schakelen. Dat is onnatuurlijk. Ik spreek zelf ook dialect maar no way dat ik, als ik tegen mijn vader spreek, over ga schakelen op het Nederlands.
Ik voel me hier wel echt thuis. Mijn zusje woont in Leiden, en als ik daar een dagje ben geweest ben ik blij als ik weer thuis ben...
het zou voor de meeste friesen wel leuk zijn, maar ik spreek ook geen fries. als je dat zegt begrijpen ze het wel en meestal praten ze wel nederlands tegen je.
mayniac_val schreef:XFiemoX schreef:Wij zijn in nov. 2008 van Amsterdam naar West- Friesland verhuisd. Meer omdat de huizen hier veel goedkoper zijn, en we hebben het wel naar onze zin hier maar als het ff kan zou ik zo terug gaan naar Amsterdam.
West-Friesland is niet hetzelfde als Friesland
Ik kom gewoon uit West-Friesland, en dat is volgens hem het zelfde.
.
Zowel bij mijn ouders als bij mijn vrienden in Limburg zijn Friese Stabij's die mis ik ook hier in Duitsland
Typisch friezen. Sweetgirl1 schreef:Jildau schreef:Het water is hier toch gewoon hetzelfde?
Jij bent dat water gewend,, het water in friesland is harder. Als ik het drink zo uit de kraan wordt ik misselijk maar drink ik het hier in utrecht of Den haag is er niets aan de hand