manzano schreef:Zo heeft mijn nicht ooit ontdekt dat er nog iemand is in NL met exact dezelfde achternaam (niet veel voorkomend) en dezelfde voornaam én dezelfde doopnaam, en ze zijn beiden geboren op dezelfde datum in hetzelfde jaar. Dat gaf bij sommige instanties (bank ed) nog wel eens wat problemen

Ik heb ook zo’n dubbelganger.. Vraag mij af of zij net zulke problemen ervan ondervind als ik..
Ik heb meerderde *kippenvel* momenten gehad, waaronder voorspelende dromen. Niet leuk.. ik kan er nl. niks mee

Mijn recentste kippenvelmoment is van het voorjaar geweest. Ik heb een paard in moeten laten slapen. Niet geheel onverwachts, oud beestje maar toch ik vond het lastig.. Dood is dood in mijn beleving en dat is niet meer terug te draaien. Bovendien een maand daarvoor een pittige discussie gehad met iemand dat mensen in de/een hemel komen en dieren niet. Bij het inslapen controleert de DA altijd het e.e.a. om zeker te weten dat de dood is ingetreden. Dat deed de DA nu dus en DA zegt: “Ja, die galoppeert nu op de eeuwige weides, hoor”. Waarop ik antwoordde: “Ja, zou het?” DA zegt: “Ja, denk het wel.” Waarop ik timide antwoordde: ”Oké”. Voor mij misschien een extra geruststelling. Ik weet niet, je zit vol emoties. We zijn nog even koffie/thee/water wezen drinken. Op weg naar huis, in mijn auto altijd Skyradio (en Sky draait tussen 9 en 5 nooit een nummer 2x) aan. Komt het liedje van Matt Simons voorbij met With You. Eigenlijk nog niet echt zo opgelet. De volgende ochtend stap ik in mijn auto (voor 9 uur) rot gevoel, zwaar hoofd, geen zin in, tranen prikken achter je ogen …zet het refrein van “With You” in. Gevolgd door Let Her Go van Passenger. Toevallig denk ik.. k*t vooral.. pijnlijke tekst.. ’s middags stap ik in mijn auto en jawel.. weer het refrein van “With You” en een nummer later “Let Her Go”. Aan het eind van de dag stap ik m’n auto (na 5 uur), zet de radio aan en jawel “With You” tettert uit de boxen. De volgende ochtend “With You”. ‘s Middags (willekeurig tijdstip) “With You” en daarna “Let Her Go”. “s avonds (na 5 uur) kwam het nummer weer voorbij.. De volgende ochtend “Let Her Go”. Ik vond het een beetje creepy worden. “s Middags moest ik weer met mijn auto weg, daar heb ik geen exact vast tijdstip voor, maar wel een ongeveer moment. Maar ik heb nu expres gewacht om te kijken of dat überhaupt uitmaakte. Ik stap in mijn auto, rij de straat uit en op de radio begint “With You” te draaien. Op de terugweg kwam jawel “Let Her Go” weer voorbij. Oké.. heb de hint begrepen. Ik heb de nummers daarna nog met regelmaat op de radio gehoord, maar nooit zo intens en vaak als die eerste drie dagen..
Als je je afvraagt hoe gaat dat refrein dan?
" I'll be with you, I'll be waiting for you
On the other side, on the other side
And the winds that blow they'll guide you home
Get you through the night, get you through the night
It will all be right”
Omdat ik de songtekst (in z’n geheel) van Let Her Go mooier vond heb ik die uitgeprint en die staat nu, als dubbelluik, met een foto van het paard in m’n kast. Het zijn, van zichzelf al mooie nummers, maar als ik ze nu nog wel eens hoor op de radio moet ik gewoon aan m’n paard denken.

Let Her Go
[
Video ]