'Huis met een verhaal' durf jij het aan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieffiefi

Re: 'Huis met een verhaal' durf jij het aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 13:22

Pfoeh.. het huis van mn schoonmoeder.
Klinkt erg bekend. Als ze er is dan is het een poedersuiker eerste klas. Als ze weg is is het een heerlijk huisje.

Het huis waar we nu in wonen heeft de naam van het laatste Joodse gezin wat hier woonde, op dit dorp, tijdens WO2.
Althans, de straat.

Het huis heeft een lugubere geschiedenis, kindermisbruik etc.
In het begin was het moeilijk hier te wonen, nu lijkt het alsof het huis ons toelaat.
Maar we zijn ook niet meer bang.

In de polder staat een vervallen boerderij, hier ging ik als puber vaak "chillen", met anderen.
Er woonden drie broers. Zij hadden het geerft van de ouders.
Op de "chilldag" kwam een buurman kijken wie er nou allemaal in die boerderij waren. Wij vroegen hem waar die lussen aan een balk vandaan kwamen, aan het plafond.
1 van de broers had zelfmoord gepleegd in de koeienstal.
De andere broer had snachts de boel in de brand gezet, waarbij de andere broer en hijzelf omkwam.
De boerderij is jarenlang afgezet geweest, wij mochten er ook niet meer komen nadat de politie een paar keer geweest was.

Het is nu verkocht en word afgebroken... ik denk dat er een nieuw huis gebouwd word.

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 13:23

Als het nu een gewoon doodnormaal huis is zou het mij niks uitmaken hoor, anders dan zou ik nu ook moeten verhuizen aangezien een half jaar geleden mijn moeder hier in huis is overleden. Nog niks gemerkt dus moet goed komen.

Is het nu echt zo'n grote boerderij die verlaten is en bijna film klaar, tja daar krijg je me niet in. Maar dat komt dan door het gevoel opzich en dat het zo groot is.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 13:31

Gini schreef:
Ik denk ook inderdaad niet dat de bakstenen van het huis mij zouden aanvallen, maar ik wil gewoon helemaal niets te maken hebben met mensen als Dutroux. Zijn sokken zou ik ook niet willen hebben, al zijn het maar gewoon sokken.

:')
Ik wil niemands sokken _O-

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 13:38

Dat ligt eraan hoe de persoon is overleden, als iemand door ouderdom/ziekte oid is overleden dan zou ik er wel over nadenken. Als er iemand vermoord is of zelfmoord gepleegd heeft, mwah denk het toch maar van niet. :') Ben veeeel te bijgelovig en een enorme angsthaas!

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 13:40

Ik eb drie jaar geleden een traumatische ervaring opgelopen in een huis, dat nu ook bekend staat als "zo'n huis". Staat sinds die tijd leeg en ik denk niet dat iemand het ooit nog zal kopen/overnemen. Huis straalt gewoon een grimmige en vijandige sfeer uit.

Voor mij dus nooit een huis met een verhaal, ik zou daar nooit gelukkig kunnen worden. En dst terwijl mijn slaapkamer nu rechttegenover een kerkhof ligt (dat ik dan wel niet kan zien) en daar heb ik totaal geen problemen mee..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 13:42

_MG schreef:
Ik eb drie jaar geleden een traumatische ervaring opgelopen in een huis, dat nu ook bekend staat als "zo'n huis". Staat sinds die tijd leeg en ik denk niet dat iemand het ooit nog zal kopen/overnemen. Huis straalt gewoon een grimmige en vijandige sfeer uit.

Vertel!

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 13:44

Ik pb je even!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 13:48

Salsa schreef:
Ik geloof wel dat een huis een verkeerde sfeer kan hebben maar of dat ligt aan wat er gebeurd is betwijfel ik.

Mooi voorbeeldje misschien: In het huis waar ik van mijn 6 de tm mijn 17 heb gewoond was altijd een beetje een huis met een naar sfeertje. Ik was er vaak bang en voelde me vaak opgejaagd in dat huis als ik bijvoorbeeld in mijn eentje thuis was maar ook met ouders. Verder prima daar gewoond hoor en nooit iets gezien ofzo. Maar de sfeer was gewoon bedrukt. Dat merkte ik vooral toen we gingen verhuizen. Wat was dat huis ineens `licht` Ik dacht altijd dat het kwam omdat het tegenover een heel oud klein Joods kerkhof tegenover lag. Mijn oom heeft het huis gekocht toen wij wilde verhuizen. Mijn oom is niet lang daar naar depressief geraakt (niet door het huis hoor ;) ) en 6 jaar later heeft is hij in dat huis overleden door zijn depressie. Hij heeft vier dagen dood in mijn oude kamer gelegen.

Ik denk dus dat een huis wel echt een bepaalde sfeer kan hebben. Zowel bewust als onbewust.

Mijn moeder bekende later trouwens ook dat ze het nooit een fijn huis heeft gevonden.

Dat denk ik ook.
Ik heb bepaalde huizen waar ik mij heel erg op mijn gemak voel, en huizen waar dat niet bij is.
Ik merk het aan mijn eetlust, in huizen waar de energie oke is eet ik en anders eet ik amper.
Als er iemand gewoon is overleden en de energie is goed zou ik het gewoon kopen, maar als er een moord is gepleegd (en helemaal zoiets als in de OP), no thank you very much.
Dan is die kans wel heel erg klein.
Maar zo stond in het dorp waar ik vandaan kom een oud hoerenhuis te koop, voor weinig.
De ouders van een bokker (toevallig haha) hebben dat gekocht, maar daar zou ik dus ook nooit en te nimmer willen wonen.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 13:49

Niki_ schreef:
Dat ligt eraan hoe de persoon is overleden, als iemand door ouderdom/ziekte oid is overleden dan zou ik er wel over nadenken. Als er iemand vermoord is of zelfmoord gepleegd heeft, mwah denk het toch maar van niet. :') Ben veeeel te bijgelovig en een enorme angsthaas!

Dat dus. :Y)

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 13:56

Ik zit al een tijdje mee te lezen en in dubio of ik zou reageren of niet.
Ik vind dat een huis wel degelijk sfeer met zich mee brengt.

Zo is mijn oma in het ouderlijk huis (waar mijn oom nu nog steeds woont) van de trap gevallen/geduwd en fataal met haar hoofd tegen een kastje onderaan de trap terecht gekomen. Mijn oom heeft haar aangetroffen. Hij woont nog steeds in dit huis (8 jaar geleden gebeurd), maar elke keer dat ik in dat huis ben, voel ik me naar. Het huis voelt kil en zeker in de avonduren wil ik er niet wezen.

Ook heb ik problemen in mijn eigen huis. 3 jaar geleden is mijn moeder overleden, welliswaar niet in huis, maar wel gereanimeerd in haar slaapkamer voor mijn ogen. Ik woon nog steeds in dit huis, maar 's avonds de slaapkamer in daar lukt me niet. Alleen slapen in het huis lukt me ook tot op de dag van vandaag niet. Ik kan niet precies uitleggen waar ik bang voor ben, maar het voelt niet fijn 's avonds.

Ik zou dan ook zelf niet zo gauw kiezen voor een huis waar iemand in is vermoord/zelfmoord of wat dan ook. Ik ben niet extreem bijgelovig maar er zit altijd sfeer in een huis. Gelukkig weten we niet altijd wat de geschiedenis is van een huis voordat je hem koopt/huurt :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 14:05

Heeft iemand eigenlijk een idee waarom een huis vaak zo naar aanvoelt 's avonds, wanneer het donker en stil is? Is dat dan eigen verbeelding, of trekt zo'n stille en donkere ruimte bepaalde energie aan. Hetzelfde vraag ik me af wat spiegels en trappen betreft, daar ben ik extra snel bang.

daniweerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 14:10

Wij wonen op een boerderij waarvan de vorige eigenaresse zich zelf van het leven heeft beroofd, de sfeer is hier prima.
Ik denk dat men zichzelf ook gauw bang maakt in het donker, ben zelf net zo, daarom heb ik altijd de hond mee in huis als manlief ávonds weg moet :o :D

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 14:14

Bhriseis schreef:
Heeft iemand eigenlijk een idee waarom een huis vaak zo naar aanvoelt 's avonds, wanneer het donker en stil is? Is dat dan eigen verbeelding, of trekt zo'n stille en donkere ruimte bepaalde energie aan. Hetzelfde vraag ik me af wat spiegels en trappen betreft, daar ben ik extra snel bang.

Dit zou ik ook wel graag willen weten. Ik heb hetzelfde; zeker met spiegels. Ik doe áltijd eerst mijn licht aan als ik langs de spiegel in mijn kamer loop.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 14:15

Wij wonen ook in een oud huis waar vroeger genoeg rare en nare dingen gebeurd zijn.. Althans dat denkt/zegt men, maar wil hier echt niet weg. Zijn wel plekken in huis waar een verdrietige energie hangt en wat mij soms bang maakt maar ach die vermijd ik

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 14:50

Bhriseis schreef:

Ik denk dat je eigen angsten energieen aan kunnen trekken. En doorgaans niet van het warme kalmerende soort.
Ik heb ooit op een zolder geslapen en toen mijn moeder er niet was, heb ik een schaduw op de trap steeds verder omhoog zien komen. Ik heb dat verder nooit gezien als ze thuis was en ik niet bang was dus ik ben ervan overtuigd dat ik het zelf aantrok.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 14:57

Dat zou inderdaad heel goed kunnen. Ik heb gelezen dat je ook meer energie aantrekt wanneer je zelf in een emotionele staat bent... dus als ik 's avonds naar beneden ga, wanneer de rest al slaapt, en ik ben bang, probeer ik mezelf te kalmeren met dat gegeven. Maar meestal werkt dat dus averechts :')

Voor de gevoeligen/angsthazen in dit topic: zijn jullie ook het gauwste bang bij een spiegel of op een trap in een 'eng huis'?

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 14:57

Geen enkel probleem mee.

Een van de vorige huizen waar ik gewoond had ,had de bewonder ervoor de hele muren bekalkt met teksten met rode lippenstift waarna hij zelfmoord gepleegd heeft.
Heb hele fijne tijd gehad in dat huis, nooit ergens last van gehad.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:07

Ik denk dat je je een sfeer zelf eigen maakt. Zo woont mijn tante nog in een groot herenhuis en om het nog leuker te maken is het ook zo een beetje "vervallen" en kriept en kraakt het enorm. Er was 1 kamer die eigenlijk niet echt gebruikt werd, een rommelkamer met allerlei spullen door elkaar. De luchter had van die lange spinachtige armen die schaduwen op de muur wierp. De gordijnen waren altijd dicht. Het waren groene, lichtdoorlatende gordijnen waardoor heel de kamer zo een enge, groene gloed kreeg. Bovenop de kleerkast lag een oude pop (zo het soort waar de ogen open en dicht van gaan als je de pop neerlegt en optilt). Je raadt het al, perfecte setting voor een heus spookverhaal. De kamer werd door mijn broer en mij al snel omgedoopt tot spookkamer en we zouden daar geen stap meer binnen zetten.

Maar kinderen dagen elkaar uit en we waren al zo een tijdje bezig: durf jij, durf jij. Dus we gaan binnen en kijken rond, in stilte, angstig. We rommelen door wat spullen tot we zo een magneetbord zien met maar twee magneetjes, in de vorm van een cirkel, langs elkaar. Het leken wel ogen, ja, het waren ogen. Bang stormde we de kamer uit. Even later gingen we weer binnen en de "ogen" waren verschoven. Op het bord stond geschreven "Hallo, willen jullie met mij spelen?". Ik ben gillend de kamer uitgerend. :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-13 15:08

Gini schreef:
Maar kinderen dagen elkaar uit en we waren al zo een tijdje bezig: durf jij, durf jij. Dus we gaan binnen en kijken rond, in stilte, angstig. We rommelen door wat spullen tot we zo een magneetbord zien met maar twee magneetjes, in de vorm van een cirkel, langs elkaar. Het leken wel ogen, ja, het waren ogen. Bang stormde we de kamer uit. Even later gingen we weer binnen en de "ogen" waren verschoven. Op het bord stond geschreven "Hallo, willen jullie met mij spelen?". Ik ben gillend de kamer uitgerend. :')

Is dit serieus? :') Klinkt nogal als zo'n duizendeneen spookverhaal.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:12

Interessant.. Ik kan me er wel overheen zetten volgens mij :j in de schuur van de boerderij van mijn vriend heeft iemand zich opgehangen, grote kans dat ik later in die boerderij woon en de schuur voelt ook niet gek :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:15

Ow, ben ik nog de clou er vergeten bij te zetten. _O- Het was dus gewoon mijn oom die ons had bezig gehoord en die via de tweede deur, die wij als kind natuurlijk niet gezien hadden, naar binnen sloop om dat even vlug te doen.

Haha, sorry, te vroeg op verzenden geklikt. Het punt was dus dat als je dingen wilt zien of voelen, dat je die ook ziet of voelt.

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:18

Je trekt ook een bepaalde energie aan, ben je positief ingesteld, zul je de Energie aantrekken van mensen dat gewoon eens een 'goededag' willen zeggen en ben je negatief ingesteld en constant over de 'er zou maar een slechte spook' aan het denken bent, trek je het ook aan.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:21

Ik heb in een huis 'met een verhaal' gewoond, NOOIT meer :n

Spullen verdwenen, we hoorden geluiden, voelden ons bekeken, hoorden vaak gepiep en gerommel in de hal,
blijkt dat er iemand zich in dat huis in de traphal heeft opgehangen.

In mijn huidig huis blijkt iemand 'gewoon' te zijn overleden, maar hier hangt echt een prachtig rustige sfeer :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:22

_MG schreef:
Ik pb je even!

Ik wil ook een PB!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:25

lieveli schreef:
_MG schreef:
Ik pb je even!

Ik wil ook een PB!

Ben eigenlijk ook wel benieuwd :o