leeftijds verschil?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:10

Je hebt heel volwassen mensen van 16 maar heel kinderlijke van 20 plus.
Te komt me niet heel kinderlijk over.
16 is geen kind meer, maar een tiener. En gelukkig weten veel daarvan hun koppie te gebruiken. En soms ook niet,maar daar leren ze van.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:11

heb je ook mijn andere reacties gelezen ? blijkbaar niet, want dan had je het antwoord op je vraag al gehad;)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:13

hittepit_12 schreef:
16 is geen kind meer, maar een tiener. En gelukkig weten veel daarvan hun koppie te gebruiken. En soms ook niet,maar daar leren ze van.

dat zeker,, maar hoe volwassen je je ook voelt wilt het voor mij nog niet zeggen dat ik het goedkeur maar dat is voor iedereen anders

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 22:13

ik ben qua gedrag best volwassen en hij ziet er uit als 18 en gedraagt zich gewoon normaal en netjes hij zal mij nooit dwingen of pijn willen doen ,

Florale

Re: leeftijds verschil?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:17

Meisjes zijn vaak wat verder en jongens wat later. Bovendien vind ik 16 en 21 niet een schokkend verschil.

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:19

bello2005 schreef:
hittepit_12 schreef:

dat zeker,, maar hoe volwassen je je ook voelt wilt het voor mij nog niet zeggen dat ik het goedkeur maar dat is voor iedereen anders

Nee dat kan zijn maar een uitspraak dat je het een pedo vindt is ook niet nodig.
Dat je het zelf niet zou accepteren oké maar dit hoeft niet.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:22

bontebonte schreef:
ik ben qua gedrag best volwassen en hij ziet er uit als 18 en gedraagt zich gewoon normaal en netjes hij zal mij nooit dwingen of pijn willen doen ,

of je je eigen nu ouder/volwassener voelt en hij 3 jaar jonger lijkt heeft er niets mee te maken dat hij samen met iemand is die onder de 18 is.
je bent wettelijk gezien nog een kind, minderjarig dus.

hittepit_12 schreef:
Meisjes zijn vaak wat verder en jongens wat later. Bovendien vind ik 16 en 21 niet een schokkend verschil.

ik vind het ook niet schokkend, maar ik keur het niet goed

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:23

Ik was tegelijk met je aan het typen bello, en zag alleen in het kort boven mijn reactie je stukje met de reactie pedo waar ik op kon reageren, je eerdere reactie kon ik niet lezen voor ik mijne geplaatst had. Maar ieder zijn mening, vind 16 zelf niet ver meer van 18 af, in mijn beleving gaat het meer om hoe je in het leven staat, dan het magische getal wanneer de wet je volwassen vind en later in het even stelt het verschil niets meer voor. Vind het anders dan een jaar of 10 op deze leeftijd, maar wettelijk is hij idd nu volwassen, ts nog niet. Mijn man was op die leeftijd niet veel verder gevoelsmatig in het leven dan ik met 4 jaar jonger, liefde is toch vaak een gevoelskwestie.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:24

Fijn dat het goed is gegaan ts! :)
Hoop echt voor je dat je zus bij draait..

@ bello
Ik vind een pedo noemen ook wel overdreven hoor.
Je weet heel de situatie niet,
Ik weet als iemand dat tegen mij vriend zou zeggen.
Dat hij dat echt pijnlijk zou vinden.
Je kan ook een beetje opletten wat je zegt. Dit is gewoon respectloos.

evita13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-13 22:25

dus iedereen die een vriend heb boven 5 jaar veschil is pedo ?? dan lopen er veel pedos rond haha

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:27

Nee wacht, eigenlijk heeft ze gelijk, minderjarig + meerderjarig is pedo.
Ookal is een 17 en de ander 18 of 19, toch?

Hihi grapje, pedo's vallen toch op KINDEREN, niet op adolescenten :*

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:29

MightyMike schreef:
Ik was tegelijk met je aan het typen bello, en zag alleen in het kort boven mijn reactie je stukje met de reactie pedo waar ik op kon reageren, je eerdere reactie kon ik niet lezen voor ik mijne geplaatst had. Maar ieder zijn mening, vind 16 zelf niet ver meer van 18 af, in mijn beleving gaat het meer om hoe je in het leven staat, dan het magische getal wanneer de wet je volwassen vind en later in het even stelt het verschil niets meer voor. Vind het anders dan een jaar of 10 op deze leeftijd, maar wettelijk is hij idd nu volwassen, ts nog niet. Mijn man was op die leeftijd niet veel verder gevoelsmatig in het leven dan ik met 4 jaar jonger, liefde is toch vaak een gevoelskwestie.

daarna heb ik nog gereageerd, daarin staat ook dat als het leeftijdsverschil boven de 18 is, ik er geen problemen mee heb.
het is wettelijk gezien een minderjarige, ongeacht hoe je je voelt.

dat zeker, mijn vriend en ik verschillen ook 2 jaar, maar zijn wel beide boven de 18.
en ja, vroeger dacht ik met 16 nog niet aan vriendjes, en al helemaal niet aan oudere jongens.
ik zat toen veel liever met mn kont bij de paarden, maar dat is ook weer een verschil met vroeger en nu

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:29

bontebonte schreef:
dus iedereen die een vriend heb boven 5 jaar veschil is pedo ?? dan lopen er veel pedos rond haha

je leest niet

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:30

Kunnen we wel een pedo-passen fabriek beginnen :+

@ bello. Dat jij zo met 16 was, hoeft niet iedereen zo met 16 te zijn ;)

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:32

ook jij leest niet, ik zeg toch:

bello2005 schreef:
maar dat is ook weer een verschil met vroeger en nu

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:34

Owja nu zie ik het, mijn excuses.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:36

Mijn date is 29 terwijl ik 21 ben. Natuurlijk kan een groot leeftijdsverschil invloed hebben en zitten er genoegfoute mannen tussen, maar als jij je er goed bij voelt heeft niemand er wat van te vinden.

Het gaat erom dat jij gelukkig bent. :)

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:36

Citaat:
en ja, vroeger dacht ik met 16 nog niet aan vriendjes, en al helemaal niet aan oudere jongens.
ik zat toen veel liever met mn kont bij de paarden, maar dat is ook weer een verschil met vroeger en nu

Ja ik zit ook iedere dag uren met mijn reet op of naast het paard, maar kan ik alsnog verliefd worden op een jongen als 16 jarige.
Vorig jaar als 15 jarige verliefd geworden op een bijna 19 jarige, tja ik ben/was een leuke gezellige en mooie meid die op veel vlakken zeer volwassen is, gevoelens waren wederzijds, prima, 8 maanden wat gehad. Is hij nu een pedo omdat die een keer op een minderjarige gevallen is? :+

Vroeger waren er ook genoeg 16 jarige met 18+ers dus houdt op over 'vroeger en nu'.

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:40

xSlvna schreef:
Citaat:

Ja ik zit ook iedere dag uren met mijn reet op of naast het paard, maar kan ik alsnog verliefd worden op een jongen als 16 jarige.
Vorig jaar als 15 jarige verliefd geworden op een bijna 19 jarige, tja ik ben/was een leuke gezellige en mooie meid die op veel vlakken zeer volwassen is, gevoelens waren wederzijds, prima, 8 maanden wat gehad. Is hij nu een pedo omdat die een keer op een minderjarige gevallen is? :+

Vroeger waren er ook genoeg 16 jarige met 18+ers dus houdt op over 'vroeger en nu'.

ik zeg ook niet dat je niet verliefd kunt worden, maar iedereen heeft zo zijn eigen interesses. ik had er toen totaal geen interesse in
dat sluit ik ook niet uit, maar vroeger hoorde je dat veel minder vaker dan nu. vind ik

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 22:46

Ja, vroeger hoorde je ook niks van homo's, vroeger werd alles wat niet volgens het boekje ging afgestraft en/of weggestopt, vind je het gek dat je er niks van hoorde? >;)

Daarbij zijn de meiden met de jaren gewoon 'volwassener' geworden, als ik op school kijk en meiden op uiterlijk, borsten, billen en rest van het figuur qua leeftijd zou moeten beoordelen zit ik bij velen op de 18/19/20 terwijl ze net 15 zijn. Ook zijn ze/we met de jaren sneller oud geworden in ons hoofd, vaak realistischer, verstandiger...

Wat scheelt menig 16 jarige met een 18 jarige tegenwoordig behalve het geboortejaar? Zou je dan je hele liefde weg moeten stoppen omdat een getalletje niet klopt? Kom op.

Verder, omdat jij met 16 niet aan jongens dacht, maakt dat jou misschien een van 'de weinigen' die niet met 16 aan jongens denkt/dacht, maar is het wel gelijk fout om als 21 jarige met een 16 jarige te hebben? Best geestig, omdat JIJ het niet had, heeft niemand het / is het fout bij anderen.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:04

Heb niet alles gelezen maar wel balen voor je! Ik vind dat leeftijd tot een marge niks uit hoeft te maken. Men moet in mijn ogen in een zelfde levensfase zijn waarin de relatie kan functioneren. Ik heb zelf nog nooit echt een relatie gehad op wat scharrels na, maar val wel op de wat oudere man/vrouw (van midden 20 tot begin 30).

Succes in iedergeval met je zus :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:09

bontebonte schreef:

Daar gaat het niet om, het gaat om de verhouding. Ik vind het ook een vrij groot verschil, in verhouding, maar als jij je er goed bij voelt..

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:10

xSlvna schreef:
Ja, vroeger hoorde je ook niks van homo's, vroeger werd alles wat niet volgens het boekje ging afgestraft en/of weggestopt, vind je het gek dat je er niks van hoorde? >;)

Daarbij zijn de meiden met de jaren gewoon 'volwassener' geworden, als ik op school kijk en meiden op uiterlijk, borsten, billen en rest van het figuur qua leeftijd zou moeten beoordelen zit ik bij velen op de 18/19/20 terwijl ze net 15 zijn. Ook zijn ze/we met de jaren sneller oud geworden in ons hoofd, vaak realistischer, verstandiger...

Wat scheelt menig 16 jarige met een 18 jarige tegenwoordig behalve het geboortejaar? Zou je dan je hele liefde weg moeten stoppen omdat een getalletje niet klopt? Kom op.

Verder, omdat jij met 16 niet aan jongens dacht, maakt dat jou misschien een van 'de weinigen' die niet met 16 aan jongens denkt/dacht, maar is het wel gelijk fout om als 21 jarige met een 16 jarige te hebben? Best geestig, omdat JIJ het niet had, heeft niemand het / is het fout bij anderen.

en nee, niet omdat ik anders ben dan andere. je bent wettelijk gezien minderjarig en iemand die dan meerderjarig is hoort zich niet op te houden met een minderjarige. mijn mening.
en nogmaals, het maakt niet uit of je wel of niet volwassener bent/voelt.
en dat de mensen zogenaamd vroeger maar jong waren qua leeftijd heeft totaal geen toegevoegde waarde
heeft hier totaal geen

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:16

Waarom niet? Dan heeft eigenlijk de hele evolutie geen toegevoegde waarde want als je zegt 'maar tegenover vroeger' meh meh meh, onzin, nu ga ik te ver van het daadwerkelijke onderwerp.

Maar hoezo is minderjarig zo een groot iets voor jou, als het enige verschil tussen een 16 en 20 jarige, zoals ik net al zei, het geboortejaar is? Leg me dat eens uit, wat is anders aan een 'minderjarige' waardoor deze geen relatie zou mogen hebben. Het zijn geen kinderen meer (nahja veel wel, maar lang niet alle).

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 23:23

ik noem een 16 jarige wel degelijk nog een kind.
en ik snap niet wat een 21 jarige in een 16 jarige ziet.

genoeg, en inderdaad met nadruk op genoeg ( dus niet iedereen), zijn op 16 jarige leeftijd te beinvloedbaar.
je hoort genoeg verhalen.

maar lekker boeiend en allemaal off topic, mijn mening klaar.