Wat zouden jullie doen? Toe-eigenen gemeentegrond.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 22:51

slimmerik schreef:
Douce schreef:
Even tussendoor. Wanneer je betaalt om die poep zo nu en dan op te laten ruimen en niemand verplicht jou die op te ruimen en over het algemeen (!) hebben er duidelijk maar weinig mensen last van. (Tenslotte klaagt maar 1 iemand). Wáárom zou je dan de hele wandelronde met (meerdere) zakje(s) gaan lopen met stront erin? :7
Er zijn namelijk niet eens bakken voor.

Ik zal wel asociaal zijn. -O-

In de straat van TS wonen 15 honden..... maal 2 drollen per dag .... is 210 drollen in de week..... en dan ongeveer 20 straten in een klein durpke.....
Heerlijk voor wandelaars, spelende kinderen en mensen die graag buiten willen zijn ivm mooi weer....

Mwoah er wordt hier actief gewandeld met de honden aangezien dat hier prachtig kan.
Alleen niet in het donker.

De bejaarden hier houden de rondjes in het dorp. De rest gaat overdag naar buiten het dorp.

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:53

Jolandaa_ schreef:
bah in dat dorp wil ik dus niet komen zeg..

wij wonen ook in een dorp. wij hebben ook geen aanlijn plicht en ook geen opruim plicht. maar hier word alles netjes besproken.

Een keer een hond recht voor de brievenbus gepoept. netjes de mensen benaderd en die snapte dat dat ook niet kon (zoontje had de hond uit gelaten) sindsdien loopt iedereen hier met een schepje.

tadá wat een saamhorigheid.. hetzelfde geld voor als er een feestje is.. eerst even langsgaan voordat je de politie wilt bellen voor geluidsoverlast. hoe simpel kan 't zijn.. en vaak zo ben je nog welkom ook :)

is een beetje respect en een gezonde hollandse mond nu te veel gevraagd? tegenwoordig doet iedereen maar wat. eerst naar jezelf kijken.

Als je niet wilt dat die kinderen daar mogen spelen, dan die honden ook niet poepen. gelijke rechten

+:)+

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 22:54

Ylana schreef:
TS, na zoeken op internet maak ik op dat ook voor jou gewoon een opruimplicht geldt...
http://m.groningen.nl/milieudienst-geme ... ruimplicht

Ik woon niet in de gemeente Groningen, maar in de provincie

suuzepuus schreef:
Ik vind het nogal onbeschoft om je hond overal maar te laten poepen. Ook al is er geen opruimplicht. ik vind het vies als alles vol ligt met stront. beetje sneu als er nergens kinderen kunnen spelen of je nergens in het gras kunt gaan zitten omdat alles vol ligt.... -O-

Nergens kinderen kunnen spelen??? Heb je de OP wel gelezen?
Laatst bijgewerkt door Kitty1985 op 06-08-13 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:56

Kitty1985 schreef:
Mwoah er wordt hier actief gewandeld met de honden aangezien dat hier prachtig kan.

De bejaarden hier houden de rondjes in het dorp. De rest gaat overdag naar buiten het dorp.

Oh, dus je wilt de mogelijkheid alleen voor jezelf? Mwah, lijkt mij dat iedereen dezelfde rechten moet hebben.... Dus eventueel op dat strookje allemaal schijten dus 210 drollen per week.... :D

Snap eigenlijk niet waarom hondeneigenaren niet gewoon de stront van hun eigen dier op willen ruimen. Wel de lusten niet de lasten....

Neem dan geen hond als je dat nog niet eens aankunt.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:57

Ach als jullie gewoon netjes de stront opruimen dan hoeft de mevr. in kwestie geen bordjes te plaatsen.
En begin dan niet dat het niet hoeft, maar er bestaat ook nog zoiets als fatsoen :)*

En ja ik heb zelf ook 2 honden. Hier in het dorp hebben we ook geen opruimplicht, betalen geen hondenbelasting, maar de poep word door het grotendeel van de baasjes netjes opgeruimd!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:57

slimmerik schreef:
Snap eigenlijk niet waarom hondeneigenaren niet gewoon de stront van hun eigen dier op willen ruimen. Wel de lusten niet de lasten....

Hier even op inhakend; voor mensen met een hulphond/blindengeleidehond is dat vaak onmogelijk.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 22:58

slimmerik schreef:
Kitty1985 schreef:

Oh, dus je wilt de mogelijkheid alleen voor jezelf? Mwah, lijkt mij dat iedereen dezelfde rechten moet hebben.... Dus eventueel op dat strookje allemaal schijten dus 210 drollen per week.... :D

Zucht, kan je nou echt niet lezen? Of wil je het niet lezen.

Het gaat erom dat die 15 honden daar niet meer "mogen" poepen als ze dat zouden WILLEN.

En de avond P & P rondjes gaan in het dorp.
Laatst bijgewerkt door Kitty1985 op 06-08-13 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 22:59

vuurneon schreef:
slimmerik schreef:

Hier even op inhakend; voor mensen met een hulphond/blindengeleidehond is dat vaak onmogelijk.

Tja, daar loopt er hooguit 1 van per dorp. En ja die hebben een uitzonderingspositie. Overigens zijn die er prima op afgericht om in de goot te poepen.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 23:00

vuurneon schreef:
slimmerik schreef:

En die oudjes hier (incl. mijn pa) zie ik ook echt niet bukken hoor...die vallen zeker weten om met alle gevolgen van dien.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 23:03

Afijn, andere kant van het verhaal, mijn moeder woont in een leuke woning met een perkje voor haar huis, dat perkje is inderdaad niet haar eigendom, maar ze kijkt er wel op uit.
Situatie is huis, voortuintje, stoep, perk.

Daar liepen dus heel wat mensen hun hond uit te laten. Voor de grap (en de stank was ook niet erg aangenaam) heeft ze een vlaggetje in elke drol gezet. Het hele perk onder de vlaggetjes, daarnaast een briefje met de mededeling of de hondenbezitters of zelf hun troep wilden opruimen (afvalbak was beschikbaar) of ze elders de honden wilde uitlaten.

Hiermee had ze helemaal niet de bedoeling het perk toe te eigenen, maar ze was wel de overlast (stank en vliegen) van alle honden zat, alle hondeneigenaren zeiden nl hetzelfde, wat maakt die ene hond van mij nu uit? Tja als 15 man dat zeggen ligt er behoorlijk wat hoor!

Jouw buurvrouw eigent zich dat perkje niet toe, ze laat alleen merken dat zij niet gediend is van alle hondenpoep omdat haar kinderen ook graag gebruik van het perkje maken, het is immers gemeentegrond en zij heeft er net zoveel recht op als jij en alle andere hondenbezitters.
Ik vind dat je alles alleen vanuit jouw eigen perspectief bekijkt en totaal geen moeite doet je te verplaatsen in de situatie van de moeder.

Overigens, toen ik jong was mocht ik ook niet buiten een bepaalde straal om het huis spelen, mijn moeder wilde een oogje op mij kunnen houden. Dus even naar buiten kunnen lopen, checken en weer naar binnen. Geheel terecht.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 23:11

De hond van de TS geeft aan dat daar schijnbaar steeds dezelfde hond poept en niet die van haar! Het is toch niet netjes dat de buren alle honden van dat veld af willen weren (met verbodsbordjes das iets anders als vragen om het op te ruimen). Terwijl er maar enkele honden op poepen, zoveel moeite is het dan toch niet om die mensen een persoonlijk aan te spreken. Ik vind het als hondeneigenaar die wel stront opruimt ed altijd maar verdomt irritant dat ik nergens meer mag komen omdat andere mensen daar te lam voor zijn, dat is ook niet rekening houden met elkaar iedereen op willen laten draaien voor 1 of 2 "slechten"

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 23:13

Ik vraag mij trouwens heel erg af, hoeveel van de mensen die nou zo over mij heen vallen ervaring hebben in het wonen op het platteland???

En dan het echte platteland. Met weilanden in het dorp. Boerderijen in het dorp. Akkers om het dorp.

Want het ruikt hier zelden naar rozen en lavendel. En waar koeien en paarden lopen. Daar zijn vliegen.
Dus nee, hondenpoep ruik je echt niet

Zoveel stadjers verkijken zich op het leven op het platteland.

Ze verhuizen naar het platteland vanwege de rust en de ruimte. Maar klagen steen en been over stank en tractoren.
Terwijl dat voor ons doodnormaal is.

In de stad ben je verplicht poep te ruimen....hier kijken ze je aan: waarom doe je dat?

En in alle dorpen waar ik heb gewoond zonder opruimplicht is het normaal om het te laten liggen. Verdwijnt wel.

Bij ons groet je elkaar bij passeren, in de stad word je voor gek verklaard( dat gebeurd mij nog al eens).

Hier stop je voor een rood licht (als er al stoplichten zijn), in de stad word je voor gek verklaard dat je niet doorloopt als er niks aan komt en het licht is nog rood.

Bokt was duidelijk niet de juiste plek om dit topic te openen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 23:17

Kitty1985, bij ons groet je elkaar ook! Stop je ook voor rood én ruim je op wat je hond achterlaat.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 23:18

Het lijkt mij inderdaad dat iedereen gelijke rechten heeft als het aankomt op het gebruik van dergelijke openbare ruimtes. Dan is het niet meer dan logisch dat je ervoor zorgt dat die ruimte ook na jou nog door anderen te gebruiken is. Anders is er namelijk een sprake van gebruik, maar verbruik. Een veldje vol poep is niet gebruikt maar verbruikt, aangezien het in die toestand nergens anders meer geschikt voor is dan nog verder te worden volgescheten. Houd toch gewoon rekening met elkaar, simpeler wordt het niet.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 23:19

Kitty1985 schreef:
Bokt was duidelijk niet de juiste plek om dit topic te openen.

Noh ben jij serieus 28?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 23:19

Toevallig woon ik op het 'echte' platteland. Nee, het ruikt idd niet altijd even fris, nee ik ruik ook geen stront van de honden. Nee, ik ruim mijn hond zijn schijt ook niet op, als hij buiten mijn tuin schijt. Maar dat heeft meer te maken met het feit dat je heel vakkundig moet zijn, wil je in mijn hond zijn schijt trappen. Mocht hij ergens schijten waar men er last van zou kunnen hebben, já, dan ruim ik het wel op. Waarom zou een ander last moeten hebben van mijn hond?

Hier ook, af en toe, van die vreselijk irritante, gierende, gillende, blérende kinderen. Maar hé, thats life. Na 7 uur liggen die lekker op bed! En dan nog, iedereen woont hier, niet alleen ik ;)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 23:20

Hierzo! Grunneger dorpbewoner ( boerderijen 'check', akkers 'check', anti-westerling-houding 'check') veel honden en nooit stront op de stoep en maar heel soms in het groen. Toch fatsoenlijker volk hier?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 23:21

Ik woon op het platteland, buiten de bebouwde kom, de hond wordt uitgelaten buiten de bebouwde kom en ik hoef het niet op te ruimen en er staan ook geen bakken. Maar uit ervaring weet ik hoe letterlijk strontvervelend het is als er in de buurt van je huis nog hondenpoep ligt dus ik wandel met zo'n buisje zakjes vastgeklikt aan de riem, even snel in het zakje, thuis in de container gooien en iedereen blij. Wandelaars en fietsers blij dat ze er niet door hoeven, bewoners blij dat de buurt netjes blijft en de boeren blij dat hun vee niet ziek wordt. Ik snap niet dat er zo'n weerstand is tegen zo'n kleine moeite, groot plezier! ?

O ja, die kinderen zijn 2 en 4. Met een kind van 2 heb je echt nog niks te zoeken in een speeltuin hoor, die kunnen daar nauwelijks iets doen. Laat ze lekker in de omgeving van hun huis buiten kunnen spelen, al te veel kinderen zitten alleen maar voor de tv.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 23:23

chevax schreef:
Kitty1985, bij ons groet je elkaar ook! Stop je ook voor rood én ruim je op wat je hond achterlaat.

Jij beticht mij van van alles en nog wat.

Maar jij bent allerminst een plezierig mens.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 23:24

Ik woon zelf ook in een dorp waar voldoende landbouw en koeienbedrijven zijn. OP 3 minuten afstand zit een kippenbedrijf........
En ja hier stinkt het dus af en toe ook lekker als ze vlak achter ons huis (zit 1 straat tussen) de boer weer stront aan het rijden is....Of als ze weer eens kippenstront gaan rijden (lees word naar de andere kant van het dorp gereden.
Maar toch heeft hier het grotendeel van de hondeneigenaren het fatsoen om de stront van hun hond op te ruimen.

Hahaha en stoplichten hebben we hier niet :=

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 23:25

@TS rot he als je niet je gelijk krijgt :(:)

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 23:26

Urielle schreef:
Ik woon op het platteland, buiten de bebouwde kom, de hond wordt uitgelaten buiten de bebouwde kom en ik hoef het niet op te ruimen en er staan ook geen bakken. Maar uit ervaring weet ik hoe letterlijk strontvervelend het is als er in de buurt van je huis nog hondenpoep ligt dus ik wandel met zo'n buisje zakjes vastgeklikt aan de riem, even snel in het zakje, thuis in de container gooien en iedereen blij. Wandelaars en fietsers blij dat ze er niet door hoeven, bewoners blij dat de buurt netjes blijft en de boeren blij dat hun vee niet ziek wordt. Ik snap niet dat er zo'n weerstand is tegen zo'n kleine moeite, groot plezier! ?

O ja, die kinderen zijn 2 en 4. Met een kind van 2 heb je echt nog niks te zoeken in een speeltuin hoor, die kunnen daar nauwelijks iets doen. Laat ze lekker in de omgeving van hun huis buiten kunnen spelen, al te veel kinderen zitten alleen maar voor de tv.

Hier fietsen/ wandelen de mensen op de stoep/weg/onverhard pad en niet in het gras/ berm.

Hier word echt alleen in het gras/bermen gepoept. Poept er 1 per ongeluk op de stoep/weg dan word dat opzij geschopt.

Ze hebben en voor EN achter tuin.
Laatst bijgewerkt door Kitty1985 op 06-08-13 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 23:27

Tja, ik woon op het platteland, straat uit = windmolens, weiland en polders. Ik heb er mijn hele leven gewoond en toch hebben we een opruimplicht en iedereen vind dit normaal.

Heeft niets te maken met al die stadse mensen die lopen te klagen, want die wonen niet bij mij in de buurt, maar alles met fatsoen en rekening houden met elkaar! (het perk tegenover mijn moeders huis is nu ook schoon van hondenpoep, men ruimt het nu gewoon op zonder erover te mokken want toen ze geconfronteerd waren met hun overlast schrokken ze er zelf ook best van).

Je bent niet wereldvreemd omdat je op het platteland woont, maar wel wereldvreemd omdat je nog steeds niet beseft dat alle honden in de buurt met hun gepoep voor overlast zorgen voor de mensen die geen hond hebben. Je kan alleen maar redeneren vanuit jouw eigen straatje, jouw eigen gedachten, maar niet vanuit iemand geen hond heeft maar wel een oogje op de kinderen wil houden en dit graag wil doen zonder een hondepoepwasje na 5 minuten spelen omdat de buurt te beroerd is om tenminste 1 perkje hondenpoep vrij te houden.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 23:28

Gelukkig hoeft ts haar gelijk niet te krijgen daar zij totáál niets strafbaars doet als ze de zelfverzonnen regels negeert.

Kitty1985

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 23:38

Maar goed, het is mij wel duidelijk hoe bokt erover denkt.

Als geloof ik er helemaal niets van dat iedereen zo braaf opruimt als ze het allemaal beweren.

Ja als ze een boete kunnen krijgen voor het niet doen :Y)

Jullie zijn vrij om verder te reageren, maar ik ontstip dit topic en lees dus niet meer mee.
Is dus verspilde moeite.