Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
silmitan schreef:De idealen achter de diverse religies zijn prachtig. Helaas zijn wij allemaal maar gewoon mensen die onvoldoende uitgerust zijn om hier op een goede manier mee om te gaan. Zolang er nog oorlog en ellende (onderdrukking van bijv. vrouwen, homo's etc.) voortkomt uit religie parkeer ik elke vorm van geloof achter slot en grendel. Ik ben katholiek opgevoed en ben er intussen achter dat alles één grote farce is. Sinds ik mij heb afgescheiden van de kerk, ben ik sterker geworden, heb meer zelfvertrouwen gekregen en hou van mezelf!
Schijnheiligheid viert hoogtij in religieuze kringen.
Ik sta zeker achter alle goede normen en waarden die vanuit religies worden gepredikt, maar dat zijn allemaal zaken die een normaal denkend mens zelf kan bedenken en daar is geen god of iets in die trant voor nodig.
Leef je leven zoals je het zelf wilt en laat je niks voorschrijven door wat er in verhalen wordt verteld. Vertrouw op jezelf i,p.v. op een god, bijbel etc....is mijn stellige overtuiging.
Mear schreef:Natuurlijk gaan de gelovigen en ongelovigen (om het maar even zo zwart/wit neer te zetten) het niet eens worden. Maar het waarom vind ik alsnog erg interessant
Laat ik voorop stellen dat dit volgende mijn mening is en ik hoop dat dit voor niemand respectloos over komt. Komt dit het wel, hou dan in gedachte dat dit niet mijn bedoeling is, ik heb respect voor ieder mens op aarde, gelovig of niet gelovig.
Soms krijg ik het idee dat de mensen die echt oprecht steun zoeken in een God, maar ook gewoon in iets anders buiten zichzelf te weinig geloven in zichzelf. Ik ben van mening dat je geen steun van 'bovenaf' nodig hebt. Deze mening is vooral gebaseerd op mijzelf. Ik geloof niet en ik heb echt zat meegemaakt en ik heb mijzelf er door heen geslagen. Ik heb die steun dus niet nodig.
Ik ben oprecht benieuwd of iemand mij kan uitleggen hoe dat zit met de steun ontvangen waar jullie het over hebben. Waarom hebben jullie het idee dat jullie dat echt nodig hebben?
Vjestagirl schreef:[***] schreef:Dit is misschien nog wel een interessante pagina voor de mensen die wat 'bewijs' willen zien :
http://www.gotquestions.org/Nederlands/ ... Jezus.html
Op deze site wordt de bijbel aangevoerd als bewijs voor het bestaan van Jezus. Ik ben weer gesterkt in mijn geloof in het FSM, want het "Gospel of the FSM" staat vol met referenties aan het FSM!
Dit is toch gewoon cirkel redenatie?
Shetje14 schreef:Ja en nu denk je eigenlijk net als God. Ook hij vindt dat de zonde bestraft moet worden. Sterker nog, eigenlijk zou ieder mens moeten sterven voor de zonden die ze doen. Maar daarom is Jezus naar de aarde gekomen. Hij is als enige niet-zondaar gestorven voor onze zonden. Dus eigenlijk doordat Jezus is gestorven voor die 'moordenaar' hoeft die niet meer te sterven.
Shetje14 schreef:Ja en nu denk je eigenlijk net als God. Ook hij vindt dat de zonde bestraft moet worden. Sterker nog, eigenlijk zou ieder mens moeten sterven voor de zonden die ze doen. Maar daarom is Jezus naar de aarde gekomen. Hij is als enige niet-zondaar gestorven voor onze zonden. Dus eigenlijk doordat Jezus is gestorven voor die 'moordenaar' hoeft die niet meer te sterven.
[***] schreef:Dit is misschien nog wel een interessante pagina voor de mensen die wat 'bewijs' willen zien :
[***] schreef:Dit is misschien nog wel een interessante pagina voor de mensen die wat 'bewijs' willen zien :
Salsa schreef:[***] schreef:Dit is misschien nog wel een interessante pagina voor de mensen die wat 'bewijs' willen zien :
Precies wat ik bedoel! Mooi stuk trouwens!
imd schreef:Het lijkt mij dus af en toe ook wel fijn als je dit wel kunt hebben! Ik geloof dus zelf niet, maar ik kan mij zo voorstellen dat ik er op bepaalde punten in m'n leven best veel aan gehad had kunnen hebben.. Daarom vind ik het dus ergens ook wel jammer dat ik niet geloof, als ik vriendinnen van mij hoor over hoe zij erin staan en wat de kerk ook kan doen qua sociale contacten. Kan denk ik best een leuke toevoeging zijn, los van het feit of het geloof nou 'waar' is of niet..
saskiakefie schreef:God bestaat imo niet en er zijn geen geesten, er is geen leven na de dood. Dood=dood en het einde. Ik geloof in de theorie van Darwin.
Dit totdat het tegendeel bewezen is... En ik vind het altijd zo'n onzin dat mensen zeggen je merkt niks want je staat er niet open voor, want dat is niet zo. Denk je dat ik het leuk zou vinden als er geen leven na de dood is? Maar ik vind het niet erg realistisch.
Tabaluga12 schreef:saskiakefie schreef:Waar ik niet tegen kan zijn gedachtes/meningen als: Alles heeft een betekenis, of is ergens goed voor. En dat zou betekenen dat God bepaald wie wanneer dood gaat en dat ook een reden heeft. Bullsh*t!
Dat denk jij maar zeker weten doet niemand het!
Vjestagirl schreef:Salsa schreef:
Precies wat ik bedoel! Mooi stuk trouwens!
Maar hoe kun je nou de bijbel zien als bewijs van het bestaan van Jezus?
Er bestaan ook eeuwenoude geschriften over heksen, over zeemeerminnen. Geloven jullie daar dan ook in?